AndroidHealthClinic

Ace1990 zijn logboek!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Lekkere training zeg :), je hebt goed je best gedaan ^^
Dus daar ga je wel vaker naar toe als je er straks de tijd voor hebt :)? Het is soms wel lekker gewoon in je eigen gym te knallen zonder rekening te houden met andere, maar begrijp wel dat het ook wel ff leuk&gezellig is om te knallen in een gym waar meer mensen komen + waar je meer voor de hand hebt :D.

Dat zijn nog eens kilo's Ace! Ook lekker volume trouwens....

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.523
top bezig ace. en gratz met de nieuwe sportschool! geeft toch een extra boost als je met nieuw spul werkt en goede coaching

Thnx!
Die sportschool geeft inderdaad weer een soort extra drive, alleen zijn ze op zondag helaas gesloten. Dus zondag word vanaf nu mijn rustdag ;)

Heb je daar ruimte? :P Dat is mijn grootste punt van ergernis bij mijn gym: De boel staat te dicht op elkaar om te kunnen dumbbell benchen tenzij de bankjes links en rechts van je vrij zijn, en deadliften doe ik met een incline benchpress barbell en daarvoor bezet ik 2 incline bench banken :roflol:

Ik woon een kwartier fietsen van Fight Academy van Joop Kasteel en kornuiten, misschien eens overwegen toch. Top dat je een goeie gym + relaxde gasten heb gevonden. Waarom pak je trouwens zo veel sets/reps en zo'n laag gewicht op je deadlift, volgens mij kan je meer weight pakken toch?

Deze gym heeft aardig ruimte, in ieder geval voldoende om lekker te kunnen trainen.
Deadlift is nooit mijn sterkste punt geweest, en ik merk veel meer progressie te boeken op een strikte uitvoering met wat minder gewicht. Ik kan wel meer gewicht pakken op de deadlift maar dat gaat sowieso ten koste van mijn uitvoering, en ik ben nou eenmaal geen powerlifter / strongman ;)

nice training ace , maar ik zou nog steeds zeggen gooi die deadlift naar voren en pak daar eens een flink gewicht op. je bent sterk genoeg, deadlift is een belangrijke oefening en met 130kg schiet ie niet natuurlijk niet op ( zeker niet als je 180+ op reps kunt pakken volgens mij)

Toch vind ik 10x130 deadliften behoorlijk zwaar, misschien ben ik niet zo sterk als jullie denken whaha. Ik kan wel op 180kg gaan reppen maar dan maak ik maar 5 efficiënte reps en de rest is ruk. En ik ga nog steeds voor hypertrofie en niet voor kracht, dus blijf rond de 10 reps hangen ;)

Danku Greetje :bow:

Beste training, maar idd waarom pak je je deadlift zo hoog op reps? Dacht dat dat juist een oefening was die je laag in reps moest doen? Of zit ik helemaal mis hiermee?

M'n excuses voor 't laatste tijdstip, even wezen stappen met 3 liter water ofzo achter m'n kiezen :p

Misschien is dat wel zo, ik weet het niet eigenlijk.. 10 reps is mij altijd goed afgegaan.
Zo, 3 liter water? sociale drinker! :D

Lekkere training zeg :), je hebt goed je best gedaan ^^
Dus daar ga je wel vaker naar toe als je er straks de tijd voor hebt :)? Het is soms wel lekker gewoon in je eigen gym te knallen zonder rekening te houden met andere, maar begrijp wel dat het ook wel ff leuk&gezellig is om te knallen in een gym waar meer mensen komen + waar je meer voor de hand hebt :D.

Thnx! ;)
Ik ga nog niet eens zozeer voor de leuk&gezellig naar die gym, maar meer omdat er meer materiaal is, en er grote gasten lopen die kunnen spotten en tips geven qua techniek.

Dat zijn nog eens kilo's Ace! Ook lekker volume trouwens....

Thnx Tukker ;)
Het volume heb ik ook opgebouwd hoor, vroeger was ik na 10 sets al helemaal kapot. Sinds in aan waterpolo doe merk ik dat mijn conditie een hoger volume toelaat zonder de intensiteit eronder te laten lijden. Het nadeel is wel dat ik soms relatief lang spierpijn heb, but it works :thumbs:

Laatst bewerkt:
Ja dat was niet echt een succes die 3 liter water, bamm ben gewoon 8 x naar de wc geweest vannacht :roflol:

Maar ik snap nu iig waarom je hem zo hoog op reps pakt :)

• #1.525
8x maar? zovaak ga ik in een normale nacht al ???

:D

Arme nachtrust van je :aai:

• #1.527
:roflol:

Toch vind ik 10x130 deadliften behoorlijk zwaar, misschien ben ik niet zo sterk als jullie denken whaha. Ik kan wel op 180kg gaan reppen maar dan maak ik maar 5 efficiënte reps en de rest is ruk. En ik ga nog steeds voor hypertrofie en niet voor kracht, dus blijf rond de 10 reps hangen ;)

10 reps deadliften is altijd zwaar, maar ik bedoelde meer pak de DL als eerste in je training want dan kan je er nog meer gewicht op pakken (als het goed is). Als je DL omhoog gaat gaan al je andere oefeningen omhoog en zal je resultaat uiteindelijk nog beter zijn.

• #1.529
10 reps deadliften is altijd zwaar, maar ik bedoelde meer pak de DL als eerste in je training want dan kan je er nog meer gewicht op pakken (als het goed is). Als je DL omhoog gaat gaan al je andere oefeningen omhoog en zal je resultaat uiteindelijk nog beter zijn.

Oh op die fiets.

Ik heb twee redenen om onderrug te trainen NA bovenrug.
1) Na het deadliften zijn mijn lats altijd voorvermoeid, en kan ik niet maximaal presteren op oefeningen als BOR, pull ups/downs etc.
2) Als ik eerst deadlift is mijn onderrug zo verrot dat ik niet normaal voorover kan staan bij de BOR, en dan verandert die oefening in gay yate rows.

Als je hier een oplossing voor hebt hoor ik het graag, want deadliften is inderdaad zwaar en zou aan het begin wel lekker zijn. Thnx voor het meedenken!

Oh op die fiets.

Ik heb twee redenen om onderrug te trainen NA bovenrug.
1) Na het deadliften zijn mijn lats altijd voorvermoeid, en kan ik niet maximaal presteren op oefeningen als BOR, pull ups/downs etc.
2) Als ik eerst deadlift is mijn onderrug zo verrot dat ik niet normaal voorover kan staan bij de BOR, en dan verandert die oefening in gay yate rows.

Als je hier een oplossing voor hebt hoor ik het graag, want deadliften is inderdaad zwaar en zou aan het begin wel lekker zijn. Thnx voor het meedenken!

1. Klopt, maar deadliften is een zwaardere compound dan BOR of pullups dus ik zou dan zelf liever wat minder presteren op die oefeningen dan op de DL.
2. Dit heb ik ook idd... doe daarom zelf eigenlijk nooit BOR maar db rows of een andere row variant en daar heb ik er een stuk minder last van.

Je kan natuurlijk ook de ene week eerst DL doen, en dan de andere week eerst BOR.

Dat lijkt me een idee. Maar DB rows sta je toch ook voorover?

klopt maar je steunt op een hand dus is minder belastend voor je onderrug

---------- Toegevoegd om 14:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:30 ----------

je kan trouwens ook ff na het deadliften uithangen in het pullup rek, dat haalt meestal al een flink deel van de pomp uit je rug

• #1.534
waterpolo....? :p

Idd beter iets verder rijden voor een goede hardcore school dan dichtbij waarbij je het idee hebt dat je net zo goed thuis had kunnen trainen...

8x maar? zovaak ga ik in een normale nacht al ???

:D
Mijn 1 of 2 x per nacht valt dus best mee.:roflol:
In me gym moet ik vaak 3x echt irritant als je door wil trainen.:)

---------- Toegevoegd om 16:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:59 ----------

waterpolo....? :p

Idd beter iets verder rijden voor een goede hardcore school dan dichtbij waarbij je het idee hebt dat je net zo goed thuis had kunnen trainen...
+1

Ik heb genoeg sportscholen dichter bij dan me huidige hardcore gym maar ben elke dag nog steeds blij dat ik de overstap heb gemaakt van sportschool naar een hardcore gym.:D

Over deadlift:
Verplaats hem naar benendag (na squats).
Je rug is dan al goed warm van squats maar je komt minder in de knoei met de overige oefeningen dan als je hem op rugdag doet.
Feit blijft dat hij lastig in de plannen is en het altijd een compromis zal zijn tov andere oefeningen :(

Mijn 1 of 2 x per nacht valt dus best mee.:roflol:
In me gym moet ik vaak 3x echt irritant als je door wil trainen.:)

Wejoo das ook vaak :eek: Ik ga meestal voor trainen, in mn flesje-bijvullen-pauze en voordat ik weer op de fiets stap. Snachts ben ik ook vaak de lul ???

Over deadlift:
Verplaats hem naar benendag (na squats).
Je rug is dan al goed warm van squats maar je komt minder in de knoei met de overige oefeningen dan als je hem op rugdag doet.
Feit blijft dat hij lastig in de plannen is en het altijd een compromis zal zijn tov andere oefeningen :(

ook een goede ja, al zit bij mij na zwaar squatten m'n rug meestal zo vol dat deadlift geen succes meer is (doe het liever andersom)

interessante log. af en toe ff spieken.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven