XXL Nutrition

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

Heb geen link ervoor, maar ja als ik nooit migraine meer heb en ik neem creatine en in die week heb ik opeens 2x migraine dan lijkt het me logisch dat het daardoor komt. Nu heb ik het niet meer want ben ermee gestopt.

Vind het alles behalve logisch, lopende confounding bom lol.

Ik had iedere maand ongeveer 'n aanval, en opeens maanden lang niet gehad, en toen om de 3 maanden, en laatst weer na 'n half jaar (was toen 2 weken bezig met creatine, omg het is de kernatine :D). Ben echt ontzettend blij dat het zo enorm is afgenomen bij mij.

Hey ray, ik ben een beginner en heb net mijn 1e poging tot een voedingsschema te maken gedaan. Maar zit nog met een klein probleempje, (krijg hem niet helemaal rond.) Vraag staat overzichtelijk gesteld met alle info in mijn topic, mocht je tijd hebben zou ik het echt waarderen als je me even kon helpen! Zo niet pech. :P Duurt waarschijnlijk niet lang.. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Idd, heb het ook. Gelukkig is de frequentie laatste jaren gigantisch afgenomen.

Wist niet dat creatine het ook kon beinvloeden, linkje?

De laatste 2 keren dat ik creatine had gebruikt, kreeg ik ook steeds last van spierspanning in me onderrug met bepaalde oefeningen. Zelfs zo erg dat ik dan niet me training knap af kon maken. Wist eerst niet wat het was, tot ik de creatine eruit haalde.

---------- Post toegevoegd Wed 6 Jun 2012 om 20:53 ----------

Hey ray, ik ben een beginner en heb net mijn 1e poging tot een voedingsschema te maken gedaan. Maar zit nog met een klein probleempje, (krijg hem niet helemaal rond.) Vraag staat overzichtelijk gesteld met alle info in mijn topic, mocht je tijd hebben zou ik het echt waarderen als je me even kon helpen! Zo niet pech. :P Duurt waarschijnlijk niet lang.. ;)

post maar:)

Eentje? De hele dag !! :D:D:D:D

Demian, doe dreamers bulk
1st meal:
7 weet bix 2 eggs and glass of milk
2nd Meal:
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
3rd Meal:
4th Meal:
5th Meal:
3 eggs and glass of milk or water
6th Meal:
7th Meal:
8th Meal:
7 weetbix 2 eggs and glass of milk
-GYM Time-
9th meal Whole large chicken and glass of milk or water

not srs

Zie schema van GetXXL :D

Ik mocht mijn voedingsschema van jou plaatsen, ik kom met googlen en andere tips niet verder: ik eet geen vlees, geen vis en momenteel geen soja ivm mogelijke allergie en een niet werkende schildklier. Voel me kerngezond en dat wil ik zo houden, soja schijnt niet gezond te zijn

Voeding verschilt een klein beetje per dag en kan niet altijd op vaste tijdstippen eten vanwege mijn werk. In de pauze moet ik even luchten en er is geen keukentje op mijn werk.
Veeleisend?? Haha, valt mee, hoor, als je tips hebt hoor ik het graag :)

7.15/7.30 uur: 100 gram (droog) havermout met 1,5 schep honing, dit bereid ik met water

10.00/10.30 uur: banaan, ontbijtbisquit (137 kc2,8 greiwit, 20,5 gr kh, 3,7g vet, bevat ook ijzer en vitamine b6)

12.00/12.30 4 boterhammen of roggebrood met kaas/pindakaas (heel soms ipv brood een proteinebar), appel

15.00/15.30 2 x fruit of nootjes

als ik in de avond ga sporten eet ik nog brood met kaas/pindakaas rond 1600

als ik mijn werk uitloop rond 1700 uur klein tussendoortje (appeltje/nootjes/gedroogd fruit)

avondeten (na sporten): varierend 300 gram groenten, met kopje rijst/couscous/pasta, af en toe een tortilla (skippen lijkt mij?) en als vleesvervanger 2 eitjes (meestal deze optie)/bonen/kikkererwten/noten

In de avond hele bak magere kwark

Ik heb momenteel na het sporten amino tabletten en ga in het vervolg na het sporten een whey shake nemen

Ik denk dat het verstandig is tussendoor ook groenten te eten zoals paprika, komkommer, wortel/tomaat, doe ik nu nog niet

Ik heb tot dusver nog geen bruikbare tips kunnen ontvangen, heb wel al veel vorderingen geboekt, maar het kan veeeel beter

Dankjewel dat je er naar wil kijken :)

Laatst bewerkt:
Ik ben mij wat aan het verdiepen over voeding maar heb niet zo veel duidenlijkheid over insuline. Voor de duidenlijkheid heb ik het niet over insuline inspuiten maar puur hoe je lichaam reageert en bij een normaal persoon(geen dieabets ofzo). Dit is zowat een conclusie van wat ik heb gemaakt bij het lezen, kunt u mij hierin verbeteren?

Het is belangenrijk om een een stabiel insuline level te hebben. Of met andere woorden dat je gevoelig bent voor insuline. Nu door complexe ky te eten ga je een stabieler insuline niveau aanhouden. En dus een hoger niveau hebben dan bij low-carb dieet maar ook zal je veel beter reageren op simpele ky, bijvoorbeeld glucose. Hier zal je dan een betere piek hebben en je dal zal beter opgevangen worden. Ook heef insuline invloed op de vetopslag. Hoe hoger je insuline level, hoe minder snel je vet zal opslaan. En het vetopslaan word dan beïnvloed door een dal in je insuline niveau?
Iedereen heeft een bepaald niveau van insuline. Dit kan je beïnvloeden door gezond te eten maar bij een low-carb ga je niet alleen een ongevoeliger insulineniveau krijgen maar gaat je insuline waarden ook lager liggen dan iemand dat normaal+gezond eet?

thx;)

Ik mocht mijn voedingsschema van jou plaatsen, ik kom met googlen en andere tips niet verder: ik eet geen vlees, geen vis en momenteel geen soja ivm mogelijke allergie en een niet werkende schildklier. Voel me kerngezond en dat wil ik zo houden, soja schijnt niet gezond te zijn

Voeding verschilt een klein beetje per dag en kan niet altijd op vaste tijdstippen eten vanwege mijn werk. In de pauze moet ik even luchten en er is geen keukentje op mijn werk.
Veeleisend?? Haha, valt mee, hoor, als je tips hebt hoor ik het graag :)

7.15/7.30 uur: 100 gram (droog) havermout met 1,5 schep honing, dit bereid ik met water

10.00/10.30 uur: banaan, ontbijtbisquit (137 kc2,8 greiwit, 20,5 gr kh, 3,7g vet, bevat ook ijzer en vitamine b6)

12.00/12.30 4 boterhammen of roggebrood met kaas/pindakaas (heel soms ipv brood een proteinebar), appel

15.00/15.30 2 x fruit of nootjes

als ik in de avond ga sporten eet ik nog brood met kaas/pindakaas rond 1600

als ik mijn werk uitloop rond 1700 uur klein tussendoortje (appeltje/nootjes/gedroogd fruit)

avondeten (na sporten): varierend 300 gram groenten, met kopje rijst/couscous/pasta, af en toe een tortilla (skippen lijkt mij?) en als vleesvervanger 2 eitjes (meestal deze optie)/bonen/kikkererwten/noten

In de avond hele bak magere kwark

Ik heb momenteel na het sporten amino tabletten en ga in het vervolg na het sporten een whey shake nemen

Ik denk dat het verstandig is tussendoor ook groenten te eten zoals paprika, komkommer, wortel/tomaat, doe ik nu nog niet

Ik heb tot dusver nog geen bruikbare tips kunnen ontvangen, heb wel al veel vorderingen geboekt, maar het kan veeeel beter

Dankjewel dat je er naar wil kijken :)

Sport je ook? Wat is je doel en hoe reageer je nu nog op dit dieet?

Ik ben mij wat aan het verdiepen over voeding maar heb niet zo veel duidenlijkheid over insuline. Voor de duidenlijkheid heb ik het niet over insuline inspuiten maar puur hoe je lichaam reageert en bij een normaal persoon(geen dieabets ofzo). Dit is zowat een conclusie van wat ik heb gemaakt bij het lezen, kunt u mij hierin verbeteren?

Het is belangenrijk om een een stabiel insuline level te hebben. Of met andere woorden dat je gevoelig bent voor insuline. Nu door complexe ky te eten ga je een stabieler insuline niveau aanhouden. En dus een hoger niveau hebben dan bij low-carb dieet maar ook zal je veel beter reageren op simpele ky, bijvoorbeeld glucose. Hier zal je dan een betere piek hebben en je dal zal beter opgevangen worden. Ook heef insuline invloed op de vetopslag. Hoe hoger je insuline level, hoe minder snel je vet zal opslaan. En het vetopslaan word dan beïnvloed door een dal in je insuline niveau?
Iedereen heeft een bepaald niveau van insuline. Dit kan je beïnvloeden door gezond te eten maar bij een low-carb ga je niet alleen een ongevoeliger insulineniveau krijgen maar gaat je insuline waarden ook lager liggen dan iemand dat normaal+gezond eet?

thx;)

Kies kh met een laag GI waarde. Hierdoor blijft je bloedsuiker stabieler en krijg je niet een 'snelle' insulinepiek dan met kh met een hoog GI. Zo wordt je gevoeliger voor insuline en kun je uiteindelijk gemakkelijker vet verbranden.

Sport je ook? Wat is je doel en hoe reageer je nu nog op dit dieet?

3 x per week een uur krachttraining en dagelijks rond een half uur cardio om het laatste vetlaagje kwijt te raken

ik boek zeker nog vorderingen, maar vroeg me af of het nog sneller kan :) 26% zit ik niet meer op na 2 maanden flink hard trainen :) Eerste doel is 20% vp en veel spiermassa (hoe origineel)

Laatst bewerkt:
Ray, wat vind jij hiervan? Aanrader om af en toe te nemen? Of is het overbodig?

http://www.youtube.com/watch?v=1LbDseE1VpQ

edit: wij hadden toevallig alles in huis. Heb het net eens geprobeerd.
1 grote eetlepel benefiber, 2 eetlepels appelazijn, 1.5 eetlepel citroensap en 0.5l water
:roflol: volgende keer wat minder doseren. Wat een zure boel was dat!! De smaak is ook niet om over naar huis te schrijven ...

Laatst bewerkt:
Big ray.
wat vind jij trouwens van"intermittent fasting"? 16u vasten en 8uur eten.
Weetniet of je het kent?

Hey Ray, cardio doe jij op een lage intensiteit en lage hartslag he? Is een lage hartslag ook intressant wanneer je een traag metabolisme hebt? Of kan je bij een traag metabolisme je hartslag beter wat verhogen?

3 x per week een uur krachttraining en dagelijks rond een half uur cardio om het laatste vetlaagje kwijt te raken

ik boek zeker nog vorderingen, maar vroeg me af of het nog sneller kan :) 26% zit ik niet meer op na 2 maanden flink hard trainen :) Eerste doel is 20% vp en veel spiermassa (hoe origineel)

IK zou je koolhydraten iets minderen en wat beter verdelen. ei-eiwitten toevoegen en wat magere zuivel

---------- Post toegevoegd Sat 9 Jun 2012 om 21:29 ----------

Ray, wat vind jij hiervan? Aanrader om af en toe te nemen? Of is het overbodig?

edit: wij hadden toevallig alles in huis. Heb het net eens geprobeerd.
1 grote eetlepel benefiber, 2 eetlepels appelazijn, 1.5 eetlepel citroensap en 0.5l water
:roflol: volgende keer wat minder doseren. Wat een zure boel was dat!! De smaak is ook niet om over naar huis te schrijven ...

Als je goed wilt detoxen kun je dat beter dmv je voeding gaan doen.
Wat valt er te detoxen dan? :)

---------- Post toegevoegd Sat 9 Jun 2012 om 21:33 ----------

Big ray.
wat vind jij trouwens van"intermittent fasting"? 16u vasten en 8uur eten.
Weetniet of je het kent?

Je moet juist eten om af te vallen

---------- Post toegevoegd Sat 9 Jun 2012 om 21:36 ----------

Hey Ray, cardio doe jij op een lage intensiteit en lage hartslag he? Is een lage hartslag ook intressant wanneer je een traag metabolisme hebt? Of kan je bij een traag metabolisme je hartslag beter wat verhogen?

Ik doe zelf altijd cardio met een lage intensiteit en hartslag.
Iemand met een langzame stofwisseling laat ik vaak wat meer doen, maar ik bouw het altijd op

Ik zou btw ook veel groene groentes eten voor een goede schildklierwerking :)

Terug
Naar boven