MuscleMeat

Ace1990 zijn logboek!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Het duurde ff, maar alsjeblieft!

MT_Toscana_Rec_Tissue.jpg

wtf kerel ... nu is je mp al ineens 80kg ... pff ... :thumbs:

:roflol:

Nou hier dan, mijn borst / triceps training :rolleyes:

Incline bankdrukken
20x30 > warming up
15x60
10x80
10x90
6x100 Hatsekidee, keihard PR op de incline bank!
5x100

en een week later:

Goedzo, borst triceps zijn weer getraind :heart:

Incline bankdrukken
20x40 >warming up, lekker pompen ;)
10x110 (PR op 10 reps als ik me niet vergis)
10x100
10x100
10x90 > fail
10x90 > fail
10x80 > fail

Ik vind het vreemd.

Vreemd is zijn vooruitgang alleszins, maar toch zeker niet onmogelijk gezien zijn verleden en leeftijd.

Ivm de progressie: de ene week neemt hij gewoon de heavy set eerst, en bij de andere week als laatste.
Dus ja, vermoeidheid etc ... maar de term PR blijf zoals altijd omstreden :p Daarom post ik het nooit :D

Laatst bewerkt:
Vreemd is zijn vooruitgang alleszins, maar toch zeker niet onmogelijk gezien zijn verleden en leeftijd.

Ivm de progressie: de ene week neemt hij gewoon de heavy set eerst, en bij de andere week als laatste.
Dus ja, vermoeidheid etc ... maar de term PR blijf zoals altijd omstreden :p Daarom post ik het nooit :D

Ik geloof hem wel hoor :p Deze kerel heeft veel kennis van zaken etc... Maar ik ben wel benieuwd naar zijn uitleg. Ik heb tot nu toe altijd altijd voorvermoeid, maar als ik dit zo zie, kan het best een groot verschil maken in gewicht als je meteen zo zwaar mogelijk gaat.

Ik geloof hem wel hoor :p Deze kerel heeft veel kennis van zaken etc... Maar ik ben wel benieuwd naar zijn uitleg. Ik heb tot nu toe altijd altijd voorvermoeid, maar als ik dit zo zie, kan het best een groot verschil maken in gewicht als je meteen zo zwaar mogelijk gaat.

True story ... daarom ook dat de aanpak van 1 set is voldoende zo goed werkt. Eigenlijk heb je maar één
fatsoenlijke set nodig ... maar sommige reageren klaarblijkelijk dus beter op volume.

De mindset is ook niet uit te vlakken, evenals uitgerust zijn, niet gestresst enzovoort.

Er zijn dagen dat ik niet meer dan 90 kan drukken, en de week erop doe ik fluitend 110, sja...

De mindset is ook niet uit te vlakken, evenals uitgerust zijn, niet gestresst enzovoort.

Er zijn dagen dat ik niet meer dan 90 kan drukken, en de week erop doe ik fluitend 110, sja...
Feit, maar lees wel dat die 6x100 kg een (keihard) pr is hé... en de week erna 10 kg erop en 4 reps meer :p
No offence hé Ace!

• Topic Starter Topic Starter
wtf kerel ... nu is je mp al ineens 80kg ... pff ... :thumbs:

Alleen om Chris te verslaan ;)

De verklaring voor het verschil in volume zit hem in de griep waar ik bijna anderhalve week last van gehad heb.

Feit, maar lees wel dat die 6x100 kg een (keihard) pr is hé... en de week erna 10 kg erop en 4 reps meer :p
No offence hé Ace!

Als je goed leest staat er ook dat die 10x110 een PR was hé ;-)

En ik vermeld niet altijd alle PR's omdat ik die niet allemaal strikt bij houd ;)

Ik bedenk ook van te voren nooit wat ik ga trainen met hoeveel gewicht. Elke training probeer ik te variëren in oefeningen en reps, maar wel met maximaal gewicht zodat het altijd een uitdaging blijft.

Omdat ik altijd zeg maar ''vrije keuze'' train, kan het behoorlijk variëren.

Kapish?

