Fitness Seller

Yoshuba': From Zero to Hero!

Ik voel mijn biceps niet echt werken tijdens de curls, dat heb ik dus wel als ik DB curls doe, overigens voel ik hem een heel klein beetje in mijn onderarm maar dat stoort niet echt.

Thnx, ehh...het gaat over de stroomversnelling eind 15de eeuw - 16de eeuw, de renaissance, de barok en het humanisme...:zzz:

On-topic: Ik ga binnekort beginnen met creatine, nu heb ik er al behoorlijk wat over opgezocht en gevonden dat ik de volgende regels moet aanhouden:

- De oplaadfase is achterhaald
- Op niet-trainingsdagen 3-5gr creatine innemen (in de ochtend?)
- Op trainingsdagen 3-5gr creatine voor EN na de training (hier heb ik verschillende meningen over gevonden...weet iemand de juiste?)
- Voldoende drinken minimum 3l water per dag

en zo zijn er nog enkele belangrijke zaken waaraan ik moet voldoen.

Volgende vraag hoe hou je hem precies vast en tot hoever haal je de bar? want ik denk namelijk dat het daar dan mis gaat

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.282
Je zit in het 4de jaar zeker? heb die shizzle ook allemaal moeten doen:D
Jep, inderdaad:P
ik hoorde dat je gewoon 3-5gram voor je ontbijt moest pakken, en dan weer zo een dosis NA je training.

Ok, dus ik ga het als volgt doen:
- Op niet-trainingsdagen: 3 à 5 gram in de ochtend met water voor het ontbijt (ook nog een dosis later op de dag of is 1 dosis genoeg?)
- Op trainingsdagen: 3 à 5 gram in de ochtend met water voor het ontbijt en 3 à 5 gram na de training met mijn DextroJuice.
Volgende vraag hoe hou je hem precies vast en tot hoever haal je de bar? want ik denk namelijk dat het daar dan mis gaat
Ik probeer hem helemaal tot boven te brengen en dan aantespannen, dus een volledige ROM.

- Op niet-trainingsdagen: 3 à 5 gram in de ochtend met water voor het ontbijt (ook nog een dosis later op de dag of is 1 dosis genoeg?)
- Op trainingsdagen: 3 à 5 gram in de ochtend met water voor het ontbijt en 3 à 5 gram na de training met mijn DextroJuice.

Ik probeer hem helemaal tot boven te brengen en dan aantespannen, dus een volledige ROM.

En op welke plek van de bar leg je je handen ? breed of aardig smal?

• #1.284
En op welke plek van de bar leg je je handen ? breed of aardig smal?
Vroeger nam ik hem gewoon op een natuurlijke breedte, nu eerder smal omdat ik vernomen heb dat dit de buitenkant van de biceps aanspreekt, die namelijk niets is tegenover mijn binnenkant biceps.

ik weet niet waarom het goed zou zijn om maar 1 dosis op niet trainingsdagen te nemen. werkt namelijk goed tijdens herstel-dagen.
ik neem gewoon 2x5g per dag. werkt prima :D

• #1.286
ik weet niet waarom het goed zou zijn om maar 1 dosis op niet trainingsdagen te nemen. werkt namelijk goed tijdens herstel-dagen.
ik neem gewoon 2x5g per dag. werkt prima :D
Ok, dan ga ik dus elke dag 2 dosissen van 3 à 5 gram nemen, op rustdagen in de ochtend en een halfuur voor mijn avondmaaltijd.

Lekkere training makker,

Oud creatinebeescht.:D

Vroeger nam ik hem gewoon op een natuurlijke breedte, nu eerder smal omdat ik vernomen heb dat dit de buitenkant van de biceps aanspreekt, die namelijk niets is tegenover mijn binnenkant biceps.

