XXL Nutrition

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.081
;);););)

MAAR BIJ MIJ IS HET PROBLEEM KAN MEESTAL NIET ELKE
3U ZO EEN MAALTIJD NUTTIGEN ?????
en wat bedoel je met aanpassen ? Heb je eet en trainschema een beetje aangepast ;)
maar mijn doel is om tegen volgende zomer mijn buikspieren te kunnen zien! is dit haalbaar ook met zoveel carbs ? Dat is met 3mnd al haalbaar :)
zou ik graag wel wat advies kunnen gebruiken want ben echt maar een beginneling en heb ook schrik om iets fout te gaan doen.
zou al zeker een eiwitshake isolaat aanschaffen als dit zeker noodzakelijk is en mischien bcaa's? en om extra af te vallen een fatburner http://www.bodyenfitshop.nl/afslanken/afslankproducten/iforce-nutrition/dexaprine/ ?
en dit mischien http://www.xxlnutrition.nl/multivit/xxl-nutrition ?

10:30:
whey proteine isolaat 20g
havermout 70g
Water 250g
5 eieren waarvan 1 met dooier
olijfolie 10ml dit omdat ik een pannekoek maak.

13:30
brood volkoren 2st.
kipfilet beleg 100g

16:30
rijst zilvervlies of bruine 60g
broccoli 50g
sperziebonen 50g
kipfilet 200g
olijfolie 10ml

17:30
whey proteine 20g. moet je dat niet erges in oplossen ?
Met water

18:00 trainen kan ook half uur later zijn.

whey proteine 30g
suikers niet hoofzakelijk :)

19:30
rijst zilvervlies 50g
broccoli 100g
kipfilet 200g

22:30 kwark 500 g met evt ananas op waterbasis

de uren worden wle verschoven als ik terug naar school ga.
maar is een whey poteine wel te drinken en waar in oplossen dan ? Water
hoop da je mij wa tips kan geven. mijn trainingsschema is trouwes dit:

borst:
dumbbell flyes
bench press
incline dumbbell press.

biceps:
barbell curls
Incline curls
concentration curls/preacher curls

Triceps:
skullcrushers (even Rippetoe-methode zoeken op YouTube)
rope pushdown
close grip bench press

rug:
deadlift
pull-ups
bent over row
one arm dumbbell row.

benen:
squat
leg extension.
leg press.
leg curls.
standing calf raise
seated calf raise

schouders:
military press.
incline side lateral raise
facepulls/reverse cable flye

maandag borst/schouders/triceps
woensdag rug/achterkant schouders/biceps
vrijdag benen
en ander 2 dagen voetbaltraining.
maar is rippetoeschema beter maar kan er zelf eigelijk niet zo goed aan uit aan het rippetoeschema?
:) :):cool:

Ray, zou jij misschien kunnen uitleggen wat het 'rebound effect' precies inhoud en wat het precies doet? Ik weet wel enkele dingen ervan maar zou graag meer hierover willen weten ook hoelang het aanduurt eigenlijk.

grt

en wa denkte er van ? wa is er ni goe ??
Lees zijn quote eens goed

ah012709facepalm2.jpg

• #1.085
Ray Simon vraagje:

Waarom zitten veel mensen laag in koolhydraten, want koolhydraten maken je juist niet dik toch?

Veel zijn bang voor kh, dat zie ik ook bij sommige atleten. Als je zoveel neemt dat je lichaam kan gebruiken, word je echt niet vetter

---------- Post toegevoegd Mon 20 Aug 2012 om 19:32 ----------

en wa denkte er van ? wa is er ni goe ??

Ik heb jou post aangepast. Eet en trainschema ;)

Veel zijn bang voor kh, dat zie ik ook bij sommige atleten. Als je zoveel neemt dat je lichaam kan gebruiken, word je echt niet vetter

Dit kom je zeker alleen te weten door je schema elke 1-2 weken aan te passen en zien hoe je lichaam er op reageert? Of is er een andere methode?

Wow! Je zit gewoon alweer aan 55 pagina's, in 4 maand!

• #1.088
thanks, als ik bij de ochtendshake een scheutje olijfolie doe en de shake na de training zou dat genoeg zijn?

En is 4broodjes met kipfilet tussen het avondmaal en voor het slapen een goede oplossing?

mag ik vragen welke multivitamine je gebruikt? ben op zoek naar een nieuwe en ik zie door de bomen de bos niet meer zijn wel duizenden soorten en zoveel verschillende..

Ik had nu zelf deze op het oog http://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/vitamines-en-mineralen/natures-way/alive-mens-multi/ er zitten 12 verschillende enzymen wat mij een beetje verlijd omdat ik nogal last van lactose producten heb..alleen dan zou ik 1 tablet per dag nemen ipv 3. Hoor graag je mening hierover :)

Je kunt beter kiezen voor lijnzaadolie in je shake en als een na laatste maaltijd kun je ook zoiets als pizza nemen :)
Ik gebruikt vitaminepack van ISS standaard en nog wat extra dingen in me voorbereiding

Heb je verstand van diabetes en daarbij behorende insuline?

• #1.091
Ray, zou jij misschien kunnen uitleggen wat het 'rebound effect' precies inhoud en wat het precies doet? Ik weet wel enkele dingen ervan maar zou graag meer hierover willen weten ook hoelang het aanduurt eigenlijk.

grt

Dit wordt vaak toegepast na een wedstrijd omdat het al een poos 'leeg' staat. Je lichaam kan hier meer voeding opnemen dus daar kun je voordeel uit halen. Dit duurt een paar weken en je bent dan net als een spons :D

---------- Post toegevoegd Mon 20 Aug 2012 om 21:22 ----------

Dit kom je zeker alleen te weten door je schema elke 1-2 weken aan te passen en zien hoe je lichaam er op reageert? Of is er een andere methode?

Nee, je hebt gelijk. Zo elke 2 weken meten en dan kleine aanpassingen maken.

---------- Post toegevoegd Mon 20 Aug 2012 om 21:25 ----------

Wow! Je zit gewoon alweer aan 55 pagina's, in 4 maand!

Gaat hard he :)

Dit wordt vaak toegepast na een wedstrijd omdat het al een poos 'leeg' staat. Je lichaam kan hier meer voeding opnemen dus daar kun je voordeel uit halen. Dit duurt een paar weken en je bent dan net als een spons :D
Ik weet dat het na een wedstrijd is, ik vroeg namenlijk af hoelang het aanhoudt aangezien ik zelf ook pas hellemaal depleted ben geweest voor de contest pics nog. En wou eigenlijk weten hoelang ik optimaal voordeel kan hebben van dit effect nog..nu pakweg 3 weken geleden is er nog sprake van een rebound effect nog nu of is dit slechts 1-2 weken?

Niet genoeg om daar advies over te geven.
maar met water gaat het mij niet meer lukken om er een pannenkoek van te maken dit was eigelijk de enigste methode dat ik havermout wel luste???
en zat met het ander schema alle dat jij hebt aangepast op 2900cal en mijn onderhoud is 2700 dus was ongeveer goed voor cleanbulk nu gaat het wa minder zijn denk ik ? :) maar zou ik die melk toch niet doen zou het zoveel maken ?

en bcaa's 10g voor training en erna en voor cardiotraining alle tijdens de voetbal want dan lopen we well heel veel!

en zou ik op de dagen dat ik ga voetballen en niet fitnessen niet beetje mijn kh omlaag brengen ???

alvast merci voor de info!!!! ;) ;)

• #1.097
Ik weet dat het na een wedstrijd is, ik vroeg namenlijk af hoelang het aanhoudt aangezien ik zelf ook pas hellemaal depleted ben geweest voor de contest pics nog. En wou eigenlijk weten hoelang ik optimaal voordeel kan hebben van dit effect nog..nu pakweg 3 weken geleden is er nog sprake van een rebound effect nog nu of is dit slechts 1-2 weken?

Depleded zijn zegt niet zo veel. Als je nog te veel vet hebt, heeft het niet zoveel effect. Het hangt dus alles af van in welke conditie je verkeerd. De lengte van je rebound is bepalend wat en hoeveel je eet. Sommige proppen zich een aantal dagen helemaal vol met van alles en nog wat waardoor het effect weinig zin heeft en je shape ook naar de klote is. Als je gewoon schoon blijft eten kun je er wel zo'n week of 3 profijt uithalen.

---------- Post toegevoegd Mon 20 Aug 2012 om 22:10 ----------

Een zelfgemaakte dan toch? Je kan toch moeilijk elke dag een pizza van bv dr oetker eten van 800-1000kcal met 60g vet ofzo?

Een hardgainer kan het wel hebben ;)

duidelijk in dat geval heb ik het dus verdoet :roflol:
eerste 4 dagen alleen maar gejunkt, vervolgens weer clean gaan eten waardoor gelijk al het vocht wegtrok, vroeg me alleen af of er nu nog een rebound effect ter sprake was of niet.
thx

Maar hoe cut je dan ray? Carb cycle wel of gewoon ongeveer 20% onder onderhoud? En hoeveel carbs neem je dan gemiddeld?

• #1.100
Ik heb best veel principes uitgeprobeerd afgelopen jaren en het werkt allemaal wel bij mij :) Het ene lichaam kan makkelijker droog worden als het ander. De kunst is om je spieren evengoed vol te blijven houden. Nu eet ik zo'n 350gr aan carbs in me 'cut'

Terug
Naar boven