AndroidHealthClinic

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

ik heb even wat eten erbij gedaan want ik ben vanochtend 0.2 afgevallen en het is de bedoeling dat ik aankom.. is ie zo beter? ik heb ook kwark in de middag gedaan omdat ik dat een paar dagen geleden ook heb gedaan en dat vond ik wel fijn:)

Bijlagen

Hi Ray,

Wat is volgens jou de basis voor een goede cut dieet?
op dit moment hou ik voornamelijk aan:
-hoog in proteine
-lagere KH (rijst en af en toe zoete en normale aardappel)
-Vet uit olijfolie,vis en noten.
-Weinig tot geen zout

Hey Ray!

Even een vraag:

Aanvullend op je voeding, hoeveel gr aminozuren zou je dagelijks moeten nemen (indien hier een verschil is het zou berekend moeten zijn tijdens cutperiode)?

Bedankt!

Ray je geeft aan goeie vitamines te nemen. Ik heb nu ISS Vitamine pak.
Deze verschilt behoorlijk als ik de vitamine pak van Animal bekijk.
Kan jij aangeven wat nu het verschil is. Wat maak de een beter of completer dan de ander?
Bij ISS heb je 6 pillen en bij Animal 11 pillen.

• Topic Starter Topic Starter
Dit zou mijn eerste cutschema zijn dat ik strikt volg.

Dat vraag ik niet ;)

---------- Post toegevoegd Fri 1 Jun 2012 om 20:56 ----------

ik heb even wat eten erbij gedaan want ik ben vanochtend 0.2 afgevallen en het is de bedoeling dat ik aankom.. is ie zo beter? ik heb ook kwark in de middag gedaan omdat ik dat een paar dagen geleden ook heb gedaan en dat vond ik wel fijn:)

Zo'n klein verschil zegt niks.. soms scheel ik een paar kilo op een dag

---------- Post toegevoegd Fri 1 Jun 2012 om 21:02 ----------

Hi Ray,

Wat is volgens jou de basis voor een goede cut dieet?
op dit moment hou ik voornamelijk aan:
-hoog in proteine
-lagere KH (rijst en af en toe zoete en normale aardappel)
-Vet uit olijfolie,vis en noten.
-Weinig tot geen zout

Een goed afvalschema is een proces waarbij je om de zoveel tijd aanpassingen maakt bv. dmv schoner te gaan eten, evt meerdere (kleine) maaltijden, juiste carbs, juiste eiwitten, juiste vetten, juiste timing enc

---------- Post toegevoegd Fri 1 Jun 2012 om 21:03 ----------

Hey Ray!

Even een vraag:

Aanvullend op je voeding, hoeveel gr aminozuren zou je dagelijks moeten nemen (indien hier een verschil is het zou berekend moeten zijn tijdens cutperiode)?

Bedankt!

Persoonlijk neem ik alleen amino's rondom me training, anders niet

Ray je geeft aan goeie vitamines te nemen. Ik heb nu ISS Vitamine pak.
Deze verschilt behoorlijk als ik de vitamine pak van Animal bekijk.
Kan jij aangeven wat nu het verschil is. Wat maak de een beter of completer dan de ander?
Bij ISS heb je 6 pillen en bij Animal 11 pillen.

Animal Pack is ook een hele goede. Ook betere kwaliteit denk ik, maar is een stuk duurder want daar zou je zelfs 2 packs per dag van moeten nemen om op die aangegeven waardes uit te komen:D
Vitamine Pack heeft perfecte hoeveelheden/dosering aan vitamines/mineralen en is goed betaalbaar

Vraagje over bulk, eet jij iedere dag de zelfde kcals? Ook op rustdagen dus, of doe je aan carb cyclen?

Waaraan merk je het verschil in verschillende multivitamines??

Ik neem nu een tijdje die van body & fitshop (hiervoor van xxlnutrition) en ik heb een tijdje geleden mijn bloed laten controleren. Mijn vitaminen, mineralen, ijzer ... lag allemaal dicht tegen de bovengrens. En de dokter zei dat mijn bloedwaarden heel goed waren voor een gemiddelde tiener.

Animal Pack is ook een hele goede. Ook betere kwaliteit denk ik, maar is een stuk duurder want daar zou je zelfs 2 packs per dag van moeten nemen om op die aangegeven waardes uit te komen:D
Vitamine Pack heeft perfecte hoeveelheden/dosering aan vitamines/mineralen en is goed betaalbaar

Met die betaalbaarheid van ISS ben ik het helemaal eens. ;)
Ben vandaag begonnen met Vitamine Pack van ISS. Ik verwcht daar wel veel van. :)

Vraagje over bulk, eet jij iedere dag de zelfde kcals? Ook op rustdagen dus, of doe je aan carb cyclen?

Bulken doe ik als ik in de eerste fase van me voorbereiding ga. Kcal houd ik altijd gelijk, rust/trainingsdagen. Verdeel het alleen anders. In de weekenden eet ik dan een andere maaltijd dus kcal ligt dan wel hoger;)

Aangezien je in Nona Nancee's topic aan had geboden om advies in dit topic te geven , maak ik daar graag gebruik van ^^. Ik geloof wel in dat wonderschema ;) en wil graag mijn voeding veranderen als je tips hebt :) .

Mijn schema:
8:00: 50gram havermout, 1 ei, 75ml sojamelk melk, 25gram rozijnen-mix( oven-cake )
9:30 sport
11:00 whey 2 scoops met 1 stuk fruit
12:00 groente 300gram met eiwit 50gr(ei, kip, vis) en brood (1 boterham)
15:30 1 stuks fruit groente 300gram met eiwit 50gr weer en brood (1)
19:30 vis/kip/kalkoen/ei 50gr met groente 300gr en rijst/quinoa 100gr
23:00 kwark 250ml

kcal +- 1700-1800 35%eiwit-45%koolhydraten-20% vet op eind van de dag (niet bij elke maaltijd dus)

Laatst bewerkt:
graag alle hoeveelheden erbij ;)

ik heb het ongeveer erbij gezet. Ik vul het altijd in bij eetmeter (voedingscentrum) en dan ligt het eraan of ik bijv kip of tonijn eet hoeveel ik weer andere dingen eet.. ik zorg bijv dat ik 35% eiwit op het eind van de dag heb.. en kan zijn dat ik dus ipv 50gram tonijn, 120gram tonijn moet eten, ik kan het wel even in een premade schema zetten hier, is misschien makkelijker. Eet jij elke dag precies hetzelfde ? bijv 50gram kip, 50gram tonijn, 1 ei (ik noem maar iets)

je moet echt exact aangeven wat en hoeveel je eet anders kan ik er niks mee

Kan ik het schema emailen? tis groter dan 500kb -.-

8:00: sojamelk 75ml, havermout 50gr, rozijnen 25gr, ei 1 stuk, 250ml water
9:00 sport ,1liter water
11:00 appel 1stuk, whey 2 serving, 250ml water
12:00 1 snee volkoren brood, 50gr wortels, 45gram sla, 60gram tonijn, 1 tomaat. 25gr amandelen
15:30: appel 1stuk, kipfilet 50gram, sla 45gram, komkommer 100gram, tomaat 1 stuk, 1 snee volkoren brood, 250ml water
18:30 brocolli 300gram, kipfilet 50gram, zilvervlies rijst 150gram, olijfolie 1 el, 250ml water
22:00 250ml kwark

totaal 1846kcal, 159eiwit-170kh-52vet (36%-38%-26%)
Verschilt per dag, ligt eraan welke groente en eiwitten ik kies, ik varieer dus. soms ipv rijst pasta/quinoa/aardappel
Ik hoop dat dit duidelijk is :( PS: ik ga hier wel heel goed op, maar niet zo hardcore als Nona, dus ik wil graag nog veranderingen aanbrengen natuurlijk mocht ik iets kunnen veranderen

Hey Ray,

Ik heb een vraag over scooby van youtube. geloof in een filmpje dat hij zei dat "bulken" met veel kcal overschot alleen goed is om je vetmassa aan te vullen. als je onderhouds bijv 2600 is en je 3000 eet al meer dan genoeg is. meer eten ga je niet meer vvm aanzetten. moet ik dit geloven of zal meer kcal beter zijn?

8:00: sojamelk 75ml, havermout 50gr, rozijnen 10gr, ei 1 stuk, 250ml water + 20gr whey
9:00 sport ,1liter water
na trainen 20gr whey
11:00 200gr broccoli, 100gr kip, 50gr rijst (droog gewogen)
13.30 1 snee volkoren brood, 50gr wortels, 45gram sla, 60gram tonijn, 1 tomaat. 25gr amandelen
15:30: appel 1stuk, kipfilet 50gram, sla 45gram, komkommer 100gram, tomaat 1 stuk, 1 snee volkoren brood, 250ml water
18:30 brocolli 300gram, kipfilet 100gr, olijfolie 1 el, 250ml water
22:00 250ml kwark

totaal 1846kcal, 159eiwit-170kh-52vet (36%-38%-26%)
Verschilt per dag, ligt eraan welke groente en eiwitten ik kies, ik varieer dus. soms ipv rijst pasta/quinoa/aardappel
Ik hoop dat dit duidelijk is :( PS: ik ga hier wel heel goed op, maar niet zo hardcore als Nona, dus ik wil graag nog veranderingen aanbrengen natuurlijk mocht ik iets kunnen veranderen

Wat rood is, is aangepast. Probeer het en dan even aankijken wat er gaat gebeuren.

<3! ty ik ga er vanaf morgen mee beginnen

Terug
Naar boven