Waar heb je dat vernomen want volgensmij is het namelijk andersom want zo gauw je hem smaller pakt ben je juist aan het isoleren

latspieren trainen met barbell curls :roflol:!!!

ik dacht al wtf :roflol:

• #1.296
smal is meer voor bicep
breed is voor de lats
zo ken ik het
I LOL'd:roflol: Beter lezen makker:P
Waar heb je dat vernomen want volgensmij is het namelijk andersom want zo gauw je hem smaller pakt ben je juist aan het isoleren
Heb het al vaker tegen gekomen, hier een quote van 3XL:
Uit "building Those Big Guns" (NBAF)

The biceps brachii (bi'seps bra'ki-i)

The biceps is a biarticular or two-joint muscle. Simply meaning it is made of the shoulder and elbow joints. The biceps is considered to be the strongest of all the elbow flexors, especially in the supinated (palm up) position. With the palms in pronation (down) position, the effectiveness of the biceps is greatly diminished because of the disadvantageous pull of the muscle in this pronated position. In any case, pronated or supinated the same muscles are used to flex the arm.

-While the biceps is only one muscle, it is made up of two distinct heads-- the long head and the short head. The long head originates at the supraglenoid tubercle which is located just under the collar bone and close to the shoulder joint. It inserts or attaches to the radius (small bone or top of the forearm) just about one inch below the elbow joint. The short head originates at the coracoid process of the scapula, which is just over the shoulder joint. It inserts at the same location as the as the long head.

The biceps are responsible for flexion of the elbow joint, supination of the forearm, and weak flexion and abductionof the shoulder joint.

Even though the two heads of the biceps are one muscle they both seem to have specific functions in flexion. Brown et al. (1993) using surface electromyograms (EMG) recorded from the long and short heads of biceps brachii, found that the long head produced more EMG activity at the beginning phase of the lift when the muscle was at it's longest.

Furthermore, it was found that the short head seemed to produce the most EMG activity at the top phase of the lift when the muscle was at it's shortest. While both heads are used to complete a full range of flexion, partial movements may be used either at the top or bottom of the lift to further stress the two heads of the biceps.

Now, because both the long head and the short head originate at the shoulder, rotation of the shoulder joint must have some effect on bicep training. So by changing the grip from wide to narrow we should be able to target different heads of the biceps. Right?

Well, we already know that the long head works best when it is fully stretched. So obviously by rotating the shoulder laterally, the long head is streched even more. Brown (1993) and Kapandji (1982) both agreed that when the shoulder is laterally rotated, activation of the long head of the bicep is indeed increased. Furthermore, the same researchers added that when the shoulder is rotated medially, activation of the short head of the bicep increased.

This simply means that a wider grip will hit the long head and a narrow grip will hit the short head.

Once again I would like to remind you that the biceps are strongest with the forearm supinated (palm up). So any curling type exercise done in this position, with a full range of movement would easily strengthen the biceps. Dumbbell curl, barbell curls, or cable curls would all be excellent exercises.

Verders komt bij mediale rotatie (handen smal) de pees van de lange kop geknelt te liggen in de biceptiale groeve waardoor de lange kop niet voldoende kan functioneren.

Dus

-Handen wijd, ellebogen smal (laterale rotatie) accentueert de laterale (lange) kop. Meestal omschreven als wijde grip

-Handen smal, ellebogen wijd (mediale rotatie) accentueert de mediale (korte) kop. Meestal omschreven als smalle grip

-Onderste deel van de ROM laterale (lange) kop.
-Bovenste deel van de ROM mediale (korte) kop.

On-topic: De creatine is toegekomen! Ik ga beginnen met 1 dosis per dag, in de ochtend op niet-trainingsdagen en na de training op trainingsdagen.

Laatst bewerkt:
Leuk stukje info maar als ik jou zou ik wijde grip doen en dan gewoon concentration curls ofzo erbij doen

I LOL'd:roflol: Beter lezen makker:P

Heb het al vaker tegen gekomen, hier een quote van 3XL:

On-topic: De creatine is toegekomen! Ik ga beginnen met 1 dosis per dag, in de ochtend op niet-trainingsdagen en na de training op trainingsdagen.

Je moet juist in het begin 2 dosis nemen en later 1, omdat je moet laden..

dat laden is al lang achterhaald hoor :rolleyes: ;)

dat wilde ik net zeggen :D

Terug
Naar boven