MuscleMeat

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe dagelijks 1 - 1uur15min uur Fitness en 1 uur hardlopen.
Binnenkort komt daar 3 keer in de week freefight bij.
Ik weeg idd maar 62 kilo, maar ben wel een blokje hoor ;)
Erg afgelijnd, dikke 6 pack, duidelijk zichtbare triceps bij strekken van armen,...
Ik sta op punt om naar het buitenland te gaan en om daar op hoog niveau te gaan sporten.

---------- Post toegevoegd Sat 21 Apr 2012 om 23:34 ----------

IK schat dat ik nu iets eet van 3500 kcal.
Te weinig dus.
Dat komt omdat ik ook nog naar school ga .. en op school niet altijd een deftige maaltijd kan nuttigen ( alleszins toch niet zonder een nota in mne agenda ;) )
over enkele maanden is het school gedaan en dan zou ik wel 7 keer per dag kunnen eten.
Wil deze zomer graag gaan trainen in de fitness van Bill Richardson (ken je hem?), maar moet nu nog tot begin vd zomervakantie in mn gewone fitness trainen

Probeer een halve kilo makreel toe te voegen per dag. Als dat niet werkt, vraag je maar aan Bill wat je moet doen :D

Ik bedoel meer produten die rechtstreeks van de boom of grond afkomen :D

---------- Post toegevoegd Sun 22 Apr 2012 om 17:24 ----------

Hangt er vanaf hoeveel je er van plan was te gaan eten, hahaha. Ik neem er soms 10.
Dextrose kun je erin laten, 30gr is voldoende

ah ok ik kan volgend :D kan je een paar voorbeelden geven en wat dragen ze dan bij aan vetverlies?

Weleens een schouderblessure gehad ?

Mijn neef zegt dat dat je eiwitten nooit samen moet nemen met vezels, anders gaan ze met elkaar vechten, in hoeverre klopt dit?

ah ok ik kan volgend :D kan je een paar voorbeelden geven en wat dragen ze dan bij aan vetverlies?

Ze houden je bloedsuiker constant als je regelmatig blijft eten waardoor je makkelijker in staat bent vet te verbranden. Dit heeft ook te maken met de GI waarde van je produkt

---------- Post toegevoegd Mon 23 Apr 2012 om 08:52 ----------

Weleens een schouderblessure gehad ?

Nee, ik heb altijd blessure-vrij getraind:)

Heb wel 1x me schouder zwaar gekneusd door mijn autogordel tijdens een zwaar ongeluk. Heb er een paar maanden erg last van gehad

Laatst bewerkt:
Toch 2 vragen voor de cut:

1: Cut je alleen op rijst of switch je ook soms over naar aardappel of pasta?
2: En zout / zuivel, gooi je dat er pas uit als je onder de 5% wil of doe je dat al eerder?

Wel interressant dat je pas onder de 5% cardio er in gooit... ik denk dat ik dat ook maar een s ga doen en gewoon puur op voeding / krachttraining cut, ik zie dit steeds vaker terugkomen. Train je trouwens meerdere keren per dag (zoals IFBB pro's ook vaak doen) of gewoon 1x?

Dit is eigenlijk best een goed idee.
Ik heb een hond dus word nog gezellig ook.
Dat ik daar nooit eerder op gekomen ben :mad:

Wat voor lichaamstype heb jij eigenlijk? ecto? meso, endo?

Dat deed ik ook altijd toen ik nog een hond had. Heerlijk is dat en dan de zon te zien opkomen:D

Ik principe ben ik meso maar heb niet het lichaam om een massa monster te worden. Dat ik net begon met trainen stond ik het hele jaar op 6% en at ik alles wat los en vast zat, dus misschien ben ik ook een beetje ecto:D De laatste jaren kan ik makkelijker vet aanzetten

---------- Post toegevoegd Mon 23 Apr 2012 om 09:22 ----------

Mijn neef zegt dat dat je eiwitten nooit samen moet nemen met vezels, anders gaan ze met elkaar vechten, in hoeverre klopt dit?

Nee ze worden gescheiden opgenomen dus er wordt niet gevochten:p

Toch 2 vragen voor de cut:

1: Cut je alleen op rijst of switch je ook soms over naar aardappel of pasta?
2: En zout / zuivel, gooi je dat er pas uit als je onder de 5% wil of doe je dat al eerder?

Wel interressant dat je pas onder de 5% cardio er in gooit... ik denk dat ik dat ook maar een s ga doen en gewoon puur op voeding / krachttraining cut, ik zie dit steeds vaker terugkomen. Train je trouwens meerdere keren per dag (zoals IFBB pro's ook vaak doen) of gewoon 1x?

in de eerste fase houd ik mijn havermout er 's ochtends gewoon nog in. rijst en zoete aardappel tot aan mijn wedstrijd. past neem ik alleen als junk.
Ik eet altijd zoutloos want dat zit al genoeg in andere voeding. zuivel neem ik eigelijk ook nooit maar dat kun je gewoon nemen (met mate) en redelijk droog worden

Ik heb niet de mogelijkheid en middellen om te trainen als sommige pro's die de hele dag kunnen slapen, eten & trainen. Trainen doe ik maximaal 4x in de week tussen de 40-50 minuten. Dat ik genoeg voor mij anders ga ik alleen maar achteruit ;)

Laatst bewerkt:
hey Ray,
hoeveel omega 3 moet je eigelijk nemen om een positief effect te hebben. hoor vaker 5 pillen per dag om enig effect te hebben maar weet niet of dit waar is en hoe jij het ziet?
haal overige vetten uit eigeel. vis lust ik niet ;(

Er zit heel veel kwaliteit verschil in omega of vis capsules. De gewenste hoeveelheid voor een positief effect durf ik niet te zeggen. Ikzelf haal mijn omega's uit lijnzaadolie en noten

in de eerste fase houd ik mijn havermout er 's ochtends gewoon nog in. rijst en zoete aardappel tot aan mijn wedstrijd. past neem ik alleen als junk.
Ik eet altijd zoutloos want dat zit al genoeg in andere voeding. zuivel neem ik eigelijk ook nooit maar dat kun je gewoon nemen (met mate) en redelijk droog worden

Ik heb niet de mogelijkheid en middellen om te trainen als sommige pro's die de hele dag kunnen slapen, eten & trainen. Trainen doe ik maximaal 4x in de week tussen de 40-50 minuten. Dat ik genoeg voor mij anders ga ik alleen maar achteruit ;)

Ok, thnx voor het snelle reageren :-)

Eet je trouwens alleen maar "zoete" aardappel of ook normale?
Waarom trouwens zoete aardappel?, zitten daar andere voedingswaarden in of smaakt het gewoon beter?

Ik heb zelf veel moeite met droge zilvervliesrijst weg te werken... hou het altijd op normale aardappel...

---------- Post toegevoegd Mon 23 Apr 2012 om 10:10 ----------

Er zit heel veel kwaliteit verschil in omega of vis capsules. De gewenste hoeveelheid voor een positief effect durf ik niet te zeggen. Ikzelf haal mijn omega's uit lijnzaadolie en noten

http://www.leangains.com/search/label/Supplements
Zie 1e post over visolie. De conclusie heb ik onder neer gezet.

Even though the conclusions that can be drawn based on this study are somewhat limited due to the infusion protocol, I find the results promising enough to make changes to my own diet. Consequently, I will personally increase my daily n-3 intake to achieve a similar EPA/DHA saturation of the plasma membranes. I will also make this a mandatory part of the diet templates for my clients.

This means that I recommend an intake of 2 g EPA and 1.5 g DHA per day, and it means that you should pay closer attention to the EPA/DHA amounts you get from your fish oil supplement.

As I mentioned earlier, a 1-gram fish oil capsule does not yield high amounts of EPA and DHA, as most of it is filler. The 3 grams of fish oil I have been taking up until now yields a trivial amount of 0.18 EPA/0.12 DHA per capsule. I'd need about 10 of those capsules to reach the amounts required.

Which fish oil supplements contain satisfactory amounts of EPA/DHA? I don't feel like chewing on 10 of those capsules, so I will explore other alternatives. I've looked around for a bit and have found these high-EPA/DHA-brands:

NutraSea Original Liquid.

Cost of daily dose required (3 tsp/15 ml liquid) to reach 2 g EPA/1.5 g DHA: $0.99. (500 mL bottle.)

Ultra Omega-3

Cost of daily dose required (4 softgels) to reach 2 g EPA/1.5 g DHA: $0.44. (180 g softgels.)

Swedish readers: "Omega-3 Forte" from Pharbio seems to be the best choice. You will need 6 softgels to meet the EPA/DHA-requirements. Daily cost: 9.4 SEK. You can order Omega-3 Forte from Svenskt Kosttillskott[Afbeelding niet meer beschikbaar]

The aforementioned brands are good and affordable alternatives for meeting the daily EPA/DHA requirements. Softgels are always cheaper, but some people can't stand fish oil capsules, in which case a liquid solution might be a more attractive alternative. So that's that.

If you eat fatty fish on a regular basis, a stringent EPA/DHA-protocol might not be required. You can check the EPA and DHA content of fish here. Example: your average store-bought salmon yields 0.7 g EPA and 1.4 g DHA per 100 g. Do the calculations based on your average weekly intake. Keep in mind that the amounts can vary depending on the breeding of the fish, e.g. farm-raised vs wild salmon.

Is je ochtendcardio hard wandelen of rustig joggen?

Nooit normale aardappels. Daar wordt ik gauw vet van. Zoete aardappel hebben een veel lagere Gi waarde en is bovendien erg lekker:)

---------- Post toegevoegd Mon 23 Apr 2012 om 10:30 ----------

Is je ochtendcardio hard wandelen of rustig joggen?

gewoon looppas. ene keer wat wat sneller doorstappen als de andere keer.

Nooit normale aardappels. Daar wordt ik gauw vet van. Zoete aardappel hebben een veel lagere Gi waarde en is bovendien erg lekker:)

Kijk, daar leer ik nog wat van :-).. ga ik proberen! thnx.

vet van normale aardappels? is dat bij iedereen of weet je dat niet. ben er namelijk gek op en kan ze met bakke eten ;P

Ik ken ook atleten die gewoon de witte nemen. Maar als je er goed op gaat, moet je het vooral blijven doen:D

Laatst bewerkt:
Punt is, dat je snel een piek en daal krijgt in je bloedsuikerspiel.

jij bent dus een luie bb'er :D

Misschien een beetje lui ja :-) En als je die aardappen nu gewoon hard boent en met schil en al opeet?? volgens mij moet dat geen probleem zijn of wel?

Terug
Naar boven