AndroidHealthClinic

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

Jullie met je onderhoud... Je word alleen vet als je te veel op de verkeerde momenten eet en/of je glycogenenvooraad vol zijn

Het is erg aardig van je dat je dit doet, vat het ook niet als aanval op. Maar het meeste advies dat je geeft is (recentelijk) bijna allemaal ontkracht met wetenschappelijke onderzoeken. Het betekent zeker niet dat je met jou adviezen geen goede resultaten kan halen, maar het betekent wel dat veel mensen een hoop extra moeite moeten doen voor iets dat relatief nauwelijks een verschil veroorzaakt.

Ik bedoel wat je hier boven zegt slaat kant noch wal. Het zou betekenen dat wanneer je volgens jou op de 'goede' momenten erg veel eet en op de 'foute' momenten niet, maar aan het eind van de dag wel in een calorie overschot verkeerd(dus boven je onderhoud eet), je alsnog vet verbrand. Dat is simpelweg niet mogelijk.

Ik zal je topic verder niet vervuilen, succes nog met je wedstrijden etc.

Beste ray,

Wat zijn de beste tijdstippen om te eten?
Om de 2.3/3 uur?

En ik welke hoeveelheden moet ik dan denken?

Ik train meestal in de middag.

MVG

• Topic Starter Topic Starter
Oke das handig om te weten over die aardappels.

Me vet% zakt wel alleen ik hielde de laatste weken erg veel vocht vast.
Met name rond me gezicht net of ik aan de creatine zit.
Want ik krijg daar ook een dikke kop van.

Ik ga ze voortaan vervange voor rijst.

tnx Ray:)

:thumbs:

---------- Post toegevoegd Tue 24 Apr 2012 om 21:49 ----------

:p
Al veel gelezen hier, zeker aardig intressant en leerzaam.

Als jij tijd heb Ray, en zin natuurlijk... kan je dan dit schema even doorkijken? http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/schema-304607/ onderste post is de meest recente.

:)

Heb t doorgekeken:D

---------- Post toegevoegd Tue 24 Apr 2012 om 21:53 ----------

Het is erg aardig van je dat je dit doet, vat het ook niet als aanval op. Maar het meeste advies dat je geeft is (recentelijk) bijna allemaal ontkracht met wetenschappelijke onderzoeken. Het betekent zeker niet dat je met jou adviezen geen goede resultaten kan halen, maar het betekent wel dat veel mensen een hoop extra moeite moeten doen voor iets dat relatief nauwelijks een verschil veroorzaakt.

Ik bedoel wat je hier boven zegt slaat kant noch wal. Het zou betekenen dat wanneer je volgens jou op de 'goede' momenten erg veel eet en op de 'foute' momenten niet, maar aan het eind van de dag wel in een calorie overschot verkeerd(dus boven je onderhoud eet), je alsnog vet verbrand. Dat is simpelweg niet mogelijk.

Ik zal je topic verder niet vervuilen, succes nog met je wedstrijden etc.

Grappig te weten dat die 'wetenschappelijke onderzoeken' bij mij wel werken:D:D:D:D

---------- Post toegevoegd Tue 24 Apr 2012 om 21:56 ----------

Beste ray,

Wat zijn de beste tijdstippen om te eten?
Om de 2.3/3 uur?
elke 2 uur

En ik welke hoeveelheden moet ik dan denken?
de hoeveelheden die je lichaam kan opnemen:)

Ik train meestal in de middag.

MVG

:cool::cool:

Laatst bewerkt:
ray mag ik weten wat je na de training drinkt ? is dit zoiets als vitargo en een whey shake (zo doe ik het). Vervelend vind ik, na zo een vitargo gedronken te hebben kan ik amper eten een uur erna omdat die vitargo zo fel vult..

en snap niet hoe je alles op 45 minuten getraind krijgt...ik krijg al die oefeningen niet zo snel gedaan.

Zou ik eens mogen weten hoe je rugtraining eruit ziet, welke oefeningen doe je dan precies allemaal?

ray mag ik weten wat je na de training drinkt ? is dit zoiets als vitargo en een whey shake (zo doe ik het). Vervelend vind ik, na zo een vitargo gedronken te hebben kan ik amper eten een uur erna omdat die vitargo zo fel vult..

Daar heb ik soms ook last van. Zelfs soms al met alleen whey proteine. In me bulk neem ik daarom alleen wat bcaa's/amino's.

en zoiets als vitargo, hoeveel mag je daarvan drinken of kan je daar niet teveel van drinken omdat het dadelijk opgenomen wordt ?
drink daar nu 60 gr van

en snap niet hoe je alles op 45 minuten getraind krijgt...ik krijg al die oefeningen niet zo snel gedaan.

Zou ik eens mogen weten hoe je rugtraining eruit ziet, welke oefeningen doe je dan precies allemaal?

Gewoon doortrainen:D Als bv je maatje klaar is, ga jij gelijk weer aan de gang:)

bv. rug + achterkant schouders
one arm hammer strenght pulldown
lat pulldown
barbell row
cable rowing
lowerback machine
bent over raises

ofzo iets:D

---------- Post toegevoegd Tue 24 Apr 2012 om 22:18 ----------

en zoiets als vitargo, hoeveel mag je daarvan drinken of kan je daar niet teveel van drinken omdat het dadelijk opgenomen wordt ?
drink daar nu 60 gr van

hangt er een beetje vanaf hoeveel je eet na je training. 30gr is inprincipe genoeg

Ik had een vraagje.

Ben aan het cutte het gaat redelijk.
Het is me eerste cut.

Nu ik eet rond de 2800 a 3000 kcals.
Tel me cals niet precies omdat ik naar me lichaam luister.

Nu is me vraag kan ik op me rust dagen een kleine 30 a40gram koolhydraten vervangen voor vette.

Dor wat makreel en noten.
Ik vervang dan zeg maar een rijst maaltijd.

Dus de zelfde kcals als op een sportdag alleen een andere verhouding.

Ik had een vraagje.

Ben aan het cutte het gaat redelijk.
Het is me eerste cut.

Nu ik eet rond de 2800 a 3000 kcals.
Tel me cals niet precies omdat ik naar me lichaam luister.

Nu is me vraag kan ik op me rust dagen een kleine 30 a40gram koolhydraten vervangen voor vette.

Dor wat makreel en noten.
Ik vervang dan zeg maar een rijst maaltijd.

Dus de zelfde kcals als op een sportdag alleen een andere verhouding.

ik zou een gedeelte van je postworkout KH verdelen aan het begin vd dag. dus elke dag gelijk houden

hallo ray,

ik ben bezig met de cut, wil onder de 10% deze zomer

ik eet s'ochtends om 5.45u 250ml magere melk + 40gr xxl whey delicious + 50gr havermout + 50gr brinta + xxl multivit

in kleine pauze om 9.30u 500gr magere kwark en water

grote pauze 12.15u 100gr rijst, 100gr kip, 1/3 komkommer, 1 tomaat + water

dan kan ik om 14.00u, 5min rokers pauze (ik rook niet), nog iets kleins eten, maar wat?

ben 15.15u klaar met werk, iets na half4 thuis.. en wil dan z.s.m. naar de sportschool

dus wat kan ik om 14.00u pakken als energie bron voor het trainen om 4u?

thanks

Weet niet of deze vraag al de revue gepasseerd is maar ik vraag het toch maar eens :)
"Wat is jouw trainingsschema?"
Ik heb namelijk totaal geen idee welke spieren ik het beste tezamen zou nemen of voor welke spiergroepen ik best een aparte dag inlas.

Oke zal ik doen wat vind je van me maaltijd indeeling?

7.00 100gram havermout
2 scheppe eiwit poeder 2 appels

Na de training 40gram vitaro
40gram eiwit

9.00 50gram rijst
100gram groente 170gram kip

11.00
50gram rijst 100gram groente
170gram kip

14.00
50gram rijst 1 eet olijf olie

16.00
50gram rijst1 eet olijf olie

18.00
50gram rijst
100gram groente 100gram koolvis

20.00 100gram koolvis 1 tomaat 1 halve kommer

22.30 40gram melk eiwitten

Laatst bewerkt:
hallo ray,

ik ben bezig met de cut, wil onder de 10% deze zomer

ik eet s'ochtends om 5.45u 250ml magere melk + 40gr xxl whey delicious + 50gr havermout + 50gr brinta + xxl multivit

in kleine pauze om 9.30u 500gr magere kwark en water

grote pauze 12.15u 100gr rijst, 100gr kip, 1/3 komkommer, 1 tomaat + water

dan kan ik om 14.00u, 5min rokers pauze (ik rook niet), nog iets kleins eten, maar wat?

ben 15.15u klaar met werk, iets na half4 thuis.. en wil dan z.s.m. naar de sportschool

dus wat kan ik om 14.00u pakken als energie bron voor het trainen om 4u?

thanks

Beter om in je kleine pauze wat carbs te eten. grote pauze wat minder. en dan om 14.00 weer een volledige maaltijd

Die totale inname gelijk houden op training- en rustdagen, doe je alleen omdat het dan makkelijker aanpassen is, of is daar nog een andere reden voor?

Weet niet of deze vraag al de revue gepasseerd is maar ik vraag het toch maar eens :)
"Wat is jouw trainingsschema?"
Ik heb namelijk totaal geen idee welke spieren ik het beste tezamen zou nemen of voor welke spiergroepen ik best een aparte dag inlas.

Ik wissel heel veel, en rouleer vaak door.
bv
borst-schouder
schouders-borst
borst-triceps
borst-biceps
rug-biceps
rug-achterkant schouders
bicpes-triceps
schouders-biceps
schouders-triceps
schouders-hamstrings
hamstrings-kuiten
quadricpes-kuiten
hamstrings-quadriceps
quadriceps-hamstrings

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 11:40 ----------

Oke zal ik doen wat vind je van me maaltijd indeeling?

7.00 100gram havermout

40gram eiwit

9.00 50gram rijst

11.00
170gram kip

14.00

16.00

18.00
50gram rijst
100gram groente 100gram koolvis

20.00 100gram koolvis 1 tomaat 1 halve kommer

begint erop te lijken:D
met je postmaaltijd wat meer carbs. je kip na deze maaltijd iets verlagen en koolvis vehogen. Je kunt ook wat extra vetten toevoegen

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 11:41 ----------

Die totale inname gelijk houden op training- en rustdagen, doe je alleen omdat het dan makkelijker aanpassen is, of is daar nog een andere reden voor?

Je bent aan het herstellen dus waarom verlagen;)

Oke das goed om te horen dat er op begin te lijke:P
Ik de carbs van me avond eten bij me post maaltijd gedaan.
En me avond eten al me carbs haal ik dan uit groente.
Omdat dat ik na 14.00 niet echt achtief meer ben.

7.00 100gram havermout

40gram eiwit

9.00 100gram rijst

11.00
150gram kip

14.00
100gram groente 150gram kip

16.00
100gram groente 150gram kip

18.00
300gram wokgroente
150 gram koolvis

20.00 150gram koolvis 1 tomaat 1 halve kommer
30gram gemende noten

Je bent aan het herstellen dus waarom verlagen;)

Je zult toch een keer moeten verlagen, als je wilt afvallen. En dan liever niet de uren na/rond je training minder eten.

Train trouwens s'morgens, dus rustdag is bij mij echt 24 uur na m'n training pas.

Ray, wat vind je van deloaden in de cutfase?

Ik volg momenteel een Wendler 5/3/1 (Boring But Big) schema en daar moet je verplicht iedere 4e week deloaden.

Gaat dit spierverlies opleveren?

Terug
Naar boven