MuscleMeat

zou jij hiervoor van werkgever veranderen

Dit en eventuele gevolgen voor fiscus en toeslagen wel meenemen in de vergelijking.

Er zijn situaties waar 1 euro extra je netto heel veel geld kost (wegvallen toeslagen en kortingen).
Dat ook allemaal, ook het salaris van je partner is belangrijk. Ik weet niet of ik €800 netto per maand links laat liggen, maar voor de helft ga ik denk ik niet weg bij mijn werkgever.

• Topic Starter Topic Starter
Elke dag 2.5 uur reistijd? Zonder dat het vergoed word? Dat je er überhaupt ging werken

ja ,ze hebben dit uitgesmeerd in het basisloon maar eigenlijk moet alles boven de 1 uur per dag gewoon extra uitbetaald worden,hun redenatie is ,jullie mogen altijd iets eerder stopen met werken en naar huis gaan,daar doen wij ook niet moeilijk
over

Er zijn situaties waar 1 euro extra je netto heel veel geld kost (wegvallen toeslagen en kortingen).

wij hebben als 2 verdieners toch al nergens recht op ,maar ik snap je punt

Het ligt er natuurlijk aan wat je nu verdient. Voor de één is 800 euro veel geld, voor de ander niet echt. Verder moet je 2,5 uur reizen. Moet je dat nu ook?

Als 800 euro voor jou veel geld is, pak het dan. Only dead fish go with the flow.

Respect en rust krijg je door duidelijk te communiceren naar anderen.

Heb je daar een vaste aanstelling en bij de nieuwe werkgever ook meteen?

Zou vragen waarom het salaris verschil zo groot is. Pakt jouw baas meer extra marge in zijn zak of zijn er andere oorzaken.
Zou zeker niet meteen weg gaan maar het er wel eerst over hebben, kans is aannemelijk dat je er flink wat bij krijgt.

Damn en jij verdiende al ruim €2500 netto.

Je weet welke ''ellende'' je bij je huidige werkgever hebt, dat weet je niet bij die toekomstige. Daarnaast kan je eens in overleg gfaan met je baas.

Meende gij da nou werkelijk waar? 800 netto per maand meer.

Tekenen bij de nieuwe baas en lekker naar de kroeg om het te vieren jongske.

:roflol: deze rekensom had ik ook al gemaakt,is toch elk jaar een zeer luxe vakantie voor nop erbij
Luxe vakantie? Een dikke BMW :driving:

1601036809387.png

wegens grote tekorten aan vakbekwaam personeel in mijn branche zijn de salarissen bij de concurrentie sterk verhoogd,
in mijn geval kan ik ruim 800,00 netto meer per 4 weken +een beetje zwart als bonus plus reiskosten (wat ik nu niet krijg) verdienen dan bij mijn huidige werkgever,
echter ik heb het wel naar mijn zin bij mijn huidige werkgever ,ze laten mij met rust ,krijg respect enz
wat zouden jullie doen, schijt aan (valse sentimenten) en voor het geld gaan of trouw blijven en minder salaris accepteren

Ik zou dat zeker doen, als geen 2,5 uur enkele reis is

Ik gok dat hij er wat bij heeft gekregen bij zijn trouwe baas.

Het is hem gegund

Hij moet nu zoveel overwerken dat hij geen tijd meer heeft voor dbb :roflol:

wegens grote tekorten aan vakbekwaam personeel in mijn branche zijn de salarissen bij de concurrentie sterk verhoogd,
in mijn geval kan ik ruim 800,00 netto meer per 4 weken +een beetje zwart als bonus plus reiskosten (wat ik nu niet krijg) verdienen dan bij mijn huidige werkgever,
echter ik heb het wel naar mijn zin bij mijn huidige werkgever ,ze laten mij met rust ,krijg respect enz
wat zouden jullie doen, schijt aan (valse sentimenten) en voor het geld gaan of trouw blijven en minder salaris accepteren
Tja, wat vind jezelf van de valse sentimenten? Vind je geld belangrijk? Wie maakt het leuk bij een volgende werkgever? Doe je dat niet zelf? Ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Is het tijdelijk en hoe groot is de kans dat het bedrijf omvalt of je contact niet verlengt wordt? Ik kan me voorstellen dat je baas een belangrijke persoon voor jou is. Is de nieuwe baas net zo passend voor jou? Want al het gaat botsen sta je zonder werk...

Welke Branche hebben we het over?

Hij moet nu zoveel overwerken dat hij geen tijd meer heeft voor dbb :roflol:

:roflol: ,neen ,niets van dit alles ,ik heb mijn draai na de bouwvak nog steeds niet gevonden ,weinig fut en energie

Vuile kreeg toch stijve pik van een Giulia?

yep, me love Giulia :heart:

Ik gok dat hij er wat bij heeft gekregen bij zijn trouwe baas.

nee ,wil ik niet ,waardering moet van een werkgever zelf komen bij tevredenheid

Je weet welke ''ellende'' je bij je huidige werkgever hebt, dat weet je niet bij die toekomstige. Daarnaast kan je eens in overleg gfaan met je baas.

dat is een zeer wijze opmerking ,ik ben van plan om daar een paar dagen vrijblijvend op proef te komen ,heb ik zo gezien wat voor vlees ik in de kuip heb

Als 800 euro voor jou veel geld is, pak het dan

voor mij is 800,00 heel veel geld

Laatst bewerkt:
Tja, wat vind jezelf van de valse sentimenten? Vind je geld belangrijk?

ik weet dat ik in het verleden mezelf teveel heb laten leiden door valse sentimenten,heeft me geld en ook levensvreugde gekost, ik wil deze keer me hier niet door laten leiden,geld is in deze fase van mijn leven zeer belangrijk

Dit is een slechte deal idd.

klopt en het blijft een gevoelig puntje bij mij

ik doe nu mee aan een in mijn vakgebied zeer gewaardeerde cursus ,is in totaal inclusief examen 5 dagen ,
examen is eind oktober ,deze wil ik natuurlijk wel even meepikken :burns:,(ook bij mijn gedroomde emigratie naar de Antillen
komt deze zeer goed van pas,ik ga eind van dit jaar mijn mogelijkheden bekijken om mijn huidig zielig en nutteloos leventje daar voort te zetten )

contacten met de andere werkgever zijn al gelegd en een gesprek is al gepland

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven