MuscleMeat

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

• Topic Starter Topic Starter
Je zult toch een keer moeten verlagen, als je wilt afvallen. En dan liever niet de uren na/rond je training minder eten.

Train trouwens s'morgens, dus rustdag is bij mij echt 24 uur na m'n training pas.

Ja, daar heb je gelijk in. Maar 24uur erna ben je ook nog aan het herstellen.

Je advies topic loopt lekker he Ray!

Heb je zelf trouwens nog wedstrijd plannen dit jaar?

Oke das goed om te horen dat er op begin te lijke:P
Ik de carbs van me avond eten bij me post maaltijd gedaan.
En me avond eten al me carbs haal ik dan uit groente.
Omdat dat ik na 14.00 niet echt achtief meer ben.

7.00 100gram havermout
2 scheppe eiwit poeder 2 appels

Na de training 40gram vitaro
40gram eiwit

9.00 100gram rijst
100gram groente 170gram kip

11.00
50gram rijst 100gram groente
150gram kip

14.00
50gram rijst 1 eet olijf olie
100gram groente 150gram kip

16.00
50gram rijst1 eet olijf olie
100gram groente 150gram kip

18.00
300gram wokgroente
150 gram koolvis

20.00 150gram koolvis 1 tomaat 1 halve kommer
30gram gemende noten

22.30 40gram melk eiwitten

Je kunt zelfs nog wat meer rijst nemen na je trainen. En op je rustdagen kun je deze verspreiden over je maaltijden. bv je neemt 150gr rijst na je trainen, dan kun je 09.00 80gr nemen. 11.00 70gr. 14.00 60gr. 16.00 50gr. 18.00 40gr op je rustdagen

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 13:37 ----------

Ray, wat vind je van deloaden in de cutfase?

Ik volg momenteel een Wendler 5/3/1 (Boring But Big) schema en daar moet je verplicht iedere 4e week deloaden.

Gaat dit spierverlies opleveren?

Wat is deloaden precies? Sorry hoor, ik ben van de oude stempel:D

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 13:39 ----------

Laatst bewerkt:
Thanks, maar opvallen is soms niet genoeg:(

Dat was oa deze zeker.. Benelux cup 2010

walters cup 2010.jpg

Heb je hem nog iets kleiner ray? Kan je nog steeds zien :roflol:

Dit is beter denk ik:D

nbpf 5.jpg

nbpf 1.jpg

Jij was de 2de van links toch? :p

tsja, die ene 3 horen daar niet thuis. is gewoon podiumvulling

Ja het is jammer soms dat die er tussen staan (althans voor mij als kijker). Aan de andere kant kan het bij iedereen een keer helemaal mislopen.

Kijk naar de meeste linkse, atleet van straatweg die op het NK er echt goed bij stond.

Dat zal misschien maar deze wedstrijd was 2 jaar geleden

On topic

Je kunt ook vetter worden als beneden je onderhoud eet

Grapje neem ik aan? Mocht je serieus zijn, leg me dan aub uit hoe dat in z'n werk gaat volgens jou.

Edit:
Haha laat trouwens maar, ik weet dat het zinloos is om tegen je in te gaan. Je zegt zelf al dat je van de oude stempel bent, betekent dus dat je niet op de hoogte bent van nieuwe informatie en recentelijke onderzoeken. Vandaar dat je nog alles doet zoals het je vroeger is aangeleerd. Prima verder hoor, kost alleen onnodige moeite.

Het woordje broscience past trouwens perfect bij dit topic.

Laatst bewerkt:
Waarom denk je dat er zoveel dikke mensen zijn? 2 of 3 keer per dag eten. 's ochtends niks. daarna een paar boterhammen en s'avond een grote bord aardappels. Dit zijn vaak mensen die onder hun onderhoud zitten maar gewoon verkeerd eten en te veel op de verkeerde momenten:)

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 16:21 ----------

Deloaden is even een stapje terug met intensiteit en/of volume. Dit om overtraining te voorkomen en/of om structureel progressief te kunnen blijven laden...

Leg het eens speciafieker uit?

Hier even een voorbeeldje:

• Workout Waves:

Each workout is performed 4 times during the course of a Wendler's 5/3/1 mesocycle. Simply stated, you will have 4 bench press workouts, 4 squat workouts, 4 deadlift workouts, and 4 overhead press workouts. Each specific workout (A-B-C-D) is comprised of 4 waves, or 4 different workouts. These waves are:

Wave A. Warmup, 75% x 5, 80% x 5, 85% x 5

Wave B. Warmup, 80% x 3, 85% x 3, 90% x 3

Wave C. Warmup, 75% x 5, 85% x 3, 95% x 1

Wave D. Deload wave – 60% x 5, 65% x 5, 70% x 5

Waarom denk je dat er zoveel dikke mensen zijn? 2 of 3 keer per dag eten. 's ochtends niks. daarna een paar boterhammen en s'avond een grote bord aardappels. Dit zijn vaak mensen die onder hun onderhoud zitten maar gewoon verkeerd eten en te veel op de verkeerde momenten:)

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 16:21 ----------

Leg het eens speciafieker uit?
Dat heeft daar helemaal niks mee te maken, die mensen eten alsnog boven hun onderhoud, ook al eten ze maar 2/3 keer per dag(in de meeste gevallen zullen ze er ook gewoon nog tig keer bij snacken).

Heb je wel eens van Intermittent Fasting gehoord? Dat betekent dat je een periode van 16 uur fast en 8 uur eet op een dag. Ontbijt sla je dus over. Zoals jij het zegt zou je hier dus modder vet van worden. Het tegendeel is waar, het is juist erg handig om er droger mee te worden, omdat je niet de hele dag honger lijdt(enkel de periode dat je aan het fasten bent) en zo dus veel minder snel over je dagelijkse kcal inname gaat.

Je bent zelf toch ook wel slim genoeg om te begrijpen dat wat jij zegt(ook onder je onderhoud kun je vetter worden) lichamelijk gezien simpel weg niet mogelijk is. Als je in een energie tekort verkeerd zal je ALTIJD vet verliezen.

Terug
Naar boven