XXL Nutrition

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

• Topic Starter Topic Starter
Grapje neem ik aan? Mocht je serieus zijn, leg me dan aub uit hoe dat in z'n werk gaat volgens jou.

Edit:
Haha laat trouwens maar, ik weet dat het zinloos is om tegen je in te gaan. Je zegt zelf al dat je van de oude stempel bent, betekent dus dat je niet op de hoogte bent van nieuwe informatie en recentelijke onderzoeken. Vandaar dat je nog alles doet zoals het je vroeger is aangeleerd. Prima verder hoor, kost alleen onnodige moeite.

Het woordje broscience past trouwens perfect bij dit topic.

Oude stempel bedoel ik dat ik niet op de hoogte ben van al die termen. Meeste dingen zijn allemaal achterhaald en hebben nu een naampje gekregen:p
Onderzoeken bekijken van het internet kan iedereen, maar werkt het ook echt zo? Dingen uit de praktijk zeggen mij meer als wat erop papier staat.
Met alleen een theorie exame hoef je nog steeds niet goed te kunnen autorijden:D

Grapje neem ik aan? Mocht je serieus zijn, leg me dan aub uit hoe dat in z'n werk gaat volgens jou.

Edit:
Haha laat trouwens maar, ik weet dat het zinloos is om tegen je in te gaan. Je zegt zelf al dat je van de oude stempel bent, betekent dus dat je niet op de hoogte bent van nieuwe informatie en recentelijke onderzoeken. Vandaar dat je nog alles doet zoals het je vroeger is aangeleerd. Prima verder hoor, kost alleen onnodige moeite.

Het woordje broscience past trouwens perfect bij dit topic.
Broscience of niet, hij heeft zijn fysiek er wel mee opgebouwd. Daarnaast gaat 99% van de mensen in dit topic Ray's fysiek ook niet halen als ze zich houden aan die ''nieuwe'' inzichten :D

Oude stempel bedoel ik dat ik niet op de hoogte ben van al die termen. Meeste dingen zijn allemaal achterhaald en hebben nu een naampje gekregen:p
Onderzoeken bekijken van het internet kan iedereen, maar werkt het ook echt zo? Dingen uit de praktijk zeggen mij meer als wat erop papier staat.
Met alleen een theorie exame hoef je nog steeds niet goed te kunnen autorijden:D

Tot voor kort zouden mensen je voor gek verklaren wanneer je 16 uur fast en maar 8 uur eet. Ik heb het zelf geprobeerd en het werkt uitstekend. De meeste dingen die dus recentelijk onderzocht zijn en ontkracht, zijn ook al door allerlei mensen in de praktijk uitgeprobeerd.

Fierce, het heeft er wel iets mee te maken. Het probleem van die mensen is dat hun metabolisme ontzettend laag is en iedere gelegenheid gebruikt wordt om vet op te slaan. Als die mensen maar 2 maaltijden per dag eten, zouden ze zo'n 1200 kCal per maaltijd moeten eten. Voor veel mensen is dat niet zomaar naar binnen te werken in 1 maaltijd.

Wat ze eten is vaak bagger en hun metabolisme is zo laag als dat van een strontvlieg.

Hier even een voorbeeldje:

• Workout Waves:

Each workout is performed 4 times during the course of a Wendler's 5/3/1 mesocycle. Simply stated, you will have 4 bench press workouts, 4 squat workouts, 4 deadlift workouts, and 4 overhead press workouts. Each specific workout (A-B-C-D) is comprised of 4 waves, or 4 different workouts. These waves are:

Wave A. Warmup, 75% x 5, 80% x 5, 85% x 5

Wave B. Warmup, 80% x 3, 85% x 3, 90% x 3

Wave C. Warmup, 75% x 5, 85% x 3, 95% x 1

Wave D. Deload wave – 60% x 5, 65% x 5, 70% x 5

Ja ik ken die principes. Maar ik geloof niet in die weinig reps. is meer voor powerlifters zo te zien

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 16:36 ----------

Tot voor kort zouden mensen je voor gek verklaren wanneer je 16 uur fast en maar 8 uur eet. Ik heb het zelf geprobeerd en het werkt uitstekend. De meeste dingen die dus recentelijk onderzocht zijn en ontkracht, zijn ook al door allerlei mensen in de praktijk uitgeprobeerd.

Jongen, als iets bij je werkt..wie ben ik om te zeggen dat je het anders moet doen. Ik spreek alleen uit eigen ervaringen:)

Ja ik ken die principes. Maar ik geloof niet in die weinig reps. is meer voor powerlifters zo te zien.
Het gaat ook niet even over het aantal reps, het gaat over het deload-principe. Hetzelfde principe is toepasbaar als je tussen 6-12 herhalingen zit. Daarnaast volg ik de BBB (Boring But Big) template en dat is gericht op hypertrofie. De vraag was dan ook of het kwaad kan in de cut om te deloaden. Wat denk jij?

Ik wissel heel veel, en rouleer vaak door.
bv
borst-schouder
schouders-borst
borst-triceps
borst-biceps
rug-biceps
rug-achterkant schouders
bicpes-triceps
schouders-biceps
schouders-triceps
schouders-hamstrings
hamstrings-kuiten
quadricpes-kuiten
hamstrings-quadriceps
quadriceps-hamstrings
Als ik dat zo lees zou ik denken dat je 4 dagen na elkaar borst doet, enz. Of lees ik dit verkeerd? :p

Wel raar al die verhalen over eten te veel of teweinig.

Mijn eigen ervaring. Ik at altijd te weinig. En het resultaat was dat ik zwaarder werd.
En nee niet door de twixen of bounty's of andere junk. Ik at rond de 1800kcal.
Trainde hard en toch kwam ik aan. En ook in vetmassa trouwens.

Na geluisterd te hebben op een seminair over voeding en supplementen, ergens in Alkmaar, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik te weinig at.
In wezen hoef ik maar te kijken naar een taartje en de kilo's vliegen eraan.

Anyway. Ik heb mijn voeding omhoog gegooit en zat op een gegeven moment op 3500Kcal. En mijn gewicht ging van 94 naar 89 en mijn vet% ging naar de 23%.
Verklaring heb ik dan niet als je al die theorien naast elkaar legt.

Nu stagneer ik en moet ik verder in onderzoek wat ik zou kunnen doen.
Maar basis is dat minder eten niet altijd betekend afvallen. Net zo min dat meer eten je doet afvallen over een langere periode.

Theorie is fijn maar praat altijd over het gemiddelde. Praktijk is uitzoeken wat voor jou werkt. EN dat ben ik nu aan het doen.

Ik krijg het gevoel dat mensen zich niet helemaal realiseren dat de gepubliceerde onderzoeken niet alleen theorie zijn (integendeel).

Theorie is hoe het iets zou kunnen werken, beredeneerd vanuit de tot nu opgedane kennis van het desbetreffende vakgebied. Een verklaring proberen te geven voor je waarneming(en).

Wat de onderzoeken inderdaad ook 'moeten' aandragen (je hoeft niet bij een peer reviewed journal aan te kloppen met slechts onderzoeksresultaten) is een theorie waarom een bepaalde waarneming is gedaan. Echter staan onderzoeksresultaten oneindig veel dichter bij de praktijk in z'n algemeenheid dan jijzelf ooit zult kunnen staan. Onderzoeken vinden plaats onder zoveel mogelijke gecontroleerde omstandigheden, om juist het effect van wat ze willen onderzoeken te kunnen waarnemen, daarnaast omvatten ze ook meerdere personen.

Het is dus nogal bolus om te zeggen dat de onderzoeken slechts theorie zijn, iets dichters bij de praktijk dan dat krijg je namelijk niet.

Broscience of niet, hij heeft zijn fysiek er wel mee opgebouwd. Daarnaast gaat 99% van de mensen in dit topic Ray's fysiek ook niet halen als ze zich houden aan die ''nieuwe'' inzichten :D

Wat Ray als advies geeft, werkt ook gewoon, dus zo gek is dat niet, punt is alleen dat het allemaal een beetje 'kloten' in de marge is. Daarbij moet ik zeggen dat hij ook redelijk wat onzin verteld, zoals dat je vetter kan worden wanneer je onder onderhoud is.

Het is gewoon een beetje het ouderwetse pro BB verhaal:

- Split is heilig
- 'Clean' voeding en de timing er van is heilig

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 17:08 ----------

Fierce, het heeft er wel iets mee te maken. Het probleem van die mensen is dat hun metabolisme ontzettend laag is en iedere gelegenheid gebruikt wordt om vet op te slaan. Als die mensen maar 2 maaltijden per dag eten, zouden ze zo'n 1200 kCal per maaltijd moeten eten. Voor veel mensen is dat niet zomaar naar binnen te werken in 1 maaltijd.

Wat ze eten is vaak bagger en hun metabolisme is zo laag als dat van een strontvlieg.

Dus je metabolisme wordt lager als je te veel op de verkeerde momenten eet wil je zeggen?

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 17:09 ----------

Jongen, als iets bij je werkt..wie ben ik om te zeggen dat je het anders moet doen. Ik spreek alleen uit eigen ervaringen:)

Je mist m'n punt.

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 17:10 ----------

ik krijg het gevoel dat mensen zich niet helemaal realiseren dat de gepubliceerde onderzoeken niet alleen theorie zijn (integendeel).

Theorie is hoe het iets zou kunnen werken, beredeneerd vanuit de tot nu opgedane kennis van het desbetreffende vakgebied. Een verklaring proberen te geven voor je waarneming(en).

Wat de onderzoeken inderdaad ook 'moeten' aandragen (je hoeft niet bij een peer reviewed journal aan te kloppen met slechts onderzoeksresultaten) is een theorie waarom een bepaalde waarneming is gedaan. Echter staan onderzoeksresultaten oneindig veel dichter bij de praktijk in z'n algemeenheid dan jijzelf ooit zult kunnen staan. Onderzoeken vinden plaats onder zoveel mogelijke gecontroleerde omstandigheden, om juist het effect van wat ze willen onderzoeken te kunnen waarnemen, daarnaast omvatten ze ook meerdere personen.

Het is dus nogal bolus om te zeggen dat de onderzoeken slechts theorie zijn, iets dichters bij de praktijk dan dat krijg je namelijk niet.

+1

Het gaat ook niet even over het aantal reps, het gaat over het deload-principe. Hetzelfde principe is toepasbaar als je tussen 6-12 herhalingen zit. Daarnaast volg ik de BBB (Boring But Big) template en dat is gericht op hypertrofie. De vraag was dan ook of het kwaad kan in de cut om te deloaden. Wat denk jij?

Nee, alles draai om herstel dus als je een bv een poosje je intensiteit omlaag moet om bv niet overtraind te raken is het alleen maar goed:)

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 17:22 ----------

Als ik dat zo lees zou ik denken dat je 4 dagen na elkaar borst doet, enz. Of lees ik dit verkeerd? :p

hahahaha, nee dit zijn gewoon spiergroep combinaties op 1 dag. bv borst-triceps

Dus je metabolisme wordt lager als je te veel op de verkeerde momenten eet wil je zeggen?
Nee, niet per se, maar vooral als je minder eet dan je onderhoud, minder beweegt (cardio) en geen krachttraining doet. Daarnaast houd je met meerdere maaltijden je insuline piek lager en heb je ook minder snel een gevoel van moeheid na de maaltijd (omdat je het verspreid). Tevens is het overschot bij grote maaltijden ook groter en is er meer kans dat er wat als vet opgeslagen wordt. Je lichaam is constant in anabole en katabole fases. Met een verspreiding van de maaltijden en op de juiste momenten wat meer eten zorg je ervoor dat je langer/beter in anabole fase verkeerd en geef je je lichaam minder kans voedingsstoffen te gebruiken om als vet op te slaan. Andersom wordt er met lange tijden geen eten in katabole fase spier en vet gebruikt en op het moment dat het eten daar is, creeer je een behoorlijk overschot op dat moment waardoor het lichaam het vetverlies weer aanvult. Je profiteert dan minder van de anabole fases. Dit wordt misschien pas interessant als je al lang traint en je wilt lean blijven, maar anders vind ik het absoluut een afrader.

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 17:25 ----------

Nee, alles draai om herstel dus als je een bv een poosje je intensiteit omlaag moet om bv niet overtraind te raken is het alleen maar goed:)
Oke merci! :)
Je denkt niet dat het spierverlies oplevert als je in de cutfase zit? (je zit immers dan toch onder je onderhoud)

Ik krijg het gevoel dat mensen zich niet helemaal realiseren dat de gepubliceerde onderzoeken niet alleen theorie zijn (integendeel).

Tsja.. mijn mening is dat er tegenwoordig veel te veel mensen met wetenschap en onderzoeken bezig zijn. volgens mij zijn de beste fysieken nog gebouwd met eigen inzicht/kennis en principes die bij hun werken.

