Fitness Seller

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

• Topic Starter Topic Starter
Wat betreft mijn opmerking over genen en aas, daarmee doelde ik absoluut niet op jou Ray. Als je kijkt naar alle atleten die op de olympia staan, de meesten daarvan zijn daar echt niet gekomen doordat ze beter eten of trainen dan anderen(uiteraard wel beter dan de gemiddelde bevolking, maar ik doel op atleten die het nooit tot de olympia schoppen), maar wel doordat ze uitzonderlijke genen hebben en waarschijnlijk ook meer gebruiken. @ Taste of fire, hoe kan je jezelf nog serieus nemen wanneer je durft te beweren dat wanneer je onder je onderhoud eet alsnog vetter kan worden/niet afvalt? Hoe kan je lichaam in godsnaam vetter worden wanneer het daar niet genoeg energie voor krijgt. Verder beweer je dat je nog nooit iemand hebt gezien die heel erg groot is, maar wel aan IF heeft gedaan. Typisch voorbeeldje broscience dus, maar dat terzijde. Je kent Martin Berkhan? Zo niet, google even. Uitstekend lichaam voor iemand die naturel is. Je kent victormor waarschijnlijk wel van dit forum, zit voor 99% op zijn naturel max, goed lichaam, doet aan IF. De reden dat je geen hele zware pro BB'ers aan IF ziet doen, is omdat het sowieso erg onpraktisch is met de enorme hoeveelheden die hun op een dag moeten eten. Voor 95% van de mensen die trainen is iemand als Victormor of Martin Berkhan een beter voorbeeld om naar te streven dan zo'n pro BB'er, met uitzondering van mensen die aas gebruiken.

Ah oke dan is het goed, dacht dat je mij bedoelde:)
Tegewoordig is het juist wie de meeste centen heeft en niet per de beste genen. Ja de genen om groot te worden, maar de fysieken van vroeger vind ik toch wel een stuk mooier. Toen ging het gewoon om talent;) Maar goed, dit even ter zijde.
Ik ken genoeg mensen die vet worden door s'avonds gewoon te veel carbs te nuttigen en gewoon nog onder hun onderhoud zitten. Waarom..omdat het lichaam het gewoon niet gaat opnemen. Eet maar eens 200gr carbs voor het slapen gaan, wedden dat je vet wordt. Het gaat er uiteindelijk om wat je lichaam op dat moment kan opnemen.:)
Ben eigelijk wel benieuwd hoe jij eruit zie en hoe/wat je zoal eet op een dag en hoe je traind. Ik sta open voor alles dus misschien kan ik wel wat van jou leren dan:)

Ah oke dan is het goed, dacht dat je mij bedoelde:)
Tegewoordig is het juist wie de meeste centen heeft en niet per de beste genen. Ja de genen om groot te worden, maar de fysieken van vroeger vind ik toch wel een stuk mooier. Toen ging het gewoon om talent;) Maar goed, dit even ter zijde.
Ik ken genoeg mensen die vet worden door s'avonds gewoon te veel carbs te nuttigen en gewoon nog onder hun onderhoud zitten. Waarom..omdat het lichaam het gewoon niet gaat opnemen. Eet maar eens 200gr carbs voor het slapen gaan, wedden dat je vet wordt. Het gaat er uiteindelijk om wat je lichaam op dat moment kan opnemen.:)
Ben eigelijk wel benieuwd hoe jij eruit zie en hoe/wat je zoal eet op een dag en hoe je traind. Ik sta open voor alles dus misschien kan ik wel wat van jou leren dan:)

Precies, daarom had ik het ook over AAS. Al moet je de genen van iemand als Phil Heath ook niet onderschatten. En de fysieken van vroeger vind ik persoonlijk ook stukken beter. Ik zou persoonlijk liever zoiets als jij hebben dan het lichaam van Phil Heath(keep on dreaming).

Tsja nogmaals, wat je zegt, is lichamelijk simpelweg niet mogelijk. Maar ben blij dat je het goed opvat.

Van mij valt er niet zo veel te leren ;). Ik sta er ook absoluut niet goed bij, zeer zeker niet in vergelijking met jou! Maar goed enkel naar mensen luisteren die er goed bij staan is ook niet alles vind ik, vrijwel alle train en eet schema's van pro's zijn voor een amateur waardeloos. Een goed voorbeeld is Lyle mcDonald, er staat (volgens mij) geen enkele foto van zijn fysiek op het het hele internet, misschien traint hij niet eens, maar de man heeft wel ongelofelijk veel kennis.

Waarom springt bv ray uit in de poel van atleten van zijn klasse, wat maakt een winnaar en een verliezer?

Waarom doen de atleten van de ene coach het beter dan die van een ander.
Alle mensen die atleten begeleiden kan je van uit gaan dat ze de basis wel kennen.
Het verschil zit hem in de dingen die anders zijn dan andere, de dingen die misschien tegen gesproken worden door andere onderzoeken.

Kijk naar sibil, als ik dingen van haar hier zou posten zonder er bij te zetten dat het van haar is, zulllen mensen me voor troll uit maken.

Sommige dingen van haar staan haaks op wat op de fora als 'waar' gezien word.
Toch vertrouw ik haar toch meer dan de gemiddelde fora 'coach', door haar resultaten met heel veel atleten.

Een onderzoek is kijken naar resultaat, als 1 coach heel veel goede atleten weet af te leveren lijkt me het toch logisch. De kans dat die persoon toevallig alleen maar supergenen atleten binnen krijgt lijkt me sterk.

Klopt, hier zit enige waarheid in. Het is niet voor niets dat er geen één begeleider op het fora zit. Die zouden gek worden bepaalde internet bb'ers en googleogen:D

"Ik ken genoeg mensen die vet worden door s'avonds gewoon te veel carbs te nuttigen en gewoon nog onder hun onderhoud zitten. Waarom..omdat het lichaam het gewoon niet gaat opnemen. Eet maar eens 200gr carbs voor het slapen gaan, wedden dat je vet wordt. Het gaat er uiteindelijk om wat je lichaam op dat moment kan opnemen."

Deze stelling lijkt me logisch, als je onderhoud 2000 is maar je eet elke dag in één keer 1800 dmv snelle koolhydraten/transvetten kan ik me niet voorstellen dat je niet aankomt....
Zodoende lijkt me 6 kleinere maaltijden met eiwitten, complexe koolhydraten en goede vetten verspreid over de dag maar wel boven onderhoud een stuk beter om op gewicht te blijven

Kan wel logisch lijken, maar het is het niet ;)

Er is onlangs onderzoek gedaan: veel carbs voordat je gaat slapen, zet niet meer vet aan dan als je deze s'morgens eet. Of andersom eigenlijk, je valt er niet minder door af.

En boven onderhoud blijf je niet op gewicht. Dan snap je niet wat onderhoud betekent.

Laatst bewerkt:
Kan wel logisch lijken, maar het is het niet ;)

Er is onlangs onderzoek gedaan: veel carbs voordat je gaat slapen, zet niet meer vet aan dan als je deze s'morgens eet. Of andersom eigenlijk, je valt er niet minder door af.

En boven onderhoud blijf je niet op gewicht. Dan snap je niet wat onderhoud betekent.

Gaat erom wat je lichaam op dat moment kan opnemen

---------- Post toegevoegd Thu 26 Apr 2012 om 19:28 ----------

Precies, daarom had ik het ook over AAS. Al moet je de genen van iemand als Phil Heath ook niet onderschatten. En de fysieken van vroeger vind ik persoonlijk ook stukken beter. Ik zou persoonlijk liever zoiets als jij hebben dan het lichaam van Phil Heath(keep on dreaming).

Tsja nogmaals, wat je zegt, is lichamelijk simpelweg niet mogelijk. Maar ben blij dat je het goed opvat.

Van mij valt er niet zo veel te leren ;). Ik sta er ook absoluut niet goed bij, zeer zeker niet in vergelijking met jou! Maar goed enkel naar mensen luisteren die er goed bij staan is ook niet alles vind ik, vrijwel alle train en eet schema's van pro's zijn voor een amateur waardeloos. Een goed voorbeeld is Lyle mcDonald, er staat (volgens mij) geen enkele foto van zijn fysiek op het het hele internet, misschien traint hij niet eens, maar de man heeft wel ongelofelijk veel kennis.

Wat heeft die Mc Donalds dan bereikt in de sport?

Wat als men dan laat in de avond gaat trainen en na de training gauw wilt gaan slapen , kan je dan best na de training een maaltijd eten met 200 gr carbs of is het daarvoor dan al te laat? In stelling van een cut-schema he;) Of gaat men hiervan dan ook sneller vet worden?

Tis wel makkelijk he, om iemand in een hokje te plaatsen als je die gene niet eens kent. Blijkbaar zijn mijn onwaarheden niet genoeg om mezelf en andere in goede shape te brengen. Dat is waarschijnlijk ook de rede waarom ik succesvol ben en andere met hun kennis achter de pc zitten.. Maar goed.. Van mij mag dit topic gesloten worden want de kennis van mij en al die top begeleiders klopt toch niet volgens de wetenschap.

Mzzllll

Ik sluit me der bij aan.

Hey Ray nogmaals bedankt voor je advies.
Ik wens je veel succes toe bij je volgende wedstrijd.

Mvg Kyro.

Wat zal jij doen ray?

Ik heb dan mn rijst en kip na het trainen.
Plus ik heb nog nr.1 en whey shake.

Direct na het trainen neem ik nr.1 en 15 min later me rijst met kip.
Zou ik me whey shake er ook nog tussen doen of whey shake gewoon weglaten?

Ik eet elke avond voordat ik ga slapen min. 150 gr. Koolhydraten (en nee ik train niet 's avonds) en ik word daar absoluut net vet van. Zo is ieder mens verschillend:D...een goed bb fysiek heeft volgens mij naast enorme discipline dan ook voornamelijk te maken met het goed kennen van je eigen lichaam. Door verschillende dieten, voedingsschema's etc. Uit te proberen, vol te houden en objectief te beoordelen kan iedereen voor zichzelf uit vinden wat wel en niet werkt..

Wat als men dan laat in de avond gaat trainen en na de training gauw wilt gaan slapen , kan je dan best na de training een maaltijd eten met 200 gr carbs of is het daarvoor dan al te laat? In stelling van een cut-schema he;) Of gaat men hiervan dan ook sneller vet worden?

200gr carbs na het het trainen is sowieso iets te veel van het goede. Ik zou altijd wat complexe carbs nemen na het trainen, tenzij je jezelf helemaal leeg wil trekken;)

---------- Post toegevoegd Fri 27 Apr 2012 om 13:02 ----------

Wat zal jij doen ray?

Wat is nr 1 ?

---------- Post toegevoegd Fri 27 Apr 2012 om 13:03 ----------

Hoezo? is toch gewoon een vraag..

Wat zijn jou stats eigelijk Fierce ?

hey Ray,

heb een vraag gaat niet over voeding maar ben benieuwd wat jij er van vind.
heb net flex magazine gelezen en de training van arnlod.
ochtend - avond.
dag 1: borst,rug - benen,kuiten,buik
dag 2: schouders, armen - kuiten, buik
dag 3: borst,rug - benen,kuiten,buik
dag 4: schouders,armen - kuiten,buik
dag 5: borst,rug - benen,kuiten,buik
dag 6: schouders, armen - kuiten,buik
dag 7: rust.
Denk dat zit voor naturel/beginner zowieso dikke overtraining is. maar als iemand die wat meer jaren in het vak zit zou dit een effectief schema kunnen zijn?

hey Ray,

heb een vraag gaat niet over voeding maar ben benieuwd wat jij er van vind.
heb net flex magazine gelezen en de training van arnlod.
ochtend - avond.
dag 1: borst,rug - benen,kuiten,buik
dag 2: schouders, armen - kuiten, buik
dag 3: borst,rug - benen,kuiten,buik
dag 4: schouders,armen - kuiten,buik
dag 5: borst,rug - benen,kuiten,buik
dag 6: schouders, armen - kuiten,buik
dag 7: rust.
Denk dat zit voor naturel/beginner zowieso dikke overtraining is. maar als iemand die wat meer jaren in het vak zit zou dit een effectief schema kunnen zijn?

Het is leuk om te zien hoe Arnold vroeger trainde, maar daar kun je het beter bij laten;)

---------- Post toegevoegd Fri 27 Apr 2012 om 13:18 ----------

Wat zal jij doen ray?

Ik zou na je trainen nr 1 en je whey nemen. Een half uur daarna eten

---------- Post toegevoegd Fri 27 Apr 2012 om 13:19 ----------

He ray even een vraagje, al heb ik deze al voorbij zien komen heb ik het antwoord niet gezien.

Ik heb bijvoorbeeld vandaag perongeluk tot 10u uitgeslapen (vergeten mijn wekker te zetten op mijn vrije dag).
Wat kan je dan het beste doen?

Bv ontbijt en 2de maaltijd bij elkaar gooien of je schema aanhouden maar alleen kortere tijd er tussen?

Hoi, zal me even voorstellen. Ik heet Raymond Simon en draai zo'n 10 jaar mee met bodybuilding wedstrijden, nationaal en internationaal. Ik wil graag mijn kennis met jullie delen (mbt voeding) volgens de principes die bij mij werken en waar ik in geloof. Ben geen wetenschapper maar werk volgens de kennis die ik heb opgedaan en geleerd heb van enkele topbegeleiders.

Hieronder staan 2 fotootjes en mijn stats en de wedstrijden die ik zoal heb gedaan.

De eerste foto was in 2011 op het WK waar ik 5e werd.
De tweede foto was in 2010 op de YBF waar ik overall winnaar werd.

Lengte: 1,68m
Gewicht: 85kg
Wedstrijdgewicht: 80 kg

Wedstrijd Resultaten

• 2010 - Nbpf, NK -80kg A/B , 2e plaats
  • 2010 - Wff, WK -35jaar, 4e plaats Oostenrijk
  • 2010 - IFBB, JB Classic -90kg, 3e plaats
  • 2010 - Ybf, artemis cup atletics 1e plaats
  • 2010 - Nabba, klasse 3 1e plaats + overall winnaar
  • 2010 - Nbpf, A/B bodybuilding one line-up 3e plaats
  • 2010 - Nac, Wk klasse III, 9e plaats. Spanje
  • 2008 - Nbbf, atlas cup -70kg 2e plaats
  • 2008 - Ybf, mr. atletic 1e plaats
  • 2008 - Nac, Nk klasse A atletics 2e plaats
  • 2008 - Nac, universe atletic short, geen finaleplek. Hamburg
  • 2007 - Antilliaanse kampioenschappen -70kg 3e plaats, St. Eustatius NA
  • 2006 - Bbfa, night of the best 4e plaats, Bonaire NA
  • 2002 - Ybf, klasse performance 1e plaats

hoi ray

compliment voor dit topic zeer intressant ..ik heb een vraag weet niet of het hier echt thuis hoort maar hoop dat jij en mede lezers erop reageren en hun mening geven ...

we weten allemaal wel wat zo.n beetje goede voeding is ..rijst .vis .kip.etc etc.. +je supplementen ik vraag mij af hoe dit bekostigd word .. kijk als je single bent kun je doen wat je wilt ...maar als je een gezin hebt zoals ik
en vele hier zit je wel met een huishouden waar extra boodschappen moeten gedaan worden extra gekookt want jij eet anders en meer als de
rest van het gezin dit is toch veel extra.s uit het huishoud potje denk ik

voor mij persoonlijk ben ik zeer bevoorrecht mijn vrouw heeft het 3 jaar volgehouden buiten het huishouden om voor mij te koken nu is het allemaal wat minder extreem dus mijn vraag is. is het voor jullie te doen
of brengt het toch de nodige stress thuis mee ??

gr hardcore opa

@specialpaint,
Laat je vrouw gewoon gezond koken, maar niet hardcore bodybuild voer...
Er zijn hier tal van studenten en jongeren die net zoals ik gewoon thuis met de pot mee eten.
Voor de gemiddelde forumlezer hier is dat goed genoeg om toch toegewijd aan de sport te zijn.
Om de kosten wat te drukken kun je overwegen om in bulk in te kopen. Grote verpakkingen, b-merken, Aldi & Lidl, aanbieding opsporen.
Ook goede planning en positionering kan kosten besparen, je hoeft dan immers veel minder weg te gooien.
Hopelijk heb je hier wat aan...

@specialpaint,
Laat je vrouw gewoon gezond koken, maar niet hardcore bodybuild voer...
Er zijn hier tal van studenten en jongeren die net zoals ik gewoon thuis met de pot mee eten.
Voor de gemiddelde forumlezer hier is dat goed genoeg om toch toegewijd aan de sport te zijn.
Om de kosten wat te drukken kun je overwegen om in bulk in te kopen. Grote verpakkingen, b-merken, Aldi & Lidl, aanbieding opsporen.
Ook goede planning en positionering kan kosten besparen, je hoeft dan immers veel minder weg te gooien.
Hopelijk heb je hier wat aan...

prestigio mijn vrouw kookt echt gezond standaard al veel rijst-pasta-verse groenten etc het hardcore bodybuild voer is er idd al uit het ging
mij erom hoe jullie met de kosten omgaan en de extra moeite die het met zich meebrengt en hoe de rest van het gezin hier mee omgaat

Terug
Naar boven