Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Walnoten zijn dus beter dan cashews?Helemaal niet.
Wallies hebben veel omega 3 en hebben de minste koolhydraatjes. Caswhes bevatten hoofdzakelijk suikers, boven de 20gram zelfs per 100gr..
Maar in dit geval heb je gelijk spank, noten zijn noten!. Beter is eigenlijk noten = kcal bom... en dat is wat deze jongeman nodig heeft. (en jij ook spank én ik ook)![]()
![]()

was overheerlijk!
Zometeen naar familie, heerlijke zaterdag
Aah, juist terug van mijn Benen-trainingsdag, het verliep best goed, kbegin squatten onder de knie te krijgen! Juist lekkere spaghetti gegetenwas overheerlijk!
Dit heb ik vandaag gedaan.
Cardio: 10min crosstrainer
Oefening set 1 2 3 4
Squat reps 10 10 10 20
gewicht 14 14 14 16
Leg press reps 10 10
gewicht 50 50
Liggende Leg curls reps 10 10
gewicht 15 15
Zittende Leg curls reps 10 10
gewicht 30 35
Calf raises reps 20 20 20
gewicht 25 30 35
Good-morning reps10 10 10
gewicht 16 16 16
Dumbbell shrugs reps10 10 10
gewicht 12 14 16
Plank reps 20 20 20
Crunch reps 15 15 15
Twisting crunch reps 15 15 15
Knee raises reps 15 15 15
Dan voelde ik zo even veel energie en heb ik nog 2minuten gesprint
Benen dag verliep vlotZometeen naar familie, heerlijke zaterdag
![]()
Ok, dus dat is alles? je bedoelt dus 5sets met 12 reps?Bij jou helpen isolatie oefeningen nog totaal niet, dus is een split schema zonde van je tijd. (teveel traindagen, teveel uren, teveel oefeningen)
3x p/week fullbody is een hele goede keus.
Dag 1 doe je sqaut, militray press, bench press en dips
Dag 3 doe je deadlift, BOR, dumbbell curl en legg curl
Dag 5 doe je squat, optrekken, incline bench press en calf raises
En dan 4-5 zware sets met 10/12 herhalingen.
Split kan je eventueel gaan doen als je al een ´´frame´´ hebt oftewel 10kg zwaarder bent.
Bedankt trouwens!Bij jou helpen isolatie oefeningen nog totaal niet, dus is een split schema zonde van je tijd. (teveel traindagen, teveel uren, teveel oefeningen)
3x p/week fullbody is een hele goede keus.
Dag 1 doe je sqaut, militray press, bench press en dips
Dag 3 doe je deadlift, BOR, dumbbell curl en legg curl
Dag 5 doe je squat, optrekken, incline bench press en calf raises
En dan 4-5 zware sets met 10/12 herhalingen.
Split kan je eventueel gaan doen als je al een ´´frame´´ hebt oftewel 10kg zwaarder bent.
Ben je dit zeker? jij had de vorige keer toch een split schema aangeraden?Dit is toch geen echte fullbody, beter zou zijn:
1.
Squat 3 sets van 8-12 en 1 set van 15-20.
Bench press. 3 sets van 8-12.
BOR. 3 sets van 8-12.
Military Press. 3 sets van 8-12.
Close grip bench press 2 sets van 8-12.
2.
Dead. 4 sets van 6-10.
T Bar row. 3 sets van 8-12.
EZ Curl. 2 sets van 8-12.
Dips met lichaamsgewicht 3 sets maximum.
Leg Press. 3 sets van 8-12.
3.
Squat. 3 sets van 8-12 en 1 set van 15-20.
Chins of lat pulls to front. 3 x maximum (chins) of 3 x 8-12 (lat pulls)
Incline Bench Press. 3 x 8-12.
Dumbbell shoulder press. 2 x 8-12.
Calf Raises 5 sets van 15-20.
Maar als je het zeker bent dat dit het beste fullbody schema is, dan volg ik het meteen!Ben je dit zeker? jij had de vorige keer toch een split schema aangeraden?Maar als je het zeker bent dat dit het beste fullbody schema is, dan volg ik het meteen!

Stel je voor dat ik dit schema volg? of welk schema dan, iedereen zegt hier iets anders...Dressed heeft niet zoveel verstand van trainen en traint nog niet zo lang.
Zou hem niet serieus nemen.
Dit schema = HARDCORE en FAST GAINS
Stel je voor dat ik dit schema volg? of welk schema dan, iedereen zegt hier iets anders...
Dit is toch geen echte fullbody, beter zou zijn:
1.
Squat 3 sets van 8-12 en 1 set van 15-20.
Bench press. 3 sets van 8-12.
BOR. 3 sets van 8-12.
Military Press. 3 sets van 8-12.
Close grip bench press 2 sets van 8-12.
2.
Dead. 4 sets van 6-10.
T Bar row. 3 sets van 8-12.
EZ Curl. 2 sets van 8-12.
Dips met lichaamsgewicht 3 sets maximum.
Leg Press. 3 sets van 8-12.
3.
Squat. 3 sets van 8-12 en 1 set van 15-20.
Chins of lat pulls to front. 3 x maximum (chins) of 3 x 8-12 (lat pulls)
Incline Bench Press. 3 x 8-12.
Dumbbell shoulder press. 2 x 8-12.
Calf Raises 5 sets van 15-20.
Pas op, dit is een zwaar programma, is het nog teveel dan laat je de biceps en triceps oefening weg, ook de ene dag leg press kan eventueel overboord gegooid worden, van die 2 x squatten gaan je benen echt wel groeien.
Vraagje, welke oef voor de schouders ipv de EZ curls?Dat klinkt idd al een heel stuk beter, although ben ik zelf niet zo'n fan van die vele reps bij een compound georienteerde fullbody schema.
Misschien is het een idee om bijv. van die dips onder training 2. chest dips te maken, dan heb je op alle 3 de trainingsdagen een oefening die de borst aanspreekt.
En ja dan zie ik toch een 'isolatie oefening', EZ curls. Dan zou ik persoon het belangrijker vinden om een oefening voor de zijkant van je schouders erbij te pakken, want die spreek je met dit schema namelijk het minst aan en je schouders zijn nou niet de breedste schouders die ik gezien heb.
Vraagje, welke oef voor de schouders ipv de EZ curls?
En door wat zou ik T bar row kunnen vervangen? we hebben dat nl niet in de fitness.