AndroidHealthClinic

5x5 compound log

Waarom MP niet staand? Doe ik ook sinds kort, deloaden + abs aanspannen + je zaakje zo ver mogelijk naar voren duwen, die beweging :o helpt goed voor mij, geen holle rug meer :)

Verder goede training man, gewoon opbouwen inderdaad is even wennen. En ik hoorde juist dat je de stang bij MP zo moet beetpakken dat je onder- en bovenarm een hoek van 90 graden vormen en je bovenarm evenwijdig aan de grond loopt... best breed dus..

• Topic Starter Topic Starter
Waarom MP niet staand? Doe ik ook sinds kort, deloaden + abs aanspannen + je zaakje zo ver mogelijk naar voren duwen, die beweging :o helpt goed voor mij, geen holle rug meer :)

Verder goede training man, gewoon opbouwen inderdaad is even wennen. En ik hoorde juist dat je de stang bij MP zo moet beetpakken dat je onder- en bovenarm een hoek van 90 graden vormen en je bovenarm evenwijdig aan de grond loopt... best breed dus..

Er hangt verlichting in de weg om staand te doen.. Nu ik ga toch eens voorzichtig proberen volgende keer. Normaal moet het net lukken maar als ik bijvoorbeeld wat uit balans zou raken knal ik gegarandeerd die verlichting eraf :p

Zal het toch maar eens opnieuw opzoeken van die handbreedte, had hem ook eens breeder gepakt maar dan knakte men schouder..

Verlichting in de weg? :roflol: Je hebt het niet best getroffen met die gym :o

Je kan hem ook bij het squatrack/seated mp rack doen...

En heb net dat deadlift filmpje van rippetoe gekeken, zeer goede uitleg... thanks :D

Verlichting in de weg? :roflol: Je hebt het niet best getroffen met die gym :o

Je kan hem ook bij het squatrack/seated mp rack doen...

En heb net dat deadlift filmpje van rippetoe gekeken, zeer goede uitleg... thanks :D

Gym is wel weer aan het verbeteren ondertussen, er zijn slip matjes aangebracht dus de vloer is geen probleem meer. En standing mp word gedaan in het squat rek maar vroeger stond het op een andere plaatst waar het plafond dus hoger was. Kan wel zijn dat het nog terug verplaatst word :)

Miss geen slecht idee om standed mp te doen via de seated :p

Nope, alles van rippetoe is wel goed hoor, al veel bijgeleerd door die kerel.

Pas op wat je zegt met op jou kosten drinken. Geen grappen :D
Hey, ziet er allemaal keurig uit man. Ook goed dat je techniek boven gewicht doet, is zo belangrijk.
Ik vind je doelen ook wel realistisch eigenlijk, zal mij niet verbazen als je dat gaat redden.
Echt top gewoon gast.

Gym is wel weer aan het verbeteren ondertussen, er zijn slip matjes aangebracht dus de vloer is geen probleem meer. En standing mp word gedaan in het squat rek maar vroeger stond het op een andere plaatst waar het plafond dus hoger was. Kan wel zijn dat het nog terug verplaatst word :)

Miss geen slecht idee om standed mp te doen via de seated :p

Nope, alles van rippetoe is wel goed hoor, al veel bijgeleerd door die kerel.

Idd heb je 2 mogelijkheden hoef je niet te wachten... hoe unrack jij trouwens het gewicht vind het nog lastig om het vanuit 'deadlift' positie op je borst te krijgen...

Pas op wat je zegt met op jou kosten drinken. Geen grappen :D
Hey, ziet er allemaal keurig uit man. Ook goed dat je techniek boven gewicht doet, is zo belangrijk.
Ik vind je doelen ook wel realistisch eigenlijk, zal mij niet verbazen als je dat gaat redden.
Echt top gewoon gast.

Aangezien je dedicated tot BB bent drink je toch niets :p
Doelen eg ik bewust niet te hoog, kan ik enkel maar teleurgesteld van zijn.
Thnx voor compliment!! :)

Idd heb je 2 mogelijkheden hoef je niet te wachten... hoe unrack jij trouwens het gewicht vind het nog lastig om het vanuit 'deadlift' positie op je borst te krijgen...

We hebben dit ding staan om seated te doen:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En tot 50kg is easy om te doen vanuit deadlift positie op je borst te krijgen, heb het hier al vaak gedaan in men tuin :p Ik doe het power clean stijl.

Nice train en nice doelen. Zeker MP doel is fors, misschien toch een tandje erbij qua squatten om je doel te halen?

Ah ja Ceetn das toch prima? Enige wat k*t is is dat je wat ver naar achter moet..

Nice train en nice doelen. Zeker MP doel is fors, misschien toch een tandje erbij qua squatten om je doel te halen?

Miss ben ik bij mp wel iets te ijverig geweest, maar het moet me wel lukken.
Wou eerst men lichaam gewoon maken aan 3x squat in één week omdat ik de vorige keer 6dagen last had van 1x te squaten :p
Van de laatste training heb ik nu nix van last meer, dus vanaf volgende week kan ik kg's er bij doen :)

Ah ja Ceetn das toch prima? Enige wat k*t is is dat je wat ver naar achter moet..

Bwah boeit me eigenlijk niet, en had het ook wel verwacht omdat het iets volledig anders is.

Net wat inkopen weest gaan doen, gelukkig sponsored men moeder wat want BB is toch wel een duure sport :p
aangekocht:
-amandelmelk
-kippekruiden
-plattekaas
-kip
-havermout
-eiers
Zie plaatje onderin.

Zal men trainingschema wat moeten omgooien deze week, zit namelijk tot vrijdag met de nacht (18.00 tot 6.00) en ik moet morgenochtend men haar laten doen om 11.00.. Dus morgenochtend om 6.00 thuis - tot 10.00 slapen en dan naar kaper. Nu kan ik eigenlijk wel trainen maar ik verkies toch slapen aangezien ik nog 3 nachten moet doen.
Dus de training van woensdag word geschrapt!!
In de plaats daarvan ga ik het zo doen:

Donderdag:
Squat - mp

Vrijdag:
Bench - deadlift - bor

Denkt dat dit de beste combinatie is?

Qua voeding is het wat zoeken als ik de nacht zit, heb besloten om enkel als ik de nacht heb boterhammen mee te doen met kipfilet. Anders staan er nooit geen boterhammen meer in men schema.

Heb ook een deal kunnen maken met men mamsie dat tijdens een dagdienst onmiddellijk na men werk ga trainen, en bij het thuiskomen ik een shake drink en dan enkel de groenten ga mee eten (geript van panzer :o). en dan voor het slapen gaan men kwark. Omdat ik waarschijnlijk te weinig groenten ga binnen krijgen ga ik voorlopig 2 stukken fruit eten, maar mijn moeder zei me net dat ze zal maken dat er altijd verse soep in huis zal zijn (nice!).

IMG_0454.jpg

Tip: Koop gewoon cheap ass kip in de supermarkt.
Havermout: Gewoon van die B-merk shit, 0,38 ct per 500 gram
Gewoon alles zo goedkoop mogelijk, gaat om de voedingswaarde.
Boterhammen zijn helemaal niet slecht, vreet ook zat volkorenbrood. Begrijp niet waarom jij en panzer niet gewoon avondeten, pas je je schema daar toch op aan? Vlees+aardappel/pasta+groente is altijd goed en ik voel me altijd weer nieuw na een grote warme prak.

Als je zo weinig tijd hebt kan je het inderdaad gewoon zo splitsen.

Wat je haar betreft.. Gouden tip van Rusty:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Srs. 2x5 minuten per week en je ziet er altijd scherp uit ;)

Tip: Koop gewoon cheap ass kip in de supermarkt.
Havermout: Gewoon van die B-merk shit, 0,38 ct per 500 gram
Gewoon alles zo goedkoop mogelijk, gaat om de voedingswaarde.
Boterhammen zijn helemaal niet slecht, vreet ook zat volkorenbrood. Begrijp niet waarom jij en panzer niet gewoon avondeten, pas je je schema daar toch op aan? Vlees+aardappel/pasta+groente is altijd goed en ik voel me altijd weer nieuw na een grote warme prak.

Als je zo weinig tijd hebt kan je het inderdaad gewoon zo splitsen.

Wat je haar betreft.. Gouden tip van Rusty:
[Link niet meer beschikbaar]
Srs. 2x5 minuten per week en je ziet er altijd scherp uit ;)

Als ik zelf om me eten ga koop ik altijd die b-merken. Maar men moeder wil percé de duurdere kopen.. Nuja voor mij geen pobleem + smaakt wel duidelijk beter :)
Met men vorig schema vreete ik iets van 8-9 boterhammen per dag, begon hierdoor toch wel een bolle buik van te krijgen..
Avondeten is 4 van 7 keer altijd veel te vettig waardoor ik het zo zonde vind dat ik een hele dag op me voeding let en het dan volledig verkloot word door dat avondeten.. Ik ga soms wel nog mee eten als het bijvoorbeeld vis of kip of een ander gezond iets is.
Maar als het niet iets is dat in me schema valt eet ik enkel de groenten mee.

