Fitness Seller

5x5 compound log

• Topic Starter Topic Starter
Idd ik ga ook voorlopig geen iso doen. En mijn voeding is voorlopig op orde, veel fijner dan zomaar wat raak eten :o En kan je geen rijst meenemen naar je werk, eet je dat 3 uur vantevoren ongeveer heb je genoeg carbs binnen..

Die iso komt later wel panzer , eerst deftig knallen nu! En ja ik neem nu ook al rijst met kip mee naar men werk, maar had die dag geen tijd om het te eten..

Gaat helemaal goedkomen hier zie ik. :)

Hah, wees maar zeker! Die faal van gisteren heeft me eigenlijk wel nog sterk gemotiveerd :) Toch nog voor iets goed dan.

Alleen de intensiteit van de training is mij nog niet helemaal duidelijk... rusty je zei 1 of 2 compounds per training maxen... de rest moet je dus wat lichter pakken bijvoorbeeld als je MP met veel moeite 40 doet moet je 36 pakken?

Alleen de intensiteit van de training is mij nog niet helemaal duidelijk... rusty je zei 1 of 2 compounds per training maxen... de rest moet je dus wat lichter pakken bijvoorbeeld als je MP met veel moeite 40 doet moet je 36 pakken?

Nee, je moet gewoon pakken wat je aankan. Daarom moet je de volgorde veranderen, zodat je de ene keer sterker bent op bv BP en de andere keer op SQ.
Ik werd tijdens dit schema snel sterker (ook beginnersgains natuurlijk) dus je moet elke training kijken wat je aankan.
En logischerwijs zal je de laatste 2 oefeningen al behoorlijk moe zijn waardoor je die dus wat lichter moet doen.

Ben momenteel begonnen met mijn nieuw voedingschema, gemakkellijk is het zeker niet en zowiezo zullen er nog zaken moeten aangepast worden wanneer ik het af heb en hier ga neer plaatsen ter controle.

Ik heb net men onderhoud berekend:
Lengte:176cm
Gewicht:74.8Kg
Vp:19
Vetvrije massa:60.6
Activiteitsfactor: 1.55 (=gemm training/sport 3-5dagen per week)

Dan kom ik op een onderhoud van: 2862kcal
Ik ga de raad van suwardi opvolgen en zo clean mogelijk proberen te eten 100/ kcal boven mijn behoefte. Om niet te mierennken maak ik dus een schema voor 3000kcal p/dag.

Producten die ik hier wrs ga voor gebruiken:
Amandelmelk
havermout
whey
kwark
kip
rijst
pasta (zou ik graak gebruiken maar als ik voedingswaardetabel raadpleeg zou dit niet ideaal zijn..)
mais (probeersel, weet niet of ik het mag)
appel's
Visolie
Eieren

Supp's:
Whey perfection B&f
zink tabletjes
Pre workout: hard!
Caffeine caps
Miss nog een groentevervanger want ik weet nu al dat die groente wel een probleem zal zijn :o

Zoals je ziet staat er niet van boterhammen tussen, mijn vorig voedingsschema bevatte 8 boterhammen maar ik had enkel de indruk dat het me vet maakte en verder nix positief toebracht. Daarom vermijd ik zoveel mogelijk boterhammen.

Nu effe knutselen..

EDIT: Voor ik mijn schema kan afwerken zal ik best eerst naar de winkel gaan om 'volkoren pasta/volkoren tagliatelli' te proberen.
Eet nu al een lange tijd zilverliesrijst die ik ook meeneem naar men werk. Doordat ik de dag ervoor alles klaarmaak is de rijst behoorlijk droog
want niet altijd even lekker is :p Bij de volkoren pasta of tagliatelli zou dat minder moeten zijn hoopek.

Laatst bewerkt:
Wilde net al zeggen dat je volkorenpasta moet nemen. Beetje curry erop en wegbikken ;)
Mais is lekker en bevat ook relatief veel KH's. Ik ben niet zo'n hele strakke eter en eet vaak kip+mais.
Je kan ook even ketchup of curry op de rijst gooien, is het al een stuk beter te eten.
Verder.. Waarom caff caps én Hard!?
Hard zit al ramvol caff en dan neem je nog extra ook? Ten eerste niet heel erg goed voor je denk ik en ten tweede dubbelop.
Ik ben benieuwd.

Wilde net al zeggen dat je volkorenpasta moet nemen. Beetje curry erop en wegbikken ;)
Mais is lekker en bevat ook relatief veel KH's. Ik ben niet zo'n hele strakke eter en eet vaak kip+mais.
Je kan ook even ketchup of curry op de rijst gooien, is het al een stuk beter te eten.
Verder.. Waarom caff caps én Hard!?
Hard zit al ramvol caff en dan neem je nog extra ook? Ten eerste niet heel erg goed voor je denk ik en ten tweede dubbelop.
Ik ben benieuwd.

