- Waardering
- 2.211
- Lengte
- 1m50
- Massa
- 160kg
- Vetpercentage
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hey,
Ik ga ook eens vragen om mijn huidig voedingsschemate bekijken. Ik ben op 6 maand nu een dikke 30 Kg afgevallen en de laatste tijd heb ik problemen om verder af te vallen. Lijkt of ik om een plateau zit. Nu ik train elke dag 1h (70% cardio en 30% kracht ). Nu door een gesprek met een maat van mij heb ik men schema zelf aangepast waar ik meer kcal inname doen. Men maat zei door dat ik 5 maand aan 1300kcal maar zat dat het logisch was dat ik nu aan een plateau zit. Na wat sleutelen zit ik nu op een gemakkelijk schema ( voor mij en lekker ). Ik hoop dat je met jou kennis misschien eens kan kijken wat ik kan verbeteren. Ik weet dat er groentjes in mijn schema missen en dat besef ik ook. Helaas lust ik bijna niets van groentjes. Dus graag had ik wel zo veel mogelijk het huidige schema als basis gehouden.
Info:
25 jaar
93 Kg ( kom van 125 Kg )
1m77
Supplementen:
- Diet Whey van PHD
- Growth factor 50 van PHD
- Vitaminen pillen
- BCAA's van cytosport
Schema:
07:00: 635 kcal - 46.78 Gr eiwit - 53,55 Gr Kh - 7 Gr Vet
- Brinta 40 G + Melk(zuivel) 200 ml + Aardbeienconfituur Enjoy (Effi) 30 Gr
- Whey PHD 50 Gr + Melk(zuivel) 350 ml
10:00: 320 kcal - 73 Gr eiwit - 0 Gr Kh - 0 Gr Vet
- 2 x 160 Gr Kipfilets
13:00: 399 Kcal - 50 Gr eiwit - 24 Gr Kh - 11,5 Gr vet
- PHD Growth factor 50 reep
16:00: 160Kcal -36,5 Gr Eiwit - 0 Gr Kh - 0 Gr vet
- 160 Gr Kipfilet
19:00: 371 Kcal - 50 Gr Eiwit - 12.85 Gr Kh - 8,32 Gr vet ( kwark niet meegerekend hier )
- BCAA Gr * tijdens training *
- 250 Gr kwark
Dit geeft mij een totaal zonder de kwark: 1885,3 Kcal
E K V
256,88 Gr 90,4 Gr 26,82 Gr
68,67% 24,16% 7,17%
Dit kan je zelf ook wel bedenken.. vetten VEEL te laag, eiwitten VEEL te hoog
Ik dacht dat dit niet kwaad kon, zolang ik af en toe maar eens zondigde. In het weekend neem ik wel eens een pizza of een friet of een hamburgertje binnen. Compenseert dit niet ? Men uiteindelijk doel is eerst nog een 10 kg af te vallen... en daarna spieren eventueel op te bouwen ?
Hoi Ray. Mijn linker lat loopt achter op de rechter.
Wat kan ik hier nu aan doen?
De oefeningen die ik doe zijn; front pulldown, BOR, Vertical row wide grip, Deadlift.

Je kunt dit verbeteren door per kant te gaan trainen. Begin bv met een pulldown machine en begin dan met je mindere kant. Je wisseld dus per set van kant. Verderop in je training kun je dan bv een roeioefening pakken als db-row of een machine en steeds je nieuwe sets beginnen met je mindere kant. Snappie![]()
Maar niet met die pulldown, ik pak breed en dat gaat niet lukken denk. Maar db row of machine row kan ik natuurlijk eenzijdig pakken/starten. Dat ik dat niet zelf kan verzinnen.Nee, ik bedoel een pulldown machine of hammer strength machine

Hey Ray,
Ik heb een vraag over scooby van youtube. geloof in een filmpje dat hij zei dat "bulken" met veel kcal overschot alleen goed is om je vetmassa aan te vullen. als je onderhouds bijv 2600 is en je 3000 eet al meer dan genoeg is. meer eten ga je niet meer vvm aanzetten. moet ik dit geloven of zal meer kcal beter zijn?

Hey,
Ik ga ook eens vragen om mijn huidig voedingsschemate bekijken. Ik ben op 6 maand nu een dikke 30 Kg afgevallen en de laatste tijd heb ik problemen om verder af te vallen. Lijkt of ik om een plateau zit. Nu ik train elke dag 1h (70% cardio en 30% kracht ). Nu door een gesprek met een maat van mij heb ik men schema zelf aangepast waar ik meer kcal inname doen. Men maat zei door dat ik 5 maand aan 1300kcal maar zat dat het logisch was dat ik nu aan een plateau zit. Na wat sleutelen zit ik nu op een gemakkelijk schema ( voor mij en lekker ). Ik hoop dat je met jou kennis misschien eens kan kijken wat ik kan verbeteren. Ik weet dat er groentjes in mijn schema missen en dat besef ik ook. Helaas lust ik bijna niets van groentjes. Dus graag had ik wel zo veel mogelijk het huidige schema als basis gehouden.
Info:
25 jaar
93 Kg ( kom van 125 Kg )
1m77
Supplementen:
- Diet Whey van PHD
- Growth factor 50 van PHD
- Vitaminen pillen
- BCAA's van cytosport
Schema:
07:00: 635 kcal - 46.78 Gr eiwit - 53,55 Gr Kh - 7 Gr Vet
- Brinta 40 G + Melk(zuivel) 200 ml + Aardbeienconfituur Enjoy (Effi) 30 Gr
10:00: 320 kcal - 73 Gr eiwit - 0 Gr Kh - 0 Gr Vet
- 2 x 160 Gr Kipfilets
13:00: 399 Kcal - 50 Gr eiwit - 24 Gr Kh - 11,5 Gr vet
- PHD Growth factor 50 reep
16:00: 160Kcal -36,5 Gr Eiwit - 0 Gr Kh - 0 Gr vet
- 160 Gr Kipfilet
19:00: 371 Kcal - 50 Gr Eiwit - 12.85 Gr Kh - 8,32 Gr vet ( kwark niet meegerekend hier )
- BCAA Gr * tijdens training *
- 250 Gr kwark
Dit geeft mij een totaal zonder de kwark: 1885,3 Kcal
E K V
256,88 Gr 90,4 Gr 26,82 Gr
68,67% 24,16% 7,17%
Ray ik las een keer in mijn topic over migraine van creatine, dat jij dat ook had.
Jij gaf als tip om savonds niet te nemen en veel water te drinken, maar heb jij nu dan nog af en toe migraine?

Hai Ray,
Wat leuk dat je dit doet zeg! En super wat je bereikt heb.
Oke zoals zoveel vrouwen ben ik al jaren een gevecht aan het houden met mijn vetpercentage. Waar ik vooral veel moeite mee heb is mijn vetpercentage te verlagen zonder spierverlies.....want helaas na ieder dieet ( ik kan alles heel goed volhouden ) gaan mijn spiertjes waar ik zo hard voor train ook minder worden.....zo moeilijk......ik heb een paar weken een zig zag dieet gevolgd en moet zeggen dat mijn vetpercentage daar zeker mee gedaald is ( van 26% naar 22%) maar ik ga nu wel merken dat ik ook weer spieren in ga leveren en dat is zeker niet de bedoeling. Kan jij me advies geven welke richting ik nu het beste op kan gaan qua voeding?
Ik zal mijn zigzag dieet hieronder posten.
Is een zigzag dieet verdeeld over 3 dagen (koolhydraten worden elke dag lager)
harstikke bedankt alvast en en erg benieuwd naar je reactie

Ik neem geen creatine meer verwegen o.a. die reden.
Had er niet altijd last van maar het is er belemmerend als je het wel hebt
---------- Post toegevoegd Wed 6 Jun 2012 om 19:41 ----------
Moet hier even de tijd voor nemen hoor![]()
Wat raad je aan als makkelijke, gezonde en goedkope maaltijd?![]()

Oke begrijpelijk, ik denk dat ik het ook niet meer ga gebruiken.
Migraine is echt een van de k*tste dingen...

Oke begrijpelijk, ik denk dat ik het ook niet meer ga gebruiken.
Migraine is echt een van de k*tste dingen...
Idd, heb het ook. Gelukkig is de frequentie laatste jaren gigantisch afgenomen.
Wist niet dat creatine het ook kon beinvloeden, linkje?