AndroidHealthClinic

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.141
@ ray
ivm cutten...
ik zit opt moment op 2300 kcal op niet trainingsdagen en 2800 kcal op trainingsdagen (shake na de training + vitargo extra)
Nu raden ze me aan om te schommelen met mijn carbs per week
bv maandag genoeg eten
dinsd-dond minder eten
vrijdag weer genoeg eten
en weekend weer laag houden
is dit beter in een cut om te schommelen of niet?

Er zijn vele manieren. Je kunt ook schommelen met je carb-eiwitverhouding waarbij je kcal gelijk houd.
Het blijft uitproberen wat voor jou goed werkt en waar je lekker bij voelt.

---------- Post toegevoegd Sun 2 Sep 2012 om 16:58 ----------

Is dit een goed schema?

Doel = bulk

80 kilo
181
24 jaar

08:00 whey + water + 100 gram pure oats

10:00 2 volkoren brood + 50 gram kipfilet + 1 appel

12:15 2 volkoren brood + pindakaas

14:30 2 volkoren brood + pindakaas

creatine
trainen 14:40

16:00 whey + water + pure oats 50 gram + banaan

18:00 150 gram rijst + 100 gram kip + 100 gram sla/boontjes

20:00 100 gram rijst + 50 gram kip + 50 gram sla

22:00 40 gram cashew noten

24:00 250ml kwark

3355 kcal
202 eiwit
451 kh
83.5 vetten

Geen goed schema

Ray jij gooit toch niet in contest prep je eiwit naar beneden?

• #1.143
Nee juist omhoog

ik heb een klein vraagje over depleten en carb loaden.
Ik zou het graag eens willen proberen (voor de 'fun') en in het artikel dat ik heb gelezen staat er dat je maandag en dinsdag fullbody moet trainen, woensdag Upperbody, donderdag HIIT en vrijdag de spier die je zaterdag wil laten 'uitblinken'.

Nu mijn vraag, moet je dit aanhouden? Of mag je je gewoon je split blijven volgen?

artikel:
http://www.t-nation.com/free_online...ning_performance_diet_mass/shredded_in_6_days

• #1.145
ik heb een klein vraagje over depleten en carb loaden.
Ik zou het graag eens willen proberen (voor de 'fun') en in het artikel dat ik heb gelezen staat er dat je maandag en dinsdag fullbody moet trainen, woensdag Upperbody, donderdag HIIT en vrijdag de spier die je zaterdag wil laten 'uitblinken'.

Nu mijn vraag, moet je dit aanhouden? Of mag je je gewoon je split blijven volgen?

artikel:
http://www.t-nation.com/free_online...ning_performance_diet_mass/shredded_in_6_days

jij hebt toch het artikel gelezen

• #1.147
beetje vreemd eetschema, maar als je er goed op gaat :)

Wat doe jij als laatste meal Ray?

• #1.149
Steak, vis of casseine. Afhankelijk welke fase ik zit. Offseason net waar ik zin in heb ;)

• #1.151
Casseine is oa kwark

normaal gesproken moet je veel carbs eten na het trainen, maar geld dit volgens jou ook als je bijv. laat in de avond traint en niet zo snel erna je bed in duikt?

aangezien school nu weer begint en ik pas om 8uur kan trainen wil ik het volgende doen:
trainen
dan direct een whey shake met 20 gram vitargo en 20gram havermout
dan thuis 45 min later nog een pot kwark met wat noten voor het slapen gaan.

• #1.153
Als je laat traint, kun je idd wat minder carbs nuttigen

Ray, zou je ons kunnen vertellen wat je doet als je klaar bent met cutten? Ik ben vooral benieuwd naar je opbouw naar de bulk toe. Ik neem aan dat je niet in 1 dag 1000 kCal meer gaat eten iedere dag. Hoe bouw je dit op? (denk aan kcals, carbs, eiwitten, vetten en maaltijd planning). Thanks alvast! Ben benieuwd. :)

Ray, zou je ons kunnen vertellen wat je doet als je klaar bent met cutten? Ik ben vooral benieuwd naar je opbouw naar de bulk toe. Ik neem aan dat je niet in 1 dag 1000 kCal meer gaat eten iedere dag. Hoe bouw je dit op? (denk aan kcals, carbs, eiwitten, vetten en maaltijd planning). Thanks alvast! Ben benieuwd. :)
Deze zou ik ook graag willen weten :)

hey Ray,

Ik eet dagelijks 100g zilvervlies rijst. alleen vind ik dit over algemeen niet te eten. Als ik dat vervang door bij basmati rijst dagelijks vraag ik me af of dit erg is. Hiermee bedoel ik voornamelijk dat ik dan de vezels van de zilvervlies mis. Hoe denk jij hier over?
b.v.d.

• #1.157

Bulken doe ik eigelijk nooit. Wordt je alleen maar vet van ;) Je kunt ook spieren bouwen zonder te bulken. Soms probeer ik wel eens dingen uit mbt bulken maar dat is niks voor mij :)
Als ik klaar ben met de wedstrijden eet ik 1 a 2 dagen alles, net waar ik zin in heb, en daarna ga ik weer verder op mijn dieet maar ik zak dan iets met me eiwit en carbs en vetten gaan omhoog

hoeveel % sta je off season dan?

• #1.159
hey Ray,

Ik eet dagelijks 100g zilvervlies rijst. alleen vind ik dit over algemeen niet te eten. Als ik dat vervang door bij basmati rijst dagelijks vraag ik me af of dit erg is. Hiermee bedoel ik voornamelijk dat ik dan de vezels van de zilvervlies mis. Hoe denk jij hier over?
b.v.d.

Je kunt gewoon basmati rijst eten. Die paar extra vezels zou ik me niet druk om maken, die kun je ook uit andere voeding halen :)

---------- Post toegevoegd Mon 10 Sep 2012 om 15:36 ----------

hoeveel % sta je off season dan?

Rond de 10

dus je wedstrijdvoorbereiding is ook maar aantal weken?
vast geen 16;)

Terug
Naar boven