YouriDeLoore
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 54
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 110kg
Trainingssessie 720
Bijkomen vraagt voor mij redelijk insane amounts of dietary fats. Dit omdat ik weinig koolhydraten kan eten (de 'klassieke' manier van bulken) vanwege de diabetes. 'Boter uit het vuistje', 'olijfolie drinken' en '250ml mayo per dag' zijn geen grapjes; dat moet ik doen om te gainen. Het zal goed doen om daar even vanaf te zijn.
Insulinesensitiviteit daalt typisch wanneer BF% stijgt. Voor een diabeet is insulinesensitiviteit wat hamstring strength is voor een powerlifter: essentieel dus, en je kan er maar best zoveel mogelijk van hebben. Ik ga dus checken of ik minder insuline ga nodig hebben per hoeveelheid KH wanneer mijn BF% weer daalt. Dat zou mooi zijn, en is i.m.o. essentiële informatie voor mij.
En ik moet toch al zo hard op mijn voeding letten. Gewoon cheaten zit er sowieso niet in; dus cutten gaat mij amper extra moeite kosten. Als er strak uitzien gratis en voor niks is, dan neem je dat toch gewoon aan...
Traininkje terwijl vele sterke jongens (en meisjes) hun abilities aan het testen waren @SMTL:
(EDIT: SMTL winter shizzle is morgen pas
)
Opwarming met bands
1 arm DB press
3*30kg
1*40kg
4*50kg (L) + 2*50kg (3F) (R) PR
F*55kg (L)
1*50kg (2F) (R)
Links ging het vlotjes, maar rechts probs. Die eerste set is gefilmd. Rechterpsoas staat zo strak als Nijntje aan de coke. Ik vermoed dat ik daardoor niet goed in de positie kan komen om uit te duwen. Anders ligt het aan de de blessure aan mijn rechterschouder (deze speelt weer op de laatste dagen).
Vind het desalniettemin een mooie prestatie.
Reverse band bench press (- light bands)
(3 grips)
3*3*100kg
3*3*110kg
3*3*120kg
(close grip)
3*130kg
3*140kg
3*150kg
3*160kg
3*170kg 'PR'
Bench zal nu even dienen als OH assistance. En aangezien het mijn triceps zijn die ik voorlopig als prioriteit stel bij overhead, vond ik het een mooi plan om eens reverse band te doen.
Voelde goed. 170kg was niet all-out, maar wel zwaar.
BB curl (+ choked mini bands)
2*6*40kg
Rechterpols is ****ed.
Curls met rechte bar zullen er de eerste weken niet in zitten, vrees ik.
Dip
5*10*BW
Eerste keer in lánge tijd. Ging beter dan verwacht, maar bij de laatste set voelden mijn triceps toch aan alsof ze konden gaan scheuren.
Paar weken op BW oefenen en dan wat verzwaren, denk ik.
Dragon flag
2*5*BW
Dan gestopt, wegens helemaal geen zin. Die 19 triples op Zercher squat van gisteren hebben me tijdelijk in zombie mode gezet.
Band curl (hammer grip)
3*30*double mini
(heupbuigers stretchen)
DB press
www.youtube.com/watch?v=8hRgZZt5mXs
Setje dragon flags
www.youtube.com/watch?v=3bTByXN8jL4
Ik heb daar een half jaar op gestaan, voor ik naar de 110kg begon te gaan. Dat interfereerde totaal niet met mijn prestaties. BF stijgt nu, omdat dat nu eenmaal de efficiënte manier is van bulken, maar ik ben toch niet van plan om levenslang in de bulk te zitten.
Bijkomen vraagt voor mij redelijk insane amounts of dietary fats. Dit omdat ik weinig koolhydraten kan eten (de 'klassieke' manier van bulken) vanwege de diabetes. 'Boter uit het vuistje', 'olijfolie drinken' en '250ml mayo per dag' zijn geen grapjes; dat moet ik doen om te gainen. Het zal goed doen om daar even vanaf te zijn.
Insulinesensitiviteit daalt typisch wanneer BF% stijgt. Voor een diabeet is insulinesensitiviteit wat hamstring strength is voor een powerlifter: essentieel dus, en je kan er maar best zoveel mogelijk van hebben. Ik ga dus checken of ik minder insuline ga nodig hebben per hoeveelheid KH wanneer mijn BF% weer daalt. Dat zou mooi zijn, en is i.m.o. essentiële informatie voor mij.
En ik moet toch al zo hard op mijn voeding letten. Gewoon cheaten zit er sowieso niet in; dus cutten gaat mij amper extra moeite kosten. Als er strak uitzien gratis en voor niks is, dan neem je dat toch gewoon aan...
Traininkje terwijl vele sterke jongens (en meisjes) hun abilities aan het testen waren @SMTL:
(EDIT: SMTL winter shizzle is morgen pas
)Opwarming met bands
1 arm DB press
3*30kg
1*40kg
4*50kg (L) + 2*50kg (3F) (R) PR
F*55kg (L)
1*50kg (2F) (R)
Links ging het vlotjes, maar rechts probs. Die eerste set is gefilmd. Rechterpsoas staat zo strak als Nijntje aan de coke. Ik vermoed dat ik daardoor niet goed in de positie kan komen om uit te duwen. Anders ligt het aan de de blessure aan mijn rechterschouder (deze speelt weer op de laatste dagen).
Vind het desalniettemin een mooie prestatie.
Reverse band bench press (- light bands)
(3 grips)
3*3*100kg
3*3*110kg
3*3*120kg
(close grip)
3*130kg
3*140kg
3*150kg
3*160kg
3*170kg 'PR'
Bench zal nu even dienen als OH assistance. En aangezien het mijn triceps zijn die ik voorlopig als prioriteit stel bij overhead, vond ik het een mooi plan om eens reverse band te doen.
Voelde goed. 170kg was niet all-out, maar wel zwaar.
BB curl (+ choked mini bands)
2*6*40kg
Rechterpols is ****ed.
Dip
5*10*BW
Eerste keer in lánge tijd. Ging beter dan verwacht, maar bij de laatste set voelden mijn triceps toch aan alsof ze konden gaan scheuren.
Dragon flag
2*5*BW
Dan gestopt, wegens helemaal geen zin. Die 19 triples op Zercher squat van gisteren hebben me tijdelijk in zombie mode gezet.
Band curl (hammer grip)
3*30*double mini
(heupbuigers stretchen)
DB press
www.youtube.com/watch?v=8hRgZZt5mXs
Setje dragon flags
www.youtube.com/watch?v=3bTByXN8jL4
Laatst bewerkt: