Week 1 - trainingsdagen maandag - woensdag - vrijdag
Maandag
Doel van de training vandaag was simpel: alles afwerken zonder flauw te vallen

( wat een baas ben ik toch

)
Mp seated
5x30
5x30
5x30
5x30
5x30
-Iedere 5rep was moeizaam dus gewicht was goed. Ademhaling is wel zéér belangrijk bij deze oefening merk ik. 1ste set gewoon maar wat gedaan maar vanaf de 2de set hier goed op gelet en het ging wel duidelijker beter om te locken. Ook heb ik bij iedere rep een seconde of 2 de bar laten rusten op me borst. De bar neem ik net iets buiten schouderbreedte, men mattie vond het wat vreemd dat ik men handen zo dicht plaatste, maar in een vid van mark rippetoe heb ik dit overgenomen dus het zal wel goed zijn.
Deadlift
5x60
5x80
5x90
5x100
5x110
-Geen al te grote gewichten, maar ben hier toch best tevreden over. De laatste rep van 5x110 kon er nog net uit, dus ook hier was het gewicht goed.
Volgende training wel beginnen met 5x80. Technique is nu ook wel solid, ik doe de technique zoals aangeven in de vid hierboven.
Bench press
5x50
5x60
5x60
5x60
3x60
2x60
-Eerste 3 setjes gingen perfect, vanaf de 4de set had ik het al heel wat moeilijker om de volle 5 eruit te halen. Zoals je ziet kon ik er maar 3 uithalen bij de 4de set maar heb dan toch nog die overige 2 bijgedaan. Achteraf beken had ik miss +2.5 moeten doen voor die laatste 2.
Squat
10xbar (=20kg)
5x40
5x40
5x40
5x45
5x50
-Hier ga ik dus bewust laag in gewicht, om neige spierkramp te voorkomen zodat ik de 3x squat in één wek red.
Om dat wat te compenseren heb ik een 'hold' ingelost en dan in één sleur naar boven knallen. Technique was ook perfect (zo ver ik toch weet

)
Bor
5x25
5x30
5x30
5x35
5x35
-Ben ook wel tevreden qua gewicht hier, aangezien het maar de 2de x is dat ik bor doe. Soms tikt de bar wel men knie aan, geen idee hoe dit komt..
Technique doe ik naar mijn weten nochtans niet verkeerd. De technique die ik toepas kan je in bovenstaande post kijken.
Qua rustpauze verschilt het wel wat, ik kijk ook niet constant naar men gsm om de seconden te tellen. Ik neem iets van 40 sec voor alle duw oefeningen en voor deadlift en squat wel iets meer.
Besluit: ben tevreden van deze training, geen al te hoge gewichten maar dat komt wel
Verder maak ik best wel indruk met dit schema tegen over andere personen
Men mattie verklaart me gek, en ik moet maar tegen mensen zeggen dat ik 3x squat in een week en ze beginnen al raar te kijken

Ze zijn dan ook benieuwd hoe ik het er vanaf breng, wat dan wel goed is als motivatie
Ben wel benieuwd wat ik in 4 maanden kan bereiken met dit schema, ik hoop op volgende stats:
Bench press: 5x5x75
Squat:5x5x70
MP:5x5x45
Deadlift:5x5x120
bor:5x5x50
Als ik dit haal mag je een nacht op mijn kosten drinken rusty

Thnx voor dit schema!