Fitness Seller

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

Hee Ray,

Tof man dat je dit doet!

Ik had een vraagje: Ik begin nu eerst een beetje te wennen met een voedingsschema, en begin nu al het s'ochtends met brinta, en whey shake. In de middag tonijn op waterbasis, en whey shake na mijn training. Voor het slapen nog magere kwark. Dus een beetje de standaard dingen. Maar wat raad je aan om meteen na mijn training in te nemen? Iets van bananen of chocomelk?

Oke dsnkje!Dan had ik dat goed bedachf! En hoe zit dat met de eiwitten?
2xlichaamsgewicht?

Hoi Ray,

Ik eet normaal gesproken een flinke bak brinta met een scoop whey en wat melk en een uur later nog 4-6 volkoren sneetjes met pindakaas en kaas voordat ik ga trainen. Nu merk ik dat ik behoorlijk moe begin te raken tijdens mijn trainingen sinds ik geen dextro meer heb. Wat zou jij aanraden om nog voor het trainen te eten/ veranderen om genoeg energie te hebben tijdens de training?

Tussen de broodjes en de training zit meestal een uur. De bak brinta is 2-3 uur voor de training.

• Topic Starter Topic Starter
Hee Ray,

Tof man dat je dit doet!

Ik had een vraagje: Ik begin nu eerst een beetje te wennen met een voedingsschema, en begin nu al het s'ochtends met brinta, en whey shake. In de middag tonijn op waterbasis, en whey shake na mijn training. Voor het slapen nog magere kwark. Dus een beetje de standaard dingen. Maar wat raad je aan om meteen na mijn training in te nemen? Iets van bananen of chocomelk?

Neem binnen een uur na je training een volwaardige maaltijd. En gedurende de dag ook meer eten btw :)

Ray, hier op DBB lees je vaak dat ze 500g kwark of 500g kwark + whey pakken voor het slapen. Ik deed dit vroeger ook, maar op advies van andere mensen die ik persoonlijk ken (ex wedstrijd atleet en voedingsbegeleider) pak ik nu 250g kwark voor het slapen.
Wat vindt jij het beste?

Nogmaals top dat je dit doen! ;)
Je krijgt wel veel vragen, ik hoop dat je het nog niet beu bent :D

Hoi Ray,

Ik eet normaal gesproken een flinke bak brinta met een scoop whey en wat melk en een uur later nog 4-6 volkoren sneetjes met pindakaas en kaas voordat ik ga trainen. Nu merk ik dat ik behoorlijk moe begin te raken tijdens mijn trainingen sinds ik geen dextro meer heb. Wat zou jij aanraden om nog voor het trainen te eten/ veranderen om genoeg energie te hebben tijdens de training?

Tussen de broodjes en de training zit meestal een uur. De bak brinta is 2-3 uur voor de training.

probeer eens 1,5 uur voor de training rijst met kip/steak of vis

Neem binnen een uur na je training een volwaardige maaltijd. En gedurende de dag ook meer eten btw :)

Oke dat zal ik eens gaan proberen. Ja ik kan nu helaas niet meer eten, dat komt door school. Straks in mei ga ik er keihard tegenaan! Thanx Ray!

Hoe kijk jij naar dextrose ect voor en na de training?
Oma en ibo doen hier niks mee zover ik weet maar suijkerbuijk (die dat weer van rene heeft volgens mij) wel.

Goed topic Ray!
Mooi compleet fysiek ook!

Wat vind jij van kokosolie?

Dat het heel k*t uit het flesje is te krijgen :mad:

uploadfromtaptalk1334847806373.jpg

Oke dat zal ik eens gaan proberen. Ja ik kan nu helaas niet meer eten, dat komt door school. Straks in mei ga ik er keihard tegenaan! Thanx Ray!

Op de momenten dat je wel kan eten kun je ruimer eten;)

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 17:19 ----------

Hoe kijk jij naar dextrose ect voor en na de training?
Oma en ibo doen hier niks mee zover ik weet maar suijkerbuijk (die dat weer van rene heeft volgens mij) wel.

Is ook per persoon verschillend. Het ene lichaam kan wel hele snelle suikers verdragen en het andere weer niet. Ik wordt bv van sommige suikers misselijk na de training.

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 17:21 ----------

Hmm, ik neem meestal kip/vis met rijst/penne na de training. Waarom raad je dit juist aan om ervoor te nemen? Waar zit het voordeel in?

Omdat je het de hele dag door moet eten:p

---------- Post toegevoegd Thu 19 Apr 2012 om 17:22 ----------

Goed topic Ray!
Mooi compleet fysiek ook!

Wat vind jij van kokosolie?

Wack! te veel verzadigde vetten

Laatst bewerkt:
Omdat je het de hele dag door moet eten:p

Haha, zo dedicated ben ik nou ook weer niet.
Nee ik vroeg me meer af waarom je meer "energie" zou hebben in de sportschool van een maaltijd met rijst en kip, dan van brinta en volkorenbrood.

Om de vezels zal het niet gaan dacht ik zo. Totale hoeveelheid koolhydraten is volgens mij in het geval bij een maaltijd met rijst/kip ook lager in dat geval, dus ik snap het nog niet helemaal.

Je geeft aan dat je moe wordt tijdens je training, dus daarom kun je een andere koolhydraat proberen:)

Daar maak je een goed punt. Zal zondag is even iets anders proberen, thx!

Oke, hoor het wel:)

Terug
Naar boven