Is er ook ooit iemand HUGE geworden van uitsluitend intermittent fasting?

Hey Ray,

Ik ben aan het bulken, maar heb moeite met aankomen rond de 4000kcal. Ben in 0.5 jaar ook 1% vet verloren, maar toch 5 kg spiermassa gewonnen. Is het raadzaam om meer verzadigde vetten te eten en makkelijker aan meer kcal te komen?

Oke, dan zijn je posts waarbij je een reactie geeft op mijn post dus totaal niet relevant. Het gaat er puur om dat wat Ray Simon zegt: Als je onder je onderhoud eet kan je vetter worden, wanneer je op de verkeerde momenten te veel eet, totale onzin is en lichamelijk gezien gewoon niet mogelijk is.

Oke, dan zijn je posts waarbij je een reactie geeft op mijn post dus totaal niet relevant. Het gaat er puur om dat wat Ray Simon zegt: Als je onder je onderhoud eet kan je vetter worden, wanneer je op de verkeerde momenten te veel eet, totale onzin is en lichamelijk gezien gewoon niet mogelijk is.
Je stelde een vraag over metabolisme, ik gaf antwoord op die vraag. Stel die vraag dan niet als je geen antwoord wilt en alleen gelooft in je eigen waarheid.

Tsja.. mijn mening is dat er tegenwoordig veel te veel mensen met wetenschap en onderzoeken bezig zijn. volgens mij zijn de beste fysieken nog gebouwd met eigen inzicht/kennis en principes die bij hun werken.

Haha, wat is daar mis mee? Je kan er in principe nooit te veel mee bezig zijn, hoe meer kennis je hebt, hoe beter je in principe kan presteren.

En wat zegt dat? Mensen met de beste fysieken gebruiken of hebben bijna allemaal AAS gebruikt. 99% van de mensen die hier om advies komt vragen is naturel. Arnold had bijvoorbeeld een goed fysiek, maar wanneer iemand dezelfde training als hem gaat volgen zit hij binnen no-time met een blessure. Kleine details zoals geen zuivel tijdens het cutten zijn enkel belangrijk voor atleten die in een wedstrijdprep zitten.

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 17:47 ----------

Je stelde een vraag over metabolisme, ik gaf antwoord op die vraag. Stel die vraag dan niet als je geen antwoord wilt en alleen gelooft in je eigen waarheid.

Je snapt zelf toch ook wel dat dat een retorische vraag was.

Je snapt zelf toch ook wel dat dat een retorische vraag was.
Doe niet net of dat ineens een retorische vraag is. Beter let je even op en leer je wat van ervaringen van andere mensen. Wat voor jou werkt is geen waarheid voor iedereen. En misschien kan het nog wel veel beter werken als je wat dingen uitprobeert.

Doe niet net of dat ineens een retorische vraag is. Beter let je even op en leer je wat van ervaringen van andere mensen. Wat voor jou werkt is geen waarheid voor iedereen. En misschien kan het nog wel veel beter werken als je wat dingen uitprobeert.

Gast, het is toch hartstikke duidelijke dat het WEL een retorische vraag is. Ik bedoel het mag wel duidelijk zijn dat je metabolisme niet omlaag gaat wanneer je zogenaamd te veel op de 'verkeerde' momenten eet. Het mag toch ook wel duidelijk zijn dat ik dit denk adhv mijn eerdere posts. Ik heb zelf een hele tijd aan Intermittent Fasting gedaan dus denk je nou werkelijk dat ik dat als serieuze vraag bedoelde?

Verder let ik heel erg goed op, lees dagelijks nieuwe artikelen, onderzoeken, logjes etc. Ook dit advies topic heb ik helemaal doorgelezen en het viel me op(net als velen anderen) dat er veel 'broscience' wordt verkondigd hier. Dat Ray op het podium staat betekent niet dat hij de meeste kennis heeft. Kijk, ik had ook zwijgzaam mijn mond kunnen houden, maar wat schieten we daar mee op? Discussies zijn alleen maar goed.

En ik geef ook absoluut nergens aan dat wat voor mij werkt, gelijk voor iedereen werkt. Hoe kom je hierbij?

Uitproberen doe ik genoeg, op het gebied van voeding en training heb ik al tig dingen uitgeprobeerd. Daar zit juist het 'probleem' in van dit topic.

Terug
Naar boven