Dat is dan toch een lastige spagaat waar je in zit. Voetbal snap ik hoor, dat is je andere passie waarschijnlijk maar als je krachttraining doet zonder je benen te trainen dan mis je echt enorm veel progressie en kansen.
Ik zie zo veel mensen in onze gym alleen maar hun bovenlichaam trainen, dat is eigenlijk totaal niet de bedoeling. Ik gen grote gasten die nooit hun benen doen, " ja ik heb zwaar werk en dan moet ik steeds met spierpijn over dit of dat heen stappen" , "ik heb altijd gevoetbald dus ik heb al sterke benen daardoor" "vind ik saai of zijn groot genoeg"
Het gaat er helemaal niet om of je ze groot genoeg vindt of dat je al "sterke benen" denkt te hebben.
Squatten, maakt je hele lichaam sterk en dat ga je uiteindelijk ook merken in jouw bench en ook in je uithoudingsvermogen. Je doet toch ook conditietraining met voetbal, dus hoezo snel moe?
Eet meer, en ga sowieso één keer per week squatten, doe dit dan de dag nadat je hebt gevoetbald. Voeg het toe aan je schema, eerlijk waar wordt je echt sterker van.