AndroidHealthClinic

5x5 compound log

Lijkt me een goed plan voor je, 5x5 FB net als Ceetn en Panzer. Voor beginners - zelfs nog na een jaar - is FB het beste.

Dan zullen we het dan maar eens overwegen. :)
Maar weet niet of zij en ik dat kunnen volhouden, telkens maar hetzelfde, moet je al een hele goede motivatie en dicipline hebben

Maar weet niet of zij en ik dat kunnen volhouden, telkens maar hetzelfde, moet je al een hele goede motivatie en dicipline hebben

Natuurlijk kan je dat, discipline en wilskracht. En als je weet hoe sterk je ervan word en hoeveel massa je ermee aanzet. Maar goed, laten we niet langer in z'n log lopen spammen man.

• Topic Starter Topic Starter

Zijn al de leukste oefeningen in één schema, whats not to like?
Daarbij krijg je er stalen t**ten van..

Allesbehalve "saai" of "altijd hetzelfde" Bjorn ;) Zijn inderdaad de interessantste/leukste/zwaarste oefeningen dus ik heb er altijd wel zin in.

Allesbehalve "saai" of "altijd hetzelfde" Bjorn ;) Zijn inderdaad de interessantste/leukste/zwaarste oefeningen dus ik heb er altijd wel zin in.

Ja nu nog wel :P, maar over een 3 maandjes wil je misschien toch andere schemas proberen denk ik, zeker als nieuweling ben in curieus in verschillende schema's.

Maar zal het wel merken als in augustus ermee begin.

Zijn inderdaad de leukste oefeningen.
Voor mij op leukste volgorde:
1. BP en DL
2. MP en BOR
3. Squat - Techniek krijg ik niet onder de knieen, iets met me bouw denk ik. =/

Is de bedoeling dat je elke training het gewicht ook vermeerderd of elke week, of hoe werkt het?

Wie zegt dan ook dat ik dit zolang ga volgen? ;) 10-12 weken denk ik zo... Qua gewicht pak ik iets wat ik net aankan, tegen mijn max aan. Stel ik doe veel moeite met 5x64 bench pak ik 5x62 zoiets. Herstel gaat vooralsnog erg goed naar mijn idee.

Ja ok dat gaat nog wel, was een beetje verward...

Ik vergeleek 5x5 met als enige FB schema
En Rusty had het over een 1 jaar+ FB voor beginners, dus dacht ik 5x5 een jaar lang o_o
Anyway, benieuw waar je staat over 12 weken

Ja ok dat gaat nog wel, was een beetje verward...

Ik vergeleek 5x5 met als enige FB schema
En Rusty had het over een 1 jaar+ FB voor beginners, dus dacht ik 5x5 een jaar lang o_o
Anyway, benieuw waar je staat over 12 weken

Nee maar ik ben nu ruim een jaar bezig en ga toch weer over op FB. ;)
Ook in FB kan je heel veel variëren trouwens. Je kan ook het schema dusdanig maken dat je elke dag van de week andere oefeningen doet.

Zoals verwacht, geen training kunnen doen vanwege communies.. Nuja gebeurt niet ieder weekend, dus vanaf nu 100% strict trainen en vooral 100% strict eten.

Morgen ga ik naar de winkel om wat gerechjes te testen, ik moet alleen nog iets vinden om na men training te eten waar er zo min mogelijk werk aan is. Daarmee bedoel ik liefst iets waar je niet voor hoef te koken aangezien ik niet meer met het avondeten ga mee eten, maar als ik dan enkel voor mezelf zou koken word men ma wel pissed. Iemand suggesties?

Wie zegt dan ook dat ik dit zolang ga volgen? ;) 10-12 weken denk ik zo... Qua gewicht pak ik iets wat ik net aankan, tegen mijn max aan. Stel ik doe veel moeite met 5x64 bench pak ik 5x62 zoiets. Herstel gaat vooralsnog erg goed naar mijn idee.

Herstel is wel k*t voor me voorlopig, tot gisterenochtend last had van men quads van dinsdag te gaan trainen = 5dagen spierpijn..
Als ik de 3x squat in één week wil halen zal ik niet tot men max mogen gaan, maar lichtjes aan opbouwen tot men benen het gewoon zijn.
Eenmaal dat gebeurt is kan ik meer gewicht beginnen te gebruiken.

Zoals verwacht, geen training kunnen doen vanwege communies.. Nuja gebeurt niet ieder weekend, dus vanaf nu 100% strict trainen en vooral 100% strict eten.

