Fitness Seller

10 vragen aan de gelovigen op dit forum

@ZoutZak, vriend, ik ben echt niet in een klooster grootgebracht, al zou je mij kennen had je wel anders gepraat/ gedacht.
Het is niet persoonlijk bedoelt, maar je houding naar al het wetenschappelijke deed mij nogal bevreemdend aan..

Verder, vind ik dat jullie een fundamentele denkfout maken, door alles uit een wetenschappelijke visie benaderen. Ik probeer alles uit een menselijke visie te benaderen en zo mijn oordeel over alles te vormen. Niet gekleurd vanuit een bepaalde (wetenschappelijke) achtergrond.
En verder heeft het weinig zin om verder in discussie te gaan.
Wat ik nou net probeer duidelijk te maken is dat 'een menselijke visie' (wat betekent dat eigenlijk?) per definitie gekleurd is, terwijl wetenschap dat niet is.

Die kerk van je in Rotterdam, is die niet elk weekend op RNN te zien? Dat swingt in ieder geval wel :D

Het is niet persoonlijk bedoelt, maar je houding naar al het wetenschappelijke deed mij nogal bevreemdend aan..

Wat ik nou net probeer duidelijk te maken is dat 'een menselijke visie' (wat betekent dat eigenlijk?) per definitie gekleurd is, terwijl wetenschap dat niet is.

Die kerk van je in Rotterdam, is die niet elk weekend op RNN te zien? Dat swingt in ieder geval wel :D

Met menselijke visie bedoel ik gewoon heel simpel je hersens uit zetten, en op je gevoel afgaan.
Nee, op RNN is levendesteen gemeente uit hoogvliet. Is inderdaad wel een leuke kerk. Wij zitten heel pritmitief op klapstoeltjes in een sporthal bij Slinge, in Zuid, alleen voor God maakt dat niet uit. Hij kijkt naar je hart.

zeep zei:
Mattheus 21:22 staat: And whatever you ask for in prayer, having faith and believing, you will receive.
ok Mattheus, leg me eens ff uit: 2 voetbal teams, beide hebben vele fans, en ze bidden allemaal dat hun ploeg wint, toch wint er maar 1 ploeg. Waarom zijn de gebeden van die andere niet beantwoord?

ok Mattheus, leg me eens ff uit: 2 voetbal teams, beide hebben vele fans, en ze bidden allemaal dat hun ploeg wint, toch wint er maar 1 ploeg. Waarom zijn de gebeden van die andere niet beantwoord?

Dan heeft de een blijkbaar niet goed genoeg gebeden :) Dit soort voorbeelden gaan natuurlijk nergens over :cool: Zoals eerder vermeld geeft hij de mensen alleen de kracht om in hun geloof de beproevingen te doorstaan.

En als je dan ook maar één zin verder in mijn post had gelezen, zie je staat God antwoord op zijn eigen manier. Verder had ik het over geloof ik combinatie met gebed. Bidden zonder geloof werkt niet. En geloof ontbreekt er vaak.

Discussieëren met gelovigen is imo één van de grootste tijdverspillingen.

I think so, alleen dan andersom. Als jij je niet serieus in het geloof hebt verdiept, verdien je het niet om serieus genomen te worden in de de discussie hieromtrent. En dan simpel de Bijbel lezen is dan niet voldoende, maar moet je het daadwerkelijk te praktiseren. Jij geloofd in wetenschap, ik geloof ik God. Ik geloof dat wetenschap één kinderspelletje en zó klein is, dat het qua kennis nooit in de buurt van God kan komen. Ik verdiep me niet eens in de wetenschap. Want elke wetenschapper die betoogt dat God niet bestaat, heeft het fout. Punt. Zijn redenering interesseert mij niet eens. Want zijn conclusie klopt al niet, waarom zou ik dan verder lezen. Ik kan dat zeggen omdat ik weet dat God bestaat. Iedereen die naar God toekomt kan deze simpele conclusie komen, alleen mensen wíllen dat niet, why...?

...ask yourself.

:roflol: Ongelooflijk, steek je kop maar in het zand.

Als God de ledematen van mensen aan zou laten groeien, waar hij misschien wel perfect toe in staat is, zou hij de wereld in de war schoppen. We zouden gek worden als mensen ineens van lichaam zouden wisselen, als steden ineens van de aardbodem verdwijnen, als stenen ineens omhoog vielen. En ook als ledematen ineens teruggroeien, waar ze er niet meer horen te zijn.

Binnen een x aantal jaar is de wetenschap zo ver dat we daadwerkelijk ledermaten terug aan kunnen laten gaan groeien. Zijn we zover dan zullen deze genezingen door bepaalde mensen ook geclaimt worden als gods werk.

Lekker makkelijk, zo een baan wil ik ook. No work maar wel al de credits.

@ZoutZak, vriend, ik ben echt niet in een klooster grootgebracht, al zou je mij kennen had je wel anders gepraat/ gedacht.

@builderB, waarom geloof je nu niet meer dan. Waarom leef je niet meer met God als je wel een relatie met Hem hebt gehad. Ik wil niet over jou oordelen, maar als je werkelijk een échte relatie met God heb gehad dan had je nu niet zo gepraat.

De arrogantie van het evangelische geloof. Je bent 17 en net bekeerd, wat denk je ervan te weten? Net zoveel als een ieder van een ondoorgrondelijke god kan zeggen: NIETS. Ik geloof er niet meer in, omdat ik ben gaan leren en mezelf onderwijzen in zaken waar ze je het liefst verre van houden.

Verder, vind ik dat jullie een fundamentele denkfout maken, door alles uit een wetenschappelijke visie benaderen. Ik probeer alles uit een menselijke visie te benaderen en zo mijn oordeel over alles te vormen. Niet gekleurd vanuit een bepaalde (wetenschappelijke) achtergrond.
En verder heeft het weinig zin om verder in discussie te gaan.

Menselijk visie? Wetenschappelijke visie? Kom op man. Wat is de menselijke visie anders dan de wetenschappelijke? Is vanuit de menselijke visie het dubbelblind gerandomiseerde onderzoek, of de anatomie en fysiologie van de mens ineens anders? Dacht het niet.
Gebruik dan de logische visie.
Niet gekleurd? (vanuit wetenschappelijke achtergrond.) Lijkt me nogal gekleurd. Als er een 'medium' op de aardkloot aanwezig is dat 'ongekleurd' naar de zaken kijkt, dan is het de wetenschappelijke methode.
De wetenschap is niet een boze boeman. GRRRRRRRRR.

Mja ligt aan de perceptie van degene die het tever vindt gaan toch? Staan al de dingen die hedendaags gebeuren niet in de bijbel reeds beschreven?

Nee. Er zijn vast wel zaken die met wat knutselwerk als zodanig kunnen worden opgevat.

Dacht het wel, als het allemaal waar is wat erin staat heeft hij aangegeven op zijn moment in te grijpen en dat is wanneer zijn volk wordt aangevallen, zoals al eerder gezegd heeft dit met de strijdvraag te maken.

ALS het waar is. Wat het niet is.

Maja als de meeste gelovigen echt zouden geloven zouden er niet zoveel problemen zijn als nu, alleen al de verdeeldheid in de islam en christendom spreekt boekdelen voor mij om te zeggen dat die mensen met oogkleppen op leven en eigenlijk geen "ware gelovigen" zijn. Net als de beachboys hier die een beetje maar iets volgen en alleen maar naar snel en alles willen hebben.

En over dat screenshot heb ik over het feit dat iedereen tegenwoordig niks meer geloofd tenzij het met eigen ogen gezien te hebben. Dat is wat ik er mee bedoel, de bijbel levert dat voor mij iig niet. Zoals in een docu op discovery mooi gezegd werd de mens vindt zichzelf zo almachtig tegenwoordig omdat zij geen referentiekader meer heeft om zich nietig te voelen.

Wheheheh, geen referentiekader om zich nietig te voelen? Lees 'a theologians nightmare' van Russell eens.... En zoals Zoutzak al zegt, de evolutietheorie heeft korte metten gemaakt met de opvatting dat we iets 'speciaals betekenen'. De mens die zich in die wetenschap niet nietig voelt, heeft niet begrepen wat er verteld is.

Met menselijke visie bedoel ik gewoon heel simpel je hersens uit zetten, en op je gevoel afgaan.

Je hersens ZIJN je gevoel.

builderB in de bocht.. :D

Terug
Naar boven