Fitness Seller

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.121
Waarom wil je jou oestrogeen level verlagen

Hoe maak jij je kip het liefst klaar? Koken, bakken, grillen,..?

Is het toevoegen van een vetbron bij je ontbijt verstandig (ivm het trager opnemen van voedingsstoffen)?

• #1.126
Goede vetten zijn onmisbaar

Ja, maar dat kan ook bij andere maaltijden. Het gaat hier specifiek om het ontbijt...

Ja, maar dat kan ook bij andere maaltijden. Het gaat hier specifiek om het ontbijt...

Ik raad het persoonlijk af. Een echt goede verklaring heb ik er niet voor, maar in de ochtend eet ik zelf het liefst enkel complexe carbs en snelle eiwitten.
Havermout, melk, whey en een banaan bijvoorbeeld.
Vanaf 10:00 begin ik met vetten die ik in de loop van de dag een steeds groter deel laat uitmaken van de maaltijden.
De koolhydraten verlaag ik vanaf 16:00.
Dus ontbijt hoog in koolhydraten laag in vetten.
Laatste maaltijd laag in koolhydraten en hoog in vetten.
Eiwitten over de hele dag door ongeveer gelijk, maar in de ochtend en na een training snelle. Voor het slapen trage.

Ik raad het persoonlijk af. Een echt goede verklaring heb ik er niet voor, maar in de ochtend eet ik zelf het liefst enkel complexe carbs en snelle eiwitten.
Havermout, melk, whey en een banaan bijvoorbeeld.
Vanaf 10:00 begin ik met vetten die ik in de loop van de dag een steeds groter deel laat uitmaken van de maaltijden.
De koolhydraten verlaag ik vanaf 16:00.
Dus ontbijt hoog in koolhydraten laag in vetten.
Laatste maaltijd laag in koolhydraten en hoog in vetten.
Eiwitten over de hele dag door ongeveer gelijk, maar in de ochtend en na een training snelle. Voor het slapen trage.
Ja, veel mensen die het zo doen. Maar ik ben benieuwd naar het antwoord van Ray... ;)

Ik wil 2 meter worden mijn groei schijven zijn nog open en oestrogeen sluit mijn schijven.

Je wilt basketballer worden? Voor BB is je lengte nu al beetje te ...

Verder kan je niet zomaar je oestrogeen verlagen zonder medicijnen, en dat is zeker niet gezond want oestrogeen heeft vele belangrijke functies in het lichaam.

mischien offtopic maar waarom zou je in godsnaam 2m willen worden als je al 1.93 bent.. zou egt niet graag groter zijn dan wat ik nu ben..

• #1.132

Vetten zijn belangrijk voor allerlei lichaamsfuncties, zorgt ervoor dat alle vitamines worden opgenomen en houd je testosteron hoog. Je hebt immers de hele nacht geslapen, niet gegeten, dus geef het alles wat je lichaam kan gebruiken :)

Vetten zijn belangrijk voor allerlei lichaamsfuncties, zorgt ervoor dat alle vitamines worden opgenomen en houd je testosteron hoog. Je hebt immers de hele nacht geslapen, niet gegeten, dus geef het alles wat je lichaam kan gebruiken :)
Merci! Dan neem ik hiermee aan dat je voorstander bent van een goede vetbron bij het ontbijt. ;)

@ ray
misschien belachelijke vraag maar ik vraag het toch :p
hoe kun je de dagen dat je "platter" uitziet voorkomen of is hier geen ontkomen aan? is dit door je voeding .. je weet wel als je getraind hebt ben je mooi opgepompt.. maar als je 2 dagen rust hebt, valt alles plat. Ik stoor me hier mateloos aan eigenlijk. Of je trainingsritme/dagen aanpassen misschien?

@ ray
hoe kun je de dagen dat je "platter" uitziet voorkomen of is hier geen ontkomen aan? is dit door je voeding .. je weet wel als je getraind hebt ben je mooi opgepompt.. maar als je 2 dagen rust hebt, valt alles plat. Ik stoor me hier mateloos aan eigenlijk. Of je trainingsritme/dagen aanpassen misschien?
+1
Know the feeling.

Ray heel mooi topic, ben blij dat je dit doet. Na het boek Burn the Fad feed the muscle volg ik dit ook aandachtig.
Moet zeggen erg veel geleerd en het begint zijn vruchten af te werpen.

Bedankt.

• #1.137
@ ray

Ik heb daar ook last van maar als je weer een paar dagen voldoende eet vullen de spieren zich weer. Ik merk dat vaak aan me kleding :)

---------- Post toegevoegd Mon 27 Aug 2012 om 16:07 ----------

Ray heel mooi topic, ben blij dat je dit doet. Na het boek Burn the Fad feed the muscle volg ik dit ook aandachtig.
Moet zeggen erg veel geleerd en het begint zijn vruchten af te werpen.

Bedankt.

:thumbs:

Eitje bij ontbijt hoort erbij :D

@ ray
ivm cutten...
ik zit opt moment op 2300 kcal op niet trainingsdagen en 2800 kcal op trainingsdagen (shake na de training + vitargo extra)
Nu raden ze me aan om te schommelen met mijn carbs per week
bv maandag genoeg eten
dinsd-dond minder eten
vrijdag weer genoeg eten
en weekend weer laag houden
is dit beter in een cut om te schommelen of niet?

Is dit een goed schema?

Doel = bulk

80 kilo
181
24 jaar

08:00 whey + water + 100 gram pure oats

10:00 2 volkoren brood + 50 gram kipfilet + 1 appel

12:15 2 volkoren brood + pindakaas

14:30 2 volkoren brood + pindakaas

creatine
trainen 14:40

16:00 whey + water + pure oats 50 gram + banaan