Fitness Seller

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

Als dat waar zou zijn dan zou elke bodybuilder suiker in de koffie doen ;)

A carb is idd a carb, maar er zit zeker verschil in! Dit is ook de reden waarom er sommige atleten met een hypo op het podium staan :)

---------- Post toegevoegd Mon 10 Sep 2012 om 17:49 ----------

Onderhoud vind ik zo'n stom gegeven. Dat veranderd constant! Als ik regelmatiger ga eten, gaat mijn stofwisseling omhoog. Dus me onderhoud dan ook.
Je traint toch voor spiergroei?! En je eiwitten zijn de bouwstenen :)

Dus spelen met verschillende tijdstippen wanneer je eet is aangeraden?
Ik heb een snelle stofwisseling dus dit is zeer intressante info :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.182
zijn er op voedingsgebied bepaalde richtlijnen waaraan je je zou moeten houden volgens jou.
bepaalde hoeveelheden eiwitten, vetten carbs etc.?

ik wil namelijk wat massa bouwen maar me vet% onder controle houden.
heb mijn eiwitiname op orde maar twijfel over mijn vet en koolydraatiname.

Alles is afhankelijk van je stofwisseling. Heb je een hoge stofwisseling kun je veel hoger in je carbs en vetten dan iemand met een lage stofwisseling

• #1.183
Nee, dat begrijp ik. Maar nu lijkt het alleen van die "geheime" informatie die niet voor iedereen duidelijk is. Jouw werkwijze is toch behoorlijk anders dan wat we hier gemiddeld op het forum voorbij zien komen. Vandaar. ;)

Hahaha.. Geheime informatie is het niet. Omdat ieder mens verschillend is, en leeft, zal het misschien zo lijken :) In het andere geval, als iedereen exact het zelfde zou zijn, zouden we 1 standaard schema/dieet en trainingsprincipe hebben:P

---------- Post toegevoegd Tue 11 Sep 2012 om 18:43 ----------

Dus spelen met verschillende tijdstippen wanneer je eet is aangeraden?
Ik heb een snelle stofwisseling dus dit is zeer intressante info :D

Jij kan vrij hoog in je carbs en vetten gaan zitten

Hahaha.. Geheime informatie is het niet. Omdat ieder mens verschillend is, en leeft, zal het misschien zo lijken :) In het andere geval, als iedereen exact het zelfde zou zijn, zouden we 1 standaard schema/dieet en trainingsprincipe hebben:P

---------- Post toegevoegd Tue 11 Sep 2012 om 18:43 ----------

Jij kan vrij hoog in je carbs en vetten gaan zitten

Momenteel zit ik op 200+Gr eiwit, 400-500gr. Carbs en 150+Gr. Vetten. Dit is dan niet zo slecht veronderstel ik?

Ray bedankt voor je adviesen hiervoor maar heb daar nog een vraagje over. Ik heb nog eens gekeken naar voeding en kom op 2 dagen in de week gewoon niet uit met een fatsoenelijke maaltijd. Heb erg weinig tijd en ben daarom van plan evt een weight gainer aan te schaffen. Wat vind jij hier van als "noodhulp". Ben de laatste tijd het licht gaan zien en beter gaan eten ipv al die supps die ik eerst wel eens kocht maar nu zie ik niet echt een andere oplossing dan 2x in de week een gainer te nemen op school. Of denk je dat er een betere oplossing is.
b.v.d

• #1.186
Momenteel zit ik op 200+Gr eiwit, 400-500gr. Carbs en 150+Gr. Vetten. Dit is dan niet zo slecht veronderstel ik?

Als je geen resultaat boekt, moet je toch wat aanpassen:)

---------- Post toegevoegd Tue 11 Sep 2012 om 20:01 ----------

Ray bedankt voor je adviesen hiervoor maar heb daar nog een vraagje over. Ik heb nog eens gekeken naar voeding en kom op 2 dagen in de week gewoon niet uit met een fatsoenelijke maaltijd. Heb erg weinig tijd en ben daarom van plan evt een weight gainer aan te schaffen. Wat vind jij hier van als "noodhulp". Ben de laatste tijd het licht gaan zien en beter gaan eten ipv al die supps die ik eerst wel eens kocht maar nu zie ik niet echt een andere oplossing dan 2x in de week een gainer te nemen op school. Of denk je dat er een betere oplossing is.
b.v.d

Shake van brinta met eiwitpoeder en evt wat vetten is een goede optie;)

Hier heb je natuurlijk absoluut gelijk in. Ik begrijp ook wel dat het niet geheim is, maar dat er geen duidelijke richtlijnen zijn op jouw manier. De richtlijnen die er zijn is vooral cutten/bulken en IF. Zijn maar weinig mensen die meer weten dan dat. Daarnaast is de informatie ook niet goed op te vragen. Het voor veel mensen daarom ook erg lastig om het anders aan te pakken. Je moet wel precies weten waar je mee bezig bent. :)

• #1.188
Hier heb je natuurlijk absoluut gelijk in. Ik begrijp ook wel dat het niet geheim is, maar dat er geen duidelijke richtlijnen zijn op jouw manier. De richtlijnen die er zijn is vooral cutten/bulken en IF. Zijn maar weinig mensen die meer weten dan dat. Daarnaast is de informatie ook niet goed op te vragen. Het voor veel mensen daarom ook erg lastig om het anders aan te pakken. Je moet wel precies weten waar je mee bezig bent. :)

Er zijn wel richtlijnen, maar ik werk altijd vanuit waar iemand mee begint. Ook niet iedereen kan eten wanneer hij wilt. Ik kijk bv naar die gene zijn vetpercentage, wanneer en hoe hij traint, stofwisseling, dagelijkse arbeid enc enc..
Je kunt daarbij verschillende principes toepassen zoals een standaard dieet met in het weekend junk, x aantal dagen hoog - x aantal dagen laag, hoog met trainingsdagen of andersom, ene maaltijd alleen carbs of alleen eiwit en ga zo maar door. Dit zijn allemaal hele oude principes... Ze hebben nu alleen vaak een naampje gekregen :D

Hoi Ray,
Wat zou een goede voeding zijn na het voetballen? Moet ik denken richting rijst of snelle suikers? Wat is overigens jou mening over 3x per week voetbal en bodybuilding? Is het te combineren?

• #1.190
Hoi Ray,
Wat zou een goede voeding zijn na het voetballen? Moet ik denken richting rijst of snelle suikers? Wat is overigens jou mening over 3x per week voetbal en bodybuilding? Is het te combineren?

Ik zou kiezen voor voldoende langzame suikers voor het voetballen en je krachttrainingen. Zo'n 1,5uur ervoor. Na je training ook wat complexe carbs. De hoeveelheid daarvan is een beetje afhankelijk hoe laat het is en wanneer je gaat slapen

Ray, neem jij post workout nog wel carbs dan indien je savonds laat traint? Wat eet je dan zoal

• #1.192
Ja altijd!! zelfs in me laatste week met depleten.
Het hangt er een beetje vanaf hoelaat je eet en hoeveel maaltijden je nog kan eten. Daar is de hoeveelheid een beetje afhankelijk van.
Offseason of begin van me prep is het vaak rijst met batat, steak en eieren en wat rauwkost oid. daarna volgen nog 1 of 2 maaltijden voor het slapen

Ik heb voor u een kleine vraag ivm eten, als u er de tijd voor hebt uiteraard.

ik train door mijn werk jammer genoeg pas om 20u15 tot 21u30 . om 22u ben ik terug thuis. moet ik dan zo laat nog een volledige maaltijd nuttigen, (bv 100grijst, en 150g kipfilet) ? of is b.V. 50g havermout, 300cl melk en 40g whey ook voldoende.

Doel is voor mij toch nog bij komen. zou ooit graag aan de 85 kilo geraken... *dreams*

alvast bedankt voor uw reactie.
groeten
Amani

PS:
34j. 1m74 77kg +-14%bf

Nu doe ik het zo. scrap maar waar ik mis zit, of wat ik beter kan doen. (mijn trainings tijden kan ik jammer genoeg niet aanpassen)
07:15 100g havermout, 20g whey, 0,45L melk, Banaan
10;00 250g magere ongesuikerde yoghurt (aldi) + 3 tal rijstwafels/maiswafels
12:00 125g rijst + halve kippeborst, wat tomatensaus, en wat peper/zout/kipkruiden voor de smaak, en wat tabasco :)
rond 14:15 meestal terug 250g magere ongesuikerde yoghurt
16:30 50g havermout 20g whey +banaan
18:00 avondeten (beetje wat de pot schaft, maar we eten nooit vet eten! meestal rijst of aardappeltjes met vis/biefstuk/kip. als er worst gemaakt word, neem ik 2 eitjes. + groenten bakken in olijf olie.

19u30 pre work out booster. unleashV3
20u -22u trainen
22u05 mega grow
23:00u 50g havermout 40g whey delicious 300 melk.

23:30 slapen :)

Laatst bewerkt:
Hallo ray.

Meestal ben ik rond half 9 klaar met mijn workout en neem dus rond kwart voor 9 mijn dextrose/shake.
Daarna om kwart over 9 eet ik dus mijn rijst + kip en ik zou eigenlijk 22.30 op bed willen liggen.
Hoe zou jij dat doen met evt kwark voor het slapen gaan?

Laatst bewerkt:
Hé ray, ben zelf licht confused dus hoop dat je het kan ophelderen.

Ik hoor van sommige bronnen dat eten verspreiden op de dag is achterhaald (Zie intermittent fasting enzo, werkt goed.)

Maar nu heeft een andere gozer van 106KG (muscle) me toch zitten zeggen dat je bijv ook maar zoveel eiwitten per uur kan omzetten. (natuurlijk wel afhankelijk van omstandigheden. KLopt dit nou wel of niet?

Kan ik in de praktijk nu dus wel of niet ineenkeer een hele grote maaltijd naar binnen werken als ik de uren erna daar geen kans meer voor krijg.

• #1.196
Ik heb voor u een kleine vraag ivm eten, als u er de tijd voor hebt uiteraard.

ik train door mijn werk jammer genoeg pas om 20u15 tot 21u30 . om 22u ben ik terug thuis. moet ik dan zo laat nog een volledige maaltijd nuttigen, (bv 100grijst, en 150g kipfilet) ? of is b.V. 50g havermout, 300cl melk en 40g whey ook voldoende.

Doel is voor mij toch nog bij komen. zou ooit graag aan de 85 kilo geraken... *dreams*

alvast bedankt voor uw reactie.
groeten
Amani

PS:
34j. 1m74 77kg +-14%bf

Nu doe ik het zo. scrap maar waar ik mis zit, of wat ik beter kan doen. (mijn trainings tijden kan ik jammer genoeg niet aanpassen)
07:15 100g havermout, 20g whey, 0,45L melk, Banaan
10;00 250g magere ongesuikerde yoghurt (aldi) + 3 tal rijstwafels/maiswafels
12:00 125g rijst + halve kippeborst, wat tomatensaus, en wat peper/zout/kipkruiden voor de smaak, en wat tabasco :)
rond 14:15 meestal terug 250g magere ongesuikerde yoghurt
16:30 50g havermout 20g whey +banaan
18:00 avondeten (beetje wat de pot schaft, maar we eten nooit vet eten! meestal rijst of aardappeltjes met vis/biefstuk/kip. als er worst gemaakt word, neem ik 2 eitjes. + groenten bakken in olijf olie.

19u30 pre work out booster. unleashV3
20u -22u trainen
22u05 mega grow
23:00u 50g havermout 40g whey delicious 300 melk.

23:30 slapen :)

Je kunt dan het best direct gaan eten als je thuis bent om 22.00. Wel een volwaardige maaltijd met zo'n 30-40gr carbs, 40gr eiwit en wat groente. 23.30 voor het slapen neem je dan nog eens zo'n 50gr aan langzame eiwitten

---------- Post toegevoegd Sat 15 Sep 2012 om 10:03 ----------

Hallo ray.

Meestal ben ik rond half 9 klaar met mijn workout en neem dus rond kwart voor 9 mijn dextrose/shake.
Daarna om kwart over 9 eet ik dus mijn rijst + kip en ik zou eigenlijk 22.30 op bed willen liggen.
Hoe zou jij dat doen met evt kwark voor het slapen gaan?

Ja waarom niet :) casseine shake mag ook. Of kip of steak of vis ;) als het maar langzame eiwitten zijn

Bofkont... Ik hoor dat je de nieuw flex lewis in je team hebt ;)

Je kunt dan het best direct gaan eten als je thuis bent om 22.00. Wel een volwaardige maaltijd met zo'n 30-40gr carbs, 40gr eiwit en wat groente. 23.30 voor het slapen neem je dan nog eens zo'n 50gr aan langzame eiwitten

---------- Post toegevoegd Sat 15 Sep 2012 om 10:03 ----------

Ja waarom niet :) casseine shake mag ook. Of kip of steak of vis ;) als het maar langzame eiwitten zijn

ja. het nadeel is dat er dan maar 30 min tussen zit tussen mijn rijst + kip en mijn kwark dan.
Maar bedankt! ;)

Er zijn wel richtlijnen, maar ik werk altijd vanuit waar iemand mee begint. Ook niet iedereen kan eten wanneer hij wilt. Ik kijk bv naar die gene zijn vetpercentage, wanneer en hoe hij traint, stofwisseling, dagelijkse arbeid enc enc..
Je kunt daarbij verschillende principes toepassen zoals een standaard dieet met in het weekend junk, x aantal dagen hoog - x aantal dagen laag, hoog met trainingsdagen of andersom, ene maaltijd alleen carbs of alleen eiwit en ga zo maar door. Dit zijn allemaal hele oude principes... Ze hebben nu alleen vaak een naampje gekregen :D

Prima. Thanks! Er komt inderdaad ontzettend veel bij kijken. Ik wacht smacht op je boek. :D

Beste Ray,
Ik hoor vaak verschillende meningen over creatine en de hoeveelheid shakes die iemand neemt op een dag.
Is creatine verstandig / de moeite waard om te nemen in je eerste trainingsjaar?
En is bijv 3 whey shakes op een dag te veel?

Alvast bedankt!

Terug
Naar boven