AndroidHealthClinic

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

Stel je hebt verstopte neus/ keelpijn gaan trainen of je lichaam
De rust geven ?

• Topic Starter Topic Starter
gewoon trainen, dan komt het vanzelf los;)

Tof dat je dit doet Ray!

Ik heb een vraag: Op dit moment volg ik het rippetoe-schema waarbij ik 3 keer in de week squat. Ik gain nog steeds elke training en weinig spierpijn de dag erna. Nu is mijn vetpercentage iets te hoog (15/16%, dus wil ik er zo'n 2 a 3% af voor de zomer. Nu doe ik een halfuur cardio na elke krachttraining, nu leek mij dit aardig weinig...

Is het verstandig om op niet-trainingsdagen na het opstaan of na het eten of is dit funest voor mijn squatgains? En kan ik dan beter fietsen of hardlopen?

Alvast bedankt,

Kevin

Ik zou zeggen, anders eten en/of trainen. 30min na het trainen is eigelijk al te veel

Wat vindt jij ideaal na het trainen? Momenteel doe ik +-20min cardio na het trainen.

Ideaal is dat je geen cardio nodig hebt:) ik ben geen voorstander van cardio offseason want wat zou ik moeten doen om te compenseren als ik op dieet ga..

Zo ging dat in de oertijd ook. Als je het niet lust, gewoon kruiden bij de Albert Heijn kopen.

Niet zeuren, maar eten. Eten is brandstof, geen feestje. Mensen zien het als feestje, omdat de rest van hun dag te hard zuigt om er een goed gevoel aan over te houden. ;-)

Ray, wat zeg jij: wel of geen shake tussen KT en cardio?

Nee, nooit een shake tussen krachttraining en cardio !

Tis rustig vanavond:D

Hoi ik heb wel een vraag:
Wat is beter 0,5 kg verliezen of 1kg per week tijdens het cutten?

ik heb wel een vraagje dan ;P ben nu als post meal tonijn 130g op water en 100g havermout aan het eten. nu heb je mij eerder gezegd dat kip/rijst beter is alleen zijn de ouders daar niet blij mee dat ik nog meer kip en rijst ga eten dus hou ik het hier denk ik wel bij. maar heb jij iets makkelijks als vervanger voor havermout?
btw ooit havermout en tonijn door elkaar gedaan ;P nooit doen haha

Brinta :lick:

Tuurlijk wel. Havermout + tonijn + ei + beetje citroen + kruiden naar keuze.

Bij tonijn eerst goed vocht er uit knijpen, en dan alles samen in kom doen. Goed met vork kapotdrukken/mengen, er twee of drie burgers mee boetseren en bakken in de pan ;).

Ray Simon laatste vraag:
stats: 82kg
vetpercentage:18,7%
17 jaar oud

Dit is mijn schema wat vind u ervan?
Maaltijd 1(8:00): 3 glazen melk + 1 broodje met groente erop + 2 grote glazen water
Maaltijd 2(11:00): mandarijn+ 2 broodjes met pindakaas
Maaltijd 3(14:00): banaan + 50 gram havermout + 3 glazen melk
Maaltijd 4(17:00): halve tonijn blik + kip 100 gram
Maaltijd 5(18:00): 2 eieren + 15 ml olijfolie + Vis pengasius 1 stuk + 50 gram bruine bonen
Maaltijd 6(21:00):500 gram magere kwark met walnoten en amandelen + water + whey 1 schep

Eiwitten:222,7 Koolhydraten 203,6 vetten: 50,42 totaal calorieen: 2229,4

ik heb wel een vraagje dan ;P ben nu als post meal tonijn 130g op water en 100g havermout aan het eten. nu heb je mij eerder gezegd dat kip/rijst beter is alleen zijn de ouders daar niet blij mee dat ik nog meer kip en rijst ga eten dus hou ik het hier denk ik wel bij. maar heb jij iets makkelijks als vervanger voor havermout?

rijst kost niks toch:) aardappels kan ook of pasta.
In de tijd dat ik op de antillen woonde, hadden we geen eiwitpoeders enc. ik maakte mijn ochtend shake (als de eieren op het eiland op waren) met havermout en tonijn en water.:D:D:D:D

---------- Post toegevoegd Mon 23 Apr 2012 om 21:46 ----------

De perfecte havermout vervanger:p

---------- Post toegevoegd Mon 23 Apr 2012 om 21:47 ----------

Ray Simon laatste vraag:
stats: 82kg
vetpercentage:18,7%
17 jaar oud

Dit is mijn schema wat vind u ervan?
Maaltijd 1(8:00): 3 glazen melk + 1 broodje met groente erop + 2 grote glazen water
Maaltijd 2(11:00): mandarijn+ 2 broodjes met pindakaas
Maaltijd 3(14:00): banaan + 50 gram havermout + 3 glazen melk
Maaltijd 4(17:00): halve tonijn blik + kip 100 gram
Maaltijd 5(18:00): 2 eieren + 15 ml olijfolie + Vis pengasius 1 stuk + 50 gram bruine bonen
Maaltijd 6(21:00):500 gram magere kwark met walnoten en amandelen + water + whey 1 schep

Eiwitten:222,7 Koolhydraten 203,6 vetten: 50,42 totaal calorieen: 2229,4

train met gewichten?

rijst kost niks toch:) aardappels kan ook of pasta.
In de tijd dat ik op de antillen woonde, hadden we geen eiwitpoeders enc. ik maakte mijn ochtend shake (als de eieren op het eiland op waren) met havermout en tonijn en water.:D:D:D:D

---------- Post toegevoegd Mon 23 Apr 2012 om 21:46 ----------

De perfecte havermout vervanger:p

haha naja moet toegeve ben al blij dat ik tonijn eet, hou nie van vis enzo. maar zal eens kijken of ik een rijststomerdingapparaat kan aanschaffen lijkt me wel handig, rijst kost idd niks maar het koken vinden ze maar stom enzo. :o

---------- Post toegevoegd Mon 23 Apr 2012 om 21:49 ----------

Tuurlijk wel. Havermout + tonijn + ei + beetje citroen + kruiden naar keuze.

Bij tonijn eerst goed vocht er uit knijpen, en dan alles samen in kom doen. Goed met vork kapotdrukken/mengen, er twee of drie burgers mee boetseren en bakken in de pan ;).
denk dat dit echt niet te vrete is haha, op die burgers na dan :P

welke aardappelen ? zoute aardappels waren het beste zei je he ?
en stel nu je eet normaal 125g rijst hoeveel gram aardappels zou dit zijn ?
ik ga beginnen om wat meer aardappels te beginnen eten ;) en bv bij de spaghetti welke saus is het beste ? ik neem deze van miracoli deze bevat maar 0.Gg toegevoegde suikers . dit meng ik meestal met beetje varken en rundgehakt (100g) en 150 g vlees (kip,tonijn ,makreel,pangasius)

Terug
Naar boven