Curry is niet te vet dus :eek: At het vroeger wel vaak maar dacht gelijk dat saus slecht en vettig was :o
Zal waarschijnlijk zoiets worden:
1grote portie kip+mais+ei+volkoren tagliatelli+iets van groente en verdelen over 2a3 eetbeurten. Zo moet ik geen 33'tig potjes meenemen naar men werk.

Ik neem niet caffeine caps en hard! samen als pre workout, het is caffeine caps of hard! :) Was niet goed aangegeven van mij.
-Die caffeine caps zijn hoofdzakelijk bedoeld om te nemen als ik na een werkdag ga trainen, dan neem ik 17.00 uur een cap om vervolgens 18.00 te trainen.
-Hard! is vooral bedoeld als ik de nacht heb gewerkt ( van 18.00 tot 6.00), dan slaap ik tot 14.00 s'middags en neem ik een shake + hard! en ga ik gelijk trainen.

Nee joh sauzen vallen wel mee en aan vet ga je ook niet dood. Ik was ook in die waan maar een beetje vet is wel goed, boost je test ook hè, wat weer positief is voor je vetverbranding.
Nu zitten er altijd KH's in saus, maar goed, ook dat overleef je wel. Ik mag graag net als Coleman lekker BBQ saus over de kip gooien. ;)

En wat betreft je PWO/Caff.. Ik neem zelf een bakkie espresso als PWO ;) Maar dat moet ieder voor zich weten.

Word hier nog gelogged of nie dan? Ben wel benieuwd hoe het gaat.....

Word hier nog gelogged of nie dan? Ben wel benieuwd hoe het gaat.....

Gisteren was gym gesloten :(
Eerste training zal pas maandag zijn, miss dat ik zaterdagochtend zou kunnen gaan maar dit weekend zit nogal volgeboekt... Ik heb trouwens nog altijd spierpijn in me quads van DINSDAG!!! ???

Gast wtf man, kijk je over zn updates heen ofzo?

Hij wil gewoon zeker zijn dat hij nog altijd alles hoger doet :p

Gast wtf man, kijk je over zn updates heen ofzo?

Nee, jij?

"Morgen (donderdag) ben ik vrij, dus kan ik veel beter op men voeding letten en training zal dan waarschijnlijk ook stukken beter gaan :)"

---------- Post toegevoegd Fri 18 May 2012 om 10:17 ----------

Gisteren was gym gesloten :(
Eerste training zal pas maandag zijn, miss dat ik zaterdagochtend zou kunnen gaan maar dit weekend zit nogal volgeboekt... Ik heb trouwens nog altijd spierpijn in me quads van DINSDAG!!! ???

Hij wil gewoon zeker zijn dat hij nog altijd alles hoger doet :p

:o

en van die spierpijn is wel raar, ik heb normaal ook aardig spierpijn in quads maar dan doe ik na squatten ook nog leg extensions... heb nu eigenlijk alleen 24 uur na de training heel licht spierpijn gehad maar dat was zo weer weg.. waar zou het aan liggen... ik heb ook best zwaar getraind

Ceetn hoe vaak heb je al ge squat? ik weet toen ik de eerste paar ik ge squat heb volgende dag niet meer goed kon lopen, nu voel ik bijna niks als ik squat

Ceetn hoe vaak heb je al ge squat? ik weet toen ik de eerste paar ik ge squat heb volgende dag niet meer goed kon lopen, nu voel ik bijna niks als ik squat

Goh niet veel eigenlijk.. Het is ook een maand geleden dat ik nog gesquat heb. Zal er natuurlijk zeker mee te maken hebben.

Ik heb ook altijd 3-4dagen nodig om me quads te herstellen

---------- Post toegevoegd Fri 18 May 2012 om 10:39 ----------

is normaal, want je bent gans kapot altijd na benen training

Die spierpijn gaat wel over hoor als je lichaam gewend is aan 3x per week squat.

---------- Post toegevoegd Fri 18 May 2012 om 10:59 ----------

Ik heb ook altijd 3-4dagen nodig om me quads te herstellen

---------- Post toegevoegd Fri 18 May 2012 om 10:39 ----------

is normaal, want je bent gans kapot altijd na benen training

Een hele benen training is wat anders dan alleen squats. Van die ene oefening gaan je benen echt niet helemaal kapot.

Die spierpijn gaat wel over hoor als je lichaam gewend is aan 3x per week squat.

---------- Post toegevoegd Fri 18 May 2012 om 10:59 ----------

Een hele benen training is wat anders dan alleen squats. Van die ene oefening gaan je benen echt niet helemaal kapot.

Klopt, in augustus ga ik misschien ook beginnen met 5x5, lijkt wel zwaar en intensief! Succes verder

Terug
Naar boven