Ik denk dat vrijdag men voedingsschema toch wel af moet zijn, zal het hier dan wel plaatsen :)

Edit; thnx voor de tip rusty, maar ik zie er echt niet uit geschoren :p

Om 14u30 opgestaan vandaag, had gepland om tegen 15u te slapen maar door de warmte wakker gekomen..
Omiddelijk shake gedronken:
400ml amandelmelk
60gram havermout
scoop isolaat

15u30 pre workout

16.00 training:

Standing mp press

8x20 (=barr)
5x30
5x35
5x35
5x35
4x37.5 kuuuut :mad: wou ook niet cheaten door te springen fso..

Squat
8x30 warm up
5x50
5x55
5x55
5x60
5x65 :)
-Had een vol gevoel in men onderrug wat ik toch wel vreemd vind. Ik heb altijd een geforceerd gevoel hierbij, als ik dan de schijven van de barr haal heb ik een soort van pijn in men onderrug. Na 1uur is dit wel weg maar zoals ik al zei voelt het geforceerd aan.
Morgen zal ik eens kijken voor een belt, om dit te voorkomen.

Aangezien ik na 20min al klaar was heb ik besloten om nog calfs en incline fly's te doen.

Calfs in leggpress
3x10x160

Fly's:
10x8
8x12
8x14
10x16

Goeie training, ben wel tevreden over de mp en squat :) Volgende 'x' toch maar eens 5x70 proberen :D

Nette training man. Die MP komt wel, gaat volgen. Is mij bij de meesten langzaam vooruit.
Dat gevoel in de onderrug heb ik ook wel hoor, gisteren na de zware DL's waren mijn erectors echt op.. Vanochtend ook nog, gelukkig waren ze vanmiddag na het zwemmen weer goed.
Spierpijn in je rug kan ook gewoon zonder dat er iets mis is ;)
Trouwens, belt is alleen extra stabiliteit bij lage zware reps, is geen wondermiddel. Zoals Eddine gisteren zei, belt is om te compenseren voor gebrek aan vermogen om je core maximaal aan te spannen.

Waarom doe je fly's als je morgen borst gaat doen? En dat omgegooide schema is een uitzondering toch? :) Nette training verder..

Nette training man. Die MP komt wel, gaat volgen. Is mij bij de meesten langzaam vooruit.
Dat gevoel in de onderrug heb ik ook wel hoor, gisteren na de zware DL's waren mijn erectors echt op.. Vanochtend ook nog, gelukkig waren ze vanmiddag na het zwemmen weer goed.
Spierpijn in je rug kan ook gewoon zonder dat er iets mis is ;)
Trouwens, belt is alleen extra stabiliteit bij lage zware reps, is geen wondermiddel. Zoals Eddine gisteren zei, belt is om te compenseren voor gebrek aan vermogen om je core maximaal aan te spannen.

Thnx!

Ah jammer, dacht dat met een belt mijn onderrug minder ging belast worden en dat ik er dus minder last van zou hebben.
Ik voelde tot vandaag nog altijd mijn deadlift van maandag, dus is wel behoorlijk k*t :mad:
Mattie van mij zij ook, dat je met een belt toch wel 10kg's meer kan squatten en dl'en - is dit zo?

@panzer

Ik wou volle pecs :o
Ja was uitzondering :)

Thnx!

Ah jammer, dacht dat met een belt mijn onderrug minder ging belast worden en dat ik er dus minder last van zou hebben.
Ik voelde tot vandaag nog altijd mijn deadlift van maandag, dus is wel behoorlijk k*t :mad:
Mattie van mij zij ook, dat je met een belt toch wel 10kg's meer kan squatten en dl'en - is dit zo?

De reden dat mensen meer gewicht doen met belt is psychologisch. Het voelt veiliger. Ik ga ook een belt gebruiken, maar wil wel op korte termijn met een ervaren PL'er oefenen met m'n core maximaal aan te spannen. Belt is alleen voor stabiliteit. Als je een belt om hebt en je spant je core niet aan help je alles alsnog naar de kloten.

http://www.youtube.com/watch?v=CXgEXiTCjqo

Goede ademhaling vereist echt oefening.

Terug
Naar boven