- Waardering
- 637
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 64kg

Hé trainze vandaag
& geniet van de dag en alle mooie momenten.
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

& geniet van de dag en alle mooie momenten.laat ik nu toevallig gek zijn op creatiefWahahaha...
Ja kijk maar uit. Die pannenkoeken van tegenwoordig zien er wel heel "creatief" uit![]()

Haha, ik denk dat ik volgende keer OOK FOTO'S GA POSTEN!!!!![]()

* slik, kwijl *
Waarom? Ik heb toch niet naar gedaan![]()

Damn wat een training weer! Flinke T-bar row's zeg... 130 kg
---------- Toegevoegd om 18:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:18 ----------
Lekker broodje ei trouwens
Eet je trouwens ook al je eigeel ?

at ik bijna elke dag wel 2 hele eieren, heb toen mijn cholesterolgehalte laten controleren en er was niks aan de hand. Mijn pa daarentegen eet cholesterolloos en zat bij de controle op de grens.. life is unfair 
Soorten cholesterol
Cholesterol is een noodzakelijk onderdeel van celwanden, hormonen en gal. Het is ook een bouwstof voor het zenuwstelsel en sommige hormonen. Het bloed vervoert cholesterol door het aan eiwitten te binden. Deze verbindingen heten lipoproteïnen.
HDL en LDL
Er zijn verschillende soorten lipoproteïnen:
HDL (Hoge Dichtheid Lipoproteïne); dit is een gunstige soort. Het neemt namelijk het slechte soort cholesterol uit het bloed weg en voert het naar de lever. Daar wordt dit ongunstige cholesterol afgebroken. Via de gal en de darmen verlaat dit cholesterol het lichaam met de ontlasting. HDL beschermt dus het lichaam tegen hart- en vaatziekten.
LDL (Lage Dichtheid Lipoproteïne) is ongunstig voor de gezondheid. LDL vervoert cholesterol van de lever naar de rest van het lichaam. Deze verbindingen kunnen zich vastzetten in de binnenwand van bloedvaten. Ze blijven plakken aan beschadigingen van de vaatwanden. Deze beschadigingen kunnen het gevolg zijn van roken, verhoogde bloeddruk of ouderdom. De bloedvaten slibben daardoor langzaam dicht en het bloed kan er steeds moeilijker doorheen stromen. Dit staat bekend als slagaderverkalking. De medische term is artherosclerose.
Weinig verzadigd vet
De lever zorgt gewoonlijk voor een evenwicht tussen de hoeveelheid cholesterol die de lever maakt en het gehalte cholesterol in het bloed. De hoeveelheid cholesterol die de lever maakt, wordt beïnvloed door de leefsT. Roken, weinig lichaamsbeweging en een eetpatroon met veel verzadigd vet kunnen het evenwicht verstoren. Daardoor kan een ongewenste verschuiving plaatsvinden naar meer LDL. Onverzadigde vetzuren in de voeding zorgen juist voor meer HDL. Daarom is het belangrijk om bij de producten met vet te kiezen voor de soorten die weinig verzadigd vet bevatten, het grootste deel van het vet is dan automatisch onverzadigd.
Bullshit om je eigeel weg te gooien, het is alleen maar goed cholesterol

Ja maar eigeel is geen slechte cholesterol maar goede cholesterol

Gaat weer lekker ace! Draai je altijd zo'n hoog volume?
Lekkere training ja, hoog aantal reps ook! Waarom draai je eigenlijk zoveel herhalingen?

De cholesterol uit je voeding staat nagenoeg los van de cholesterol in je bloed. Je krijgt
eerder teveel cholesterol van verzadigd vet dan van cholesterol in je voeding.
Inderdaad allemaal wat gek... +60reps maken is een beetje teveel van het goede imo.
Maarja, als het maar werkt voor je![]()
Thnx, ik doe natuurlijk al een lange tijd aan waterpolo waarvan ook een tijd op landelijk niveau wat mijn conditie wel ten goede is gekomen. Echter moet ik toegeven dat ik na het deadliften ook niet meer zo recht stond. Nee, wat dat betreft leek het meer op een slechte imitatie van een stervend rund![]()
, zondags...altijd wat simpeler..weinig tijd omdat ik om 12 uur ook ergens anders moet werken..dus s'ochtends geef ik mijn pilates les en daarna heb ik even tabata gedaan en toen 30 min. crosstrainer. Ach ja 
...borst&triceps staan er op de planning en misschien lichtelijk mijn schouders mee pakken.
.

Mijn training gister, zondags...altijd wat simpeler..weinig tijd omdat ik om 12 uur ook ergens anders moet werken..dus s'ochtends geef ik mijn pilates les en daarna heb ik even tabata gedaan en toen 30 min. crosstrainer. Ach ja
Vandaag weer een dag...borst&triceps staan er op de planning en misschien lichtelijk mijn schouders mee pakken.

Wat betreft cholesterol in eigeel, dit verschilt ook per ei. Wat voorn kip heeft het gelegd en hoe heeft deze kip zelf geleefd en gegeten? Bijv. een biologische kip met een gebalanceerd dieet met gevarieerde dingen zal meer gezondere cholesterol bevatten. Maar alle soorten ei-geel stimuleerd de verlaging van LDL cholesterol. Oké nu heb ik ook wat gezegd![]()
Maaaarrr ik begrijp wel waarom je het in bepaalde maaltijden NIET eet vanwege de vertraging van je eiwitopname.
Wat staat er bij jou in de planning?
Eet smakelijk zo![]()