XXL Nutrition

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

• Topic Starter Topic Starter
Pas jij een vorm van HIIT toe binnen je krachttraining? Dus relatief korte rustpauzes tussen je sets om zo je hartslag hoog te houden? Wat bedoel je anders met hard trainen? De meeste mensen hier trainen hard tijden hun KT...

Je hartslag ligt altijd al hoog als je aan het trainen bent. Maar ik zorg wel dat ik doorga :D

---------- Post toegevoegd Wed 9 May 2012 om 11:52 ----------

is 10minuten oke om het te doen?

max. 20 min.

Je hartslag ligt altijd al hoog als je aan het trainen bent. Maar ik zorg wel dat ik doorga :D

En wat is nu het antwoord op mijn vraag dan? :p Ik begrijp nog steeds niet hoe je je vet kwijt raakt. Als ik hard train, goed eet, etc. blijf ik gelijk in vet. Ik MOET ergens een verschil maken... Ik begrijp dus niet precies hoe het er nu in de praktijk uit zou moeten zien. Kun je misschien iets specifieker zijn? Thanks! :)

hey Ray,
ken jij het FTS-7 trainingssysteem? zo ja wat vind jij er van

Ja ik ken dat principe. Is van Hany Rambod toch? Heb het wel eens geprobeerd maar dan alleen aan het eind van een spiergroep. Het geeft een goede pomp maar je moet oppassen dat je niet teveel doet want soms zijn 4 setjes al genoeg bijvoorbeeld.

---------- Post toegevoegd Wed 9 May 2012 om 12:07 ----------

En wat is nu het antwoord op mijn vraag dan? :p Ik begrijp nog steeds niet hoe je je vet kwijt raakt. Als ik hard train, goed eet, etc. blijf ik gelijk in vet. Ik MOET ergens een verschil maken... Ik begrijp dus niet precies hoe het er nu in de praktijk uit zou moeten zien. Kun je misschien iets specifieker zijn? Thanks! :)

Als iemand zegt dat ie goed eet, geeft nog steeds niet aan of je lichaam er wel goed op reageerd:p Zelfde geld voor de training:)

Als iemand zegt dat ie goed eet, geeft nog steeds niet aan of je lichaam er wel goed op reageerd:p Zelfde geld voor de training:)
Daar heb je ook gelijk in, daarom vroeg ik om een wat specifiekere uitleg, zodat ik een bepaalde "basis" heb waar ik mijn eigen schema's op kan controleren en om jouw manier van aanpak eens te proberen. Er zijn natuurlijk altijd meerdere wegen naar Rome, daarom ben ik zeer benieuwd naar je aanpak. :)

post je voeding maar dan:) en wat je wilt bereiken

Dit schema hanteer ik sinds 2 dagen. Ik ben sinds maandag de cut ingedoken. Mijn onderhoud is nu 2750 kCal. Ik eet dus op onderhoud. Mijn plan is om iedere ochtend te lopen/fietsen (25 min) en na de krachttraining te roeien (25 min). Dit levert een verschil van 500 kCal op op mijn trainingsdagen. Maar ik begrijp dat jij dit dus anders zou aanpakken?

Bijlagen

oke, en wat is je schema die je hiervoor volgde?

Hiervoor zat ik in een clean bulk met een vrij vergelijkbaar schema. Ik at op trainingsdagen rond de 3000 kCal en deed 2 keer per week cardio (moderate). Resultaten waren prima. Geen vetwinst, 0,5 a 0,7 kilo spierwinst per maand. Ik at toen op 30/50/20 ongeveer. Nu dus iets minder koolhydraten, wat minder melk, wat minder brood.

Hiervoor zat ik in een clean bulk met een vrij vergelijkbaar schema. Ik at op trainingsdagen rond de 3000 kCal en deed 2 keer per week cardio (moderate). Resultaten waren prima. Geen vetwinst, 0,5 a 0,7 kilo spierwinst per maand. Ik at toen op 30/50/20 ongeveer. Nu dus iets minder koolhydraten, wat minder melk, wat minder brood.

Oke, beter daarvanuit gaan werken. Heb je dat schema nog?

---------- Post toegevoegd Wed 9 May 2012 om 12:50 ----------

Wel geweldige combinaties heb jij zeg.. havermout met tonijn, amandelen en sperciebonen, hahaahahaha

Laatst bewerkt:
Oke, beter daarvanuit gaan werken. Heb je dat schema nog?
Ja, dat schema heb ik nog. Het is echt vrij vergelijkbaar met wat je ziet hoor. Er is niet veel veranderd. Dat wilde ik ook niet, want volgens mij was het een prima schema. Het brood en de zuivel wilde ik echter wel graag beperken.

Wat zou je adviseren dan?

---------- Post toegevoegd Wed 9 May 2012 om 12:52 ----------

Wel geweldige combinaties heb jij zeg.. havermout met tonijn, amandelen en sperciebonen, hahaahahaha
Haha, ja dat eet ik gewoon achter elkaar, niet door elkaar. :p Het gaat er mij om dat ik per maaltijd mijn starchy carbs, mijn lean eiwit, mijn vezels en mijn vetbron heb. :)

Pfff, weet niet waar ik moet beginnen man :D

Vind jij van niet dan? Zo nee, wat dan?

probeer dit eens.. Op je rustdagen halveer je de carbs van je postmaaltijd en die andere helft verdeel je over maaltijd 2 & 3 & 5

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Thanks! Voor deze week gaat het nog niet lukken, want mijn rijst is al klaar en daar zit ook al lijnzaadolie door. Ik zal vanaf volgende week eens kijken hoe ik het toe kan gaan passen.

Ik zie wel dat ik dan boven mijn onderhoud eet. Hoe gaat mijn vet weg dan? :P

Wat weeg je dan? en wat is je onderhoud?
btw geen lijnzaadolie meekoken:)

- Ik weeg 79,4 Kg.
- Mijn onderhoud is 2750 kCal (vandaar ook mijn schema dat op 2750 kCal stond ;) ).

Lijnzaadolie kook ik niet mee, ik gooi het naderhand erbij in het bakje. :)

Je zag waarschijnlijk ook vreemde getallen staan, maar dat heeft alles te maken met de praktijk. 500 gram rijst, delen door 4 (trainingsdagen) is 125 gram, daar 1/3e van is, bla bla bla.

Dan weeg je bijna het zelfde als ik:) Maar eet toch wel een stukje meer:D. Probeer dit nou maar, je onderhoud berekenen via zo'n tabelletje is toch gissen

Jij hebt ook wel iets meer spier en iets minder vet. :P

Ik heb het berekend aan de hand van een vetmeting (lean body mass). Het is inderdaad een richtlijn, maar mijn gevoel zegt dat het wel aardig klopt. Ik zit verder toch de hele dag op mijn gat.

Maar oke, stel ik eet dit, dan vliegt het vet er volgens jou af? :P

Terug
Naar boven