XXL Nutrition

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

Ray ik ben al een tijdje met een 4 daysplit schema bezig op basis van 3 sets en 12, 10, 8 reps.
Is het zinvol om naar 4 sets en 6-8 reps over te schakelen?

Ik weet dat jij geen vast routine in je oefeningen hebt, maar hoe zit dat met je sets en reps?

He ray,
Een keer benen op en woensdag, komt dat uit? (bij bodies).

super topic dit!!
gaaf dat je mensen zo helpt!:)

ik zit op al een aantal maanden op een plateau.
zie geen verandering in mijn fysiek meer:(
ben pas een jaar aan het trainen.

train met een split en probeer veel verschillend te doen per training, al veel verschillende oefeningen geprobeerd andere splits en trainingsmethode maar niks werkt!!???

nu denk ik dat het misschien aan mijn voeding licht.
mijn productkeuze is goed, (havermout, zoete aardapppel, quinoa, whey, vis, eieren, kip, avocado, noten, groente enz.) ik heb altijd geleerd dat het goed is je koolydraten wat lager te houden, eiwitten hoog en vetten ook vrij hoog.

zou het kunnen dat mijn lichaam beter gaat op koolydraten? (ben een beetje bang dat ik dan snel vet wordt:D)

stats:
70kg
181cm
14% bf

voeding
kt dagen: 3300kcals 230/320/105 EKV
rustdagen: 2800kcals 230/190.120 EKV

tnx;)

Waarschijnlijk zal hij zeggen dat je meer moet eten :)

Dan at je waarschijnlijk te veel of teveel koolhydraten voor je ging slapen.
Maar dit is ray zijn topic, ik zal nu zwijgen :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.007
Wat denk je zelf? Het is DBB
Elke keer als je een serieus topic met een serieuze vraag aanmaakt, weet je op voorhand al dat het topic na 1uur ontspoort

---------- Post toegevoegd Sun 24 Jun 2012 om 21:52 ----------

Het is misschien een domme vraag en irrelavant, maar als je niet on bent of nog nooit on bent geweest. Is je test dan 's morgens ook hoog genoeg om die BCAA's te laten?

Ik vind je mening gewoon een beetje raar. Ik heb altijd al gelezen en gehoord dat je voor ochtend cardio bcaa's of whey moet nemen :o
En is de insulinepiek van bcaa's niet minuscuul?

Alleen als je interval of een lange cardiosessie gaat doen kun je wat bcaa's nemen. Maar dit zou ik alleen toepassen als je al redelijk droog bent.

---------- Post toegevoegd Mon 16 Jul 2012 om 11:54 ----------

Ray ik ben al een tijdje met een 4 daysplit schema bezig op basis van 3 sets en 12, 10, 8 reps.
Is het zinvol om naar 4 sets en 6-8 reps over te schakelen?

Ik weet dat jij geen vast routine in je oefeningen hebt, maar hoe zit dat met je sets en reps?

Alles kan zolang je er maar lekker bij voelt, hahaha.
Ik train zelf nooit lekker op 6 herhalingen. Ja, misschien met de laatste set :)
Probeer het uit zou ik zeggen Ron.

---------- Post toegevoegd Mon 16 Jul 2012 om 11:55 ----------

He ray,
Een keer benen op en woensdag, komt dat uit? (bij bodies).

Kom maar een keer naar Body Improvement :)

• #1.008
super topic dit!!
gaaf dat je mensen zo helpt!:)

ik zit op al een aantal maanden op een plateau.
zie geen verandering in mijn fysiek meer:(
ben pas een jaar aan het trainen.

train met een split en probeer veel verschillend te doen per training, al veel verschillende oefeningen geprobeerd andere splits en trainingsmethode maar niks werkt!!???

nu denk ik dat het misschien aan mijn voeding licht.
mijn productkeuze is goed, (havermout, zoete aardapppel, quinoa, whey, vis, eieren, kip, avocado, noten, groente enz.) ik heb altijd geleerd dat het goed is je koolydraten wat lager te houden, eiwitten hoog en vetten ook vrij hoog.

zou het kunnen dat mijn lichaam beter gaat op koolydraten? (ben een beetje bang dat ik dan snel vet wordt:D)

stats:
70kg
181cm
14% bf

voeding
kt dagen: 3300kcals 230/320/105 EKV
rustdagen: 2800kcals 230/190.120 EKV

tnx;)

Ik ken de indeling van je voeding niet maar probeer eens je voeding van je trainingsdagen en rustdagen om te wisselen. Eet daarbij op je trainingsdagen je grootste porties carbs id ochtend, voor- en na het trainen.
Heb je al eens produkten als creatine gebruikt? Dat kan ook helpen :)
Succes!

Laatst bewerkt:
.....Alles kan zolang je er maar lekker bij voelt, hahaha.
Ik train zelf nooit lekker op 6 herhalingen. Ja, misschien met de laatste set :)
Probeer het uit zou ik zeggen Ron.....

Goed dat je er weer bent hier. ;) Ik voel me er goed bij. En de gewichten gaan lekekr omhoog. Weet niet heel zeker, maar volgens mij groei ik. :o

Mijn vetgehalte gemeten met 4puntsmeting en die viel zwaar tegen. Eind juni 27%.
Wat kan ik hier nog aan doen? Train hard en zwaar. Ik heb mijn leeftijd niet mee en heb nog steeds een ****ing belly. :(
Voeding is best op orde. khd voornamelijk ochtend, voor en na het trainen.

• #1.010
Misschien wordt het maar eens tijd om er wat cardio in te gooien :))
Begin met 4x per week, 20min bij het ontwaken op een lege maag. Voer elke week met 10min op tot je op de 50min zit. Daarna voeg je cardio direct na je krachttraining toe.

Misschien wordt het maar eens tijd om er wat cardio in te gooien :))
Begin met 4x per week, 20min bij het ontwaken op een lege maag. Voer elke week met 10min op tot je op de 50min zit. Daarna voeg je cardio direct na je krachttraining toe.

Ja ik ga het inplannen. Natuurlijk even in overleg met de directrice. :p
En ik ga nadenken over flex-contest 2013. Tenminste een ouwe knakker op het podium. :)

Ik ken de indeling van je voeding niet maar probeer eens je voeding van je trainingsdagen en rustdagen om te wisselen. Eet daarbij op je trainingsdagen je grootste porties carbs id ochtend, voor- en na het trainen.
Heb je al eens produkten als creatine gebruikt? Dat kan ook helpen :)
Succes!

ok, bedankt!
maar zou je dit ook doen wanneer je in de ochtend traint?
ik train om half 11 en ben om 12 uur thuis dan heb ik nog de hele dag voor me.
bovendien heb ik ook meer honger op trainingsdagen.

• #1.015
ok, bedankt!
maar zou je dit ook doen wanneer je in de ochtend traint?
ik train om half 11 en ben om 12 uur thuis dan heb ik nog de hele dag voor me.
bovendien heb ik ook meer honger op trainingsdagen.

Probeer dan eens het gemiddelde uit je 2 voedingsprogramma's te nemen en dagelijks het zelfde te eten. Eet na je training wel ruim, ongeveer 100gr complexe carbs en 40gr eiwit. Maak hiervanuit kleine aanpassingen elke 2 weken.

---------- Post toegevoegd Tue 17 Jul 2012 om 14:16 ----------

Kom wel aankloppen voor begeleiding en/of coaching. ;)

Goed hoor. Kheb voor dit aankomend seizoen 3 atleten :)

ok, ga ik doen!
bedankt!

Probeer dan eens het gemiddelde uit je 2 voedingsprogramma's te nemen en dagelijks het zelfde te eten. Eet na je training wel ruim, ongeveer 100gr complexe carbs en 40gr eiwit. Maak hiervanuit kleine aanpassingen elke 2 weken.

---------- Post toegevoegd Tue 17 Jul 2012 om 14:16 ----------

Goed hoor. Kheb voor dit aankomend seizoen 3 atleten :)

Vraagje van waar ben je zelf Ray?
Wil misschien ook mee doen aan de flex cup in 2013

• #1.019
Hier enkele atleten die ik heb begeleid en onder mijn begeleiding heb :cool:

img3785.jpg

marc.jpg

thomas etten leur.jpg

Yvonne2005.jpg

024.jpg

yvonne vd horst.jpg

wow, vete pics!:eek: