MironT
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 274
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ace je pakt hier met 3 oef dezefde schouderkoppen
wat is hier je idee erachter
ik vind dit een beetje overkill hoor
+ een schouderprobleempje ligt zo op de loer
en dat wil je niet
.En zo is het!
Wij zijn immers geen powerlifters, maar bodybuilders. Een goeie uitvoering, bij een leuke ROM, waar je goed bij kunt squeezen is voor spiergroei veel efficienter dan dat gooi en smijtwerk wat strongman en powerlifters uitvoeren.
Dit soort dingen zie ik jou wel vaker zeggen, maar ik ben het niet echt met je eens.
Voor een powerlifter is een goede ROM en uitvoering ook heel belangrijk, anders telt de lift gewoon niet. Je insinueert dat het 'maar wat gooi- en smijtwerk' is dat PL'ers doen, maar het is wel wat meer dan dat. Het is niet dat ze zomaar wat ongecontroleerd met ijzer smijten of zo.

ace je pakt hier met 3 oef dezefde schouderkoppen
wat is hier je idee erachter
ik vind dit een beetje overkill hoor
+ een schouderprobleempje ligt zo op de loer
en dat wil je niet

Dit soort dingen zie ik jou wel vaker zeggen, maar ik ben het niet echt met je eens.
Voor een powerlifter is een goede ROM en uitvoering ook heel belangrijk, anders telt de lift gewoon niet. Je insinueert dat het 'maar wat gooi- en smijtwerk' is dat PL'ers doen, maar het is wel wat meer dan dat. Het is niet dat ze zomaar wat ongecontroleerd met ijzer smijten of zo.

Ik had graag extra olie op het vuur gegooid maar er komt niets grappigs in me op
![]()
wahah jij hebt ook lekkere schouders! Al die basisoef voor die schouders sterk!

pak dan 1 oef - bijv pushpress en ga hier tot het gaatje
maar goed het zijn jou trainingen en als jij je daar goed bij voelt
vooral doorgaan ermee![]()
), de oefeningen erna zijn toch iets meer uitputting. Meestal hanteer ik 10 sets presses voor schouders, maar ik had energie dus dacht ''waarom niet?''. Ik moet wel zeggen dat alle presses mijn triceps aardig frituurde, daarom heb ik die nog maar even mee gepakt met een isolatie oefening.Ove ik durf te zeggen dat PP veel meer benen en triceps is dan je schouders.
misschien had ik beter de db press als vb moeten
geven
@cor - ben ik met je eens , alleen is dit dan ook ace zijn bedoeling
@ ace - logisch met je eerste oef ben je fris en als ik jou als beste oef 10x30 zie drukken
dan denk ik ga door man
maar goed qua hypertrofie was je en ben je goed bezig
Zou ik eigenlijk niet doen man, het idee van PP is juist dat je explosief vanuit je benen stoot. (en zwaardere gewichten boven je hoofd stoten = zwaardere negatieve bewegingIk probeer leg drive wel te beperken hoor, maar je hebt gelijk. Het uitstoten komt veel benen werk bij kijken, en het laten zakken veel triceps.
).