Fitness Seller

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

Hoi Ray,

hoe zou jij het aanpakken als je 1-2kg moest verliezen in bijv. 2-3 dagen om een gewicht te halen en gewoon goed bij kracht zijn?

• Topic Starter Topic Starter
ik neem aan dat je powerlifter bent.. Je kunt bv je eiwitten eruit halen, je carbinname iets verlagen en verdelen over meerdere porties en een paar x per dag op de loopband oid. Wanneer je gaat trainen kun je een groter portie carbs nuttigen zodat je harder kunt trainen.

Hmm ben niet helemaal duidelijk geweest. Maar idd voor een powerlift wedstrijd het gewicht halen. Maar de laatste 3 dagen wordt normaal gesproken niet getraind, hooguit cardio indien nodig.
En qua carbs wat lijkt je het beste? Lijkt mij zoutloos zilvervliesrijst met groene groente?

Tsja, ik weet niet wat je nu eet of op welke carbs je lekker gaat. Je kunt ook zoete aardappel proberen.

Het is puur om wat vocht te verliezen en daarbij wel goed naar de wc kunnen. Dus sowieso carbs verlagen en hoe zou je het doen qua water inname?
Ik nam nu gewoon de laatste dagen ongeveer 8L water en daarbij veel cafeine om alles eruit te plassen, maar ik dacht misschien weet jij uit wedstrijdvoorbereiding goede manieren om vocht te verliezen.

je kunt jeneverbessen proberen.. Maar het is niet de bedoeling dat je jezelf leegpist wat dat zal ten koste gaan van je prestaties denk ik. Gewoon flink cardio en het eerste principe volgen. En anders een klisma erin, dan ben je klaar :D

ok thanks voor de tips, zal het meenemen voor de volgende wedstrijd :)

zaterdag?

Nee, 9 juni pas EK junioren.

Hey Ray. Ik volg je schema nu een half jaar. En zeer trouw en strikt. :o
Heb hier en daar een andere oefening erin gezet. Gewoon om te variëren.
Het voorgestelde voedingsschema heb ik 4 maanden gevolgd. En daarna aangepast om meer af te vallen.
Ik begon op 94,4kg en sta nu op 92kg. Mijn spiermassa is zekers toegenomen en mijn biceps zijn 2 cm gegroeid. :p

Ik wil nu wel van mijn 23% vet af. Ik sta nu qua voeding op onderhoud 2900Kcal.
Wat kan ik nu nog doen om dat percentage naar de 12% te krijgen?

Ik train maandag schouders&biceps, dinsdag benen, woensdag rug&achterzijde schouders, donderdag benen, vrijdag borst&triceps

Dat bezoekje staat nog steeds hoor ;), ben nu druk met een verbouwing thuis.
Ga nu ff eten (zilvervliesrijst, tonijn, amandelen en ketchup. koud) en straks trainen. hihihi

Hey Ron, wat je kunt doen is schoner gaan eten, je voeding anders gaan indelen en meerdere kleine maaltijden gaan eten. Schrap je brood, verkeerde vetten, verkeerde suikers ed

Hey Ray. Ik volg je schema nu een half jaar. En zeer trouw en strikt. :o
Heb hier en daar een andere oefening erin gezet. Gewoon om te variëren.
Het voorgestelde voedingsschema heb ik 4 maanden gevolgd. En daarna aangepast om meer af te vallen.
Ik begon op 94,4kg en sta nu op 92kg. Mijn spiermassa is zekers toegenomen en mijn biceps zijn 2 cm gegroeid. :p

Ik wil nu wel van mijn 23% vet af. Ik sta nu qua voeding op onderhoud 2900Kcal.
Wat kan ik nu nog doen om dat percentage naar de 12% te krijgen?

Ik train maandag schouders&biceps, dinsdag benen, woensdag rug&achterzijde schouders, donderdag benen, vrijdag borst&triceps

Dat bezoekje staat nog steeds hoor ;), ben nu druk met een verbouwing thuis.
Ga nu ff eten (zilvervliesrijst, tonijn, amandelen en ketchup. koud) en straks trainen. hihihi

Rust je wel tussendoor. 5 dagen achter elkaar is wel erg veel.

Mijn voeding is redelijk schoon, denk ik :rolleyes:

0700 whey 40gr + 80gr brinta op water
0845 50-75gr zilvervliesrijst, 130gr tonijn, 30gr amandelen, 1EL ketchup
0945 PWO No 1
1000 training
1130 post work out Magnificent
1200 whey
1215 2 bruine meergranen boterhammen met uitsmijter 3 eieren
1430 40gr whey en 40gr brinta
1730 50-75gr zilvervlierrijst, 180gr sperciebonen, 175gr kipfilet
2130 250gr kwark en 35gr whey

Totaal 2950kcal 41%E 40%K 19%V

voor 10uur gaan er 1100Kcal in en dan trainen.

Sowiezo moet je sneller eten na je training. Een volwaardige maaltijd, dus geen brood.

Sowiezo moet je sneller eten na je training. Een volwaardige maaltijd, dus geen brood.

Oke zal ik zeker gaan inpassen.
Volwaardig, neem even aan dat je dan een maaltijd van rond de 500-700kcal bedoelt met rijst/aardappelen, vlees en groenten?
En deze dan inpassen binnen de 2900kcal? of gewoon niet naar kijken?

50gram havermout
130gram tonijn
30gram whey+300ml melk
is dat een goede post workout voor half 10 savonds? weet nooit of het nu wel of niet goed is dan extra carbs te eten?

pindakaas is top, zeker als je moeilijk aankomt. Ik zou het alleen niet op brood doen, maar gewoon ernaast. Je moet het niet zien als eiwitbron. Als je pindakaas wilt zonder toegevoegde suikers kun je die vinden in de reform winkel.

mijn dank is groot :)
Dan gelijk nog een vraag:

Momenteel ben ik revaliderende van een schouder operatie. Dit betekend dat ik niet kan sporten.
Ik doe wel 10km wandelen op hoog tempo 3 dagen per week.

Daarom moet mijn voeding aangepast worden, maar is het dan verstandig om in koolhydraten omlaag te gaan en gewoon 2x lichaamsgewicht=grameiwit aantehouden?

Laatst bewerkt:
Hoi ik had een vraagje.

Ik ben zelf endo merk dat ik aardig snel aankom in vet en massa.

Ik train 3 a4x per en na kracht doe ik 20 a 25 min cardio.
Meestal om de dag.

Maar me vraag is is het beter om de cardio op aparte dagen te doen.
Of kan het prima na kracht. ivm met spierafbraak.

Heb vedder een zittende beroep zit veel.

Terug
Naar boven