XXL Nutrition

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

Is bruin brood goed voor je om spiermassa bij te komen
met bv. kipfilet erop?

• Topic Starter Topic Starter
ja hoor, als je maar genoeg eet. kwaliteit van je voeding bepaald wel de kwaliteit van je spieren

Wat bedoel je met kwaliteit van je spieren?

Je kunt het vergelijken met een dier dat goede voeding krijgt en een dier dat 'rommel' krijgt. Het dier dat goede voeding krijgt zal een beter produkt afleveren:)

Soms zie ik dat mensen te snel groeien (misschien ook met slechte voeding) en dat ze in kwaliteit achteruit gaan. Geef je lichaam daarom goede voeding en de tijd om te ontwikkelen

ja hoor, als je maar genoeg eet. kwaliteit van je voeding bepaald wel de kwaliteit van je spieren

Je kunt het vergelijken met een dier dat goede voeding krijgt en een dier dat 'rommel' krijgt. Het dier dat goede voeding krijgt zal een beter produkt afleveren:)
Soms zie ik dat mensen te snel groeien (misschien ook met slechte voeding) en dat ze in kwaliteit achteruit gaan. Geef je lichaam daarom goede voeding en de tijd om te ontwikkelen

Pfff, dit moeten alle dbb members verplicht boven hun bed hangen anders krijgen ze een ban :p

True story

Huh, betere of hogere kwaliteit spieren? Leg eens uit.

Denk dat hij bedoelt dat wanneer je goed eet, je je fitter voelt waardoor je net even wat zwaarder kan tillen? En met gezonde voeding (door goede vetten) zal je vetpercentage ietsjes dalen, waardoor je overall er beter uit ziet? Of sla ik de plank hier mis? ;)

Laatst bewerkt:
Zie ciaten bij post van Killy. Of is dat niet duidelijk genoeg... :)

Nee nog steeds niet duidelijk .

Verklaar je nader.

Wat bedoel je in kwaliteit achteruitgaan?
Ze komen enkel vet aan?
Of bedoel je weldegelijk low quality spieren?
En als dat zo is wat wat zijn de eigenschappen van zulke spieren dat ze als dusdanig worden gezien of gelabeld?

Er zijn verschillende situaties.. Maar er zijn vele die heel snel aankomen in een korte tijd, soms gepaard met slechte voeding, waarbij meer als de helft van de gewonnen spiermassa bestaat uit vocht en/of vet. Je hebt ook gevallen die, vaak te snel, spiermassa aankomen en waarbij de spierkwaliteit achteruit gaat.. Dus de bv de spierseraratie/hardheid/kwaliteit.
Houd daarom altijd je voeding zo schoon mogelijk (onbewerkte produkten) voor schone en droge spiermassa.

Domme vraag misschien maar euhm...
als men een teveel aan eiwitten opneemt word dit dan opgeslagen als vet?

Ik denk van niet. Na mijn idee wordt het in je lichaam afgebroken en uitgeplast. Maar iets dat te veel is, is nooit optimaal:) Als je naar ammonia begint te ruiken is ook vaak een teken dat je eiwitoverschot hebt of dat het niet optimaal wordt opgenomen.

Ik heb hier al een apart topic voor aangemaakt maar ik ben toch benieuwd wat jij als expert er van vindt!

Ik heb net helemaal een nieuw voedingsschemaopgesteld.
Heeft iemand hier tips op?
Ik weet al drie fouten dat zijn dat ik als ontbijt brinta moet eten, en op mijn brood ook tonijn moet eten en dat ik geen multi vitamine/sinaasappelsap moet drinken maar melk!

Is mijn verhouding van eiwitten, kool.dr. en vetten goed?
en zo niet hoe kan ik dat verbeteren?
Dit schema is eigenlijk niet bedoeld om te cutten, maar ik zit daarzelf nog wel iets onder mijn nodige calorieen, eigenlijk meer bedoeld om veel droge spieren aan te komen, wat moet er aan gebeuren?

Ray Simon wil je een uitgebreide toelichting geven over heel het schema! AUB

excel bestand bestaat uit 3 tabladen dus let er wel even op!

Bijlagen

Er zijn verschillende situaties.. Maar er zijn vele die heel snel aankomen in een korte tijd, soms gepaard met slechte voeding, waarbij meer als de helft van de gewonnen spiermassa bestaat uit vocht en/of vet. Je hebt ook gevallen die, vaak te snel, spiermassa aankomen en waarbij de spierkwaliteit achteruit gaat.. Dus de bv de spierseraratie/hardheid/kwaliteit.
Houd daarom altijd je voeding zo schoon mogelijk (onbewerkte produkten) voor schone en droge spiermassa.

Door ''slechte'' voeding is de kans groter op een calorieoverschot en wat zodoende lijdt tot het sneller (en meer) aanzetten van vet. In tegenstelling tot ''clean'' voedsel, waarbij je niet al te veel boven onderhoud zit. Wel is het zo dat je bij schone voeding, goed aan je micronutrienten komt en dit heeft ook een niet te verwaarlozen invloed op je sportprestaties.

Vaker boven onderhoud --> langer anabool --> sneller aanzetten van spiermassa, maar ook van vet.

Wou je dus zeggen dat stronglifters, minder kwaliteit spieren hebben? Als je nou had gezegd het verschil tussen spiervezels, oke..

En wat is mis met vocht? Als je 2 dagen low carb zit dan heb verlies ook gewoon vocht. Je vetpercentage bepaalt dan nog je hardheid.

Snap dus niet echt de correlatie tussen goede en slechte voeding op spierkwaliteit. Misschien dat jij het me kan uitleggen.

Door ''slechte'' voeding is de kans groter op een calorieoverschot en wat zodoende lijdt tot het sneller (en meer) aanzetten van vet. hangt er vanaf hoeveel je eet toch? In tegenstelling tot ''clean'' voedsel, waarbij je niet al te veel boven onderhoud zit. hangt er vanaf hoeveel je eet toch? Wel is het zo dat je bij schone voeding, goed aan je micronutrienten komt en dit heeft ook een niet te verwaarlozen invloed op je sportprestaties.

Vaker boven onderhoud --> langer anabool --> sneller aanzetten van spiermassa, maar ook van vet.

Wou je dus zeggen dat stronglifters, minder kwaliteit spieren hebben? Als je nou had gezegd het verschil tussen spiervezels, oke.. ik heb nog nooit een lifter op het olympia podium gezien hoor

En wat is mis met vocht? Als je 2 dagen low carb zit dan heb verlies ook gewoon vocht. wat heeft dit ermee te maken? Je vetpercentage bepaalt dan nog je hardheid. nee hoor?

Snap dus niet echt de correlatie tussen goede en slechte voeding op spierkwaliteit. Misschien dat jij het me kan uitleggen.

Kijk maar eens hoe een dieet van een bodybuilder eruit ziet. kijk bv naar Ibo's dieet als hij in voorbereiding zit. Als het goed is post hij al zijn voeding en denk niet dat er bv broodjes met kaas in voor komt:D

Kijk maar eens hoe een dieet van een bodybuilder eruit ziet. kijk bv naar Ibo's dieet als hij in voorbereiding zit. Als het goed is post hij al zijn voeding en denk niet dat er bv broodjes met kaas in voor komt:D

Dus je maakt nu zelf ook geen onderscheid tussen goede/slechte voeding, aangezien het volgens jou dus ook niet gaat om kwaliteit maar kwantiteit.

Wat betreft strongman/powerlifter er zijn er genoeg die zo het podium op kunnen, zoals Dave Gulledge.

Ibo heeft een heel goed fysiek, ben ook een fan van jouw fysiek dat terzijde, maar ik denk niet dat een broodje kaas zijn fysiek of dieet teniet doet. Want waar hebben we het over wat vetten en carbs? Zijn hele dieet is toch ook gebouwd om vetten en carbs (en eiwitten)? Wel verzadigd een broodje natuurlijk niet zo veel als zoete aardappelen, wel handig in de cut:roflol:

Weer mijn schema even veranderd, nu brinta aan toegevoegd

en zo niet hoe en wat moet ik verbeteren?
Dit schema is bedoeld om kilo's aan te komen maar wel goed droog blijven

Bijlagen

wat vind je van mijn schema om te cutten ?

vandaag uitgerekend ....

Dagelijkse voeding Vet carbs eiwit kcl
Maaltijd 1
360 gram – Pangafilet Gegrild 6g 0 64,8 324
2x appel 0 24 0 108
1 whey shake 1,4 2,5 22 113
100g rijst (gekookt) 0,2 10 0 93
Totaal Maaltijd 1 7,6 36,5 88,8 638

Maaltijd 2
2x whey shake 2,8 5 44 226
2x appel 0 24 0 108
Totaal Maaltijd 2 2,8 29 44 334

Maaltijd 3
Maaltijd salade pasta kip 13,5 40,5 36 425
250gram gegrilde kipfilet 2,25 0 55 250
Totaal maaltijd 3 17,1 43 113 788

Maaltijd 4
bak mager kwark 1 18,5 45 250
250gram gegrilde kipfilet 2,25 0 55 250
Totaal maaltijd 4 4,45 21 122 613

Maaltijd 5
2x whey shake 2,8 5 44 226
50g brinta 1 32,5 11 173,5
Totaal maaltijd 5 3,8 37,5 55 399,5

Maaltijd 6
3x shake protein perfection mix3,6 4,5 72,9 345
Totaal maaltijd 3,6 4,5 72,9 345

Totaal dagelijkse iname 39,35 171,5 495,7 3117,5

wil graag je mening weten en vind het top dat je dit doet man !

btw alle dagen sporten waarvan 5 kracht en 2 hit cardio

in de ochtend voor eten alle vits en caps slikken

ben benieuwd eerste keer dat ik ga cutten ;)

Als het werkt is het goed toch :) Zo niet moet je aanpassingen maken

---------- Post toegevoegd Sat 26 May 2012 om 18:55 ----------

Weer mijn schema even veranderd, nu brinta aan toegevoegd

en zo niet hoe en wat moet ik verbeteren?
Dit schema is bedoeld om kilo's aan te komen maar wel goed droog blijven

Ik ben geen fan van brood en melk. Maar probeer het uit zou ik zeggen:)
Mijn eerste begeleider zei ooit tegen mij als je de hele dag het zelfde produkt eet, ga je er ook zo uitzien. :D

Dave Gulledge staat niet op 3/4% hoor manchete

Terug
Naar boven