XXL Nutrition

Ace1990 zijn logboek!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Haha, ik denk dat ik volgende keer OOK FOTO'S GA POSTEN!!!! :hahaha:

Sorrie maar ik kan het echt niet laten, mijn zachtgekookte ei - meergranenbrood sandwiches smaken zo yummie! :meal:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

;)

vandaag word er ook getraind trouwens (rug, biceps)

* slik, kwijl *

Waarom? Ik heb toch niet naar gedaan :(

Rug, biceps

T-bar row
12x130
10x120
10x100
10x90
10x90
10x80
>45 seconden rust tussen de sets.

BOR (grip op schouder breedte)
13x70
10x70
10x70
10x65
10x60
10x60

Wide grip pull up
15xbw
10xbw
10xbw

Deadlift
20x80 >(warming up)
13x150
10x130 >grip fail :mad:
10x100
8x100
5x100
5x100

EZ bar barbell curls (grip iets breder dan schouder breedte)
15x40
15x30
12x30
10x30
10x25

BB concentration curls
15x25
12x25
10x25
8x25
>had geen zin om iedere set schijven te verwisselen..

Conclusie: tevreden :thumbup:

Damn wat een training weer! Flinke T-bar row's zeg... 130 kg :lifter::dance:

---------- Toegevoegd om 18:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:18 ----------

Lekker broodje ei trouwens ;)
Eet je trouwens ook al je eigeel ?

Damn wat een training weer! Flinke T-bar row's zeg... 130 kg :lifter::dance:

---------- Toegevoegd om 18:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:18 ----------

Lekker broodje ei trouwens ;)
Eet je trouwens ook al je eigeel ?

Thnx :thumbs:

Nee eigeel eet ik lang niet altijd, sterker nog het was zeker 2 maanden geleden dat ik eigeel gegeten heb. Ook hangt het van het moment af, ik eet het alleen op de momenten dat vet in een maaltijd geen probleem is, dus niet 's ochtends en na de training. Op die momenten wil je niet dat vetten je eiwitopname vertragen ;)

Verders is het enige nadeel van eigeel wat ik kan bedenken het aanwezige cholesterol, maar aangezien ik het eens per twee maanden eet -en de rest van mijn voeding cholesterol vrij is- leek het mij geen probleem voor een keer :thumbs:

Hoe was jou dag/training?

Bullshit om je eigeel weg te gooien, het is alleen maar goed cholesterol

Nou daarom deed ik het vandaag ook niet. Verders is cholesterol ook iets persoonlijks. Vroegah :p at ik bijna elke dag wel 2 hele eieren, heb toen mijn cholesterolgehalte laten controleren en er was niks aan de hand. Mijn pa daarentegen eet cholesterolloos en zat bij de controle op de grens.. life is unfair ;)

Voor de liefhebbers wat leesvoer:

Soorten cholesterol
Cholesterol is een noodzakelijk onderdeel van celwanden, hormonen en gal. Het is ook een bouwstof voor het zenuwstelsel en sommige hormonen. Het bloed vervoert cholesterol door het aan eiwitten te binden. Deze verbindingen heten lipoproteïnen.

HDL en LDL

Er zijn verschillende soorten lipoproteïnen:

HDL (Hoge Dichtheid Lipoproteïne); dit is een gunstige soort. Het neemt namelijk het slechte soort cholesterol uit het bloed weg en voert het naar de lever. Daar wordt dit ongunstige cholesterol afgebroken. Via de gal en de darmen verlaat dit cholesterol het lichaam met de ontlasting. HDL beschermt dus het lichaam tegen hart- en vaatziekten.
LDL (Lage Dichtheid Lipoproteïne) is ongunstig voor de gezondheid. LDL vervoert cholesterol van de lever naar de rest van het lichaam. Deze verbindingen kunnen zich vastzetten in de binnenwand van bloedvaten. Ze blijven plakken aan beschadigingen van de vaatwanden. Deze beschadigingen kunnen het gevolg zijn van roken, verhoogde bloeddruk of ouderdom. De bloedvaten slibben daardoor langzaam dicht en het bloed kan er steeds moeilijker doorheen stromen. Dit staat bekend als slagaderverkalking. De medische term is artherosclerose.
Weinig verzadigd vet

De lever zorgt gewoonlijk voor een evenwicht tussen de hoeveelheid cholesterol die de lever maakt en het gehalte cholesterol in het bloed. De hoeveelheid cholesterol die de lever maakt, wordt beïnvloed door de leefsT. Roken, weinig lichaamsbeweging en een eetpatroon met veel verzadigd vet kunnen het evenwicht verstoren. Daardoor kan een ongewenste verschuiving plaatsvinden naar meer LDL. Onverzadigde vetzuren in de voeding zorgen juist voor meer HDL. Daarom is het belangrijk om bij de producten met vet te kiezen voor de soorten die weinig verzadigd vet bevatten, het grootste deel van het vet is dan automatisch onverzadigd.

Bullshit om je eigeel weg te gooien, het is alleen maar goed cholesterol

''Alleen maar goed'' vind ik te kort door de bocht. Teveel slecht cholesterol heeft bewezen nadelig effect op je gezondheid.

