Haha, daar heb je gelijk in, moeilijk om me in te houden.
Uiteraard heeft het met je metabolisme te maken, dat lijkt me duidelijk(hoger metabolisme is hoger onderhoud en vice versa). Ik ben het ook helemaal eens met jou stelling dat de meeste mensen te dik worden omdat hun metabolisme inkakt. Maar waar bij jou de 'fout' zit, is dat wanneer je metabolisme inkakt, je onderhoud dus ook lager wordt. Dus stel dat persoon X al jaren lang ongeveer 2500 kcal op een dag eet, zijn onderhoud vroeger altijd rond de 2500 kcal lag, maar over de jaren heen langzaam naar 2000 kcal is gezakt, dan zal die persoon X inderdaad vetter worden. Maar dat betekent dus niet dat persoon zijn onderhoud ook niet is gezakt. Wanneer persoon X onder die 2000 kcal eet, ongeacht hoeveel kcal, zal hij/zij altijd afvallen.
Kijk, daar heb je het genen plaatje weer. Victor zijn max ligt gewoon niet hoger, het betekent wel dat hij een groot gedeelte van zijn genetische max met IF heeft bereikt. Wanneer hij dus betere genen had, had hij nog groter kunnen zijn. En nogmaals ik ben absoluut geen super fan van Intermittent Fasting of iets dergelijks, ik doe het zelfs niet eens op het moment, het ging/gaat mij er alleen om dat Ray werd duidelijk gemaakt dat sommige oude dogma's allang zijn ontkracht.
Dat je me heel de tijd blind gooit met dingen zoals; open your mind, doe ervaring op etc is absoluut niet nodig hoor. Geloof me, ik probeer en doe alles, en sta altijd open voor meningen van anderen en voor nieuwe dingen.
En met die zogenaamde weerstand valt het ook wel mee. Als je ziet wie mijn mening deelt(GetXXL) en wie jou mening deelt(oa Ron en ene Johan), dan heb ik GetXXL qua kennis en intellect toch wel een stuk hoger zitten. Verder ook vrij veel karma gehad op m'n posts. Heb zelfs nog even contact gehad met victormor en die gaf je ook ongelijk.