MuscleMeat

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

Okay , ik wil op KT vrije dagen bij de avondmaaltijd de rijst/pasta/couscous weglaten, me beperken tot 2 stuks fruit per dag en de ontbijtbisquit als tussendoortje weglaten om koolhydraten te beperken

Ik zal zeker meer groene groentes gaan eten voor een goede schildklier, thanks!!

• Topic Starter Topic Starter
Kh na je training moet je zeker niet weglaten

ik denk dat ik dat ook niet wil ;)

Als je goed wilt detoxen kun je dat beter dmv je voeding gaan doen.
Wat valt er te detoxen dan? :)
Niets, denk ik.
Maar leek me wel gezond om af te doen??
Hoe kan je dan detoxen dmv je voeding? Heb je misschien een linkje fzo waar ik me kan inlezen?

Beste ray,

Wat denken jij over het gebruik van basmati rijst ipv van zilvervliesrijst? Zie jij hierin enige verschillen behalve dat het naar mijn mening een stuk beter smaakt.

Niets, denk ik.
Maar leek me wel gezond om af te doen??
Hoe kan je dan detoxen dmv je voeding? Heb je misschien een linkje fzo waar ik me kan inlezen?

Geen linkje

---------- Post toegevoegd Wed 13 Jun 2012 om 17:08 ----------

Beste ray,

Wat denken jij over het gebruik van basmati rijst ipv van zilvervliesrijst? Zie jij hierin enige verschillen behalve dat het naar mijn mening een stuk beter smaakt.

Zilvervlies heeft wat meer vezel. Gi is ongeveer het zelfde

Wanneer gaan we trainen bij bodies? :D

Geen idee

Zeg maar wat

Normaal train ik:

Ma: rug schouders
Woe: benen
Vrijdag: borst armen

Kan natuurlijk best een keer afwijken van mijn schema (al riskeer je dan wel een boze ibo voor je deur :p)

As vrijdag train ik in heemskerk en zondag bij Mile.

Je zit toch nie in voorbereiding ofzo dus vind Ibo ech geen probleem hoor.

We hebbe het er nog wel over :)

Ray, ik doe sinds kort 's morgens 30min cardio op een nuchtere maag.
Voor mijn cardio pak ik 200mg caffeine en 3 bcaa's caps van 2,222mg.
5min na ik thuis kom drink ik 80g oats en 30g whey met een halve liter water.

Is dit goed zo?

Beste Ray,

Ik ben benieuwd of je nog extra tips/suggesties hebt om van 12% naar 9-10% bf te komen qua voeding. Zijn er nog bepaalde kleine hints die al verschil kunnen maken? Ik lees wel eens wat over zoutinname, zuivel schrappen, carb-cyclen etc. Zulke kleine dingen bedoel ik dus. Want nu gaat het vet verlies iets moeilijker en heb gelezen dat die laatste paar % lastig is en wil juist vvm zoveel mogelijk behouden ofc.

Momenteel doe ik al wel aan carb-cyclen met twee high carb days (de 2 zwaarste trainingen van de drie totaal). Op deze dagen eet ik op onderhoud en rest vd week ook op onderhoud ongeveer maar met cardio creeer ik een tekort en ga deze dagen low-carb.

Ben heel benieuwd en alvast bedankt mocht je kunnen helpen ;)

Ray, ik doe sinds kort 's morgens 30min cardio op een nuchtere maag.
Voor mijn cardio pak ik 200mg caffeine en 3 bcaa's caps van 2,222mg.
5min na ik thuis kom drink ik 80g oats en 30g whey met een halve liter water.

Is dit goed zo?

Je kunt beter echt op een lege maag je cardio doen. Hoogstens een bak zwarte koffie en direct aan de gang.
Als je klaar bent wacht dan even met je ontbijt tot je lichaam weer tot rust is.

Beste Ray,

Ik ben benieuwd of je nog extra tips/suggesties hebt om van 12% naar 9-10% bf te komen qua voeding. Zijn er nog bepaalde kleine hints die al verschil kunnen maken? Ik lees wel eens wat over zoutinname, zuivel schrappen, carb-cyclen etc. Zulke kleine dingen bedoel ik dus. Want nu gaat het vet verlies iets moeilijker en heb gelezen dat die laatste paar % lastig is en wil juist vvm zoveel mogelijk behouden ofc.

Momenteel doe ik al wel aan carb-cyclen met twee high carb days (de 2 zwaarste trainingen van de drie totaal). Op deze dagen eet ik op onderhoud en rest vd week ook op onderhoud ongeveer maar met cardio creeer ik een tekort en ga deze dagen low-carb.

Ben heel benieuwd en alvast bedankt mocht je kunnen helpen ;)

Je kunt proberen om jou principe om te draaien. High carb op je rustdagen en wat cardio voor je ontbijt. Met je trainingsdagen verhoog je eiwitinname en verlaag je carbs met zo'n 25%. Eet dan de grootste porties carbs met je ontbijt en na je trainen.
Dus stel je eet 400gr carbs met rustdagen, eet je er 300 met je traindagen.neem dan bv 100gr met ontbijt, 100gr na het trainen en de andere 100 verdeel je over de rest vd dag :)

Je kunt beter echt op een lege maag je cardio doen. Hoogstens een bak zwarte koffie en direct aan de gang.
Als je klaar bent wacht dan even met je ontbijt tot je lichaam weer tot rust is.
Ook geen bcaa's voor de cardio??
Is dit niet 'slecht'?

Nee hoor, je testosteronspiegel is 's ochtends hoog dus je gaat echt niet zomaar spieren afbreken. Je weet ook niet precies wat er in bepaalde bcaa's zit.. Als je er enige insulinestijging van krijgt, is het water naar de zee brengen ;)

Oke, dankjewel. Maar zou je misschien nog mijn eerste gedeelte van de vraag kunnen beantwoorden? Dat was eigenlijk hetgeen waar ik het meest nieuwsgierig naar was :D Dus: ken je nog bepaalde kleine hints en tips mbt tot voeding om die laatste paar procent eraf te krijgen, dus van 11-12% naar 9% (bv. zoutinname etc.).

Alvast bedankt! Altijd goed om wat meer te leren ;)

Nee hoor, je testosteronspiegel is 's ochtends hoog dus je gaat echt niet zomaar spieren afbreken. Je weet ook niet precies wat er in bepaalde bcaa's zit.. Als je er enige insulinestijging van krijgt, is het water naar de zee brengen ;)

Je cortisol is 's ochtends ook hoog en genomische effecten kosten tijd, zeker bij androgenen, dus voor dat moment is het irrelevant of je testosteron hoog is. Zou ook wat betreft insuline meer verdiepen.

Oke, dankjewel. Maar zou je misschien nog mijn eerste gedeelte van de vraag kunnen beantwoorden? Dat was eigenlijk hetgeen waar ik het meest nieuwsgierig naar was :D Dus: ken je nog bepaalde kleine hints en tips mbt tot voeding om die laatste paar procent eraf te krijgen, dus van 11-12% naar 9% (bv. zoutinname etc.).

Alvast bedankt! Altijd goed om wat meer te leren ;)

Als je met het huidige dieet blijft afvallen kun je er gewoon mee doorgaan :)

Zoutinname heeft weinig effect mbt afvallen

---------- Post toegevoegd Sat 23 Jun 2012 om 21:07 ----------

Je cortisol is 's ochtends ook hoog en genomische effecten kosten tijd, zeker bij androgenen, dus voor dat moment is het irrelevant of je testosteron hoog is. Zou ook wat betreft insuline meer verdiepen.

Wat wil je hier uiteindelijk mee zeggen

Terug
Naar boven