Fitness Seller

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

ik poste het verkeerde schema hier is de goede alleen mijn onderhoud is 2700 met mijn sport meegerekend. maar als ik ga cutten moet ik daar dan onder gaan zitten of moet ik precies 2700kcal eten??

goede schema: http://i50.tinypic.com/ta2esk.png (er staat dat er 2263kcal inzitten maar het zijn er 2663kcal)

heb je mischien nog tips voor mijn voedingschema:)?

staat bij voedingswaardes :P ik eet altijd bruin tijgerbrood:)

bedoel jij trouwens die 0,4?? want onderaan heb ik het brood in totaal staan:) dat erboven is het beleg.

vind ik heel knap 3,6? het ligt altijd rond de 40-50kh per 100g 1 sneetje is +/- 33 gram? :)

Hi Ray,

Vraagje over je rugtraining: Doe je ook aan Deadlifts?
Zo ja, doe je dan high reps (hypertrofie) of low reps (kracht)?

hi ray

ik zie dat je veel complexe carbs aanraadt

wat vind je van bulken met een grotere hoeveelheid vet dan koolhydraten in je schema, om zo gemakkelijker eten naar binnen te krijgen, voor de mensen die moeite hebben veel rijst/kip etc naar binnen te krijgen?

vb:

glas rijstmelk met 2 scoops whey proteine
150 gram geblende amandelen, 2 bananen (~1200 cal)

#2 lunch
2 avocado's gemengd met olijfolie en olijven/pepers voor smaak tot een salsa, met 2 blikjes makreel (300 per blikje) met bruine pasta(~1200-1500)

#3 avondeten
(zoete) aardappel, met eetlepel room/kruidenboter, bruine rijst en biefstuk

als ik zo aan mijn 3500-4000 cals kan komen om te bulken, wat denk je hiervan?

thx

Hallo Ray,

allereerst wil ik even zeggen dat ik het erg waardeer en het heel tof van je vind dat je dit doet.

Ik ben aan het cutten. heb endo/meso als lichaamstype. mij is aangeraden na half 3 smiddags geen carbs meer te nemen ivm het gevoelig zijn voor carbs.

ik heb dit topic doorgelezen en zie steeds dat er word gezegd dat je na je trainen een maaltijd zou moeten hebben met complexe carbs?

Mijn training is dus om 7 uur savonds en ik ben rond een uurtje of 9 klaar.
Heb na mijn training m'n amino's/dextrose en voor het slapen (half 11) 250gr kwark.

Is het noodzakelijk hier dan nog een maaltijd daar tussenin te nemen?

• Topic Starter Topic Starter
ik poste het verkeerde schema hier is de goede alleen mijn onderhoud is 2700 met mijn sport meegerekend. maar als ik ga cutten moet ik daar dan onder gaan zitten of moet ik precies 2700kcal eten??

goede schema: http://i50.tinypic.com/ta2esk.png (er staat dat er 2263kcal inzitten maar het zijn er 2663kcal)

heb je mischien nog tips voor mijn voedingschema:)?

Met 2663kcal zit je er bijna toch:) Hier vanuit gaan werken is mijn advies:)
10.00 complexe kh met eiwitten, whey proteine ipv musliereep, volwaardige maaltijd na je training;)

---------- Post toegevoegd Wed 2 May 2012 om 21:03 ----------

Hi Ray,

Vraagje over je rugtraining: Doe je ook aan Deadlifts?
Zo ja, doe je dan high reps (hypertrofie) of low reps (kracht)?

Ik doe niet zo vaak deadlifts, wel variatie speciafiek voor de onderrug en de stiff legged:)

Ik train gevarieerd 6-15 reps

---------- Post toegevoegd Wed 2 May 2012 om 21:09 ----------

hi ray

ik zie dat je veel complexe carbs aanraadt

wat vind je van bulken met een grotere hoeveelheid vet dan koolhydraten in je schema, om zo gemakkelijker eten naar binnen te krijgen, voor de mensen die moeite hebben veel rijst/kip etc naar binnen te krijgen?

vb:

glas rijstmelk met 2 scoops whey proteine
150 gram geblende amandelen, 2 bananen (~1200 cal)

#2 lunch
2 avocado's gemengd met olijfolie en olijven/pepers voor smaak tot een salsa, met 2 blikjes makreel (300 per blikje) met bruine pasta(~1200-1500)

#3 avondeten
(zoete) aardappel, met eetlepel room/kruidenboter, bruine rijst en biefstuk

als ik zo aan mijn 3500-4000 cals kan komen om te bulken, wat denk je hiervan?

thx

Ik heb nergens gezegd veel. Is per persoon verschillend. Zelf een schema dat nu werkt , hoeft volgend jaar niet te werken:)

Als dat bovenstaande schema bij jou werkt, moet je het vooral blijven volgen;)

Dat is het xxl schema. Die is heilig :p:p:p:p

---------- Post toegevoegd Wed 2 May 2012 om 21:15 ----------

Hallo Ray,

allereerst wil ik even zeggen dat ik het erg waardeer en het heel tof van je vind dat je dit doet.

Ik ben aan het cutten. heb endo/meso als lichaamstype. mij is aangeraden na half 3 smiddags geen carbs meer te nemen ivm het gevoelig zijn voor carbs.

ik heb dit topic doorgelezen en zie steeds dat er word gezegd dat je na je trainen een maaltijd zou moeten hebben met complexe carbs?

Mijn training is dus om 7 uur savonds en ik ben rond een uurtje of 9 klaar.
Heb na mijn training m'n amino's/dextrose en voor het slapen (half 11) 250gr kwark.

Is het noodzakelijk hier dan nog een maaltijd daar tussenin te nemen?

Als je gevoelig bent voor carbs, moet je die juist nemen na je training.:D

Ik adviseer 1 uur te trainen en binnen een uur na je training te eten.

Dat is het xxl schema. Die is heilig :p:p:p:p

---------- Post toegevoegd Wed 2 May 2012 om 21:15 ----------

Als je gevoelig bent voor carbs, moet je die juist nemen na je training.:D

Ik adviseer 1 uur te trainen en binnen een uur na je training te eten.

haha was wel de inspiratie van me schema :P
maar goed dus? want mijne is iets anders :)

ok bedankt.

dus de carbs van sochtends /smiddags naar na mn training?

eerste maaltijd wel gwn me havermout inhouden?

en ik draai een split schema van

dag 1 Schouders triceps buik
dag 2 rug nek kuiten
dag 3 rust
dag 4 benen
dag 5 borst biceps buik
dag 6 rust.

langer trainen dan een uur met voldoende rust, of alles in een uur knallen?

ik train namelijk normaal anderhalf tot 2 en een half uur met intra workout om de meeste spieren isolatie te pakken en 1 of soms 2 compound oefeningen

of adviseer je mij een geheel andere indeling te maken voor mn oefeningen?

Is het mogelijk om een keto dieet te doen voor 1 maand, terwijl je niet veel geld wilt uitgeven en geen pure eieren lust? Ik heb al artikels erover gelezen, maar er staat veel vlees en groentes, groentes is geen probleem, maar vlees en vis is over het algemeen duur en verder, als ik geen eieren lust, is het dan wel mogelijk om een keto dieet te volgen?

ok bedankt.

dus de carbs van sochtends /smiddags naar na mn training?

eerste maaltijd wel gwn me havermout inhouden?

en ik draai een split schema van

dag 1 Schouders triceps buik
dag 2 rug nek kuiten
dag 3 rust
dag 4 benen
dag 5 borst biceps buik
dag 6 rust.

langer trainen dan een uur met voldoende rust, of alles in een uur knallen?

ik train namelijk normaal anderhalf tot 2 en een half uur met intra workout om de meeste spieren isolatie te pakken en 1 of soms 2 compound oefeningen

of adviseer je mij een geheel andere indeling te maken voor mn oefeningen?

Altijd carbs met je ontbijt en na de training !

Als je langer als een uur traind, ben je aan het troezelen of je traint niet hard genoeg:p
Ik heb net schouders en borst in 40min gedaan;)

---------- Post toegevoegd Thu 3 May 2012 om 14:15 ----------

Is het mogelijk om een keto dieet te doen voor 1 maand, terwijl je niet veel geld wilt uitgeven en geen pure eieren lust? Ik heb al artikels erover gelezen, maar er staat veel vlees en groentes, groentes is geen probleem, maar vlees en vis is over het algemeen duur en verder, als ik geen eieren lust, is het dan wel mogelijk om een keto dieet te volgen?

Om welke rede wil je een keto dieet volgen.. Je kun ook een normaal dieet volgens dat niet veel hoeft te kosten

Ik doe nu al ongeveer 1 maand een normaal dieet, ik eet nu gewoon clean food en drink alleen water / 2-3 bakjes zwarte koffie op een dag. Eet met name veel rijst en kip. Ik wil graag cutten op de carbs, maar weet mijn god niet wat ik dan moet eten wat niet te prijzig is, zoals veel vlees en vis.

Ik heb verder geen vet, alleen rondom mijn buik en dat wordt er maar niet minder op. Daarentegen train ik 4x in de week intensief en daarna nog 30-45 min cardio, maar mijn buikvet wordt er niet minder op.

post je schema maar, misschien eet je wel te weinig :P

post je schema maar, misschien eet je wel te weinig :P

Op rustdagen:

Ik drink gedurende de hele dag zwarte koffie of water en eet om de 1-2u wat ongezouten pinda's, cashews en / of wat rijstwafels

Ontbijt: ~40gr. whey met 300-350 ml halfvolle melk
40-60 gr. brinta met 250 - 300 ml halfvolle melk
Banaan of mueslireep

Middag: 350 ml. magere yoghurt

Rond 4u-5u in de middag: 200-250 gr. rijst met kipfilet of rood vlees.

Voor slapen gaan een bak magere kwark 450gr met 1 scoop whey of wat slimpie siroop.

Op trainingsdagen:

Hierbij eet ik wederom om de 1-2u pinda's etc en rijstwafels, ook drink ik alleen maar water/zwarte koffie

Ontbijt: 40gr. whey met 350 ml halfvolle melk
40-60 gr. brinta met 300 ml halfvolle melk
Banaan en of mueslireep / eierkoek

Voor het fitnessen: 300 ml magere yoghurt
30 gr whey met 250 ml halfvolle melk

Na het fitnessen: 40 gr whey met 350 ml halfvolle melk
150-200 gr rijst

Avondeten: Pasta's ofrijst met kip, rood vlees of vis + groentes, of gekookte aardappelen met jus, vlees en groenten

Voor het slapen gaan: bak kwark 450 gr. met scoop whey of wat slimpie siroop

Het kan zijn dat je door al die zuivel vettig blijft rondom je buik. Haal het eruit en vervang het en geef het een paar maanden de tijd:)

Het kan zijn dat je door al die zuivel vettig blijft rondom je buik. Haal het eruit en vervang het en geef het een paar maanden de tijd:)

Ok, bedankt. Door wat kan ik het 't beste vervangen? Ik ben van plan mijn shakes voortaan met water te nemen, dus dat scheelt veel in melk.

Terug
Naar boven