MuscleMeat

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

Hey Ray,

Ik bekeek toevallig even dat 2200kcal schema voor de cut en wat me opvalt is dat er toch nog redelijk wat koolhydraten genuttigd worden en erg weining vet.

Zorgt zo'n laag gehalte aan vetten niet voor een testosteron verlaging? En hoe pak jij het aan in de cut qua vetten?

Ejo Ray,

Kijk je ook voedingsschema's na of niet?

Ik bleef vaak vrij constant in me calorie inname. Soms ga ik zelfs omhoog:p
Een paar weken voor mijn laatste wedstrijd zat ik volgens mij nog op zo'n 4000 kcal

kan je een weergave geven van hoe je schema er dan uitziet?? 4000kcal en nog vet verliezen :O?? en wat doe je dan ernaast?? qua cardio en extra middelen?

• Topic Starter Topic Starter
Oke zal ik zeker gaan inpassen.
Volwaardig, neem even aan dat je dan een maaltijd van rond de 500-700kcal bedoelt met rijst/aardappelen, vlees en groenten?
En deze dan inpassen binnen de 2900kcal? of gewoon niet naar kijken?

Je kunt bv proberen maaltijd 17.30 te nemen 30-45min na je training en maaltijd 17.30 alleen dierlijke eiwit met groente/rauwkost

---------- Post toegevoegd Wed 18 Apr 2012 om 18:55 ----------

50gram havermout
130gram tonijn
30gram whey+300ml melk
is dat een goede post workout voor half 10 savonds? weet nooit of het nu wel of niet goed is dan extra carbs te eten?

Zou eerder kiezen voor rijst/pasta/aardappel , en dan kun je best hoger gaan zitten. Je lichaam neemt het toch wel op;) Neem 1,5 a 2,5 uur later wel wat trage eiwitten voor het slapen

mijn dank is groot :)
Dan gelijk nog een vraag:

Momenteel ben ik revaliderende van een schouder operatie. Dit betekend dat ik niet kan sporten.
Ik doe wel 10km wandelen op hoog tempo 3 dagen per week.

Daarom moet mijn voeding aangepast worden, maar is het dan verstandig om in koolhydraten omlaag te gaan en gewoon 2x lichaamsgewicht=grameiwit aantehouden?

Hangt er vanaf wat je doelstelling is..

---------- Post toegevoegd Wed 18 Apr 2012 om 19:02 ----------

Hoi ik had een vraagje.

Ik ben zelf endo merk dat ik aardig snel aankom in vet en massa.

Ik train 3 a4x per en na kracht doe ik 20 a 25 min cardio.
Meestal om de dag.

Maar me vraag is is het beter om de cardio op aparte dagen te doen.
Of kan het prima na kracht. ivm met spierafbraak.

Heb vedder een zittende beroep zit veel.

Je kunt 15-20min cardio doen direct na je training en/of 20-30min voor het ontbijt om je stofwisseling hoog te houden. Wel op een rustig tempo

Hey oke vriendelijk bedankt.

Ja ik ben meestal wel gesloopt na een training , ik doe cardio altijd rustig.

Ik zal zeker deze topic volgen.
Erg leuk dat je mensen als ons advies wil geven.

Mvg Kyro:)

Hey Ray,

Ik bekeek toevallig even dat 2200kcal schema voor de cut en wat me opvalt is dat er toch nog redelijk wat koolhydraten genuttigd worden en erg weining vet.

Zorgt zo'n laag gehalte aan vetten niet voor een testosteron verlaging? En hoe pak jij het aan in de cut qua vetten?

Dat schema is meer gebaseerd voor vrouwen vind ik.:)

---------- Post toegevoegd Wed 18 Apr 2012 om 19:13 ----------

Ejo Ray,

Kijk je ook voedingsschema's na of niet?

Yo, ja hoor. maar het is niet de bedoeling om hele schema's te maken:)

kan je een weergave geven van hoe je schema er dan uitziet?? 4000kcal en nog vet verliezen :O?? en wat doe je dan ernaast?? qua cardio en extra middelen?

Ieder lichaam is anders. Mijn lichaam kan goed carbs verdragen om evengoed droog te worden. Alles draait om stofwisseling en waar je goed op reageert. Iemand anders die groter en zwaarder is als ik, kan bv beter gaan op lagere carbs en minder kcal. Cardio doe ik alleen om de laatste % eraf te halen en dieper te gaan.

---------- Post toegevoegd Wed 18 Apr 2012 om 19:26 ----------

Hey oke vriendelijk bedankt.

Ja ik ben meestal wel gesloopt na een training , ik doe cardio altijd rustig.

Ik zal zeker deze topic volgen.
Erg leuk dat je mensen als ons advies wil geven.

Mvg Kyro:)

:thumb:

Ik heb je 'n pm'tje gestuurd.

Je kunt bv proberen maaltijd 17.30 te nemen 30-45min na je training en maaltijd 17.30 alleen dierlijke eiwit met groente/rauwkost......

Ga ik zekers doen. Bedankt. Zit ik wel gelijk hoger in mijn Kcal trouwens.
Zal er eens goed naar kijken en uitvogelen wat er gekocht moet worden. :p

Pm ontvangen ray?

Hoi ik had nog een vraagje.

Ik train nu een klein jaartje.
Ben van de 27 naar de 17% gegaan.

Me doel is om een mooi gevormde lichaam te krijgen.
Me boven benen en kuiten die groeie het beste.

Maar me boven lichaam stukken minder.
Vooral me rug.

Is pulover een geschikte oef voor ontwikkeling van de lats?
Me rug schema ziet der als volg uit.

Optrekken 3x bw tusse de 5-8 keer kan ik me zelf optrekken
Puldown v grip 3x 6-10
Roeien kabel breed 3x 8-10
Zagen 2-3 sets 10-12
Pul over 2-3 sets 12-15
Hyper onder rug 3x 12-15 eigen gewicht.

Meestal ben ik rond de 35 a 40 min klaar.
Heb zelf veel fouten gemaakt dor veel te lang te traine of 6 dagen achter elkaar.
Drm dat ik nu 3 a4x per week train, als het werk me toe laat om de ene dag.

Heej nogmaals echt tof van je dat je dit doet ! ;)

Mijn vraag is,

Als iemand aan het cutten is met een negatieve calorie verschil van 500/600kcal+ alleen met voeding al , dus:
onderhoud:2500, wat er binnen gaat is 2000kcal. Deze dieet bestaat uit weinig koolhydraten, 150gram ong. Maar ook nog elke dag cardio en/of kracht doet intensief.

Is het dan nodig om refeed dagen te houden? zoja, hoevaak per week? en hoeveel carbs/kcals moetie ongeveer meer eten dan zijn dieet dagen?

thanks voor de moeite!

Dat ik net begon met trainen, gebruikte ik een principe dat best goed bij mij werkte. Dat zou je een aantal weken kunnen proberen..
Je pakt 1 dag bv maandag rugwijdte en biceps en dag 2, donderdag rugdikte en achterkant schouders

bv. dag1
optrekken
reverse grip pulldown
straight arm pulldown
barbell curl
concetration curl

bv dag 2
cable row
barbell row
deadlift
bent over raises
reverse peck deck

Laatst bewerkt:
Heej nogmaals echt tof van je dat je dit doet ! ;)

Mijn vraag is,

Als iemand aan het cutten is met een negatieve calorie verschil van 500/600kcal+ alleen met voeding al , dus:
onderhoud:2500, wat er binnen gaat is 2000kcal. Deze dieet bestaat uit weinig koolhydraten, 150gram ong. Maar ook nog elke dag cardio en/of kracht doet intensief.

Is het dan nodig om refeed dagen te houden? zoja, hoevaak per week? en hoeveel carbs/kcals moetie ongeveer meer eten dan zijn dieet dagen?

thanks voor de moeite!

Ik geloof niet zo in het 'onder je onderhoud eten'
Je moet niet minder gaat eten dan je doet. Maar meer doen dan je eet ;)

Ray, tof dat je dit doet!

Wat vind je van een liter magere melk en 400g havermout/brinta +whey in de bulk (verspreid over 2 maaltijden). Te veel van het goede?
Ik vind dit persoonlijk lekker, makkelijk en snel voor te bereiden.

Hey tnx Ray zo ziet der mooi uit dat schema.

Ja idd Dj.

Ik wens iedereen een fijne dag toe.

Ben der echt blij mee het advies:)

Ray, tof dat je dit doet!

Wat vind je van een liter magere melk en 400g havermout/brinta +whey in de bulk (verspreid over 2 maaltijden). Te veel van het goede?
Ik vind dit persoonlijk lekker, makkelijk en snel voor te bereiden.

200gr havermout kan je lichaam niet in 1x opnemen tenzij je Ronnie Coleman bent ;)

Terug
Naar boven