Fitness Seller

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.241
Hallo Ray,

Supergaaf dat je hier aan deel neemt:)!

Zelf ben ik nog aardig een leek m.b.t. bodybuilding.

Het bijgevoegde excel bestand bevat mijn voeding schema, dit eet ik dag in dag uit. Ik train 2x zwaar en 2 a 3x per week doe ik wielrennen 30 min op basis van HIIT.

Mijn vet% is rond de 23 en wil naar de 11.. echter heb ik het idee dat er geen gram afgaat.. wat doe ik fout?

Thanks alvast!

De indeling/hoeveelheden/productkeuze klopt niet :)

---------- Post toegevoegd Thu 20 Sep 2012 om 19:06 ----------

hey ray ben nu wat aan het opschrijven wat ik op een week eet en dan van daaruit een schema maken maar dna wel ineens tegoei want heb nog regelmatig honger???? maar ik switch wat met kh de ene dag wat minder de andere dag wat meer is dit goed of niet ? maar hoe moet ik dan mijn cals. verder opvullen als ik laag zit in kh? mag ik als de week vroobij is het is een beetje hier neerposten dat je is kan zien. ik merk wel dat ik wat veel zondig haha vooral omdat ik gwn kei veel honger heb en ik weet niet waarom ?

Als je regelmatig honger hebt, eet je te kort ;)

• #1.242
Ray,

Er vertelde me iemand dat veel voedingswaarde uit melkproducten halen moeilijk te verwerken is door het lichaam. Zit hier een bron van waarheid in en tracht jij dit ook te minimaliseren tot bvb in de avond een pot kwark en eventueel melk in de ochtend? Of is dit onzin en kanb je evengoed je tekort aan macro's aanvullen door dit met melkproducten aan te vullen?

Je kunt best 2x een zuivelprodukt nemen per dag, maar zou zoveel mogelijk uit je voeding halen.

---------- Post toegevoegd Thu 20 Sep 2012 om 19:18 ----------

Ray,

Ik gebruik nu 2 maanden alleen weightgainers met een goed voedingsschema daarnaast natuurlijk. Is het verstandig om een weight gainer te gebruiken in plaats van een eiwit(whey) shake ? In een weight gainer zitten namelijk ook eiwitten > namelijk 20 gram per dosering ...

Of kan ik beter 2 schepjes weight gainer en daarbij nog 1 schepje whey te gaan mixen met een half liter melk ?

gr.

Ik ben geen fan van weight gainers. Er zitten vaak te veel simpele suikers in. Je kunt ze ook zelf maken met brinta en eiwitpoeder :)

hey Ray,

zou je eens naar mijn voedingsschemakunnen kijken?
ik train of s'morgens en soms laat in de middag.
hier het schema van een ochtendtraining.
mijn doel is spiermassa opbouwen zonder veel vet ofcourse.. :D

ik zit te twijfelen of ik bijv. mijn carbs wel goed verdeel over de dag en of ik misschien wat vetten moet vervangen voor carbs.

alvast bedankt!:)

Bijlagen

Beste Ray,

is het naar jouw mening nodig om kwark/langzaam verterende eiwitten als laatste maaltijd te consumeren? Op dit moment doe ik dat niet, aangezien Casein nogal duur is en ik lactose gevoelig ben.

• #1.245
Beste Ray,

is het naar jouw mening nodig om kwark/langzaam verterende eiwitten als laatste maaltijd te consumeren? Op dit moment doe ik dat niet, aangezien Casein nogal duur is en ik lactose gevoelig ben.

Ik gebruik zelf Night proteine van xxl. Hier zit geen tot nauwlijks lactose in omdat ik er ook gevoelig voor ben. Maar je kunt ook kip/vis/steak eten voor het slapen :)

goeiemorgen ray!

Wat raad jij aan als post workout als je geen tijd meer hebt na je training om te koken?
Momenteel doe ik amandelmelk met havermout en wat later men kwark.

grtz

• #1.247
goeiemorgen ray!

Wat raad jij aan als post workout als je geen tijd meer hebt na je training om te koken?
Momenteel doe ik amandelmelk met havermout en wat later men kwark.

grtz

Als eerst zou ik waxy maize of APW met peptopro of isolaat nemen, 10min na het trainen. 20min later en vaste maaltijd met complexe carbs en langzame eiwitten. Je zou bv id ochtend je postmaaltijd kunnen bereiden ;)

^^

Wat is het voordeel ten opzichte van dextrose (XXL) met whey isolaat (XXL)? Of is dit net zo goed?

• #1.249
Dextose of maltodextrine kan ook :)

Zelf gebruik in nu APW met peptopro tijdens mijn training. Voel me er goed bij

Het ene is niet per se beter dan het andere?

Ray,

Leuk dat je dit allemaal doet.. Vraagje

In een cut.. Na een training.. Complexe KH, Dextrose, Waixy Maize, of geen KH

bedankt

• #1.252
Ray,

Leuk dat je dit allemaal doet.. Vraagje

In een cut.. Na een training.. Complexe KH, Dextrose, Waixy Maize, of geen KH

bedankt

Altijd snelle eiwitten(isolaat) of amino's/bcaa's na de training. Daarna altijd complexe carbs met dierlijke eiwit. Als je dieper in de cut zit kun je wat snelle suikers tijdens of na de training nemen. Zelf neem ik advanced post workout met peptopro van xxl omdat ik vrij ver in me cut zit

neem je ook snelle carbs na het trainen in de bulk?

Ray,

Ik train nu s'avonds vrij laat. ik eet om 18:30 rijst, vis en groente, dan ga ik trainen en na de training om 21:15 direct Whey + dextrose. Om 23:00 500 gram kwark + cashewnoten. Normaal at ik na de training altijd een volwaardige maaltijd met complexe koolhydraten en vis. Het wordt lastig om die er nu tussen te proppen. Wat kan ik hier aan doen? evt brinta toevoegen aan mijn post-workout shake voor de complexe koolhydraten?

Bedankt!

• #1.256
Ray,

Ik train nu s'avonds vrij laat. ik eet om 18:30 rijst, vis en groente, dan ga ik trainen en na de training om 21:15 direct Whey + dextrose. Om 23:00 500 gram kwark + cashewnoten. Normaal at ik na de training altijd een volwaardige maaltijd met complexe koolhydraten en vis. Het wordt lastig om die er nu tussen te proppen. Wat kan ik hier aan doen? evt brinta toevoegen aan mijn post-workout shake voor de complexe koolhydraten?

Bedankt!

Direct na je training je shake, dan 20min later een volwaardige maaltijd ;)

Dus 21.15 shake.. 21.35 postmaaltijd.. Ongeveer 23.20 kwark

Ray op welke methode clean bulk jij altijd..? Om dus zo min mogelijk vet te gaingen?

• #1.258
Dat is een beetje afhankelijk hoe hoog mijn stofwisseling is en bv wanneer ik pauze heb met werk en hoe laat ik train. Mijn carbs en vetten houd ik wel hoog . Alleen maar schone produkten als rijst, zoete aardappel, kip, steak, vette vis eieren, avocado, amandelen, havermout. Dat soort dingen. Ik meet dan mijn vetpercentage elke 2 weken zodat ik evt aanpassingen kan maken.

Elke maaltijd Carbs of alleen rond training?

• #1.260
Ja elke maaltijd. Behalve voor het slapen alleen langzame eiwit. Voor het trainen wat hoger omdat je die energie goed kan gebruiken ;)
Zelf nu eet ik nog zo, paar weken voor de wedstrijd. Dit is ook omdat ik een hoge stofwisseling heb.

Terug
Naar boven