Ray Simon
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 68
- Lengte
- 1m68
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Probeer het uit zou ik zeggenMaar dit noem ik niet echt clean..

Beste ray. Ik ben op dit moment aan het cutten en volg op rustdagen dit schema. Wat vind je ervan? Naast dit schema neem ik visolie, multivits, vit. d, creatine en biergist.
Bekijk bijlage Cut.xlsx
Hoi Ray,
Effe een vraagje,
Ik zit al een tijdje in de cut, alleen wil ik nu mijn carbs iets ophogen. Ik doe in ieder geval een scoop oats extra bij mijn post workout maaltijd, en ik zit te twijfelen wat ik bij mijn ontbijt ga toevoegen. Dit bestaat nu uit 1 scoop whey en 2 scoops oats, zal ik hier nog een extra scoop oats aan toevoegen of een banaan, of nog iets anders? (of kan je in de cut beter geen banaan nemen 's ochtends?)
He ray !
Super interessant topic om door heen te lezen.
Ik heb even een vraag voor je. Ik ben met mijn cut bezig en begin onder de 10% te komen. Nu las ik dat het verstandig is alle zuivel producten uit mn schema te halen. Ik eet op het moment alleen 500 gram magere franse kwark om 8 u, deze wou ik graag vervangen voor iets wat ook zn 300 kcal is. wat is op dit tijdstip er voor te vervangen. Om 11 u neem ik nog een caseine shake.
Bedankt alvast![]()
Even off topic kwa voeding dan.
Bij de lezing van berry (waar jij ook was toch?) Sprak hij over meditatie en visualisatie.
Doe jij hier nog wat mee?
Wat doe je voor het trainen, wat vind je het fijnst tijdens het trainen (muziek, hoe concentreer je je) en doe je nog iets na je workout mentaal?

Na een zware training heb ik vaak amper tot geen honger. Ik doe paar happen en begin gelijk te kokhalzen gewoon omdat het eten niet binnen wilt. Heb jij misschien enige tips hiervoor?
(overdag heb ik geen enkel probleem met eten)
Soms zit er maar 30min-1uur tussen mijn preworkoutmeal en mijn training.Het kan komen door supplementen die je rondom je training neemt. Sommige kunnen vullen of je hongergevoel wegnemen. Het kan ook komen doordat je pre-maaltijd te kort op je training zit.
In de periodes dat ik ruim eet, neem ik daarom alleen maar wat amino caps rondom me training
Soms zit er maar 30min-1uur tussen mijn preworkoutmeal en mijn training.
Als supps neem ik soms voor het trainen een preworkout en na het trainen whey. (sinds kort ook begonnen met 2x bcaa caps voor en 2x na het trainen)
Dus ik kan beter 2-1u voor het trainen mijn preworkoutmeal pakken?