MuscleMeat

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

Wou al eerder reageren maar ik dacht achja die man geeft alleen advies en dat die hier de moeite voor neemt is eigenlijk al genoeg.

Natuurlijk klopt er heel veel niet van wat hij zegt, maar voor hem werkt dat,waarom?
Omdat hij de basis regels goed doet ,zijn lichaam begrijpt en weet na al die jaren ervaring hoe en wat hij moet eten en trainen. Dat kun je maar op 1 manier doen en dat is geen artikelen lezen maar uitproberen.

If,carb cyc,keto , etc..... het werkt allemaal zolang er een kcal tekort is of een overschot.

Gast, het is toch hartstikke duidelijke dat het WEL een retorische vraag is. Ik bedoel het mag wel duidelijk zijn dat je metabolisme niet omlaag gaat wanneer je zogenaamd te veel op de 'verkeerde' momenten eet. Het mag toch ook wel duidelijk zijn dat ik dit denk adhv mijn eerdere posts. Ik heb zelf een hele tijd aan Intermittent Fasting gedaan dus denk je nou werkelijk dat ik dat als serieuze vraag bedoelde?

Verder let ik heel erg goed op, lees dagelijks nieuwe artikelen, onderzoeken, logjes etc. Ook dit advies topic heb ik helemaal doorgelezen en het viel me op(net als velen anderen) dat er veel 'broscience' wordt verkondigd hier. Dat Ray op het podium staat betekent niet dat hij de meeste kennis heeft. Kijk, ik had ook zwijgzaam mijn mond kunnen houden, maar wat schieten we daar mee op? Discussies zijn alleen maar goed.

En ik geef ook absoluut nergens aan dat wat voor mij werkt, gelijk voor iedereen werkt. Hoe kom je hierbij?

Uitproberen doe ik genoeg, op het gebied van voeding en training heb ik al tig dingen uitgeprobeerd. Daar zit juist het 'probleem' in van dit topic.

Lees nog maar eens even goed wat ik zei dan. Het gaat uiteindelijk om het totaalplaatje of die maaltijden op de "verkeerde" momenten ook daadwerkelijk vet wordt.

Het gaat in dit topic om ervaringen en meningen, niet om wetenschappelijke onderzoeken. Ik kan je ook vertellen dat ik IF heb gedaan en werkte voor geen ene drol bij mij. Dus alle wetenschappelijke artikelen kunnen wel zeggen dat het niets uitmaakt, mijn ervarig is dat het (voor mij) WEL uitmaakt.

In dit topic gaat het over de ervaringen van Ray. Ik denk dat heel veel mensen echt wel iets aan zijn advies hebben. Maar meneer Fierce noemt alles Bro-science, want hij heeft een hoop artikelen gelezen en volgt IF. Goed voor je als dat werkt, maar veel mensen hebben daar geen drol aan.

In dit topic zit geen probleem. Het probleem maak jij er van. Open je eigen topic met je eigen ervaringen, misschien hebben veel mensen ook wat aan jouw ervaringen. :-)

Wou al eerder reageren maar ik dacht achja die man geeft alleen advies en dat die hier de moeite voor neemt is eigenlijk al genoeg.

Natuurlijk klopt er heel veel niet van wat hij zegt, maar voor hem werkt dat,waarom?
Omdat hij de basis regels goed doet ,zijn lichaam begrijpt en weet na al die jaren ervaring hoe en wat hij moet eten en trainen. Dat kun je maar op 1 manier doen en dat is geen artikelen lezen maar uitproberen.

If,carb cyc,keto , etc..... het werkt allemaal zolang er een kcal tekort is of een overschot.

Precies.

• Topic Starter Topic Starter
Gast, het is toch hartstikke duidelijke dat het WEL een retorische vraag is. Ik bedoel het mag wel duidelijk zijn dat je metabolisme niet omlaag gaat wanneer je zogenaamd te veel op de 'verkeerde' momenten eet. Het mag toch ook wel duidelijk zijn dat ik dit denk adhv mijn eerdere posts. Ik heb zelf een hele tijd aan Intermittent Fasting gedaan dus denk je nou werkelijk dat ik dat als serieuze vraag bedoelde?

Verder let ik heel erg goed op, lees dagelijks nieuwe artikelen, onderzoeken, logjes etc. Ook dit advies topic heb ik helemaal doorgelezen en het viel me op(net als velen anderen) dat er veel 'broscience' wordt verkondigd hier. Dat Ray op het podium staat betekent niet dat hij de meeste kennis heeft. Kijk, ik had ook zwijgzaam mijn mond kunnen houden, maar wat schieten we daar mee op? Discussies zijn alleen maar goed.

En ik geef ook absoluut nergens aan dat wat voor mij werkt, gelijk voor iedereen werkt. Hoe kom je hierbij?

Uitproberen doe ik genoeg, op het gebied van voeding en training heb ik al tig dingen uitgeprobeerd. Daar zit juist het 'probleem' in van dit topic.

"probleem' van dit topic? ik geef alleen maar advies adhv eigen kennis en ervaring, zoals geschreven staat in mijn eerste post. Ik ben geen wetenschapper alleen maar een atleetje:(

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 18:16 ----------

wou al eerder reageren maar ik dacht achja die man geeft alleen advies en dat die hier de moeite voor neemt is eigenlijk al genoeg.

If,carb cyc,keto , etc..... Het werkt allemaal zolang er een kcal tekort is of een overschot.

+1:)

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 18:18 ----------

lees nog maar eens even goed wat ik zei dan. Het gaat uiteindelijk om het totaalplaatje of die maaltijden op de "verkeerde" momenten ook daadwerkelijk vet wordt.

Het gaat in dit topic om ervaringen en meningen, niet om wetenschappelijke onderzoeken. Ik kan je ook vertellen dat ik if heb gedaan en werkte voor geen ene drol bij mij. Dus alle wetenschappelijke artikelen kunnen wel zeggen dat het niets uitmaakt, mijn ervarig is dat het (voor mij) wel uitmaakt.

In dit topic gaat het over de ervaringen van ray. Ik denk dat heel veel mensen echt wel iets aan zijn advies hebben. Maar meneer fierce noemt alles bro-science, want hij heeft een hoop artikelen gelezen en volgt if. Goed voor je als dat werkt, maar veel mensen hebben daar geen drol aan.

In dit topic zit geen probleem. Het probleem maak jij er van. Open je eigen topic met je eigen ervaringen, misschien hebben veel mensen ook wat aan jouw ervaringen. :-)

+1:)

Lees nog maar eens even goed wat ik zei dan. Het gaat uiteindelijk om het totaalplaatje of die maaltijden op de "verkeerde" momenten ook daadwerkelijk vet wordt.

Het gaat in dit topic om ervaringen en meningen, niet om wetenschappelijke onderzoeken. Ik kan je ook vertellen dat ik IF heb gedaan en werkte voor geen ene drol bij mij. Dus alle wetenschappelijke artikelen kunnen wel zeggen dat het niets uitmaakt, mijn ervarig is dat het (voor mij) WEL uitmaakt.

In dit topic gaat het over de ervaringen van Ray. Ik denk dat heel veel mensen echt wel iets aan zijn advies hebben. Maar meneer Fierce noemt alles Bro-science, want hij heeft een hoop artikelen gelezen en volgt IF. Goed voor je als dat werkt, maar veel mensen hebben daar geen drol aan.

Dit topic draait om advies geven. Dit is heel aardig van Ray, hij doet dit gratis en voor niets. Er kwamen en komen redelijk wat dingen voorbij die gewoon simpelweg niet kloppen. Ik ga daar op in. Kijk dat hij advies geeft over bepaalde zaken die alleen maar onbelangrijke details zijn en voor de meeste DBB'ers totaal niet relevant zijn, dat maakt niet zo veel uit. Maar dat hij zei dat je ook vetter kunt worden terwijl je onder je onderhoud eet, dat slaat gewoon nergens op. Ik gaf IF enkel als voorbeeld om te laten zien dat het helemaal niet uitmaakt of je wel of niet ontbijt, Ray zei namelijk dat dit oa 1 vd redenen is dat zo veel mensen dik worden(het niet ontbijten). Ik gaf toen aan dat dit wetenschappelijk onderzocht is en dat het blijkt dat het geen fl**ker uitmaakt. We zitten dus in een discussie en ik wijs hem er op dat wat hij zegt niet waar is dmv allerlei onderzoeken, veel waterdichter kan je het niet krijgen. Dus dat jij aan komt zetten met: dit topic draait niet om wetenschappelijke onderzoeken, slaat echt he-le-maal nergens op. Ook dat hele Intermittent Fasting is dus maar een voorbeeld en ik prijs het zeker niet de hemel in(volg het trouwens ook helemaal niet op dit moment, maar dat terzijde). De reden dat het voor jou niet heeft 'gewerkt' is waarschijnlijk omdat je de eerste dagen wat misselijk werd of dat je je zelfs voor een langere tijd tijdens het fasten niet lekker voelde of dat je je te opgeblazen voelde tijdens het feedings window. Dit kan best, zelfde geval als dat iemand zich bijvoorbeeld helemaal k*t voelt elke dag wanneer hij een low carb dieet volgt. Dit doet verder niks af aan het feit dat Intermittent Fasting vroeger als totale onzin zou zijn bestempeld, terwijl nu wetenschappelijk bewezen is dat je hier ook prima vet mee kan verliezen en je spiermassa behouden(of andersom: spiermassa winnen). Dit is dan ook mijn punt en niet dat het zo extreem goed is of iets dergelijks.

En tuurlijk hebben mensen wat aan zijn advies! Maar mag ik dan helemaal niks zeggen wanneer er onwaarheden in schuilen?

Mensen hoeven het niet met me eens te zijn, en dat verwacht ik ook helemaal niet. Zelf een Charles Class krijgt nog commentaar

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 18:32 ----------

Back On Topic Please:)

Mensen hoeven het niet met me eens te zijn, en dat verwacht ik ook helemaal niet. Zelf een Charles Class krijgt nog commentaar

Kijk, je hebt daar wel een verschil in zitten. Stel wij discussiëren over politiek, wie bijvoorbeeld de nieuwe premier van Nederland moet worden(om maar een voorbeeld te geven). Daar hebben we dan beiden een mening over, maar er is geen wetenschappelijke waarheid.

Onze 'discussie' ligt anders. Jij vertelt onwaarheden, onwaarheden omdat ze wetenschappelijk ontkracht zijn. De waarheid ligt dus niet ergens in het midden, zoals in het voorbeeld hierboven.

Ik zal verder niet meer posten in het topic, kunnen mensen die advies willen ook nog gewoon posten.

Hoe verklaar je het dan dat die kindjes uit afrika zo dikke buik hebben? Vast niet door het vele eten dat ze binnen krijgen.. Je kan wel degelijk dikker worden door onder je onderhoud te eten.

Hoe verklaar je het dan dat die kindjes uit afrika zo dikke buik hebben? Vast niet door het vele eten dat ze binnen krijgen.. Je kan wel degelijk dikker worden door onder je onderhoud te eten.

Hahahaha sorry, ik zou eigenlijk niet meer reageren, maar dit kon ik niet laten. Ben je echt serieus? Dit is een honger oedeem. Goed voorbeeld man!

hahah

OT: ik vind het goede zaak dat iemand met veel ervaring dit wil delen. Dit geeft aan dat wij ook mensen zijn en gewoon ons ding willen doen. Nieuwelingen kunnen hierdoor zien dat een geweldig lichaam niet bestaat uit 1 enkele aanpassing. Top

Dit topic draait om advies geven. Dit is heel aardig van Ray, hij doet dit gratis en voor niets. Er kwamen en komen redelijk wat dingen voorbij die gewoon simpelweg niet kloppen. Ik ga daar op in. Kijk dat hij advies geeft over bepaalde zaken die alleen maar onbelangrijke details zijn en voor de meeste DBB'ers totaal niet relevant zijn, dat maakt niet zo veel uit. Maar dat hij zei dat je ook vetter kunt worden terwijl je onder je onderhoud eet, dat slaat gewoon nergens op. Ik gaf IF enkel als voorbeeld om te laten zien dat het helemaal niet uitmaakt of je wel of niet ontbijt, Ray zei namelijk dat dit oa 1 vd redenen is dat zo veel mensen dik worden(het niet ontbijten). Ik gaf toen aan dat dit wetenschappelijk onderzocht is en dat het blijkt dat het geen fl**ker uitmaakt. We zitten dus in een discussie en ik wijs hem er op dat wat hij zegt niet waar is dmv allerlei onderzoeken, veel waterdichter kan je het niet krijgen. Dus dat jij aan komt zetten met: dit topic draait niet om wetenschappelijke onderzoeken, slaat echt he-le-maal nergens op. Ook dat hele Intermittent Fasting is dus maar een voorbeeld en ik prijs het zeker niet de hemel in(volg het trouwens ook helemaal niet op dit moment, maar dat terzijde). De reden dat het voor jou niet heeft 'gewerkt' is waarschijnlijk omdat je de eerste dagen wat misselijk werd of dat je je zelfs voor een langere tijd tijdens het fasten niet lekker voelde of dat je je te opgeblazen voelde tijdens het feedings window. Dit kan best, zelfde geval als dat iemand zich bijvoorbeeld helemaal k*t voelt elke dag wanneer hij een low carb dieet volgt. Dit doet verder niks af aan het feit dat Intermittent Fasting vroeger als totale onzin zou zijn bestempeld, terwijl nu wetenschappelijk bewezen is dat je hier ook prima vet mee kan verliezen en je spiermassa behouden(of andersom: spiermassa winnen). Dit is dan ook mijn punt en niet dat het zo extreem goed is of iets dergelijks.

En tuurlijk hebben mensen wat aan zijn advies! Maar mag ik dan helemaal niks zeggen wanneer er onwaarheden in schuilen?
Jij bent er van overtuigd dat het niet klopt omdat je iets gelezen heb in een wetenschappelijk artikel. In de echte wereld heb je te maken met de praktijk. Om je heen zie je dagelijks mensen die geen goed eet patroon hebben, ontbijt overslaan, slechte voeding, weinig maaltijden, etc. Ik zweer dat veel mensen echt niet op hun onderhoud eten of daarboven. Dat betekent volgens jou dat ze dus af moeten vallen of in ieder geval niet dikker worden. Helaas is dit dus niet het geval. Veel mensen hebben vet teveel en toch eten ze onder hun onderhoud. Ik ben ook van mening dat het verspreiden van maaltijden, ofwel het controleren van maaltijden beter is om je "gewicht" op pijl te houden. Puur uit mensen in de omgeving, verschillende bronnen en ervaringen toegepast op mijzelf.

Wetenschap is niets meer dan een meting onder bepaalde omstandigheden. Er zijn altijd onderzoeken te vinden die het 1 bevestigen of het ander bevestigen. En zeker na verloop van jaren verandert het ook nog wel eens. Zo zit in alles een kern van waarheid, maar het meest zinvol om naar het individu te kijken en daarop te anticiperen. We leven in een wereld vol verschillende mensen en genen, helaas hebben veel mensen daarvan weinig aan IF.

En stop eens met aannames te maken wat ik zogenaam ervaren moet hebben. Ik heb het 2 a 2,5 maand gevolgd, strikt, iedere dag. Ik had geen last van misselijkheid en ook geen opgeblazen gevoel (alleen de eerste paar dagen is het wennen om zulke grote maaltijden je buik in te proppen). Ik was in de overtuiging dat het zou werken en dat het een goed systeem zou zijn. Toen ik de meting deed en me kracht/spiermassa alleen maar zag afnemen, wist ik op een gegeven moment voldoende. Helaas, voor mij werkt het gewoon niet. Te lang geen voeding = spierverlies voor mij. Prima als het voor andere mensen WEL werkt. Maar ik heb nog nooit een persoon met zeer veel massa horen zeggen dat hij dat heeft bereikt met IF, tevens ondersteunen andere methoden de maaltijdfrequenties (minimaal 6 keer per dag) ook zoals "Burn the fat, feed the muscle". Daar wordt ook verteld dat het meespeelt in het opvoeren van je metabolisme (het is natuurlijk veel meer dan dat).

Waarom springt bv ray uit in de poel van atleten van zijn klasse, wat maakt een winnaar en een verliezer?

Waarom doen de atleten van de ene coach het beter dan die van een ander.
Alle mensen die atleten begeleiden kan je van uit gaan dat ze de basis wel kennen.
Het verschil zit hem in de dingen die anders zijn dan andere, de dingen die misschien tegen gesproken worden door andere onderzoeken.