Laatst bewerkt:
Pull up (warming up)
10xbw
10xbw

BOR (grip op schouderbreedte)
10x90
10x80
10x70
10x60
10x50
>mooie dropset al zeg ik het zelf. Ben wel van plan straps aan te schaffen voor de BOR (maar ook voor deadliften en shruggen). Met mijn zwakke zweethandjes faal ik soms op grip, toch zonde als je rug nog niet leeg is.

T-bar row
8x140
8x130
8x120
8x100
8x100

Deadlift
15x100
8x180 Auw auw auw.. iets teveel van het goede.
8x170
8x140
8x130
8x110

EZ bar curls (wijde grip)
8x40
8x40
8x35
8x30
8x25
>net als afgelopen keer gingen deze niet heel lekker, ik twijfel of ik biceps en triceps misschien weer moet isoleren in een training.

Concentration curl
8x30
8x25
8x25
>status biceps: leeg.

Conclusie: aardig tevreden.

Straps for the win!
180kg DL?! Manmanman... :bow:

@ Robk'n: Sja, waat Jaapk'n niet weet is dat Chrisje hem volgende week weer verslaat :p sss mjet z'n 80 kilo MP, de opscheppert

:D

---------- Toegevoegd om 14:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:14 ----------

Ow, BTW, best wel leuk getraind trouwens Jaap

Nee, hoor, beestachtig gappie! 140kg T-Bars? Ben je gek geworden ofzo?

---------- Toegevoegd om 14:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:15 ----------

Straps for the win!

Ik mag wel uitkijken dat ie strakkies niet sterker dan mij wordt... Jaapk'n komt wel erg in de buurt nu.... :angstig:

Straps for the win!

Dankje, maar die vielen niet mee :(

@ Robk'n: Sja, waat Jaapk'n niet weet is dat Chrisje hem volgende week weer verslaat :p sss mjet z'n 80 kilo MP, de opscheppert

Chris, lieverd.. bring it on!! :fire:

Nee, hoor, beestachtig gappie! 140kg T-Bars? Ben je gek geworden ofzo?

;)

Ik mag wel uitkijken dat ie strakkies niet sterker dan mij wordt... Jaapk'n komt wel erg in de buurt nu.... :angstig:

Klinkt als een uitdaging!.. geen makkelijk.. maar onze sport is niet makkelijk :)

Ik ga de deads ook maar weer eens uit de kast trekken... kep ze al een tijdje niet meer gedaan... laatste keer deed ik ze op 210 :D fluitend zelfs :eek:

Ik ga de deads ook maar weer eens uit de kast trekken... kep ze al een tijdje niet meer gedaan... laatste keer deed ik ze op 210 :D fluitend zelfs :eek:

Mocht je op kracht wat verloren zijn moet je eens deadliften zonder deadstop. Althans ik heb daarop kracht gewonnen :thumbup:

nice training! 8x180 dl is netjes man!

en zonder deadstop deadliften? dat zou juist makkelijker moeten zijn ;)

nice training! 8x180 dl is netjes man!

en zonder deadstop deadliften? dat zou juist makkelijker moeten zijn ;)

Zonder deadstop deadliften schijnt goed te zijn voor krachtontwikkeling in de onderrug, omdat je die dus niet even ontlast. Soms doe ik het ook, en merk dat ik qua kracht nog wel slowly but steady progressie boek :thumbs:

Zonder deadstop deadliften schijnt goed te zijn voor krachtontwikkeling in de onderrug, omdat je die dus niet even ontlast. Soms doe ik het ook, en merk dat ik qua kracht nog wel slowly but steady progressie boek :thumbs:

Ok dan, weer wat geleerd :) in principe is je deadlift zelf dan lichter omdat de bar niet dood ligt.

Mmmm vind zelf elke rep stilleggen op de grond toch een stuk zwaarder. Als je pler bent is dat wel belangrijk als je in het eerste stuk dat je het van af de grond tild niet sterk bent.

Maar als bber waarom elke rep stil leggen op de grond(ook niet stuiteren natuurlijk ;)). Even aantikken en weer verder..

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven