MuscleMeat

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

• Topic Starter Topic Starter
Gelijk het trainen kun je evt ook normale aardappels nemen, zo'n 400gr.
Als saus kun je een beetje tomatensaus nemen. Eet geen varkensgehakt dat is bagger

Gelijk het trainen kun je evt ook normale aardappels nemen, zo'n 400gr.
Als saus kun je een beetje tomatensaus nemen. Eet geen varkensgehakt dat is bagger
a is dat niet goed af en toe is varkensgehakt ? rudsgehakt dan of kipgehakt ? wat is een beetje tomatensaus ?:D
en wat bedoel je juist mer gelijk het trainen ? na het trainen bedoel je of ...
hoelang zou ke ongeveer moeten slapen . ik probeer altijd aan de 8 u te zitten . sta om 7.15 op om te gaan werken .;)

echt (vast)vlees is beter. met gehakt weet je nooit wat je eet:) beetje is een beetje:P niet dat je hele bord bedekt is, hahaha. ik bedoel binnen een uur na je training eten. 8 uur slaap is inprincipe voldoende maar dat is per persoon verschillend

echt (vast)vlees is beter. met gehakt weet je nooit wat je eet:) beetje is een beetje:P niet dat je hele bord bedekt is, hahaha. ik bedoel binnen een uur na je training eten. 8 uur slaap is inprincipe voldoende maar dat is per persoon verschillend
ja ik maak men eten ervoor altijd al klaar ;) maar ga dus beginnen met wat meer patatten te eten dan . mogen deze gebakken patatjes zijn ?:D nee zeker haha ik ben meestal goed uitgeslapen en ben niet moe in de dag dus denk wel dat dut voldoende is voor me ;)

bedankt

ja ik maak men eten ervoor altijd al klaar ;) maar ga dus beginnen met wat meer patatten te eten dan . mogen deze gebakken patatjes zijn ?:D nee zeker haha ik ben meestal goed uitgeslapen en ben niet moe in de dag dus denk wel dat dut voldoende is voor me ;)

bedankt
had nog een vraagje hoeveel water drink je zo per dag en wat is aangerade voor me ? drink nu denk een 2,5a3 liter lastige is wel dat je veel moet plassen dan :p

Ik heb dit ook al in een ander topic gesteld en ben benieuwd naar je antwoord. Welke van de onderstaande opties vind je het beste en waarom? Het gaat om de refeed. Ik schets 3 opties waar je min of meer kan spreken van een refeed. Het netto resultaat op 1 refeeddag is voor alle opties 3000 kCal.

- Je eet 3000 kCals en je creeert een verschil van 500 kCal middels cardio. Refeeddag: 3500 kCal eten
- Je eet 3000 kCals en je creeert een verschil van 500 kCal middels cardio. Refeeddag: GEEN cardio plannen (is ook 500 kCal winst)
- Je eet 2500 kCal en doet geen cardio. Refeeddag: 3000 kCal eten

Welke optie is het beste?
Als je het aan mij vraagt, zeg ik optie 1. Maar het netto resultaat is bij allemaal 3000 kCal.

Ray Simon laatste vraag:
stats: 82kg
vetpercentage:18,7%
17 jaar oud

Dit is mijn schema wat vind u ervan?
Maaltijd 1(8:00): 3 glazen melk + 1 broodje met groente erop + 2 grote glazen water
Maaltijd 2(11:00): mandarijn+ 2 broodjes met pindakaas
Maaltijd 3(14:00): banaan + 50 gram havermout + 3 glazen melk
Maaltijd 4(17:00): halve tonijn blik + kip 100 gram
Maaltijd 5(18:00): 2 eieren + 15 ml olijfolie + Vis pengasius 1 stuk + 50 gram bruine bonen
Maaltijd 6(21:00):500 gram magere kwark met walnoten en amandelen + water + whey 1 schep

Eiwitten:222,7 Koolhydraten 203,6 vetten: 50,42 totaal calorieen: 2229,4

geloof nooit dat hier 222 gr eiwitten inzitten...die wat in je brood enz zitten moet je niet meetellen

soziezo boter eruit. met je avondeten kun je beter een schone/vaste maaltijd nemen. na je training een volwaardige/vaste maaltijd . voor het slapen nog wat trage eiwitten :)

-Boter is eruit.
-Avondeten is aangepast.
-Trage eiwitten zijn besteld.

Wat zou de perfecte post-workout meal zijn om 21:30 als je aant cutten bent?
Ik zat te denken aan whey+melk met brinta en een ei.

-Boter is eruit.
-Avondeten is aangepast.

Melk vervangen door water :-)

Ik zou weleens met jou willen trainen Ray, maar dan wil ik wel dat je in een heel strak shirtje en korte stretchbroek komt squaten, oh en stiflegged deadlift, vind ik fijne oefeningen om naar te kijken :)

gast....

'kay thanx. Word dan wel even doorzetten met het opdrinken maarja.
Als je voor de lekkere maaltijden gaat kan je beter naar een restaurant gaan natuurlijk :D

Ik drink altijd mijn shake met water, gewoon niet te veel water er in stoppen anders smaakt het "waterigg....". En natuurlijk een lekkere eiwitten kopen :)

Volgens mij zal Ray de Whey Delicious aanraden van XXL ;)

Ik heb dit ook al in een ander topic gesteld en ben benieuwd naar je antwoord. Welke van de onderstaande opties vind je het beste en waarom? Het gaat om de refeed. Ik schets 3 opties waar je min of meer kan spreken van een refeed. Het netto resultaat op 1 refeeddag is voor alle opties 3000 kCal.

- Je eet 3000 kCals en je creeert een verschil van 500 kCal middels cardio. Refeeddag: 3500 kCal eten
- Je eet 3000 kCals en je creeert een verschil van 500 kCal middels cardio. Refeeddag: GEEN cardio plannen (is ook 500 kCal winst)
- Je eet 2500 kCal en doet geen cardio. Refeeddag: 3000 kCal eten

Welke optie is het beste?
Als je het aan mij vraagt, zeg ik optie 1. Maar het netto resultaat is bij allemaal 3000 kCal.

Ik zeg, geen van alle:D:D:D

Op papier kunnen die cijfertjes er logisch uitzien, maar ik vind het moeilijk doen:D Als je gaat switchen in je kcal, een paar x pw, weet je niet precies wat je moet aanpassen als je niet vooruit gaat.
Mijn stelling; houdt je kcal gelijk op train en rustdagen. Op je rustdagen verdeel je (je grotere) postmaaltijd over je andere maaltijden. Met deze rustdagen zou je eigelijk een 'overschot' hebben aan kcal (volgens vele)..,maar je spieren kunnen deze dag meer opnemen omdat je de dag ervoor hebt getraind.
Zo creeer je dus nooit een tekort en het zal je spieren, de grootste verbrandingsmotor, alleen maar op gang helpen.
Met dit principe hoef je eigelijk geen cardio te doen..alleen ****ing hard te trainen, anders valt er niks te verbranden:D

---------- Post toegevoegd Tue 24 Apr 2012 om 11:26 ----------

geloof nooit dat hier 222 gr eiwitten inzitten...die wat in je brood enz zitten moet je niet meetellen

Dan nog komt ie er niet:p

---------- Post toegevoegd Tue 24 Apr 2012 om 11:28 ----------

-Boter is eruit.
-Avondeten is aangepast.

100gr complexe carbs en 40gr dierlijke eiwitten

---------- Post toegevoegd Tue 24 Apr 2012 om 11:30 ----------

Ik zou weleens met jou willen trainen Ray, maar dan wil ik wel dat je in een heel strak shirtje en korte stretchbroek komt squaten, oh en stiflegged deadlift, vind ik fijne oefeningen om naar te kijken :)

Ik voel me vereerd:D:D:D:D

Laatst bewerkt:
Daar heb je ook wel helemaal gelijk in, maar dat hangt ook af van de hoeveelheid spiermassa die je hebt (als je meer spiermassa hebt, verbrand je ook meer).

Daarnaast is het (voor mij in ieder geval) niet mogelijk om vet kwijt te spelen als ik op of boven mijn onderhoud eet. Misschien had ik er bij moeten zetten dat het een stelling was die je toe kan passen in de cut. :-P

Het liefste creeer ik ook geen tekort om mijn spieren goed te blijven voeden, maar om vet kwijt te raken heb ik geen andere keuze denk ik.

Misschien kun je me dan uitleggen hoe jouw training eruit ziet (ongeveer) als je ****ing hard traint? Jij wilt dus zeggen dat je het "verschil" creeert middels je krachttraining? Dus je bent 2 uur lang in de gym 500 squats aan het maken? :-P

Daar heb je ook wel helemaal gelijk in, maar dat hangt ook af van de hoeveelheid spiermassa die je hebt (als je meer spiermassa hebt, verbrand je ook meer).

Daarnaast is het (voor mij in ieder geval) niet mogelijk om vet kwijt te spelen als ik op of boven mijn onderhoud eet. Misschien had ik er bij moeten zetten dat het een stelling was die je toe kan passen in de cut. :-P

Het liefste creeer ik ook geen tekort om mijn spieren goed te blijven voeden, maar om vet kwijt te raken heb ik geen andere keuze denk ik.

Misschien kun je me dan uitleggen hoe jouw training eruit ziet (ongeveer) als je ****ing hard traint? Jij wilt dus zeggen dat je het "verschil" creeert middels je krachttraining? Dus je bent 2 uur lang in de gym 500 squats aan het maken? :-P

Tis natuurlijk ook afhankelijk wat voor stofwisseling je hebt (en welk werk). Als je een lage stofwisseling hebt, heb je minder carbs nodig als iemand met een hoge stofwisseling. Heb je bv zittend werk of weinig arbeidsintensief, kun je in de ochtend best een beetje cardio doen om alles op gang te helpen. Anders zou ik toch proberen om het in je voeding te zoeken.
Ooh, ik train vrij basic hoor bv;
-leg extension
-front squat
-leg press
-leg extension
-staande kuit
45min sta ik dan weer buiten;)

Tis natuurlijk ook afhankelijk wat voor stofwisseling je hebt (en welk werk). Als je een lage stofwisseling hebt, heb je minder carbs nodig als iemand met een hoge stofwisseling. Heb je bv zittend werk of weinig arbeidsintensief, kun je in de ochtend best een beetje cardio doen om alles op gang te helpen. Anders zou ik toch proberen om het in je voeding te zoeken.
Ooh, ik train vrij basic hoor bv;
-leg extension
-front squat
-leg press
-leg extension
-staande kuit
45min sta ik dan weer buiten;)
Dus eigenlijk als je een zware baan hebt, doe je meer, verbrand je meer, is je stofwisseling ook wat hoger. Maar dat is het zelfde als zeggen dat je meer voedsel nodig hebt om op onderhoud te eten. Je onderhoud ligt dan gewoon wat hoger. In mijn situatie betekent dat gewoon dat ik meer moet lopen en misschien wat meer cardio moet doen en hetzelfde moet blijven eten, dan heb ik hetzelfde effect. Maar het netto resultaat is wel dat ik dan uiteindelijk toch onder mijn onderhoud eet om vet te verliezen. :) Of je het rechtsom of linksom benaderd, je zult toch een verschil moeten creeeren om vet te verliezen. Eigenlijk zeg jij dus ook: je kunt beter meer doen en goed eten dan minder doen en minder goed eten. Een beetje zoals burn the fat, feed the muscle. Beter vet VERBRANDEN dan UITHONGEREN. Meningen zijn namelijk nogal verdeeld hier op het forum. ;)

Terug
Naar boven