AndroidHealthClinic

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

• Topic Starter Topic Starter
heb gekeken

• Like
Waarderingen: YOGI
Hey een paar blz terug had je het over stofwisseling. Kun je daar wat meer over vertellen? En dan bedoel ik voornamelijk wat je hebt gezien van mensen in je omgeving die wel gevoelig voor kh waren. En hadden zij ook bepaalde eigenschappen ?

Ray, hier op DBB lees je vaak dat ze 500g kwark of 500g kwark + whey pakken voor het slapen. Ik deed dit vroeger ook, maar op advies van andere mensen die ik persoonlijk ken (ex wedstrijd atleet en voedingsbegeleider) pak ik nu 250g kwark voor het slapen.
Wat vindt jij het beste?
?:o

@ ray
wat mij al lang bezig houdt is, hoeveel eiwitten moet je nu eten op een dag? hoeveel gr eiwitten per kg lichaamsgewicht?
ik eet nu als 2e maaltijd altijd boterhammen met beleg, maar 200 gr beleg op boterhammen is gewoon te veel :p
kzou graag willen weten hoeveel eiwitten je op een dag zou moeten binnenkrijgen en hoeveel goed is per maaltijd ?
ik zit nu aan 230 gr eiwitten op dagen dat ik niet train en 280 op trainingsdagen (weeg op het moment 94 kg) en ik krijg echt niet meer eiwitten op..
alvast bedankt

:p

en? wat vind je ervan? wat kan beter etc?

volwaardige maaltijd binnen een uur na je krachttraining bv

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 21:39 ----------

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 21:41 ----------

Ray, hier op DBB lees je vaak dat ze 500g kwark of 500g kwark + whey pakken voor het slapen. Ik deed dit vroeger ook, maar op advies van andere mensen die ik persoonlijk ken (ex wedstrijd atleet en voedingsbegeleider) pak ik nu 250g kwark voor het slapen.
Wat vindt jij het beste?

micellar casseine is nog beter

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 21:42 ----------

@ ray
wat mij al lang bezig houdt is, hoeveel eiwitten moet je nu eten op een dag? hoeveel gr eiwitten per kg lichaamsgewicht?
ik eet nu als 2e maaltijd altijd boterhammen met beleg, maar 200 gr beleg op boterhammen is gewoon te veel :p
kzou graag willen weten hoeveel eiwitten je op een dag zou moeten binnenkrijgen en hoeveel goed is per maaltijd ?
ik zit nu aan 230 gr eiwitten op dagen dat ik niet train en 280 op trainingsdagen (weeg op het moment 94 kg) en ik krijg echt niet meer eiwitten op..
alvast bedankt

2gr per kg lichaamsgewicht aan dierlijk eiwit is voldoende

grootste portie met ontbijt, na de training en voor het slapen

Laatst bewerkt:
1 bak ;)

volwaardige maaltijd binnen een uur na je krachttraining bv

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 21:39 ----------

jaa dat gebeurt ook op de woensdag en de vrijdag:) op de maandag niet moet hier toch is iets op gaan verzinnen.... verder nog iets wat beter kan of is het verder goed? En bedankt voor de hulp stel het zeer op prijs:)

Binnen een uur eten:Pen niet wat de pot schaft:D

Je Trainingschema met welke oef? (ongeveer)

heb geen schema

Hey Ray, gebruik jij ook specifieke kruiden of sauzen die het eten lekker maken maar ook gezond houden?

rode saus.. zelfs tot aan een wedstrijd. alleen vis kruid ik

2 gr dierlijk eiwit, mogen daar ook whey shakes bijzitten? ben nogal ne slechte eter

Beste Ray,

Stel je hebt een onderhoud van 2700kcal (met trainen etc. meegerekend), als je dan op 2200/2300 (beetje kijken hoe de resultaten lopen) gaat zitten met eten, moet je dan op cardio dagen weer op je onderhoud eten om te zorgen dat je niet op 1700 kcal komt te zitten? Lijkt me wel toch?

2 gr dierlijk eiwit, mogen daar ook whey shakes bijzitten? ben nogal ne slechte eter

Ja. ik bedoel daar mee dat je de eiwitten uit andere bronnen niet moet meetellen. Alleen eiwitbronnen dus:)

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 22:06 ----------

Beste Ray,

Stel je hebt een onderhoud van 2700kcal (met trainen etc. meegerekend), als je dan op 2200/2300 (beetje kijken hoe de resultaten lopen) gaat zitten met eten, moet je dan op cardio dagen weer op je onderhoud eten om te zorgen dat je niet op 1700 kcal komt te zitten? Lijkt me wel toch?

Op je niet trainingsdagen moet je nooit opeens lager gaan. Je bent aan het herstellen van de vorige dag. Elke dag gelijk houden

Maar dan krijg ik toch nooit het uiteindelijke verschil van 500x7 = 3500 kcal (0,5kg) in de week? Of gewoon 7x per week cardio?
Bedankt voor je antwoord btw :)

Terug
Naar boven