AndroidHealthClinic

100 kg eind jaar

• Topic Starter Topic Starter
Iedereen heeft je al vaker advies gegeven maar je doet er niks mee, behalve dat je nu bench press daadwerkelijk in je schema hebt gezet.

Weinig oefeningen want spieren worden snel moe..voordat ik hier antwoord op geef; heb je een spierziekte/aandoening?
Nee heb ik niet

Je spieren hebben ook voeding nodig heb ik al eerder gezegd. als het echt ' erg' is zou ik langs HA gaan en je bloed eens na laten kijken. normaal moet iemand van 17j makkelijk een volledige training kunnen doen
Ik kan wel een workout volhouden, maar ik wil het liefst alle oefeningen op het hoogste wat ik kan doen.

Plus je spieren zullen ook wel vermoeid raken van het elke maand maxen..

Dan moet je meer eten denk ik, want je schema nu is heel weinig om daar al zo vermoeid van te raken.
Klopt maar komt misschien ook dordat de meeste sets tot falen is. Na Bench Press en 2 sets Chest flys is heel mijn chest moe, kan der echt geen andere aan doen

Vandaar dus dat je dingen moet aanpassen.
Waarom train je geen benen of rug?

Vandaar dus dat je dingen moet aanpassen.
Waarom train je geen benen of rug?
Lat Pulldown - 3x 10 - 59 kg
Hammer Curls 2x 6 - 14 kg
Rear Delt Fly 3x 10 - 45.5 kg
Crunches 3x 10 - 5 kg
Farmer Walk 3x 3 - 18 kg

Ik voetbal en in mijn werk moet ik veel lopen. Dus mijn benen zijn heel vaak moe. En ook vind ik het saai.

Lat Pulldown - 3x 10 - 59 kg
Hammer Curls 2x 6 - 14 kg
Rear Delt Fly 3x 10 - 45.5 kg
Crunches 3x 10 - 5 kg
Farmer Walk 3x 3 - 18 kg

Ik voetbal en in mijn werk moet ik veel lopen. Dus mijn benen zijn heel vaak moe. En ook vind ik het saai.

Voetbal en lopen voor werk doen weinig voor spiergroei.
Als je altijd bovenlichaam doet en nooit onderlichaam, krijg je een gespierd bovenlichaam met kippenpootjes eronder :o

Voetbal en lopen voor werk doen weinig voor spiergroei.
Als je altijd bovenlichaam doet en nooit onderlichaam, krijg je een gespierd bovenlichaam met kippenpootjes eronder :o
Ja dat is zo, alleen mijn benen zijn altijd vermoeid daar door. Dus mijn workout zal lastiger zijn+ bij voetbal zal ik veel sneller moe raken doordat ik mijn benen train. Maar zo snel gespierd raak ik niet. Wil ook liever kracht op dit moment.

Zal nog steeds meer moeten eten dan en als je zo snel moe wordt, stoppen met maxen elke maand..Je bent nog in groei, elke maand maxen is helemaal niet goed. Voor niemand sowieso.

Ja dat is zo, alleen mijn benen zijn altijd vermoeid daar door. Dus mijn workout zal lastiger zijn+ bij voetbal zal ik veel sneller moe raken doordat ik mijn benen train. Maar zo snel gespierd raak ik niet. Wil ook liever kracht op dit moment.
Schermafdruk van 2024-06-21 11-30-50.png

• Like
Waarderingen: K82
Dat is dan toch een lastige spagaat waar je in zit. Voetbal snap ik hoor, dat is je andere passie waarschijnlijk maar als je krachttraining doet zonder je benen te trainen dan mis je echt enorm veel progressie en kansen.

Ik zie zo veel mensen in onze gym alleen maar hun bovenlichaam trainen, dat is eigenlijk totaal niet de bedoeling. Ik gen grote gasten die nooit hun benen doen, " ja ik heb zwaar werk en dan moet ik steeds met spierpijn over dit of dat heen stappen" , "ik heb altijd gevoetbald dus ik heb al sterke benen daardoor" "vind ik saai of zijn groot genoeg"

Het gaat er helemaal niet om of je ze groot genoeg vindt of dat je al "sterke benen" denkt te hebben.

Squatten, maakt je hele lichaam sterk en dat ga je uiteindelijk ook merken in jouw bench en ook in je uithoudingsvermogen. Je doet toch ook conditietraining met voetbal, dus hoezo snel moe?

Eet meer, en ga sowieso één keer per week squatten, doe dit dan de dag nadat je hebt gevoetbald. Voeg het toe aan je schema, eerlijk waar wordt je echt sterker van.

Dat is dan toch een lastige spagaat waar je in zit. Voetbal snap ik hoor, dat is je andere passie waarschijnlijk maar als je krachttraining doet zonder je benen te trainen dan mis je echt enorm veel progressie en kansen.

Ik zie zo veel mensen in onze gym alleen maar hun bovenlichaam trainen, dat is eigenlijk totaal niet de bedoeling. Ik gen grote gasten die nooit hun benen doen, " ja ik heb zwaar werk en dan moet ik steeds met spierpijn over dit of dat heen stappen" , "ik heb altijd gevoetbald dus ik heb al sterke benen daardoor" "vind ik saai of zijn groot genoeg"

Het gaat er helemaal niet om of je ze groot genoeg vindt of dat je al "sterke benen" denkt te hebben.

Squatten, maakt je hele lichaam sterk en dat ga je uiteindelijk ook merken in jouw bench en ook in je uithoudingsvermogen. Je doet toch ook conditietraining met voetbal, dus hoezo snel moe?

Eet meer, en ga sowieso één keer per week squatten, doe dit dan de dag nadat je hebt gevoetbald. Voeg het toe aan je schema, eerlijk waar wordt je echt sterker van.
Ik was gestopt met voetbal, maar sinds 2 weken zit ik er weer op. Ja nu is het al 2 maanden zomerstop. Maar conditietraining doe je Ja, maar als ik de dag daarna benen moet trainen beinvloed het de workout wel. Of als ik benen ervoor train zijn mijn benen moe voor in de voetbaltraining.

kan ik niet 2x per week 3x3 squatten? Of 3x 5 of 5x 5.

• Bicep
kan ik niet 2x per week 3x3 squatten? Of 3x 5 of 5x 5.
Zeker kan dat, heb ik ook een tijd gedaan (5x5 3x per week) en is nog steeds onderdeel van mijn programma, als je echt enkel alleen squat heb je niet zo veel spierpijn dan wanneer je een complete legday hebt gehad.

Geloof je nog steeds dat je de 100kg bench press gaat halen eind dit jaar? 🙂

Zeker kan dat, heb ik ook een tijd gedaan (5x5 3x per week) en is nog steeds onderdeel van mijn programma, als je echt enkel alleen squat heb je niet zo veel spierpijn dan wanneer je een complete legday hebt gehad.
2x ook genoeg?

• Bicep
Terug
Naar boven