MuscleMeat

abs elke training of gesplit?

Zal wel weer een kloontje zijn ofzo. Maar met squatten en deadliften belast je imo je buikspieren al genoeg.

Het mooie is juist dat je door je buikspieren gericht te trainen je squats en deadlifts (en andere compounds) kunt verbeteren.

Altijd prachtig als men weighted ab, oblique, erector werk en plyos die zeker een plek hebben in een gebalanceerde training van elk individu gewoon aan de kant gooien want "squats belasten je core al". Dan vraag ik me altijd af hoe men squat.. doet iedereen squat crunch twists ofzo?

Laatst bewerkt:
Ik doe deze oefeningen voor abs, 3x/week.
(bv: maandag, woensdag en vrijdag of soms maandag, woensdag, zaterdag)
Je kiest elke dag van elke kolom 1 oefening, zodat je 3 oefeningen/dag doet en op het einde van de week alle oefeningen gehad hebt.

Bijlagen

Dat lijkt me wel te veel, vooral omdat het met uitzondering op de abs geconcentreerd is. En je hebt voor de verschillende doelen alleen andere oefeningen gekozen en niet je training daarvan erop aangepast.

Ik zou voor uithouding een circuit doen van 1 ab, 1 oblique, en 1 erector oefening. Bijvoorbeeld 1 minuut van elk.

Daarbij per week dan nog 1 krachtoefening voor elk van die met toegevoegd gewicht.

Dat geheel kan je misschien verdelen over de 3 trainingdagen, maar beter is waarschijnlijk 1 dag het circuit doen en 1 dag de krachttraining zodat je nog 1 dag hebt waar je relatief vers bent voor iets als squats.

Daar kan of beter heb je waarschijnlijk volledig gelijk in Krisk.
Maar toch, ben deze oefeningen nu een 4-tal weken aan het doen, met toch wel zeer merkbare vorderingen. Ga dit nog een 2-tal weken doen, en dan gooi ik dit om een andere boeg, zoals jij net zei, en eens kijken wat dat geeft :)

Verder ben ik niet zo'n fan van ab-oefeningen met extra gewicht, omdat dit je abs dikker maakt waardoor je in sommige gevallen zo'n opgeblazen buikje krijgt.

Ik doe 1/2x per week wat crunches en legraises, 1/2x in de maand obliques puur alleen omdat ze anders te groot worden.
Obliques moet je 'vormen' niet echt bouwen :)

Verder ben ik niet zo'n fan van ab-oefeningen met extra gewicht, omdat dit je abs dikker maakt waardoor je in sommige gevallen zo'n opgeblazen buikje krijgt.
Die buikjes die je waarschijnlijk bedoelt komen door insuline en HGH misbruik van bodybuilders, niet van wat situps met 20kg erbij ofzo zo werkt het niet.

Mijn buikspieren zijn best vors geworden, niet dat de vakken scherp aftekenen maar een best pak massa, om die reden train ik geen buik meer, het pak word alleen dikker waardoor het lijkt dat ik een dikkere buik heb, jammer genoeg niet meer zoals de avatar aangeeft. Buikspieren train je haast al met alles mee dus waarom nog extra belasten.

Mijn buikspieren zijn best vors geworden, niet dat de vakken scherp aftekenen maar een best pak massa, om die reden train ik geen buik meer, het pak word alleen dikker waardoor het lijkt dat ik een dikkere buik heb, jammer genoeg niet meer zoals de avatar aangeeft. Buikspieren train je haast al met alles mee dus waarom nog extra belasten.

Want die zijn echt bruut ;).

Ik heb bijna hetzelfe, alleen mijn obliques zijn nog beter gevormt :D door ze met volle stack te trainen op het toestel voor schuine schuine buiksperen;).

Hier een pic, mwha niet zo droog als jij staat, maar vandaar die 98 kg ;)

Ook erg onduidelijk doordat ik een k*t cam heb.
16j564j.jpg

---------- Post toegevoegd Mon 25 Jul 2011 om 20:07 ----------

En deze is net niet volledig aangespannen doordat ik met 1 hand me muis vast had om te drukken voor een foto te maken :D...

sg1vma.jpg

(mijn kuur Dbol test-e start over 3 a 4 weken, is mijn eerste kuur nu natural :P:P.)

Laatst bewerkt:
Lol zelfs met roids krijg je geen te grote buikspieren en een keertje per week 3x8 weighted situps zou ze wel te groot maken? Maar wel kuiten trainen zeker.

Hier een pic, mwha niet zo droog als jij staat, maar vandaar die 98 kg ;)

Ook erg onduidelijk doordat ik een k*t cam heb.
16j564j.jpg

---------- Post toegevoegd Mon 25 Jul 2011 om 20:07 ----------

En deze is net niet volledig aangespannen doordat ik met 1 hand me muis vast had om te drukken voor een foto te maken :D...

sg1vma.jpg

(mijn kuur Dbol test-e start over 3 a 4 weken, is mijn eerste kuur nu natural :P:P.)

Nice dude.... Jammer dat jij ook al gebanned ben, zou bijna denken dat het om persoonlijke reden gaat hierop het forum :D.

Terug
Naar boven