Fitness Seller

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

• Topic Starter Topic Starter
Dat zeg ik niet. Het is een proces dat steeds aangepast moet worden. Anders loop je op een geven moment vast.

Oke, dat begrijp ik. Hoe ga ik daar mee verder dan (hoe bouw ik het op?)?

Hey Ray!

Had even een klein vraagje:

Ik heb het vooral moeilijk met tussendoortjes. Ik krijg nogal vaak honger tussen mijn maaltijden door en vraag me af hoe ik deze best opvul.

Ik eet 's morgens 2 havermoutkoeken met fruityoghurt
's middags eet ik 8 bruine boterhammen (4 dubbele) met beleg.
's avonds eet ik wat de pot schaft maar probeer zoveel mogelijk kip, tonijn, pasta, rijst e.d. te eten.
Voor het trainen whey shake, voor het slapengaan whey shake met melk en om de 2 avonden 500 gr kwark voor het slapengaan.
Alvast bedankt!

hallo ray ik wou nog 1 ding vragen over KT in de cut.

is het echt nodig om KT in de cut te gebruiken?
wat gebeurd er als ik geen KT in de cut gebruik:)?

Beste Ray,

Ik heb dit topic vanmiddag met de nodige interesse gelezen. Leuk dat je dit doet.

Ik wil je graag vragen om eens naar mijn voedingsschema te kijken, want er is ongetwijfeld iets wat beter kan.

De verhoudingen tussen eiwitten/koolhydraten/vetten is wellicht ook niet optimaal bij iedere maaltijd (over een hele dag gezien is de verhouding iets beter). Dit komt omdat ik geen fan ben van vet in combinatie met koolhydraten in verband met hogere bloedsuikerspiegel en vetopslag. Ook probeer ik vetinname rond de training te vermijden. Dit houdt in dat ik koolhydraten zo veel mogelijk combineer met eiwitten. Vetten probeer ik juist alleen in combinatie met eiwitten te eten. Misschien is dit onzin. Ik ben benieuwd hoe jij hier over denkt.

Zelf zit ik ook met het volgende: trainen in de avond is de enige mogelijkheid die ik heb, want overdag moet er gewerkt worden.
Daardoor eet ik nooit een goede maaltijd met complexe koolhydraten een uur na de training, omdat ik niet zo'n voorstander ben van koolhydraten in de avond. Misschien ten onrechte...

Volgens mij ben ik gevoelig voor vetopslag, dus ik probeer zo clean mogelijk te bulken. Spiermassa gainen is nog steeds het voornaamste doel.

Thanks alvast!

Laatst bewerkt:
Vraagje over training.

Wat vindt je van super sets?

Ik volg sinds 2weken een 3 daagsesplit
Merk wel dat ik binnen 35 a 40 min klaar ben.
En vaak hele maal gesloopt na rug borst en benen

Ik doen nu.

Borst armen, Rug borst Benen hamstrings kuiten.

Reps ligge tusse de 8 a 10 soms 12

Vind het tof dat je dit doet Ray is ook leuker voor de mensen zo komen ze goed te weten waarom jij gesponsord word.En je kennis wilt delen met andere.

Hey Ray.
ten eerste is het chique dat ge zo een topic aanmaakt :) bedankt voor de tips.
ten tweede had ik een vraag over mijn voedingsschema.
ik eet zo droog als iet. ik fiets 4x per week 45min. en train 4x per week.
maar toch heb ik belangen nie het gewenste resultaat na 10 jaar trainen :P
is er iets mis met mijn voeding. teveel grote maaltijden? op verkeerde tijdstippen.
ik doe nachtwerk. dus eet wel veel snachts.. en als ik thuis ben is het weer vroeger. dus zit geen constante in..
mijn schema.
1: 80 gr brinta , 60 gr whey
2: 2/3e zak rijst 220 gr kip
Training
3: enkel na training 50gr vitargo 60 gr whey
4: 2/3e zak rijst 220 gr kip
5: 150 gr spirelli's ( gekookt ) 300 gr tonijn ( 2 blikken ) 1 appel
6: 500 gr Kwark, 50 gr cashew noten
7: 60 gr whey , 15 gr vitargo

alvast bedankt...

Hey Ray!

Had even een klein vraagje:

Ik heb het vooral moeilijk met tussendoortjes. Ik krijg nogal vaak honger tussen mijn maaltijden door en vraag me af hoe ik deze best opvul.

Ik eet 's morgens 2 havermoutkoeken met fruityoghurt
's middags eet ik 8 bruine boterhammen (4 dubbele) met beleg.
's avonds eet ik wat de pot schaft maar probeer zoveel mogelijk kip, tonijn, pasta, rijst e.d. te eten.
Voor het trainen whey shake, voor het slapengaan whey shake met melk en om de 2 avonden 500 gr kwark voor het slapengaan.
Alvast bedankt!

Die 8 broodjes zou je kunnen verdelen over 3 maaltijden.
Dit is hoe ik at dat ik net begon met trainen. Misschien kun je er wat mee:)

07.00 80gr brinta + 50gr whey + 1 el pindakaas

10.00 3 bruinbrood + 100gr kipbeleg + tomaat

12.30 3 bruinbrood + 100gr kipbeleg + 1 el pindakaas

15.00 3 bruinbrood + 100gr kipbeleg

17.00 30gr whey + 1 appel

17.30 trainen

18.30 50gr whey

19.00 wat de pot schaft

22.00 500gr margere kwark + 1 el pindakaas

---------- Post toegevoegd Thu 10 May 2012 om 12:03 ----------

hallo ray ik wou nog 1 ding vragen over KT in de cut.

is het echt nodig om KT in de cut te gebruiken?
wat gebeurd er als ik geen KT in de cut gebruik:)?

KH heb je nodig voor je energie en hard te kunnen trainen

Die 8 broodjes zou je kunnen verdelen over 3 maaltijden.
Dit is hoe ik at dat ik net begon met trainen. Misschien kun je er wat mee:)

07.00 80gr brinta + 50gr whey + 1 el pindakaas

10.00 3 bruinbrood + 100gr kipbeleg + tomaat

12.30 3 bruinbrood + 100gr kipbeleg + 1 el pindakaas

15.00 3 bruinbrood + 100gr kipbeleg

17.00 30gr whey + 1 appel

17.30 trainen

18.30 50gr whey

19.00 wat de pot schaft

22.00 500gr margere kwark + 1 el pindakaas
Mmm, ziet er goed uit! Wel veel kipbeleg :D
Maar ik ga het zeker eens proberen, bedankt Ray!

Is niet zoveel hoor.. Ik woog toen ook maar 60kilo:D
Super, even gekeken naar je blog, je mag trots zijn op wat je hebt bereikt Ray! Super dat je die overvloed aan info wilt delen :) Ik kan ooit maar hopen dat ik in de buurt kom van jou fysiek, ik zet me direct achter dit voedingsschema, doorbijten en trainen it is!

Beste Ray,

Ik heb dit topic vanmiddag met de nodige interesse gelezen. Leuk dat je dit doet.

Ik wil je graag vragen om eens naar mijn voedingsschema te kijken, want er is ongetwijfeld iets wat beter kan.

De verhoudingen tussen eiwitten/koolhydraten/vetten is wellicht ook niet optimaal bij iedere maaltijd (over een hele dag gezien is de verhouding iets beter). Dit komt omdat ik geen fan ben van vet in combinatie met koolhydraten in verband met hogere bloedsuikerspiegel en vetopslag. Ook probeer ik vetinname rond de training te vermijden. Dit houdt in dat ik koolhydraten zo veel mogelijk combineer met eiwitten. Vetten probeer ik juist alleen in combinatie met eiwitten te eten. Misschien is dit onzin. Ik ben benieuwd hoe jij hier over denkt.

Zelf zit ik ook met het volgende: trainen in de avond is de enige mogelijkheid die ik heb, want overdag moet er gewerkt worden.
Daardoor eet ik nooit een goede maaltijd met complexe koolhydraten een uur na de training, omdat ik niet zo'n voorstander ben van koolhydraten in de avond. Misschien ten onrechte...

Volgens mij ben ik gevoelig voor vetopslag, dus ik probeer zo clean mogelijk te bulken. Spiermassa gainen is nog steeds het voornaamste doel.

Thanks alvast!

Ik zou toch je carbs verdelen, mayo eruit, en dubbele fruit eruit.

Ray, was je misschien al in de gelegenheid geweest om naar mijn voeding te kijken?
ik zou eventueel commentaar of tips waarderen!

bedankt!

Bijlagen

Ik zou toch je carbs verdelen, mayo eruit, en dubbele fruit eruit.

Dus de twee porties rijst bijvoorbeeld in drie porties verdelen? Waarvan één portie na de training?

Wat betreft de mayo: als ik dit eruit haal, zit ik dat niet te laag wat betreft vet?
Of moet ik een andere vetbron zoeken? Ben je van mening dat iedere maaltijd vet moet bevatten?

Wat betreft het fruit: ik eet één banaan en één kiwi en die verdeel ik over twee shakes (06.45 en 08.45 uur). Is puur voor de smaak eigenlijk, en uiteraard voor de nodige vitaminen.

Wil je aanbevelingen uiteraard niet in twijfel trekken, wil het alleen graag zeker weten ;). In ieder geval ontzettend bedankt!

Vraagje over training.

Wat vindt je van super sets?

Ik volg sinds 2weken een 3 daagsesplit
Merk wel dat ik binnen 35 a 40 min klaar ben.
En vaak hele maal gesloopt na rug borst en benen

Ik doen nu.

Borst armen, Rug borst Benen hamstrings kuiten.

Reps ligge tusse de 8 a 10 soms 12

supersets is af en toe wel lekker;) maar zou eerder kiezen voor dag1 borst-rug, dag2 quada-hams,kuiten , dag3 schouders,biceps-triceps

---------- Post toegevoegd Thu 10 May 2012 om 13:40 ----------

Vind het tof dat je dit doet Ray is ook leuker voor de mensen zo komen ze goed te weten waarom jij gesponsord word.En je kennis wilt delen met andere.

:thumb:

---------- Post toegevoegd Thu 10 May 2012 om 13:43 ----------

Hey Ray.
ten eerste is het chique dat ge zo een topic aanmaakt :) bedankt voor de tips.
ten tweede had ik een vraag over mijn voedingsschema.
ik eet zo droog als iet. ik fiets 4x per week 45min. en train 4x per week.
maar toch heb ik belangen nie het gewenste resultaat na 10 jaar trainen :P
is er iets mis met mijn voeding. teveel grote maaltijden? op verkeerde tijdstippen.
ik doe nachtwerk. dus eet wel veel snachts.. en als ik thuis ben is het weer vroeger. dus zit geen constante in..
mijn schema.
1: 80 gr brinta , 60 gr whey
2: 2/3e zak rijst 220 gr kip
Training
3: enkel na training 50gr vitargo 60 gr whey
4: 2/3e zak rijst 220 gr kip
5: 150 gr spirelli's ( gekookt ) 300 gr tonijn ( 2 blikken ) 1 appel
6: 500 gr Kwark, 50 gr cashew noten
7: 60 gr whey , 15 gr vitargo

alvast bedankt...

Hoeveel gram is 2/3 zak rijst?

---------- Post toegevoegd Thu 10 May 2012 om 13:44 ----------

Wat moet ik daarvoor doen. Volharding is er al, consequent zijn ook, hard trainen doe ik (denk ik, lastig beoordelen van jezelf).

Ik gaf deze jongen personal training dus kon hem constant in de gate houden:D

---------- Post toegevoegd Thu 10 May 2012 om 13:46 ----------

Super, even gekeken naar je blog, je mag trots zijn op wat je hebt bereikt Ray! Super dat je die overvloed aan info wilt delen :) Ik kan ooit maar hopen dat ik in de buurt kom van jou fysiek, ik zet me direct achter dit voedingsschema, doorbijten en trainen it is!

Oefening baard kunst

2/3e is ongeveer 80gr. Ongekookt

.....Ik gaf deze jongen personal training dus kon hem constant in de gate houden:D ......
Tja dat gaat 'm niet worden. We wonen 5 kwartier rijden bij elkaar vandaan. :(
Moet maar een keer leren wat hard trainen nu preices is.
En de voedingsrichting volg ik nog steeds. Stel het beetje bij beetje bij zodat ik de juiste resultaten behaal.
Geloof dat ik nu een goede mix gevonden heb. :)

En ik heb al leuke resultaten behaald, vind ik zelf. En dat beoordeel ik door de spiegel en wat andere van mij zeggen.
Maar buikvet en vet% algemeen is nog veel te hoog. Rond de 23% schat ik in.

Mijn training is 4 dagen. Ma; schouders-biceps, Di; Rug-achterkant schouders, Do; Borst-triceps en Vr benen.

Terug
Naar boven