XXL Nutrition

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

Ik ben de kok in huis, er verschijnen vaak 2 verschillende gerechten op tafel.
Maak het avond eten ook vaak voor 1 of 2 man meer en dan gaat de overschot in tupperware potjes voor een volgende meal.

Ik ben vader van 2 kids 11 en 9 jaar. De jongste heeft downsyndroom.
Mijn vrouw is 38 jaar en heeft een 16uurs baan. Zij is in hoofdzaak ook diegene die het eten klaar maakt.
oja zij heeft in 2006 de diagnose borstkanker gekregen. En er komen nog operaties aan.
Zij maakt voor mij de voeding apart. Kookt zilvervliesrijst en bakt de kipfilet.
De supplementen staan allemaal op de koelkast. Ik train nu een 6 tal maanden op serieuse basis. Dus goede zware en hard training met een uitgebalanceerde voeding.

Het heeft GEEN invloed op de rest van het gezin. Sterker nog ze zijn het gewend.
Lucky me of gewoon uitleggen en samenwerken. Hihihi
Of heeft het te maken met alle bovenstaande zaken die het aparte voeding enzo onbelangrijk maken.
Just a way of living denk ik.

Ik ben vader van 2 kids 11 en 9 jaar. De jongste heeft downsyndroom.
Mijn vrouw is 38 jaar en heeft een 16uurs baan. Zij is in hoofdzaak ook diegene die het eten klaar maakt.
oja zij heeft in 2006 de diagnose borstkanker gekregen. En er komen nog operaties aan.
Zij maakt voor mij de voeding apart. Kookt zilvervliesrijst en bakt de kipfilet.
De supplementen staan allemaal op de koelkast. Ik train nu een 6 tal maanden op serieuse basis. Dus goede zware en hard training met een uitgebalanceerde voeding.

Het heeft GEEN invloed op de rest van het gezin. Sterker nog ze zijn het gewend.
Lucky me of gewoon uitleggen en samenwerken. Hihihi
Of heeft het te maken met alle bovenstaande zaken die het aparte voeding enzo onbelangrijk maken.
Just a way of living denk ik.

ron501 respect voor jou man .. ik heb 2 studerende dochters en een vrouw
die ook werkt (s.avonds tot 1uurs.nachts ) ze doet het meeste eten maar de laatste tijd doe ik zelf veel om haar wat meer tijd voor zichzelf te geven
wens je sterkte aankomende tijd

gr hardcore opa

mag je voor je gaat slapen een beetje kh opnemen en welke mogen dit zijn? liefst iets wat snel op is...gene rijst ofzo, want ik werk met de nachtpost en als ik thuiskom ga ik dadelijk me bed in

• Topic Starter Topic Starter
He ray even een vraagje, al heb ik deze al voorbij zien komen heb ik het antwoord niet gezien.

Ik heb bijvoorbeeld vandaag perongeluk tot 10u uitgeslapen (vergeten mijn wekker te zetten op mijn vrije dag).
Wat kan je dan het beste doen?

Bv ontbijt en 2de maaltijd bij elkaar gooien of je schema aanhouden maar alleen kortere tijd er tussen?

Als je die dag ook later gaat slapen, kun je alles opschuiven, anders kun je een maaltijd schrappen

---------- Post toegevoegd Fri 27 Apr 2012 om 23:27 ----------

hoi ray

compliment voor dit topic zeer intressant ..ik heb een vraag weet niet of het hier echt thuis hoort maar hoop dat jij en mede lezers erop reageren en hun mening geven ...

we weten allemaal wel wat zo.n beetje goede voeding is ..rijst .vis .kip.etc etc.. +je supplementen ik vraag mij af hoe dit bekostigd word .. kijk als je single bent kun je doen wat je wilt ...maar als je een gezin hebt zoals ik
en vele hier zit je wel met een huishouden waar extra boodschappen moeten gedaan worden extra gekookt want jij eet anders en meer als de
rest van het gezin dit is toch veel extra.s uit het huishoud potje denk ik

voor mij persoonlijk ben ik zeer bevoorrecht mijn vrouw heeft het 3 jaar volgehouden buiten het huishouden om voor mij te koken nu is het allemaal wat minder extreem dus mijn vraag is. is het voor jullie te doen
of brengt het toch de nodige stress thuis mee ??

gr hardcore opa

Hey opa:),

Het is maar net wat voor verstandhouding/afspraken je hebt met je vrouw en wat voor budget er is. 'Offseason' is mijn eten niet zo duur maar als ik op dieet zit kan het al gauw zo'n €25,- per dag zijn. Vorig jaar hadden wij het ook krap maar toen kluste is gewoon bij;)

He ray even een vraagje, al heb ik deze al voorbij zien komen heb ik het antwoord niet gezien.

Ik heb bijvoorbeeld vandaag perongeluk tot 10u uitgeslapen (vergeten mijn wekker te zetten op mijn vrije dag).
Wat kan je dan het beste doen?

Bv ontbijt en 2de maaltijd bij elkaar gooien of je schema aanhouden maar alleen kortere tijd er tussen?
Toevallig mijn vraag:D
Maar hij heeft wel geantwoord ;)

-Je kunt dan alles opschuiven en 1 maaltijd weglaten als je op een vaste tijd naar bed gaat

prestigio mijn vrouw kookt echt gezond standaard al veel rijst-pasta-verse groenten etc het hardcore bodybuild voer is er idd al uit het ging
mij erom hoe jullie met de kosten omgaan en de extra moeite die het met zich meebrengt en hoe de rest van het gezin hier mee omgaat

Zolang ik samen aan tafel zit is er niks aan de hand:D Soms eet ik gewoon mee, maar dat is dan mijn junk:) Bij mij weten ze niet anders

---------- Post toegevoegd Fri 27 Apr 2012 om 23:38 ----------

mag je voor je gaat slapen een beetje kh opnemen en welke mogen dit zijn? liefst iets wat snel op is...gene rijst ofzo, want ik werk met de nachtpost en als ik thuiskom ga ik dadelijk me bed in

Wanneer je die dag niet aan je totaal kcal bent gekomen , kun je evt kiezen om carbs toe te voegen. Ik zou sneller kiezen voor wat vetten met trage eiwitten

---------- Post toegevoegd Fri 27 Apr 2012 om 23:39 ----------

ron501 respect voor jou man .. ik heb 2 studerende dochters en een vrouw
die ook werkt (s.avonds tot 1uurs.nachts ) ze doet het meeste eten maar de laatste tijd doe ik zelf veel om haar wat meer tijd voor zichzelf te geven
wens je sterkte aankomende tijd

gr hardcore opa

Bof jij even.. heb me eten altijd zelf klaargemaakt:D

Laatst bewerkt:
Ray ff vraagje:

Ik train al wat jaren en hebben in verleden ook wedstrijden gedaan. Ik ben gestopt met ondersteuning. Laatste keer was 2 jaar geleden. Ik sta op 5% bf (clean).

Training:
rug/achterkantschouders
borst/zijvoorkantschouders
rust
benen/kuiten
armen
Dag 1
rust
Dag 2 ect (doorlopend schema)
Na elke training doe ik 20 min cardio (crossen,steppen,fietsen,lopen,hiit waar ik zin in heb)

Voeding:
1
70gram havermout/70gram whey
2
60gram proteine blend (shake)
3
200gram kipfilet/250gram groenten (meestal sperziebonen of sla/tomaat/komkommer)
4
200gram kipfilet/250gram groenten (meestal sperziebonen of sla/tomaat/komkommer)
Voor trainen
200gram witte vis (panga of koolvis) 50gram rijst + groenten
Na trainen
200gram kipfilet +50gram rijst of 60gram caseine proteine + 7 rijstwafels

Zaterdag heb ik off day en eet ik over het algemeen schoon maar meer carbs. Nu vraag ik mijzelf af.. de laatste maaltijd is om 21:30. Is het dan wel oke om carbs tenemen? Aangezien dit wel PWO maar ook voor het slapen.

Wat is jou mening.

Thanks

Ray ff vraagje:

Ik train al wat jaren en hebben in verleden ook wedstrijden gedaan. Ik ben gestopt met ondersteuning. Laatste keer was 2 jaar geleden. Ik sta op 5% bf (clean).

Training:
rug/achterkantschouders
borst/zijvoorkantschouders
rust
benen/kuiten
armen
Dag 1
rust
Dag 2 ect (doorlopend schema)
Na elke training doe ik 20 min cardio (crossen,steppen,fietsen,lopen,hiit waar ik zin in heb)

Voeding:
1
70gram havermout/70gram whey
2
60gram proteine blend (shake)
3
4
Voor trainen
200gram witte vis (panga of koolvis) 50gram rijst + groenten
Na trainen
200gram kipfilet +50gram rijst of 60gram caseine proteine + 7 rijstwafels

Zaterdag heb ik off day en eet ik over het algemeen schoon maar meer carbs. Nu vraag ik mijzelf af.. de laatste maaltijd is om 21:30. Is het dan wel oke om carbs tenemen? Aangezien dit wel PWO maar ook voor het slapen.

Wat is jou mening.

Thanks

Kan in principe niet zoveel kwaad. Je kunt ook als je midden in nacht wakker wordt om bv te plassen je casseine shake nemen. Of je wekker zetten:D

Ik had een vraagje ik ben van de 24 naar de 15 a 16% gegaan in ruim 6 a 7 maanden.

Maar de laatse 4 a5 weken heb ik het gevoel dat me vet niet meer wil zakken.

Ik doen nu na kracht 20 min cardio en 1x 50 min cardio

totaal bijna 2 uur cardio per week.
Wat kan ik doen om deze platau te dor breken?

Misschien wat koolhydraten vervangen voor vette en eiwitten?
Zo dat ik rond de zelfde kcals zit alleen een andere verhouding.

Me lichaam type is endo heb wel gemerkt dat ik erg gevoelig ben om dikker te worden.

Je kunt wat carbs gaan schrappen, zo'n 20%. of je kunt je cardio wat verhogen dmv id ochtend extra dagen toevoegen

Hoi

voor het cutten wat zou het beste zijn?
interval sprintjes (1min stappen,1min sprint 5setjes)
of
rustig 45min of meer lopen per cardio training ? ---> hier ging ik vorig jaar tot 7% bf

Doel: 5% met een hoop supps & Low carbs (Ecto)

Mvg

Je kunt wat carbs gaan schrappen, zo'n 20%. of je kunt je cardio wat verhogen dmv id ochtend extra dagen toevoegen

Oke dankje.

Ik heb me schema iets aan gepast. de carbs verlaagd.

7.00
100gram havermout 20gram rozijnen 60gram eiwit poeder

8 tot 9 traine

Na het traine 50gram why

10.00 100gram rijst 100gram groente 200gram kipfilet

12.00 50gram rijst 150gram groente 200gram kip

14.00 50gram noten 3 hele eieren

17.00 300gram groente 250gram koolvis

20.00 60gram eiwit poeder

1x per week hou ik een hoge dag dan eet ik rond de 400gram carbs meestal in het weekend dan gaan we meestal uit eten same met het gezin.

Laatst bewerkt:
Nu we toch met schema's bezig zijn, wat vind u van onderstaand voedingsschema? (Heb het al eerder geplaatst in deze categorie maar weinig feedback ontvangen...)
sm4zef.jpg

Verder KVE's berekend m.b.v. de gegevens uit de voedingsstickies:
Eiwitten = 817,74
Vetten= 545,16
Koolhydraten = 1362,9
Zit nu op ongeveer 70 kg, doel is 80 kg halen, lukt wss niet helemaal met dit schema maar voorlopig wil ik dit gebruiken om enkele kilootjes te gainen...

Alvast bedankt! :)

Erg intressante topic!

Is cardio voor het ontbijt aan te raden? Bvd

ook maar effe een schema controlle droppen dan
tips of aanpassingen raymond? cutschema om klaar te stomen voor de zomer

06:15 80gram havermout 1banaan 2scoops whey
09:15 2boterhamen 150gram kip halve komkomer 1groene appel2eieren
12:30 2boterhamen bak wark halve komkomer 1ei 150gram kip
14:30 2eieren 30gram ongezoute noten
16:00 30gram whey 10gram bcaa's
training
17:15 30gram whey