Morgen ga ik naar de winkel om wat gerechjes te testen, ik moet alleen nog iets vinden om na men training te eten waar er zo min mogelijk werk aan is. Daarmee bedoel ik liefst iets waar je niet voor hoef te koken aangezien ik niet meer met het avondeten ga mee eten, maar als ik dan enkel voor mezelf zou koken word men ma wel pissed. Iemand suggesties?

Herstel is wel k*t voor me voorlopig, tot gisterenochtend last had van men quads van dinsdag te gaan trainen = 5dagen spierpijn..
Als ik de 3x squat in één week wil halen zal ik niet tot men max mogen gaan, maar lichtjes aan opbouwen tot men benen het gewoon zijn.

Dat probleem ga ik ook hebben denk ik, men benen herstellen mega traag.

Als je een blender/staafmixer hebt kan je melk+havermout+whey doen. Makkelijker kan het niet. Anders blender kopen, heb een top ding van Philips gekocht voor 25 euro. Beste aanschaf in lange tijd.

Wat je benen betreft, je moet gewoon wennen. Na een tijdje heb je er echt geen last meer van, trust me. Bouw het rustig op tot je gewend bent, dan kan je vanzelf zwaar gaan.

Wat zijn communies? :)

En ik heb precies hetzelfde met avondeten, ik mag ook niet apart koken tijdens of na het avondeten... mijn ma kookt nu 200 gram rijst en de groente houd ze flinke portie apart, kan ik toch meeeten en na de training hoef ik de rijst alleen maar even op te warmen.

En qua spierpijn zou ik het echt niet weten, hoelang heb je al gesquat hiervoor daar zou het aan kunnen liggen... of het ligt ergens anders aan... drink je genoeg tijdens training dat helpt ook volgens mij.

Als je een blender/staafmixer hebt kan je melk+havermout+whey doen. Makkelijker kan het niet. Anders blender kopen, heb een top ding van Philips gekocht voor 25 euro. Beste aanschaf in lange tijd.

Wat je benen betreft, je moet gewoon wennen. Na een tijdje heb je er echt geen last meer van, trust me. Bouw het rustig op tot je gewend bent, dan kan je vanzelf zwaar gaan.

Blender heb ik ja, maar na men training ging ik er van uit dat ik meer moet binnen krijgen dan whey + havermout + melk en dan later kwark. Zou de zaken voor mij wel makkelijker maken!

K rustig opbouwen dus. Liever wat minder in gewicht zo dat ik 3x squat kan doen, dan 1x zwaar en de rest van de week precies met een buttplug rondloop :rolleyes:

Wat zijn communies? :)

En ik heb precies hetzelfde met avondeten, ik mag ook niet apart koken tijdens of na het avondeten... mijn ma kookt nu 200 gram rijst en de groente houd ze flinke portie apart, kan ik toch meeeten en na de training hoef ik de rijst alleen maar even op te warmen.

En qua spierpijn zou ik het echt niet weten, hoelang heb je al gesquat hiervoor daar zou het aan kunnen liggen... of het ligt ergens anders aan... drink je genoeg tijdens training dat helpt ook volgens mij.

Ben je niet gedoopt? Eerst communnie, plechte communnie? Zo heet het in Belgie toch, miss dat het anders noemt in nl.

Ja jouw moeder doet nog moeite precies.. Mijne vind het allemaal wat te ver gaan :rolleyes: Zullen leuke dagen worden met men moeder wanneer men voedingsschema ingaat :o

Had een maand niet gesquat door die verbouwingen hé, zal er ook wel mee te maken hebben. Drinken doe ik zeker genoeg, zeker een halve liter tijdens de training.

Religieuze commerce dat helemaal niks met religie te maken heeft en gewoon een kerkelijke traditie is.

Nuja als je alles moet laten dat commercieel is moet je eig nooit meer buitenkomen :)

Ben je niet gedoopt? Eerst communnie, plechte communnie? Zo heet het in Belgie toch, miss dat het anders noemt in nl.

Ja jouw moeder doet nog moeite precies.. Mijne vind het allemaal wat te ver gaan :rolleyes: Zullen leuke dagen worden met men moeder wanneer men voedingsschema ingaat :o

Had een maand niet gesquat door die verbouwingen hé, zal er ook wel mee te maken hebben. Drinken doe ik zeker genoeg, zeker een halve liter tijdens de training.

Ben wel gedoopt, maar gereformeerd ;)

En zoals rusty zei inderdaad gewoon opbouwen, zwaar pakken als je geen spierpijn hebt en licht als je het nog een beetje hebt zoiets...

En als je het haar uitlegt wil ze echt geen rijst koken voor je? Anders voor het avondeten koken als ze 'boos' is dat je niet mee-eet en anders gewoon koken :rolleyes::D

Nuja als je alles moet laten dat commercieel is moet je eig nooit meer buitenkomen :)

Nee had het gewoon over het religieus gebruik en dat het niks met religie te maken heeft en alleen een kerkelijke traditie is.

Maar dit is BB forum geen religieus forum :p

Na het trainen is dat alles wat ik neem hoor. Later nog broodje tonijn, voor 't slapen kwark.
Gain er niet minder om voor zover ik weet.

Idd wat je ervoor eet is ook erg belangrijk... gewoon verdelen, ik doe zelf ong. 1/4 van mijn calorieen na de training...

Week 1 - trainingsdagen maandag - woensdag - vrijdag

Maandag

Doel van de training vandaag was simpel: alles afwerken zonder flauw te vallen :o ( wat een baas ben ik toch :p)

Mp seated
5x30
5x30
5x30
5x30
5x30
-Iedere 5rep was moeizaam dus gewicht was goed. Ademhaling is wel zéér belangrijk bij deze oefening merk ik. 1ste set gewoon maar wat gedaan maar vanaf de 2de set hier goed op gelet en het ging wel duidelijker beter om te locken. Ook heb ik bij iedere rep een seconde of 2 de bar laten rusten op me borst. De bar neem ik net iets buiten schouderbreedte, men mattie vond het wat vreemd dat ik men handen zo dicht plaatste, maar in een vid van mark rippetoe heb ik dit overgenomen dus het zal wel goed zijn.

Deadlift

5x60
5x80
5x90
5x100
5x110
-Geen al te grote gewichten, maar ben hier toch best tevreden over. De laatste rep van 5x110 kon er nog net uit, dus ook hier was het gewicht goed.
Volgende training wel beginnen met 5x80. Technique is nu ook wel solid, ik doe de technique zoals aangeven in de vid hierboven.

Bench press
5x50
5x60
5x60
5x60
3x60
2x60
-Eerste 3 setjes gingen perfect, vanaf de 4de set had ik het al heel wat moeilijker om de volle 5 eruit te halen. Zoals je ziet kon ik er maar 3 uithalen bij de 4de set maar heb dan toch nog die overige 2 bijgedaan. Achteraf beken had ik miss +2.5 moeten doen voor die laatste 2.

Squat
10xbar (=20kg)
5x40
5x40
5x40
5x45
5x50
-Hier ga ik dus bewust laag in gewicht, om neige spierkramp te voorkomen zodat ik de 3x squat in één wek red.
Om dat wat te compenseren heb ik een 'hold' ingelost en dan in één sleur naar boven knallen. Technique was ook perfect (zo ver ik toch weet :o)

Bor
5x25
5x30
5x30
5x35
5x35
-Ben ook wel tevreden qua gewicht hier, aangezien het maar de 2de x is dat ik bor doe. Soms tikt de bar wel men knie aan, geen idee hoe dit komt..
Technique doe ik naar mijn weten nochtans niet verkeerd. De technique die ik toepas kan je in bovenstaande post kijken.

Qua rustpauze verschilt het wel wat, ik kijk ook niet constant naar men gsm om de seconden te tellen. Ik neem iets van 40 sec voor alle duw oefeningen en voor deadlift en squat wel iets meer.

Besluit: ben tevreden van deze training, geen al te hoge gewichten maar dat komt wel :)
Verder maak ik best wel indruk met dit schema tegen over andere personen :p
Men mattie verklaart me gek, en ik moet maar tegen mensen zeggen dat ik 3x squat in een week en ze beginnen al raar te kijken :D
Ze zijn dan ook benieuwd hoe ik het er vanaf breng, wat dan wel goed is als motivatie :)

Ben wel benieuwd wat ik in 4 maanden kan bereiken met dit schema, ik hoop op volgende stats:
Bench press: 5x5x75
Squat:5x5x70
MP:5x5x45
Deadlift:5x5x120
bor:5x5x50

Als ik dit haal mag je een nacht op mijn kosten drinken rusty :p Thnx voor dit schema!

Terug
Naar boven