13*150 kg deadlifts... Goeie conditie heb je man, als ik dat deed lag ik KO op de grond.

Thnx, ik doe natuurlijk al een lange tijd aan waterpolo waarvan ook een tijd op landelijk niveau wat mijn conditie wel ten goede is gekomen. Echter moet ik toegeven dat ik na het deadliften ook niet meer zo recht stond. Nee, wat dat betreft leek het meer op een slechte imitatie van een stervend rund :roflol:

Ja maar eigeel is geen slechte cholesterol maar goede cholesterol

Is dit niet te weinig volume? :D

Gaat weer lekker ace! Draai je altijd zo'n hoog volume?

Lekkere training ja, hoog aantal reps ook! Waarom draai je eigenlijk zoveel herhalingen?

De cholesterol uit je voeding staat nagenoeg los van de cholesterol in je bloed. Je krijgt
eerder teveel cholesterol van verzadigd vet dan van cholesterol in je voeding.

Inderdaad allemaal wat gek... +60reps maken is een beetje teveel van het goede imo.
Maarja, als het maar werkt voor je :p

Ja maar eigeel is geen slechte cholesterol maar goede cholesterol

Ach so, dat wist ik niet ;)

Is dit niet te weinig volume? :D

Ja beetje wel.. volgende keer mag het wat meer :thumbs:

Gaat weer lekker ace! Draai je altijd zo'n hoog volume?

Vaak, ik heb door de jaren heen gemerkt dat ik goed reageer om wat volume.

Lekkere training ja, hoog aantal reps ook! Waarom draai je eigenlijk zoveel herhalingen?

8-15 hh is zo dramatisch veel toch niet? ;)

De cholesterol uit je voeding staat nagenoeg los van de cholesterol in je bloed. Je krijgt
eerder teveel cholesterol van verzadigd vet dan van cholesterol in je voeding.

Inderdaad allemaal wat gek... +60reps maken is een beetje teveel van het goede imo.
Maarja, als het maar werkt voor je :p

Dat vind ik ook, 10-15 is prima voor mij :thumbs:

Thnx, ik doe natuurlijk al een lange tijd aan waterpolo waarvan ook een tijd op landelijk niveau wat mijn conditie wel ten goede is gekomen. Echter moet ik toegeven dat ik na het deadliften ook niet meer zo recht stond. Nee, wat dat betreft leek het meer op een slechte imitatie van een stervend rund :roflol:

:hahaha:

Goedemorgen!

Mijn training gister:rolleyes:, zondags...altijd wat simpeler..weinig tijd omdat ik om 12 uur ook ergens anders moet werken..dus s'ochtends geef ik mijn pilates les en daarna heb ik even tabata gedaan en toen 30 min. crosstrainer. Ach ja :o
Vandaag weer een dag ;)...borst&triceps staan er op de planning en misschien lichtelijk mijn schouders mee pakken.

Wat betreft cholesterol in eigeel, dit verschilt ook per ei. Wat voorn kip heeft het gelegd en hoe heeft deze kip zelf geleefd en gegeten? Bijv. een biologische kip met een gebalanceerd dieet met gevarieerde dingen zal meer gezondere cholesterol bevatten. Maar alle soorten ei-geel stimuleerd de verlaging van LDL cholesterol. Oké nu heb ik ook wat gezegd :P

Maaaarrr ik begrijp wel waarom je het in bepaalde maaltijden NIET eet vanwege de vertraging van je eiwitopname ;).

Wat staat er bij jou in de planning?

Eet smakelijk zo ;)

Goedemorgen! :wave:

Mijn training gister:rolleyes:, zondags...altijd wat simpeler..weinig tijd omdat ik om 12 uur ook ergens anders moet werken..dus s'ochtends geef ik mijn pilates les en daarna heb ik even tabata gedaan en toen 30 min. crosstrainer. Ach ja :o
Vandaag weer een dag ;)...borst&triceps staan er op de planning en misschien lichtelijk mijn schouders mee pakken.

Het is maar wat je simpel noemt ;)

Wat betreft cholesterol in eigeel, dit verschilt ook per ei. Wat voorn kip heeft het gelegd en hoe heeft deze kip zelf geleefd en gegeten? Bijv. een biologische kip met een gebalanceerd dieet met gevarieerde dingen zal meer gezondere cholesterol bevatten. Maar alle soorten ei-geel stimuleerd de verlaging van LDL cholesterol. Oké nu heb ik ook wat gezegd :P

Ja ik snap het, dat wist ik nog niet! :thumbs:

Maaaarrr ik begrijp wel waarom je het in bepaalde maaltijden NIET eet vanwege de vertraging van je eiwitopname ;).

Wat staat er bij jou in de planning?

Eet smakelijk zo ;)

Dankjewel, ontbijtje smaakte weer goed (Brinta karnemlek en een banaan vandaag). Vandaag zijn bij mij ook de borst en triceps aan de beurt, een van mijn favoriete spiergroepen om te trainen! ;)

Jij ook fijne dag vandaag en trainze hé :thumbs:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven