Fitness Seller

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

hallo Ray
heb je wat richtlijnen om langzaam aan wat droger te worden?
veel water drinken, niet te veel zout. etc?

weeg nu 78 kilo en denk een vet % van +-10%
alvast bedankt,

Ik hoop dat de body's zo zijn geworden na jou interventie. Want anders kan ik wel stoppen.
Maar misschien is mijn basis en aanleg wel nul. Wil het best een keer wagen.
Ik ben zeer consequent en volhard in mijn passie hiervoor.

Heb echter geen geldboom

Ik hoop dat de body's zo zijn geworden na jou interventie. Want anders kan ik wel stoppen.

Heb echter geen geldboom

tja, wie wil dat nou niet!:p
er zijn er zoveel op dit forum die er 24/7 voor gaan.

Ray, met 100g complexe carbs na je training. Bedoel je dan bv 100g rijst? (347kcal 7/79/1) of bv 130g rijst? (451kcal 9/102/1)

En in de cut dit ook toepassen hé? carbs bij ontbijt, voor en na het trainen?

Laatst bewerkt:
Wanneer mag ik je weereens pijn doen Ray :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.026
hallo Ray
heb je wat richtlijnen om langzaam aan wat droger te worden?
veel water drinken, niet te veel zout. etc?

weeg nu 78 kilo en denk een vet % van +-10%
alvast bedankt,

Dat hangt een beetje van je basisdieet af, maar je kun bv elke 2wk 10% van totale carbinname zakken. Begin dan met de carbs die je 's avonds en eind vd middag nuttigt en zo verder. Houd de eerste tijd je carbs met je ontbijt en na je trainen wel zoals het is, die kun je later minderen maar nooit eruit halen. Elke maaltijd waarbij je kh verlaagt, kun je wat proteine toevoegen. Je vetten kun je ook verlagen maar dat hangt van je dieet af. :)

---------- Post toegevoegd Wed 18 Jul 2012 om 22:06 ----------

Heb echter geen geldboom

Het is ook een proces wat je echt samen moet doen. Aanleg is mooi meegenomen maar iedereen is in een goede conditie te krijgen ;)

Laatst bewerkt:
Hallo Ray,
ik vroeg me af of je ook is naar mijn voedingsschemawil kijken? zou dit erg waarderen!

6.30: 100 gram brinta + 35 gram whey
9:00: 4 boterhammen + halfvolle boter + 4 plakjes kipfilet
12:00: 5 boterhammen + halfvolle boter + 5 plakjes kipfilet
14:45: 3 boterhammen + halfvolle boter + 3 plakjes kipfilet + appel
17:30: stuk vlees + zoveel mogelijk aardappels + zoveel mogelijk groente + jus
trainen
35 gram whey
22:30: 500 gram magere kwark van de ALDI

ik ben nu 60 kilo en 1.77 lang maar wanneer ik dit allemaal eet heb ik het gevoel dat ik heel erg dik ben aan het eind van de dag.

• #1.028
Ray, met 100g complexe carbs na je training. Bedoel je dan bv 100g rijst? (347kcal 7/79/1) of bv 130g rijst? (451kcal 9/102/1)

En in de cut dit ook toepassen hé? carbs bij ontbijt, voor en na het trainen?

Ja bedoel 130gr rijst bv.
In je cut zou je op een gegeven moment ook moeten zakken, maar alles met kleine stapjes zodat je blijft reageren :)

---------- Post toegevoegd Wed 18 Jul 2012 om 22:53 ----------

Wanneer mag ik je weereens pijn doen Ray :D

Maandagmorgen ?? Er is toch zomerrooster.. Haal je zweep maar weer uit de kast :P

• #1.029
Hallo Ray,
ik vroeg me af of je ook is naar mijn voedingsschemawil kijken? zou dit erg waarderen!

6.30: 100 gram brinta + 35 gram whey
9:00: 4 boterhammen + halfvolle boter + 4 plakjes kipfilet
12:00: 5 boterhammen + halfvolle boter + 5 plakjes kipfilet
14:45: 3 boterhammen + halfvolle boter + 3 plakjes kipfilet + appel
17:30: stuk vlees + zoveel mogelijk aardappels + zoveel mogelijk groente + jus
trainen
35 gram whey
22:30: 500 gram magere kwark van de ALDI

ik ben nu 60 kilo en 1.77 lang maar wanneer ik dit allemaal eet heb ik het gevoel dat ik heel erg dik ben aan het eind van de dag.

Wat doet je gewicht en vetpercentage met dit voedingspatroon en wat zijn je wensen?

Ray Simon ben je geïnteresseerd in Intermittent Fasting AKA Leangains?

mijn vetpercentage blijft gelijk of is heel klein gestegen, (verwaarloosbaar) en mijn gewicht neemt toe maar erg sloom. Ik wou graag veel massa pakken omdat ik redelijk licht ben op deze lengte maar wil niet een te hoog vp%, mijn buik zet verder erg uit (omdat ik normaal niet veel eet) zijn er meer mensen die hier last van hebben en is er veel tegen te doen?

p.s. Leuk dat je dit doet Ray en dat je hier tijd voor hebt!

hey ray zou je mischien ook eens naar mijn voedingsschema willen kijken. echt heel intressant topic trouwens!
ben zelf 1.95 en weeg 81kg en moet eigelijk nog beginnen met fitness maar zou het inees juist willen doen. zou graag mijn vetpercentage nog verminderen. mijn onderhoud is 2600cal.
probeer wel om de 2 dagen ongeveer klein uur te gaan lopen.
alleen jaa de meeste hier eten havermout of brinta smorges maar lust ik echt niet. kan ik dan niet 1 broodmaaltijd nuttigen en de rest rijst en aardappellen of pasta?
soms heb ik ook een opgezwollen gezicht de laatste tijd veel eigelijk ? kan dat door het eiwit komen ?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hey Ray, hoe belangrijk is het om altijd op vaste tijden te eten? Mijn eerste maaltijd is 2 stukken brood met kipfilet, 2 eieren en een appel, en dan 1-2uur later nog 4 stukken brood. Voor de rest van de dag maak ik dan 400gram rijst + 300gram kip klaar met groenten en dat eet ik dan verspreid op, ik werk rond 16:00 uur dus dan eet ik daarvoor en als ik klaar ben (voor het trainen) en na het trainen de laatste portie. Nu schat ik gewoon dat ik alle keren ongeveer evenveel eet, en anders na de training het meest. Volgens mij maken de tijden niet zoveel uit maar ben benieuwd hoe jij erover denkt.

Hey ray
vind het echt nice wat je doet hier met je tips!
even een paar kleine vraagjes...
is muesli in de morgend een goede vervanger voor havermout want die komt men oren al uit :D
en wat vind je van protein bars? ik weet dat vaste voeding beter is maar heb op mijn werk geen tijd voor een tussenmaaltijd dus die reep kan rap naar binnen en zo heb ik toch mijn eiwitten binnen?

Grtz & good luck

Ray, je moet me helpen man. Normaal vraag ik niet snel hulp, maar het cutten lukt echt niet. Tijdje op onderhoud gezet, hierna schema aangepast en ben ondertussen 4kg afgevallen, alleen is het meer spiermassa dan vetmassa vrees ik :o

Vorige schema: 2340kcal e 235g, kh 270g, v 35g
Ik denk dat ik te hoog in koolhydraten zat? Het bulken hiervoor ging wel goed!

Nu heb ik dit gemaakt:
- 80g havermout
30g whey

- 3 eieren

- 150g zoete aardappel
150g kipfilet
broccoli

trainen

-30 whey

- 130g basmati rijst
200g kipfilet
50 ananas

- 500g kwark
30g noten

2360kcal e 205g, kh, 216g, v72g

Of zou dit beter zijn? :o

Zou dit beter zijn denk je?

- 50g havermout
30g whey

- 3 eieren
2 rijstwafels
30g pindakaas

- 150g zoete aardappel
200g kipfilet
broccoli

trainen

-30 whey

- 80g basmati rijst
200g kipfilet
50 ananas

- 500g kwark
30g noten

2376kcal e 216g, kh, 175g, v87g

is hij niet meer op dees forum ? :)

• #1.039
Ray Simon ben je geïnteresseerd in Intermittent Fasting AKA Leangains?

Heb je wat in de aanbieding? :P

---------- Post toegevoegd Sat 21 Jul 2012 om 08:23 ----------

mijn vetpercentage blijft gelijk of is heel klein gestegen, (verwaarloosbaar) en mijn gewicht neemt toe maar erg sloom. Ik wou graag veel massa pakken omdat ik redelijk licht ben op deze lengte maar wil niet een te hoog vp%, mijn buik zet verder erg uit (omdat ik normaal niet veel eet) zijn er meer mensen die hier last van hebben en is er veel tegen te doen?

p.s. Leuk dat je dit doet Ray en dat je hier tijd voor hebt!

Je kunt 's ochtends wat eieren toevoegen. Boter eruit! Na je trainen een volwaardige maaltijd :)

---------- Post toegevoegd Sat 21 Jul 2012 om 08:25 ----------

hey ray zou je mischien ook eens naar mijn voedingsschema willen kijken. echt heel intressant topic trouwens!
ben zelf 1.95 en weeg 81kg en moet eigelijk nog beginnen met fitness maar zou het inees juist willen doen. zou graag mijn vetpercentage nog verminderen. mijn onderhoud is 2600cal.
probeer wel om de 2 dagen ongeveer klein uur te gaan lopen.
alleen jaa de meeste hier eten havermout of brinta smorges maar lust ik echt niet. kan ik dan niet 1 broodmaaltijd nuttigen en de rest rijst en aardappellen of pasta?
soms heb ik ook een opgezwollen gezicht de laatste tijd veel eigelijk ? kan dat door het eiwit komen ?

Staan geen produkten bij ???

---------- Post toegevoegd Sat 21 Jul 2012 om 08:28 ----------

Hey Ray, hoe belangrijk is het om altijd op vaste tijden te eten? Mijn eerste maaltijd is 2 stukken brood met kipfilet, 2 eieren en een appel, en dan 1-2uur later nog 4 stukken brood. Voor de rest van de dag maak ik dan 400gram rijst + 300gram kip klaar met groenten en dat eet ik dan verspreid op, ik werk rond 16:00 uur dus dan eet ik daarvoor en als ik klaar ben (voor het trainen) en na het trainen de laatste portie. Nu schat ik gewoon dat ik alle keren ongeveer evenveel eet, en anders na de training het meest. Volgens mij maken de tijden niet zoveel uit maar ben benieuwd hoe jij erover denkt.

Als je telkens tussen 2-3 eet is het goed ;)

---------- Post toegevoegd Sat 21 Jul 2012 om 08:28 ----------

Maandagmorgen ben ik er vanaf 11 uur :):):)

Tot dan :D

• #1.040
Hey ray
vind het echt nice wat je doet hier met je tips!
even een paar kleine vraagjes...
is muesli in de morgend een goede vervanger voor havermout want die komt men oren al uit :D
en wat vind je van protein bars? ik weet dat vaste voeding beter is maar heb op mijn werk geen tijd voor een tussenmaaltijd dus die reep kan rap naar binnen en zo heb ik toch mijn eiwitten binnen?

Grtz & good luck

Brinta is een goede vervanger voor havermout. Je kunt dan beter een shake nemen ipv proteine bar

---------- Post toegevoegd Sat 21 Jul 2012 om 08:34 ----------

Ray, je moet me helpen man. Normaal vraag ik niet snel hulp, maar het cutten lukt echt niet. Tijdje op onderhoud gezet, hierna schema aangepast en ben ondertussen 4kg afgevallen, alleen is het meer spiermassa dan vetmassa vrees ik :o

Vorige schema: 2340kcal e 235g, kh 270g, v 35g
Ik denk dat ik te hoog in koolhydraten zat? Het bulken hiervoor ging wel goed!

Nu heb ik dit gemaakt:
- 80g havermout
30g whey

- 3 eieren

- 150g zoete aardappel
150g kipfilet
broccoli

trainen

-30 whey

- 130g basmati rijst
200g kipfilet
50 ananas

- 500g kwark
30g noten

2360kcal e 205g, kh, 216g, v72g

Hoe at je in je bulk en hoe ben je overgeschakeld naar je cut...

Terug
Naar boven