AndroidHealthClinic

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.203
ja. het nadeel is dat er dan maar 30 min tussen zit tussen mijn rijst + kip en mijn kwark dan.
Maar bedankt! ;)

Kwart voor negen eet je toch jou postmaaltijd? Je zegt dat je half elf naar bed gaat, dan zit er genoeg tijd tussen

Hey R.S.

Gewone voeding of caseïneshake voor het slapen gaan?

P.s.
Groots fan

• #1.206

Oh sorry, dacht even dat dit mijn topic was

---------- Post toegevoegd Sat 15 Sep 2012 om 13:47 ----------

Kwart over 9 eet is mijn meal.
Doe is ong 20 minuten over, en dan om kwart over 10 mijn kwark.

Dan wordt het gewoon je kwark wat later eten ;)

---------- Post toegevoegd Sat 15 Sep 2012 om 13:51 ----------

Hey R.S.

Gewone voeding of caseïneshake voor het slapen gaan?

P.s.
Groots fan

Waar je het prettigst bij voelt :)

• #1.207
Hé ray, ben zelf licht confused dus hoop dat je het kan ophelderen.

Ik hoor van sommige bronnen dat eten verspreiden op de dag is achterhaald (Zie intermittent fasting enzo, werkt goed.)

Maar nu heeft een andere gozer van 106KG (muscle) me toch zitten zeggen dat je bijv ook maar zoveel eiwitten per uur kan omzetten. (natuurlijk wel afhankelijk van omstandigheden. KLopt dit nou wel of niet?

Kan ik in de praktijk nu dus wel of niet ineenkeer een hele grote maaltijd naar binnen werken als ik de uren erna daar geen kans meer voor krijg.

Achterhaald? Waarom doet elke (top)atleet het dan..
En wat was intermittent fasting ook alweer? 16uur niks eten en dan 8uur wel? Volgens mij is dat een principe overgenomen uit de koraan. Je stapt toch ook niet 's ochtends vroeg je auto in zonder dat er benzine in zit ;)
Grote hoeveelheden eten wordt nooit allemaal opgenomen

Achterhaald? Waarom doet elke (top)atleet het dan..
En wat was intermittent fasting ook alweer? 16uur niks eten en dan 8uur wel? Volgens mij is dat een principe overgenomen uit de koraan. Je stapt toch ook niet 's ochtends vroeg je auto in zonder dat er benzine in zit ;)
Grote hoeveelheden eten wordt nooit allemaal opgenomen

waarom niet?

• #1.209
Omdat het lichaam maar een bepaalde hoeveelheid kan opnemen

Ok

Omdat het lichaam maar een bepaalde hoeveelheid kan opnemen

Inderdaad, ik snap de hele hype ook niet. Je moet om de 2-3 uur eten en je lichaam kan echt niet meer dan, laten we zeggen, 50 gram eiwit opnemen. Als je bijvoorbeeld 1500 kcal in 1x eet, dan zal je lichaam zeker de helft niet opnemen, gewoon afstoten, uitpoepen en of kotsen.

Inderdaad, ik snap de hele hype ook niet. Je moet om de 2-3 uur eten en je lichaam kan echt niet meer dan, laten we zeggen, 50 gram eiwit opnemen. Als je bijvoorbeeld 1500 kcal in 1x eet, dan zal je lichaam zeker de helft niet opnemen, gewoon afstoten, uitpoepen en of kotsen.
vandaar dat ik zo vaak moet poepen

• #1.215
Hahahah, idd. Nu ik op dieet zit en strikt een schoon eet, poep ik amper :) Toch eet ik zo'n 8x per dag met ongeveer 4000kcal. 'Alles' wordt dus gebruikt

Nu je het zegt, heb precies het zelfde!
Best bizar eigenlijk.

Grappig

Als je moe poepe, moe je poepe toch.

Nog even verder over dat laat trainen en eten.
Ik had dit in de gedachten:
20.30 klaar met trainen
20.30 dextrose
20.50 whey
21.30 postw-maaltijd

Nu wou ik die maaltijd samen voegen met mijn laatste maaltijd voor het slapen dus dan word het; 2 sneden volkorenbrood, 2 plakjes kipfilet, 500 gr magere kwark & 30 gr ongezouten noten.
Zit momenteel 400 kcal boven onderhoud en kom clean aan. Als ik laat ga trainen en dit ga aanhouden is de kans dan groot op vetopslag??

Beste Ray,

Ik hoor vaak verschillende meningen over creatine en de hoeveelheid shakes die iemand neemt op een dag.
Is creatine verstandig / de moeite waard om te nemen in je eerste trainingsjaar?
En is bijv 3 whey shakes op een dag te veel?
wat is jou mening hierover?

Alvast bedankt!

Terug
Naar boven