Fitness Seller

advies welkom

Vandaag eindelijk het schema van Grosje uitgewerkt ontvangen van sportschool. Met uitgewerkt bedoel ik dat er plaatjes bij elke oefening stonden. Ik kan zo aan de foto zien hoe en wat. Nu is het zaak het schema eigen te maken.

Daar ik nachtdiensten heb niet zwaar getraind en met instructeur alles nagelopen om zeker te zijn van het feit dat ik de oefeningen op de juiste wijze uitvoer.

Maandag begin ik met u.b en noteer overal met welk gewicht ik de oefeningen uitvoer. Merk wel progressie qua kracht. Noteer ook hier het gewicht om zo hopelijk ook op ten duur de stijgende lijn te kunnen noteren.

Voeding ga ik eerst wat minderen met inname eiwitten. Daar afvallen niet echt wil lukken was het advies alleen na een training een shake te nemen en voor het slapen een bak kwark. Er gaat gewoon ergens iets mis. Nu ontdekken wat.

Tevens heb ik opnieuw een afspraak bij de huisart gemaakt om een onderzoek aan te vragen op de endocrinologie. Ik was namelijk bij de kapper en mijn kapster schrok van de vermindering haren. Nu WAS ik gezegend met een enorme bos lang en heel veel haar maar dat het dunner was geworden was ook voor haar schrikwekkend opvallend. Iets wat mij ook was opgevallen. Er zit nog genoeg op mijn hoofd maar in dit tempo dat ik haar verlies maak ook ik mij een beetje zorgen.

Nu ga ik mij daar niet mee bezig houden. Wil ik ook niet bewust i.i.g. Ik richt mij op het sporten en de rest zie ik wel. Zolang ik maar weet dat ik het goed doe en 1000000% inzet.

Als ik jou was zal ik een afspraak maken met de dermataloog.Ik had er ook last van.Soms helpt vitamine b ,maar kan net zo goed komen door een iets te hoog testosterongehalte..

• Topic Starter Topic Starter
Sterkte! Haarvermindering is inderdaad vreemd...
Hoop dat ze in ieder geval een verklaring kunnen vinden.

Fijn in ieder geval dat je aan de slag kan met het schema.

Ja, gek toch? bedoel, je hoofdhaar wil je geen vermindering. Heb lijstje met 'klachten' dus zie het wel. N.a.v sporten gisteren ook geen spierpijn. Zelfs niet de benen die ik best zwaar heb gedaan (niet zo achterlijk als vorige week) dus vond dit nu ook een plus. Kan van hieruit qua gewicht dus gaan verhogen.

Ga ik nu bij jouw topic eens kijken;)

---------- Toegevoegd om 23:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:14 ----------

Als ik jou was zal ik een afspraak maken met de dermataloog.Ik had er ook last van.Soms helpt vitamine b ,maar kan net zo goed komen door een iets te hoog testosterongehalte..

Dermatoloog? testosteron wilde ik sowieso laten meten. Net als B12 en al wat aan hormonen te prikken is. Zal thuis eens in de schoolboeken duiken. Kan dan de info meenemen in gesprek.

Enne, bedankt:)

Hopelijk een fijn weekeinde gehad? Bij mij doet internet het weer. Met dik 40graden naar huisartenpost gisteren, longonsteking. Kuur meegekregen. Gezien de nachdiensten die ik v/a woensdag heb nu plat in zoverre dat kan( want alles gaat gewoon door) Reageer (nog wel) gelukkig goed op prednisolon dus hoop zondag licht te gaan trainen.

Kan ik mooi voeding in gaan voeren vandaag of morgen.

Doe lekker rustig aan de sportschool loopt niet weg
eerst gezond worden en dan weer trainen

Doe lekker rustig aan de sportschool loopt niet weg
eerst gezond worden en dan weer trainen

Onwijs bedankt. Voel mij echt zwaar ellendig :sad:want was best blij wat progressie te bemerken en had ( en heb nog maar kan echt niet met longen nu) zo'n zin. Ga woensdag gewoon even naar de sportschool als mijn dochter bij een vriendinnetje gaat spelen. Gewoon iets minder zwaar en niet te veel setjes en snel achtereen. Kan net als heel veel anderen denk ik hier niet goed zonder sporten een paar dagen.

Ik slik dagelijks PRO-biotica en krijg nu ANTI-biotica???. Moest er ineens aan denken;).

Laatst bewerkt:
als je traint krijgt je lichaam een klap en dan heb je minder weerstand.
Neem gewoon even je rust. Je kan echt wel een tijdje zonder sport zonder dat je lichaam ineens verandert. Gewoon even herstellen en dan pas trainen.
Echt dat is gewoon beter voor jou.

als je traint krijgt je lichaam een klap en dan heb je minder weerstand.
Neem gewoon even je rust. Je kan echt wel een tijdje zonder sport zonder dat je lichaam ineens verandert. Gewoon even herstellen en dan pas trainen.
Echt dat is gewoon beter voor jou.

Heb het aangenomen:). Gevoelsmatig slinken al mijn spieren en voel mij ook gelijk ongezond omdat ik niet sport. Maar dat is een tussen de oren kwestie;).

Krijgt je lichaam echt een klap? ALs je zwaar gaat weet ik maar ook als je licht traint? Ga dan anders maar een wandeling maken op he strand ofzo en nadenken. Ga dan zaterdag of zondag beginnen met licht trainen.
Eerst nachtdiensten zien door te komen.

Tjee, wat is gas terugnemen en toegeven moeilijk soms.

Zodra je lichaam spieren dusdanig gebruikt dat je daarna een herstelperiode nodig hebt zal het ten koste gaan van je ziekteherstel. Tja moet je zelf dus maar inschatten hoe licht het licht trainen van jou is :)

Inmiddels op de helft van antibioticakuur welke aan lijkt te slaan. Planning is zondag rustig wat cardio doen een heel licht kt te doen.

Gewicht is weer wat minder. Nu sinds hier op forum 4 kg minder. Nachtdiensten spelen denk ik wel nu een rol want eet dan alleen een shake als ik rond 19:00 wakker word. Tijdens de nachten niet want voel mij daar niet goed bij en valt elke keer weer slecht.

Laatst bewerkt:
Vooral niet eten wat niet goed gaat ;)
Zolang je maar voldoende eet (en traint!) en je goed blijft voelen dan moet het goedkomen!

Vooral niet eten wat niet goed gaat ;)
Zolang je maar voldoende eet (en traint!) en je goed blijft voelen dan moet het goedkomen!

Weet dat het tegen alle adviezen ingaat. En ludevudu heeft ook zo zijn impact. Ik krijg geen hap weg. Behalve fruit en whey.

Diet Shake http://www.xxlnutrition.nl/XXL-Nutrition-M8/Diet-Shake-P594 (net besteld)

Gebruik momenteel

Whey Delicious
Gaspari Nutrition, Cytolean V2 90 tabletten http://www.xxlnutrition.nl/Gaspari-Nutrition-M28/Cytolean-V2-P796 ( voor wat extra energie en hopelijk wat versnelling afvalproces met aangenaam gevoel)
NOW Foods, EGCg Green Tea Extract 90 caps http://www.xxlnutrition.nl/NOW-Foods-M30/EGCg-Green-Tea-Extract-P747 (Op advies in de hoop minder vaak ziek te worden)

---------- Toegevoegd om 20:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:49 ----------

overweeg over te stappen van Whey Delicious
naar Complex Carb Gainer ( http://www.xxlnutrition.nl/XXL-Nutrition-M8/Complex-Carb-Gainer-P167 )

Laatst bewerkt:
whey en gainer zijn totaal verschillende producten, houd daar rekening mee!
Whey heeft een snelle opname, en verder geen andere toevoegingen - terwijl CCG een makkelijke goede calorietoevoeger is. Niet snel, wel koolhydraten en vetten bij je eiwitten (die niet alleen uit whey bestaan).

Voor welke momenten gebruik je wat?

Goedemorgen,

Vandaag eerste dag na een week ziek en amoxilline kuur. Luchtwegen zijn weer vrij.

06:45 whey

07:30 Ontbijt;
Yakult (light)
1 uitgeperste grapefruit met 1 uitgepreste citroen
200ml magere houdbare melk
25gram havermout
250 ml groene thee
1 capsule EGCg Green Tea Extract
2 Prebiotica Dagravit Totaal 30 Xtra

09:00- 10:25 Kt van de u.b
10:30- 11:15 cardio

12:00 halve bak griekse kwark 0% vet

14:00 2 plakjes zalm met sla, 1 tomaat, 100 graam komkommer

16:00 weet ik nog niet want zo goed eet ik nog niet:(

17:45 zilvervliesrijst, gekookte broccoli en bloemkool ( geen vlees vandaag)

20:00 andere helft van de kwark

21:00 slapen

Whey Delicious maak ik op

Diet Shake http://www.xxlnutrition.nl/XXL-Nutri...iet-Shake-P594 i.p.v. de whey als deze op is. Wil namelijk alleen de shakes gebruiken als maaltijdvervanger op de dagen dat mijn dochter weg is en ik tot nu toe alleen nachtdiensten draai en dn dus nauwelijks eet. Hoop zo voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Eventueel lijnzaadolie er dan doorheen.
Voor het sporten wel natuurlijk ook een shake.

Complex Carb Gainer ( http://www.xxlnutrition.nl/XXL-Nutri...rb-Gainer-P167 ) laat ik toch maar voor wat het is en gebruik ik maar niet. Ben bang dat ik in gewicht aankom wat anboluut niet de bedoeling is.

Eerste dag sinds ziekzijn gehad en gelijk telefoon voor nachtdiensten vanavond en morgen. Hele schema sporten dus weer aangepast.

Ga vannacht gewichten invoeren waar ik mee heb getraind vandaag.

Sterkte met de telefoondienst!
En... Ik ben benieuwd naar de resultaten van de training :D

Begin standaard mijn kt met lunges

Lunges - 4 sets per been a 1x 12reps 2x12kg, 1x 10 reps 2x14 kg, 1x 8 reps2x 16kg, 1x 6 reps 2x18kg

Bench press.
Dacht dit met 10kg aan weerszijde makkelijk te kunnen. Kreeg stang uit het rek omhoog en naar beneden en met geen mogelijkheid meer omhoog:o. Was vergeten dat de stang al 20 kg weegt. Dus 1x 12 reps, 1 x 10 reps en 1x 6 reps. Moet hier meer aandacht aan besteden want vond dit zwaar matig.

Barbel curl -1 set a 12 reps 15kg, 1set a 10 reps 16 kg , 1 set a 8 reps 17,5 kg, 1 set a 6 reps 18 kg

Cable curl - 1 set a 12 reps 15 kg, 1 set a 10 reps 16kg, 1 set a 8 reps 17,5 kg, 1 set a 6 reps 18kg.

low Row (toestel) 1 set a 12 reps 20kg, 1 set a 10 reps 22 kg, 1 set a 8 reps 25 kg, 1 set a 6 reps 30kg ( moest weten of ik dit kon)

Heb nu nog een toestel niet benoemd dus ook oefening omdat ik de naam niet meer weet van dit toestel.

Rechtop staand, romp leunend op een vlakke ondergrond en met je voet zo'n plaat wegduwen naar achteren (leg press achterkant beeen?)
1 set a 12 reps 40 kg ( per been), 1 set a 10 reps 50kg (per been), 1 set a 8 reps 60kg (per been), 1 set a 6 reps 70 kg (per been), 1 set a 6 reps 80 kg ( per been)

Lying triceps extention
1 set a 12 reps 10 kg, 1 set a 10 reps 12 kg, 1 set a 8 reps 12 kg, 1 set a 6 reps 16 kg

Sit up ( crunch) 4x 20 met voeten op de grond en 10kg schijf
Sit up (crunch) 4x 20 met voeten in de lucht

Cytolean v2 nog niet gebruikt. geen idee hoeveel energie ik daarvan krijg dus begin daar woensdag mee.

Doordat ik onverwachts nachtdiensten extra draai de training niet loeizwaar gedaan. kan mij geen zware spierpijn permiteren daar er in de nacht flink wat actie kan zijn. Zonder die actie is het veel stil zitten achter de computer dus loop ik de spierpijn er niet bepaald uit i.t.t. dag-en avonddiensten waardoor je erg stijf dat wordt ( ik wel)wat 's nachts niet handig is. Zo getraind dat het precies genoeg een fit gevoel geeft.

Dinsdag geen trainen wegen slapen na de nacht en dochter naar sport brengen en koken en etc. Hoop dus als zij naar bed is ook nog heel even voor mijn dienst wat te kunnen slapen.
Woensdag na het slapen kt en cardio, donderdag alleen cardio en vrijdag, als ik donderdag geen nachtdienst meer hoef te draaien, laatste kt en cardio voor deze week.

3 kwartier lateral stepper

Ik vind het er best netjes uitzien; je bouwt iedere keer op in je oefeningen en probeert er toch het maximale (binnen de spierpijn-grenzen) uit te halen :)

I say, keep it up en sterkte met de nachtdiensten! (Ik kan me goed voorstellen dat trainen sowieso een stuk moeilijker is met zo'n ritme!)

pittege training hoor
Maar bouw het ff rustig op zo vlak na je ziekte
Anders heb je zo weer een klap te pakken en heb je zo weer een verkoudheid of een griepje

Zal iets verstandiger zijn. Moet dat nog ernstig leren daar ik enorm prestatiegericht ben naar mijzelf. Al was het feit dat ik niet heel zwaar heb getraind weer een plus omdat ik mij heb kunnen inhouden. Al ga ik volgende week voor spierpijn.

Even een vraag. Hoeveel tijd zijn jullie kwijt aan een kt gemiddeld?

Was ik gewoon nieuwsgierig naar omdat ik soms 1 1/2 tot 2 uur bezig ben. Exclusief cardio. Vraag mij dus af of ik niet te veel rust neem tussen de oefeningen door of ze te langzaam uitvoer. Gemiddeld 5 minuten per kt oefening als richtlijn?

Zo klaar met werk, naar huis en als ik het kind naar school heb gebracht eindelijk slapen en hopelijk 17u in de sportschool. Geen planning a.g.v werk maar wel buik pijnigen.

Terug
Naar boven