Fitness Seller

Ace1990 zijn logboek!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Alleen om Chris te verslaan ;)

De verklaring voor het verschil in volume zit hem in de griep waar ik bijna anderhalve week last van gehad heb.

Als je goed leest staat er ook dat die 10x110 een PR was hé ;-)

En ik vermeld niet altijd alle PR's omdat ik die niet allemaal strikt bij houd ;)

Ik bedenk ook van te voren nooit wat ik ga trainen met hoeveel gewicht. Elke training probeer ik te variëren in oefeningen en reps, maar wel met maximaal gewicht zodat het altijd een uitdaging blijft.

Omdat ik altijd zeg maar ''vrije keuze'' train, kan het behoorlijk variëren.

Kapish?

Gesnopen ;) Ik had wel verwacht dat je er een verklaring voor ging hebben.
8 x 180 is erg sterk btw ;)

ik vraag me af hoe je die concentration curls doet..
en wat voor apparaat is die t-bar of gewoon losse bb in de hoek gepleurd?

• Topic Starter Topic Starter
Ok dan, weer wat geleerd :) in principe is je deadlift zelf dan lichter omdat de bar niet dood ligt.

Mmmm vind zelf elke rep stilleggen op de grond toch een stuk zwaarder. Als je pler bent is dat wel belangrijk als je in het eerste stuk dat je het van af de grond tild niet sterk bent.

Maar als bber waarom elke rep stil leggen op de grond(ook niet stuiteren natuurlijk ;)). Even aantikken en weer verder..

Uiteraard word je deadlift dan lichter, maar voor krachtontwikkeling schijnt zonder deadstop liften gunstig te zijn (heb ik niet zelf bedacht:p)

Wat ook erg goed schijnt te zijn ter verbetering van je deadlift is de rackpull.

Gesnopen ;) Ik had wel verwacht dat je er een verklaring voor ging hebben.
8 x 180 is erg sterk btw ;)

Wel goed opgemerkt hoor, ik realiseerde me niet eens dat mijn kracht echt een stuk lager was toen ik zo last van griep had.

Thnx :thumbs:

ik vraag me af hoe je die concentration curls doet..
en wat voor apparaat is die t-bar of gewoon losse bb in de hoek gepleurd?

Vroegah.. pleurde ik inderdaad gewoon een lange halterstang (220cm) in een hoek. Maar nu heb ik een T-bar option op mijn powerrack, en als ik naar de sportschool ga gebruik ik er zo eentje met een kussentje waar je tegen aanligt.

En zo doe ik de concentration curl. Sinds ik deze oefening doe merk ik echt dat de korte kop van de biceps beter gaat.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat ook erg goed schijnt te zijn ter verbetering van je deadlift is de rackpull.
Zijn de meningen erg over verdeeld. Sommigen zeggen dat je lockout sterker wordt door zware rackpulls, anderen zeggen dat de carryover naar deadlift niet heel groot is aangezien het een andere beweging is. Het kan dus voor sommigen wat helpen bij het laatste deel van je deadlift. Ik doe ze ook omdat mijn liftoff veel sterker is dan m'n lockout, en ik zo de laatste beweging wat kan isoleren.

Maar uiteindelijk wordt je deadlift beter van gewoon veel deadliften :) (tot een bepaald gewicht of course)

Lekkere warm up doe je al :D

Brute training en die concentration curls zien er ook goed uit. Ga ik ook eens testen.

Zo goed werk verricht hoor!!

8x180kg deadliften is trouwens erg goed. Doe ik je niet na :thumbs:

Zijn de meningen erg over verdeeld. Sommigen zeggen dat je lockout sterker wordt door zware rackpulls, anderen zeggen dat de carryover naar deadlift niet heel groot is aangezien het een andere beweging is. Het kan dus voor sommigen wat helpen bij het laatste deel van je deadlift. Ik doe ze ook omdat mijn liftoff veel sterker is dan m'n lockout, en ik zo de laatste beweging wat kan isoleren.

Maar uiteindelijk wordt je deadlift beter van gewoon veel deadliften :) (tot een bepaald gewicht of course)

Inderdaad, die rack pulls zullen niet zo heel veel helpen.
En deadliften zonder deadstop word je sterker van? Volgens mij verwaarloos je alleen maar de lift off die het extra zwaar maakt.

Incline DB press (gewicht per hand)
10x40
8x40
8x40
8x40
8x35
>Eindelijk zwaardere dumbbells binnen. Voor borst is de incline db press toch zeker een van m'n favoriete oefeningen, dus voelde goed die nu eens voluit te kunnen doen.

Bankdrukken
8x100
8x100
8x90
8x80
10x60
>Ik heb meer gedrukt, maar goed.. heb nu zwaarder kunnen db duwen.

Flys (gewicht per hand)
8x30
8x25
8x20
8x20
8x20

Pec fly (gewicht per arm)
8x20
8x15
8x15
8x15
8x15
>Nee de gewichten slaan natuurlijk nergens op, maar dat heeft twee redenen.
  • De spanning op je spieren is constant over de gehele ROM, wat hem zwaarder maakt dan de flys.
  • Op de eerste drie oefeningen ben ik voluit gegaan, dus dit was meer exhausten dan beschadigen.
Powertec Pec Fly Accessory:

Dippen
15xbw
10xbw+10kg
8xbw+10kg
8xbw+5kg
8xbw+5kg

Laying overhead extention
10x30
10x30
10x30
10x25
10x20

Comments.
Training: Training OK
Voeding: Eerste week van mijn wedstrijdvoorbereidings dieet zit erop. Al met al valt het niet tegen, alleen de geur die koolvis verspreid vanuit de oven is walgelijk. Verder merk ik duidelijk dat ik geen vocht meer vasthoud, en dat mijn huid inderdaad dunner/droger is dan voorheen. Ik was van plan deze week nog koolhydraten af te bouwen om te kijken of dat nog enig verschil maakt. Volgend weekend komen er foto's met het eindresultaat.
Keuken: Nog steeds een grote !@#*!$&$ bende. Alles wat die bouwvakkers hier doen gaat fout. Eerst dat gat in mijn muur, toen hebben ze de verf van de woonkamer gesloopt met het stuken. Na het stuken realiseerde ze zich dat er nog leidingen in de muur moesten (die dus net gestuukt was)............ Verder heb ik nog ruzie gehad met de aannemer want die mafkezen werken amper lijkt het. Ze zijn hier nooit voor 11 uur begonnen, en hebben nog nooit langer dan 2 uur gewerkt, behalve de stukadoor die 5 uur nodig had voor de keuken. Later vertelde de aannemer dat de echte stukadoor op vakantie was, en de invaller net van school kwam en nog weinig ervaring had. Stelletje k*t homo's zijn het..

Verder gaat het privé behoorlijk k*t, dus als ik wat weinig post in jullie logs komt het daar door.

Mooi machinetje die pec fly, en een tip mbt koolvis, kook het :thumbup:

Mooi machinetje die pec fly, en een tip mbt koolvis, kook het :thumbup:

Lukte niet zonder keuken ;)

We hebben van vrienden een elektrisch kooktoestelletje gekregen, zodat we toch wel iets kunnen koken deze week. De aannemer zij dat ik dit weekend de keuken zou hebben en weer kon koken, maar dat word minimaal volgend weekend door alle fouten die ze gemaakt hebben.

Het lijkt wel kamperen met dit ding op een camping tafel in de woonkamer vol met troep uit de keuken.. :(

Ohja, niet aan gedacht haha.

Je doet veel oefeningen man, als ik zo hard train voel ik me borst 5 dagen lang ofzo.

Je doet veel oefeningen man, als ik zo hard train voel ik me borst 5 dagen lang ofzo.

Door de jaren heen heb ik gemerkt dat ik goed reageer op volume. Maar vind het niet erg dat andere minder trainen en hetzelfde resultaat boeken. Ben verslaafd aan het gevoel tijdens het trainen... can't get enough of it ;)

Het rare is toch dat ik m'n borst helemaal niet vreselijk voel na zo'n training. Gemiddeld 2 á 3 dagen dat ik wat voel, maar om nou te zeggen dat ik vreselijke spierpijn heb? nope.

:D:D:D Wanneer komt camping-life bij jullie op bezoek??
Geef je dan ff door wanneer het op tv komt, ga ik zeker kijken ;):p

Lol Nietah :roflol:

Ik ga ze vanavond nog even bellen! :thumbup:

:aai:

Die fly optie van Powertec ziet er idd very nice uit ...

En verbouwing blijven k*t :D

Eej man, je training daar valt weinig over te zeggen, ziet er goed uit en geloof in je wat je doet om zo je doel te behalen. Je bent ook echt gedisciplineerd en vind het netjes wat je doet op je leeftijd (ook de dingen naast je training). Leuke oefening trouwens met die EZ-curl stang... voor de biceps. Die ga ik meenemen, maar zal um wat aanpassen...want tja..helaas geen EZ-curl/hexbar/T-bar of andere leuke&uitdagende dingen :(

Wat een k*tbouwvakkers zeg, hopelijk wel een deal kunnen sluiten met de aannemer want nu gaat er wel HEEL veel fout!

Verder...doe rustig aan hé...... we kunnen heus wel goed begrijpen als je minder gaat posten ivm privé omstandigheden. Take care :kiss:...en denk ook aan je zelf! Je weet het hé...

Ik spreek je!

:kiss::aai:

Zo :) weer ff bij gelezen hiero. Je hebt niet stil gezeten! Good job ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven