AndroidHealthClinic

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.161
Mijn voorbereiding begint als ik een wedstrijd plan :P

Dieeten doe ik eigelijk het hele jaar door. Maar echt strikt dieeten doe ik evengoed, tegenwoordig, 10-12 weken. Dit brengt verschillende voordelen!! bv geen cardio.

Mijn voorbereiding begint als ik een wedstrijd plan :P

Dieeten doe ik eigelijk het hele jaar door. Maar echt strikt dieeten doe ik evengoed, tegenwoordig, 10-12 weken. Dit brengt verschillende voordelen!! bv geen cardio.

:D daar doen we het voor!

• #1.163
Kost alleen maar energie, die je goed kan gebruiken voor je training , en werk. Zwaar wordt het toch wel de laatste dagen dus waarom je lichaam extra uitputten. Je moet ook nog een beetje fit op de wedstrijd staan toch :)

Vraagje omtrent voeding: Menno Hesselmans schreef recentelijk een artikel waarin hij stelde 'a carb is a carb' en glycemische indexen zouden niet relevant zijn.
Als het totaal aantal kCal/gram inname carbs maar hetzelfde is maakt het niet uit wat de bron is. Mijn vraag: waar of niet? Ik heb altijd begrepen dat een lagere glycemische index zorgt voor betere opname van proteïne en betere (gelijkmatigere) energievoorziening voor je lichaam (en spieren) is.

Bulken doe ik eigelijk nooit. Wordt je alleen maar vet van ;) Je kunt ook spieren bouwen zonder te bulken. Soms probeer ik wel eens dingen uit mbt bulken maar dat is niks voor mij :)
Als ik klaar ben met de wedstrijden eet ik 1 a 2 dagen alles, net waar ik zin in heb, en daarna ga ik weer verder op mijn dieet maar ik zak dan iets met me eiwit en carbs en vetten gaan omhoog
Oke merci. :)

Eet je wel boven je onderhoud? Anders begrijp ik niet hoe je spieren opbouwt...

• #1.166
Als dat waar zou zijn dan zou elke bodybuilder suiker in de koffie doen ;)

A carb is idd a carb, maar er zit zeker verschil in! Dit is ook de reden waarom er sommige atleten met een hypo op het podium staan :)

---------- Post toegevoegd Mon 10 Sep 2012 om 17:49 ----------

Oke merci. :)

Eet je wel boven je onderhoud? Anders begrijp ik niet hoe je spieren opbouwt...

Onderhoud vind ik zo'n stom gegeven. Dat veranderd constant! Als ik regelmatiger ga eten, gaat mijn stofwisseling omhoog. Dus me onderhoud dan ook.
Je traint toch voor spiergroei?! En je eiwitten zijn de bouwstenen :)

Onderhoud vind ik zo'n stom gegeven. Dat veranderd constant! Als ik regelmatiger ga eten, gaat mijn stofwisseling omhoog. Dus me onderhoud dan ook.
Je traint toch voor spiergroei?! En je eiwitten zijn de bouwstenen :)
Ja, dat klopt, maar in de praktijk kun je dat nooit exact weten (alleen berekenen en dan nog moet je kijken wat het doet). Vandaar ook het bulken.

Voor mij is het simpel: eet ik meer dan ik nodig heb, kan ik spier opbouwen, doe ik dat niet (ongeacht de hoeveelheid eiwitten), dan bouw ik niets op. Eet ik meer dan ik nodig heb, komt er ook altijd wat vet bij. Vandaar dat het erg lastig is. Was daarom ook benieuwd hoe mensen jouw methode in de praktijk kunnen brengen...

Ray, heb jij niet veel moeite met al die maaltijden. ik heb belachelijk weinig tijd dus iedere keer als ik mijn rijst aan het eten ben moet ik vaak weer gaan waardoor ik het gewoon niet op krijg en thuis net voor het avondeten nog wat eet. hierdoor minder honger in avonduren. weet niet of je een tip hebt sneller te eten? :)

• #1.169
Dan heb je gewoon een goed voedingsschema nodig en misschien beter trainen :D

---------- Post toegevoegd Mon 10 Sep 2012 om 18:09 ----------

Ray, heb jij niet veel moeite met al die maaltijden. ik heb belachelijk weinig tijd dus iedere keer als ik mijn rijst aan het eten ben moet ik vaak weer gaan waardoor ik het gewoon niet op krijg en thuis net voor het avondeten nog wat eet. hierdoor minder honger in avonduren. weet niet of je een tip hebt sneller te eten? :)

Kies op de momenten dat je weinig tijd heb, voeding die je makkelijk weg krijg. En anders is er altijd nog De Blender :D

Ray,

Ik lees je topic al een tijdje met enig genoegen door.

Mijn vraag is of je is naar mijn voedingsschema wilt kijken.
Ik ben momenteel 23 jaar, 110 kg met een percentage van 16%.
Mijn doel is om te cutten en daarbij doe ik 4x in de week krachttraining met daar aansluiten HIIT cardio of constate cardio voor langere tijd.

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit.
Zie bijlage

Met dit schema ben ik deze week van start gegaan en hoop dat het mij zal helpen om de nodige procentjes naar beneden te gaan.

Graag zou ik willen vragen of je een blik erop wil werpen en eventueel commentaar wil geven om het resultaat te behalen wat ik voor ogen heb. 100 kg met 10%.

Alvast bedankt!

Groeten, Muscle M

Bijlagen

Laatst bewerkt:
  • #1.171
Je zit veel te laag in je carbs sowieso

Je zit veel te laag in je carbs sowieso

Ook voor de cut?
Ik dacht juist dat die laag moesten zijn om die verbrandingsmotor harder te laten werken.

Die gaat bij mij erg lastig aan. Zit al tijdje laag in Kcal maar kilotjes gaan er niet vanaf...

Hoeveel omhoog zou die dan ong. moeten?

• #1.173
Om je verbrandingsmotor harder te laten draaien, moet je juist eerst voldoende carbs eten! Je moet ergens je energie vandaan halen. Doordat je al zo laag zit, valt er ook niks meer aan te passen om vooruit te gaan.
Hoeveel je precies omhoog moet kan ik niet zeggen maar ik zou langzaam naar je onderhoud toe gaan werken om dat als richtlijn aan te houden.
Ik weet niet hoe lang je dit volgt maar denk dat het wel wat tijd gaat kosten. Ik weet niet wat voor werk je doet, maar zou die hiit cardio eruit gooien

Laatst bewerkt:
Dan heb je gewoon een goed voedingsschema nodig en misschien beter trainen :D
Als je dit "aan de man" kunt brengen heb je misschien een gat in de markt voor alle n00bs out there. ;-)

Het algemene beeld voor iedereen is toch cutten/bulken of IF.

Ik zal er niet over doorvragen, anders blijf ik uren bezig, want ik vind het erg interessant. Misschien kun je eens een artikeltje schrijven. :)

Als je dit "aan de man" kunt brengen heb je misschien een gat in de markt voor alle n00bs out there. ;-)

Ik zal er niet over doorvragen, anders blijf ik uren bezig, want ik vind het erg interessant. Misschien kun je eens een artikeltje schrijven. :)
Ik denk dat hij dit bedoelt:

Gewoon blijven werken aan je voedingsschema tot je optimaal kunt gainen.
Alles mooi meten en behouden en adhv die gegevens kleine aanpassingen maken.

Om je verbrandingsmotor harder te laten draaien, moet je juist eerst voldoende carbs eten! Je moet ergens je energie vandaan halen. Doordat je al zo laag zit, valt er ook niks meer aan te passen om vooruit te gaan.
Hoeveel je precies omhoog moet kan ik niet zeggen maar ik zou langzaam naar je onderhoud toe gaan werken om dat als richtlijn aan te houden.
Ik weet niet hoe lang je dit volgt maar denk dat het wel wat tijd gaat kosten. Ik weet niet wat voor werk je doet, maar zou die hiit cardio eruit gooien

Ik studeer en werk tegelijk. Werk is kantoorbaan dus weinig beweging. Denk dat ik dan de cardio er wel in kan houden toch?
De carbs zal ik langzaam omhoog brengen. Gewoon de huidige carb bronnen verhogen of extra carb bronnen toevoegen en zoja, welke adviseer je?

• #1.177

Ik kan dat aan de man brengen dmv persoonlijke begeleiding :) Je kunt niet ieder lichaam over 1 kam scheren ;)

• #1.178
Ik studeer en werk tegelijk. Werk is kantoorbaan dus weinig beweging. Denk dat ik dan de cardio er wel in kan houden toch?
De carbs zal ik langzaam omhoog brengen. Gewoon de huidige carb bronnen verhogen of extra carb bronnen toevoegen en zoja, welke adviseer je?

Je kunt even wat cardio in de ochtend doen, direct na het ontwaken. Meer niet.
Verhoog vooral je carbs voor de training omdat je ze dan goed kan gebruiken :)

zijn er op voedingsgebied bepaalde richtlijnen waaraan je je zou moeten houden volgens jou.
bepaalde hoeveelheden eiwitten, vetten carbs etc.?

ik wil namelijk wat massa bouwen maar me vet% onder controle houden.
heb mijn eiwitiname op orde maar twijfel over mijn vet en koolydraatiname.

Ik kan dat aan de man brengen dmv persoonlijke begeleiding :) Je kunt niet ieder lichaam over 1 kam scheren ;)
Nee, dat begrijp ik. Maar nu lijkt het alleen van die "geheime" informatie die niet voor iedereen duidelijk is. Jouw werkwijze is toch behoorlijk anders dan wat we hier gemiddeld op het forum voorbij zien komen. Vandaar. ;)

Terug
Naar boven