Kijk naar sibil, als ik dingen van haar hier zou posten zonder er bij te zetten dat het van haar is, zulllen mensen me voor troll uit maken.

Sommige dingen van haar staan haaks op wat op de fora als 'waar' gezien word.
Toch vertrouw ik haar toch meer dan de gemiddelde fora 'coach', door haar resultaten met heel veel atleten.

Een onderzoek is kijken naar resultaat, als 1 coach heel veel goede atleten weet af te leveren lijkt me het toch logisch. De kans dat die persoon toevallig alleen maar supergenen atleten binnen krijgt lijkt me sterk.

Verschil in gebruik(AAS) en vooral genen.

Killy, zo'n coach werkt niet met de gemiddelde nederlander hoor.

Daarnaast zijn er behalve die specifieke aanpak, heel veel andere dingen van invloed.
Onderzoek is dan betrouwbaarder, daar wordt wel een aspect geisoleerd.

Denk dus ook niet dat je tips van Ray 1 op 1 moet overnemen. Het is gewoon interessant hoe hij het aanpakt en je kan dat altijd meenemen als extra informatie of ook eens proberen.

Wat een gelul allemaal hier. Allemaal haantjes die gelijk willen hebben.
Wetenschap is een gebeurtenis vastleggen die gestoeld zijn van feiten en waarnemingen waarbij de waarneming gestaafd wordt aan de feiten.
Als de waarneming niet overeen kan komen met de feiten of theorieën die als basis liggen voor een onderzoek dan spreekt men van missers en tellen dan niet mee in het onderzoek.
En er zijn waarnemingen die het tegenovergestelde bewijzen. Deze noemt men meestal onverklaarbaar of nog nader te onderzoeken materiaal.

Maar ook in de wetenschap geldt de 80:20 regel. Dus over het algemeen geldt ...... enz enz.
De wetenschap heeft het dan over onverklaarbare uitkomsten.

Voor mij geldt dat ik er naar kijk en dan bezie of het voor mij wat is.
Want als ik toch lang onder onderhoud heb gegeten zou ik toch lichter moeten zijn dan dat ik nu ben. En als het lichaam een energiebron heeft gevonden dan gaat het echt niet het nieuwe voedsel plots gebruiken als energiebron.
Zo slim is ons lichaam nu ook weer niet. Anders zouden we gewoon kunnen stapelen.

Maar goed dit is mijn mening.

Kan je een paar voorbeelden noemen?

Kijk naar sibil, als ik dingen van haar hier zou posten zonder er bij te zetten dat het van haar is, zulllen mensen me voor troll uit maken.

Sommige dingen van haar staan haaks op wat op de fora als 'waar' gezien word.
Toch vertrouw ik haar toch meer dan de gemiddelde fora 'coach', door haar resultaten met heel veel atleten.

Verschil in gebruik(AAS) en vooral genen.

Tis wel makkelijk he, om iemand in een hokje te plaatsen als je die gene niet eens kent. Blijkbaar zijn mijn onwaarheden niet genoeg om mezelf en andere in goede shape te brengen. Dat is waarschijnlijk ook de rede waarom ik succesvol ben en andere met hun kennis achter de pc zitten.. Maar goed.. Van mij mag dit topic gesloten worden want de kennis van mij en al die top begeleiders klopt toch niet volgens de wetenschap.

Mzzllll

Tis wel makkelijk he, om iemand in een hokje te plaatsen als je die gene niet eens kent. Blijkbaar zijn mijn onwaarheden niet genoeg om mezelf en andere in goede shape te brengen. Dat is waarschijnlijk ook de rede waarom ik succesvol ben en andere met hun kennis achter de pc zitten.. Maar goed.. Van mij mag dit topic gesloten worden want de kennis van mij en al die top begeleiders klopt toch niet volgens de wetenschap.

Mzzllll

:(

Mzzllll

ik geef je groot gelijk man. snap niet waarom mensen zo beginnen over je adviezen.. succes verder met de sport!

Mzzllll
Of we geven al deze wetenschappers een topicban en het topic blijft open? :D

Terug
Naar boven