Fitness Seller

Yoshuba': From Zero to Hero!

Bezoekers in dit topic

Nice makker! Gaat erg goed hier en progressie op de incline is top dat zijn toch de oefeningen waar het om gaat.

O ja ik neem elke dag voor het slapen een eetlepel lijnzaadolie in mijn kwark zag dat je er een topic over had geopen. Werkt erg goed voor de stoelgang
 
Off-topic: Pfft...ik weet niet goed wat er scheelt...Ik voel me soms wat draaierig en moet ook af en toe slijm ophoesten:o...
Ik hoop echt dat dit betert tegen morgen, die benen moeten afgerost worden!
We kunnen een uurtje langer slapen dus pakken we wat extra rust en groei mee;)..

On-topic: Ben overigens ook van plan om squat schoenen en all stars aanteschaffen.
De squat schoenen van Pallini lijken me aanvaardbaar voor de prijs: http://www.pallini-sport.com/
Van de creatine merk ik ook nog niet veel, even afwachten dus.
 
leuke schoentjes
ik merk ook niet al te veel van de creatine, me voeding is uitsteken heb gains gemaakt, en nog steeds bezig, dus of het echt van de creatine is, who knows
morgen knallen knallen met die benen!
 
waarom ga je schoenen kopen man :O Zonde geld..
Ik Squat altijd zonder schoenen ;)
 
waarom ga je schoenen kopen man :O Zonde geld..
Ik Squat altijd zonder schoenen ;)
Hmm.. Zonder schoenen? Is blote voeten niet vaak in strijd met de hygiëne regels binnen een fitness? En daarnaast, is dat wel zo stabiel?

Ik squat zelf altijd met basketballschoenen. Zijn erg stevig, en zitten gewoon lekker :)
 
Training zondag 25 oktober. SetsxRepsxGewicht.

Benen-dag, week 3

Below parallel squat

1x12x60kg
1x8x70kg
1x6x80kg
1x5x82,5kg
1x4x82,5kg
1x8x70kg

> K'heb alles gegeven! Zelf met een lichte hoofdpijn ben ik niet gestopt...De rustpauze tussen de werksets waren van een iets langere duur, ongeveer 1 minuut 20 seconden nu.

45° leg press

3x8x145kg

> Matig, lager gewicht door de voorafgaande squat:rolleyes:...

Seated leg extensions

3x12x60kg

> Idem bij deze oefening, maar toch waren die wheels aan het branden!

Romanian deadlift SS Hyperextension 45-degree

1x8x60kg
2x6x65kg SS 3x12x24kg rep PR

> Netjes! De hamstrings en onderrug waren behoorlijk goed aan het werk!:thumbup: Overigens is er wel maximum 30 seconden rust tussen beide, wat me wel bevalt.

Standing calf raises

2x10x100kg
1x8x100kg

> Mooie progressie dus erg tevreden!

Seated calf raises

1x12x60kg
2x10x60kg

> Tot het uiterste gegaan.

Seated calf presses

1x20x173kg
1x15x181kg

> Meer gewicht = progressieve overload.

EZ-barbell curls

1x10x23kg
2x6x23kg

> Pfft..alweer niet tevreden van de biceps, maar ik geef niet op!

Commentaar: Een puike training! Ik ben trots op mezelf dat ik ondanks ik lichte hoofdpijn had en een beetje ziekjes was toch ben gaan trainen, wat me deugd heeft gedaan. De techniek van de RDL begint al te beteren, die stretch in de hams voel ik toch soms wel eens. Verder waren de curls zwakjes...

Off-topic: Net goed gegeten, visrolletjes van kabeljauw met zalm erin met spinazie en zoete aardappelen. Fijne zondag nog!:)

On-topic: Ik zit met een vraag over mijn creatinegebruik, ik neem 5gr creatine s'ochtends in met water maar nu weet ik niet of dit wel goed wordt opgenomen?
 
Nette training hoor, ondanks je hoofdpijn etc..
Met de creatine kan ik je niet helpen, want dat use ik (nog) niet.
Hoe zit het met je gewicht?
 
Goeie training zo vroeg op de zondagmorgen :p was net me bed uit en ben jij alweer aan het trainen haha :p
 
Gewoon all stars of blote vriend
 
Nette training hoor, ondanks je hoofdpijn etc..
Met de creatine kan ik je niet helpen, want dat use ik (nog) niet.
Hoe zit het met je gewicht?


Goeie training zo vroeg op de zondagmorgen :p was net me bed uit en ben jij alweer aan het trainen haha :p
Bedankt! Met mijn gewicht gaat het wel goed denkik, volgende week zaterdag weeg ik mij nog eens.
creatine best opnemen met fruitsap

idd of met dextrose
Hmh...gaat dan toch een vruchtendrank worden veronder stel ik, raden jullie soms een bepaalde vruchtendrank aan? Die gewoon perfect is om met creatine te combineren.
Gewoon all stars of blote vriend
Ghehe, ik ga binnekort all stars aanschaffen en zien hoe het daarop gaat.
 
Hmm.. Zonder schoenen? Is blote voeten niet vaak in strijd met de hygiëne regels binnen een fitness? En daarnaast, is dat wel zo stabiel?

Ik squat zelf altijd met basketballschoenen. Zijn erg stevig, en zitten gewoon lekker :)

Ik heb ook andere schoenen aangeschaft; stevige reeboks met dikke zool.
Ik merkte bij m'n vorige schoenen dat ze te weinig steun gaven; m'n enkel wilde iets naar binnen klappen hetgeen weer een verkeerde belasting op m'n knie gaf; nu heb ik dat niet meer.
Ik raad iedereen ook aan om stevige schoenen te gebruiken voor squats met voldoende enkelsteun indien je soortzelfde problemen hebt.


Mooie training trouwens op de zondag bro, respect!
 
Bedankt! Met mijn gewicht gaat het wel goed denkik, volgende week zaterdag weeg ik mij nog eens.



Hmh...gaat dan toch een vruchtendrank worden veronder stel ik, raden jullie soms een bepaalde vruchtendrank aan? Die gewoon perfect is om met creatine te combineren.

Ghehe, ik ga binnekort all stars aanschaffen en zien hoe het daarop gaat.

rode druivensap is uitstekend!
all stars is idd goede investering! heb er veel baat bij met bv squat en deadlift
 
Om even op je training terug te komen. Weer een lekker vol programma, lijkt me dat je lang in de gym zit, ofniet? Hoe gaat het met je biceps? Boek je progressie op de isolatie oefeningen voor je biceps en zie je je biceps groeien? Ik heb eigenlijk het idee dat die oefeningen op het einde van je training helemaal niet nodig zijn. Je gebruikt je armen bij zoveel oefeningen, ik denk dat het dan eigenlijk overbodig is om ze daarna nog eens apart te nemen. Is het vaak niet zo dat als je iets graag wilt, dat het dan juist niet gebeurt? Ik merk iig dat ik met enkel compound oefeningen, m`n armen zie groeien.. Maar goed, ieder lichaam en iedere persoonlijkheid is niet hetzelfde
 
Ik heb ook andere schoenen aangeschaft; stevige reeboks met dikke zool.
Ik merkte bij m'n vorige schoenen dat ze te weinig steun gaven; m'n enkel wilde iets naar binnen klappen hetgeen weer een verkeerde belasting op m'n knie gaf; nu heb ik dat niet meer.
Ik raad iedereen ook aan om stevige schoenen te gebruiken voor squats met voldoende enkelsteun indien je soortzelfde problemen hebt.


Mooie training trouwens op de zondag bro, respect!
Ok, bedankt voor de info Loo, ik ga eens uitzoeken welke schoenen ik me ga aanschaffen...all stars of schoenen met een stevige zool.
Om even op je training terug te komen. Weer een lekker vol programma, lijkt me dat je lang in de gym zit, ofniet? Hoe gaat het met je biceps? Boek je progressie op de isolatie oefeningen voor je biceps en zie je je biceps groeien? Ik heb eigenlijk het idee dat die oefeningen op het einde van je training helemaal niet nodig zijn. Je gebruikt je armen bij zoveel oefeningen, ik denk dat het dan eigenlijk overbodig is om ze daarna nog eens apart te nemen. Is het vaak niet zo dat als je iets graag wilt, dat het dan juist niet gebeurt? Ik merk iig dat ik met enkel compound oefeningen, m`n armen zie groeien.. Maar goed, ieder lichaam en iedere persoonlijkheid is niet hetzelfde
Interessant dat je dit vraagt, de tijd in de gym valt opzich best mee, als ik echt op een rap tempo bezig ben en ongestoord kan heffen dan duurt mijn workout ongeveer 45 min - 1 uur, daarna wel nog buikspieren die ongeveer 5 - 10 minuten duren.
Over die biceps heb ik echt geen idee, volgens mij moet ik gewoon het gewicht verlagen en nog meer knijpen en geconcentreed curlen...
 
Ik heb ook andere schoenen aangeschaft; stevige reeboks met dikke zool.
Ik merkte bij m'n vorige schoenen dat ze te weinig steun gaven; m'n enkel wilde iets naar binnen klappen hetgeen weer een verkeerde belasting op m'n knie gaf; nu heb ik dat niet meer.
Ik raad iedereen ook aan om stevige schoenen te gebruiken voor squats met voldoende enkelsteun indien je soortzelfde problemen hebt.


Mooie training trouwens op de zondag bro, respect!

Ik raad je steunzolen aan want dan sta je sowieso stabieler swik je niet zo met je enkels en kan je elke schoen aan die je wilt behalve allstars van die slappe dingen;)
 
Ik raad je steunzolen aan want dan sta je sowieso stabieler swik je niet zo met je enkels en kan je elke schoen aan die je wilt behalve allstars van die slappe dingen;)
Hmh..ben er nu nog altijd niet uit welke schoenen ik moet aanschaffen, ik denk gewoon schoenen met een stevige zool/hak..Mijn ouders willen geen squat schoenen aanschaffen op het internet omdat ik nooit zeker kan weten of ze me passen of niet en dat kan problemen veroorzaken met de verzendkosten...Heb nog geen winkel in België gevonden die ze verkoopt.

Off-topic: Hopelijk ben ik morgen alweer wat beter, ben een beetje grieperig nu maar blijf toch goed eten!

Hoelang je traint
5 maanden.
Wat je doel is
Hoofdzakelijk massa, kracht mag natuurlijk ook niet missen.
Waar je prioriteiten liggen
Biceps.
Beschikbare apparatuur
Bijna alles ter beschikking.
Beschikbare tijd
3 dagen per week (Zondag-Woensdag-Vrijdag)

Het schema

Week 1

Woensdag - Pull
Deadlift - 1 opbouw set + 3 werksets
Bent-over barbell row - 1 opbouw set + 3 werksets
Lateral pulldowns - 3/4 werksets
Dumbbell one-arm row - 3 werksets
Dumbbell shrugs (met static hold) SS Barbell shrugs SS Behind the back barbell shrugs - 3 werksets
Dumbbell rear lateral raise - 3 werksets
Barbell curl - 3 werksets
Hammer curl - 3 werksets
Cable curl - 2 werksets
(Barbell wrist curl - 2 werksets)

Vrijdag - Push
Dumbbell bench press - 1 opbouw set + 3 werksets
Incline bench press - 3 werksets
Tricep dips - 3 werksets
Dumbbell incline flyes - 3 werksets
Barbell overhead press - 1 opbouw set + 3 werksets + 1 afbouw set
Dumbbell lateral raises - 3 werksets
Skull crushers - 3 werksets
Cable pushdown - 3 werksets

Zondag - Benen
Below parallel squat - 2 opbouw sets + 3 werksets + 1 afbouw set
45° leg press - 3 werksets
Seated leg extensions - 3 werksets
Romanian deadlift SS Hyperextension 45-degree - 3 werksets
Standing calf raises SS Seated calf raises - 3 werksets
Seated calf presses - 2 werksets
EZ-barbell curl - 3 werksets

Week 2

Woensdag - Pull
Deadlift - 1 opbouw set + 3 werksets
Barbell bent-over row - 1 opbouw set + 3 werksets
Cable close-grip pulldown - 3/4 werksets
T-bar row - 3 werksets
Dumbbell shrugs (met static hold) SS Barbell shrugs SS Behind the back barbell shrugs - 3 werksets
Dumbbell rear lateral raise - 3 werksets
Dumbbell curl - 3 werksets
Hammer curl - 3 werksets
EZ-barbell preacher curl - 3 werksets

Vrijdag - Push
Dumbbell bench press - 1 opbouw set + 3 werksets
Incline bench press - 3 werksets
Tricep dips - 3 werksets
Dumbbell flyes - 3 werksets
Seated dumbbell shoulder press - 1 opbouw set + 3 werksets
Dumbbell lateral raises - 3 werksets
Skull crushers - 3 werksets
Cable pushdown with rope attachment - 3 werksets

Zondag - Benen
Below parallel squat - 2 opbouw sets + 3 werksets + 1 afbouw set
45° leg press - 3 werksets
Seated leg extensions - 3 werksets
Romanian deadlift SS Hyperextension 45-degree - 3 werksets
Standing calf raises - 3 werksets
Seated calf raises - 3 werksets
Seated calf presses - 2 werksets
EZ-barbell preacher curls - 3 werksets

Opmerkingen: Buik train ik 2 à 3 keer per week direct na een training d.m.v. Kneeling rope crunches, weighted incline crunches, weighted incline twisting crunches en weighted plank holds.
 
waarom wil je eigenlijk speciale schoenen :p lijkt mij nutteloos
 
Back
Naar boven