AndroidHealthClinic

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

• Topic Starter Topic Starter
tsja, onderhoud uitrekenen is maar een richtlijn. Ieder persoon is weer anders, en daarom hoor je al die verschillende verhalen. Daarbij heb je nog internet waar van alles en nog wat op staat. Ik heb nog nooit naar mijn kcal inname gekeken en/of berekend. Tot nu toe heb ik ook bij iedereen de gewenste resultaten gekregen die ik persoonlijk help. Bij mij is het zo..hoe meer ik eet, hoe meer me lichaam gaat vragen:)

Dat is bij mij precies ook zo! Als ik steeds meer eet, krijg ik ook veel meer honger. Enig nadeel is dan: je wordt ook langzaam steeds vetter. :D

Dan eet je misschien te veel op de verkeerde momenten:D

Jullie met je onderhoud... Je word alleen vet als je te veel op de verkeerde momenten eet en/of je glycogenenvooraad vol zijn

Okee, laat ik zo vragen: wanneer eet je veel en wanneer eet je weinig gedurende je dag? En wat is veel en wat is weinig (relatief)?

Ontbijt en postmaaltijd blijven altijd de belangrijkste momenten. Je kunt dan bv met je KH, 1/4 van je totaal KH inname met je ontbijt en na 1/4 na je training nuttigen. Dus stel je totaal inname is 400gr kh.. neem je 100gr id ochtend en 100gr na je trainen. De overige 2/4 moet je dan verstandig verspreiden

Jullie met je onderhoud... Je word alleen vet als je te veel op de verkeerde momenten eet en/of je glycogenenvooraad vol zijn
Hoe weet je of je Glycogenenvoorraad vol zit? Is dit überhaupt volbaar?
En hoe ga je daar dan mee om, ieder lichaam is immers anders.

Ontbijt en postmaaltijd blijven altijd de belangrijkste momenten. Je kunt dan bv met je KH, 1/4 van je totaal KH inname met je ontbijt en na 1/4 na je training nuttigen. Dus stel je totaal inname is 400gr kh.. neem je 100gr id ochtend en 100gr na je trainen. De overige 2/4 moet je dan verstandig verspreiden
Super! Dit is een handige richtlijn. Hier kan ik wat mee. :hedbang:

---------- Post toegevoegd Tue 24 Apr 2012 om 13:39 ----------

Hoe weet je of je Glycogenenvoorraad vol zit? Is dit überhaupt volbaar?
En hoe ga je daar dan mee om, ieder lichaam is immers anders.

Ik merk het met trainen. Dan loop ik heel snel vol zeg maar..
Het is belangrijk om de huidplooimeter erbij te houden, zodat je weet wat je doet:)

Hoe berekenen jullie je energiebehoefte eigenlijk?

Nooit normale aardappels. Daar wordt ik gauw vet van. Zoete aardappel hebben een veel lagere Gi waarde en is bovendien erg lekker:)

Oke ik had een vraagje ik eet een tijdje aardappels.
Maar normale aardpels houden die ook meer vocht vast?

Heb 3 vraagjes :D
- Stel je dat je een hele dag thuis zit, op welk tijdstip vindt jij het dan ideaal om te trainen?
- Wat vindt jij een ideaal pre workoutmeal? Brood, rijst, pasta ...
- Als jij je hebt overslapen, of het je hebt een dag verlof en je staat om 10u ipv 7u op. Dus je mist 1 maaltijd. Wat zou jij dan doen? Je eerste maaltijd vergroten? (bv 150g havermout ipv 100g) Of je normaal 1e maaltijd eten en je 2e overslaan?

Wat doe jij met avondeten? Je basisschema elke dag hetzelfde en wel anders avondeten of elke dag alles hetzelfde?

Heb 3 vraagjes :D
- Stel je dat je een hele dag thuis zit, op welk tijdstip vindt jij het dan ideaal om te trainen?
- Wat vindt jij een ideaal pre workoutmeal? Brood, rijst, pasta ...
- Als jij je hebt overslapen, of het je hebt een dag verlof en je staat om 10u ipv 7u op. Dus je mist 1 maaltijd. Wat zou jij dan doen? Je eerste maaltijd vergroten? (bv 150g havermout ipv 100g) Of je normaal 1e maaltijd eten en je 2e overslaan?

-Het liefst een beetje optijd. Na me 2e maaltijd. Maar dat hangt af hoe ik me voel.
-rijst en/of zoete aardappel
-Je kunt dan alles opschuiven en 1 maaltijd weglaten als je op een vaste tijd naar bed gaat

---------- Post toegevoegd Tue 24 Apr 2012 om 16:18 ----------

Wat doe jij met avondeten? Je basisschema elke dag hetzelfde en wel anders avondeten of elke dag alles hetzelfde?

Ik heb geen avondeten:D maar een vast schema met een postmaaltijd:)

Oke das handig om te weten over die aardappels.

Me vet% zakt wel alleen ik hielde de laatste weken erg veel vocht vast.
Met name rond me gezicht net of ik aan de creatine zit.
Want ik krijg daar ook een dikke kop van.

Ik ga ze voortaan vervange voor rijst.

tnx Ray:)

Terug
Naar boven