Fitness Seller

Ace1990 zijn logboek!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Vanwaar die low reps op PP?

ace je pakt hier met 3 oef dezefde schouderkoppen
wat is hier je idee erachter
ik vind dit een beetje overkill hoor
+ een schouderprobleempje ligt zo op de loer
en dat wil je niet

En zo is het!
Wij zijn immers geen powerlifters, maar bodybuilders. Een goeie uitvoering, bij een leuke ROM, waar je goed bij kunt squeezen is voor spiergroei veel efficienter dan dat gooi en smijtwerk wat strongman en powerlifters uitvoeren.

Dit soort dingen zie ik jou wel vaker zeggen, maar ik ben het niet echt met je eens.
Voor een powerlifter is een goede ROM en uitvoering ook heel belangrijk, anders telt de lift gewoon niet. Je insinueert dat het 'maar wat gooi- en smijtwerk' is dat PL'ers doen, maar het is wel wat meer dan dat. Het is niet dat ze zomaar wat ongecontroleerd met ijzer smijten of zo.

Dit soort dingen zie ik jou wel vaker zeggen, maar ik ben het niet echt met je eens.
Voor een powerlifter is een goede ROM en uitvoering ook heel belangrijk, anders telt de lift gewoon niet. Je insinueert dat het 'maar wat gooi- en smijtwerk' is dat PL'ers doen, maar het is wel wat meer dan dat. Het is niet dat ze zomaar wat ongecontroleerd met ijzer smijten of zo.

ace heeft wel vaker van die bodybuilderpraatjes :mad:

Ik had graag extra olie op het vuur gegooid maar er komt niets grappigs in me op :(

:D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.647
Pfioeeeeeeeew! Nette training!

Thnx :thumbs:

Variatie. Omdat het een explosieve oefening is train ik daar meer op kracht ;)

ace je pakt hier met 3 oef dezefde schouderkoppen
wat is hier je idee erachter
ik vind dit een beetje overkill hoor
+ een schouderprobleempje ligt zo op de loer
en dat wil je niet

Eigenlijk was ik niet van plan 3 press oefeningen te doen, maar het ging lekker dus waarom niet. Mijn schouders zijn altijd een sterk punt geweest en kunnen veel hebben. Vergeet niet dat ik al 4 jaar train, en al een hoop uitgeprobeerd heb. Zo heb ik gemerkt goed te reageren op volume, en daarnaast heb ik -sinds ik waterpolo doe- een conditie die een hoger volume toelaat zonder dat de intensiteit eronder lijd.

Pfff jaloers :D.

Dikke training weer kerel :thumbup:.

Whaha dankjewel Mark ;)
Ik neem de opmerking van Ove wel serieus, alle kritiek en commentaar is welkom.

Dat moet je ook niet zo serieus nemen wat ik daar zei ;)
Ik wilde benadrukken dat bodybuilders focussen hypertrofie, en daarvoor is squeezen (knijpen van je spieren) belangrijk. Bij een reprange van 3-5 reps ontwikkel je veel kracht, maar het is en blijft een feit dat je daarbij minder kan squeezen. Powerlifters daarentegen focussen op het gewicht bij een goede uitvoering, en niet met hypertrofie als prioriteit. Omdat zij niet voor hypertrofie gaan is squeezen verre van belangrijk.

Mijn uitdrukking van ''gooi- en smijtwerk'' moet je niet serieus nemen, dat is de onderlinge competitie tussen bodybuilders en powerlifters... beetje uitdagen heet dat ;)

ace heeft wel vaker van die bodybuilderpraatjes :mad:

Dat bedoel ik :D

Ik had graag extra olie op het vuur gegooid maar er komt niets grappigs in me op :(

:D

Maakt niet uit, ik wardeer je aanwezigheid! :thumb:

Laatst bewerkt:
Squeezen op max lifts, gevaarlijk :D

• #1.649
Haha :D

Ik zie het al voor me, sta je bij de loglift met die boom boven je hoofd.
Vragen ze je waarom houd je hem boven je hoofd, ja even schouders squeezen.

• #1.651
Whaha, zou het maar niet proberen.. ik voorspel een epic fail :D

wahah jij hebt ook lekkere schouders! Al die basisoef voor die schouders sterk!

Pfff jaloers :D.

Dikke training weer kerel :thumbup:.

ik geloof dat jij me niet begijpt Mark , maar dat maakt niet uit???

@ Ace - ik begrijp vanwege waterpolo dat je schouders iets meer aan kunnen - oke maar dan begrijp ik nog de meerwaarde niet van drie dezelfde oef

pak dan 1 oef - bijv pushpress en ga hier tot het gaatje
maar goed het zijn jou trainingen en als jij je daar goed bij voelt
vooral doorgaan ermee:)

Ove, ik ben het deels wel met je eens, maar dan vind ik Push Press geen goed voorbeeld aangezien je daar je schouders echt niet veel gebruikt. Het eerste deel van de rom haal je vooral uit je benen en het laatste deel druk je door met je triceps.

Maar zolang deze grote load op de schouders goed gaat heb ik weinig recht om te zeggen dat het te veel is.

• #1.656
pak dan 1 oef - bijv pushpress en ga hier tot het gaatje
maar goed het zijn jou trainingen en als jij je daar goed bij voelt
vooral doorgaan ermee:)

Eerste oefening ga ik altijd helemaal vol gas omdat ik dan nog de meeste energie heb (klinkt logisch tog:)), de oefeningen erna zijn toch iets meer uitputting. Meestal hanteer ik 10 sets presses voor schouders, maar ik had energie dus dacht ''waarom niet?''. Ik moet wel zeggen dat alle presses mijn triceps aardig frituurde, daarom heb ik die nog maar even mee gepakt met een isolatie oefening.

Ove ik durf te zeggen dat PP veel meer benen en triceps is dan je schouders.

misschien had ik beter de db press als vb moeten
geven
@cor - ben ik met je eens , alleen is dit dan ook ace zijn bedoeling
@ ace - logisch met je eerste oef ben je fris en als ik jou als beste oef 10x30 zie drukken
dan denk ik ga door man
maar goed qua hypertrofie was je en ben je goed bezig

• #1.659
Ove ik durf te zeggen dat PP veel meer benen en triceps is dan je schouders.

Ik probeer leg drive wel te beperken hoor, maar je hebt gelijk. Het uitstoten komt veel benen werk bij kijken, en het laten zakken veel triceps.

misschien had ik beter de db press als vb moeten
geven
@cor - ben ik met je eens , alleen is dit dan ook ace zijn bedoeling
@ ace - logisch met je eerste oef ben je fris en als ik jou als beste oef 10x30 zie drukken
dan denk ik ga door man
maar goed qua hypertrofie was je en ben je goed bezig

Thnx Ove :thumbs:

Ik probeer leg drive wel te beperken hoor, maar je hebt gelijk. Het uitstoten komt veel benen werk bij kijken, en het laten zakken veel triceps.
Zou ik eigenlijk niet doen man, het idee van PP is juist dat je explosief vanuit je benen stoot. (en zwaardere gewichten boven je hoofd stoten = zwaardere negatieve beweging :) ).

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven